De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Subwoofer defect?

  1. #1

    Standaard Subwoofer defect?

    Mijn subwoofer: B&W ASW 610XP (icm 5x B&W M1).

    Onlangs had ik het volume van m'n versterker (Sony 2400ES) na een filmsessie vergeten omlaag te draaien, je raadt het al bij het eerst volgende wat ik daarna ging kijken stond die volume knop dus nog aardig open.

    Trailer opgezet die er met het geluid meteen in knalt *boem* keihard werd de subwoofer dus uit z'n stand-by stand aangezet. Gelukkig zat ik naast m'n receiver dus meteen geluid zachter gezet.

    Heb daarna een tijdje last gehad van een rammelend geluid bij echte laag weergaves, als ik de subwoofer vast hield was dat niet het geval. Dat is nu (gelukkig) verdwenen en de sub geeft nog steeds een mooi laag weergave wat me echter opvalt is dat bij de hele lage tonen er geen "trillingen" meer komen die je in je buik voelt. Voor het "ongelukje" was dat dus wel het geval maar nu niet meer.

    Mijn vraag is dus of m'n subwoofer ergens een defect heeft en hoe dit eventueel te verhelpen valt.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  2. #2

    Standaard

    als de sub nog steeds een mooi laag geeft lijkt het mij stug dat hier iets aan mankeerdt.
    weet natuurlijk niet of je al een film hebt geprobeerd wie je kent.
    ik zet trouwens nooit de subwoofers in de standby mode,laat ze altijd aan staan,dit blijkt ook beter voor de sub te zijn als hij constant onder stroom blijft.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    als de sub nog steeds een mooi laag geeft lijkt het mij stug dat hier iets aan mankeerdt.
    weet natuurlijk niet of je al een film hebt geprobeerd wie je kent.
    ik zet trouwens nooit de subwoofers in de standby mode,laat ze altijd aan staan,dit blijkt ook beter voor de sub te zijn als hij constant onder stroom blijft.
    Hij geeft idd nog een mooi laag geluid zowel bij films als muziek, luister veel rap muziek en moet zelfs de bass vaak terug draaien dan.

    Heb sindsdien alweer veel films gezien en het is nog steeds een mooi vol geluid maar ik weet zeker dat voor het incidentje er bij de echte lage bassen wat trillingen vrij kwamen. En dan niet van die irritante dreunende trillingen.
    De trailers van Dredd 3D hebben bv veel scenes die in 1x in slow motion overgaan, dan wordt het geluid ook vertraagd en dus heel zwaar (Je kent het wel van die Matrix achtige scenes). Op zo'n moment had ik voorheen altijd het gevoel alsof er tijdens de allerlaagste weergave even een trilling werd meegezonden, vond dat wel wat hebben in de bios is dat ook zo.

    Laat je hem dan 24/7 aanstaan dus ook als hem niet gebruikt en bv op je werk bent ofzo?
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  4. #4

    Standaard

    is moeilijk te zeggen zonder te horen wat je precies bedoelt.
    mijn woofers staan inderdaad altijd aan,
    waarom zou ik ze op standby zetten,
    stroom verbruiken ze weinig als ze niet doen en een sub moet altijd eerst weer opwarmen.
    het schijnt te zijn als ze altijd onder stroom staan ze ook minder te lijden hebben.
    hierdoor heb je ook het voordeel dat hij nooit uitgaat bij een stille passage in een film en dan opeens weer aanslaat en je toch iets mist.
    het is maar net wat je wilt.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat jouw sub nu ingespeeld is en dat de meeste frekwenties daardoor zonder problemen weergegeven zullen worden. In veel gevallen worden trillingen in de buik niet veroorzaakt door de frekwenties, maar door vervorming. Net zoals bij gewone luidsprekers die nog niet ingespeeld zijn, is het geluid vaak wat vervormd en klinkt het daardoor nog niet zo zuiver als dat zou moeten zijn.

    In principe zou een sub op dezelfde manier gebruikt moeten worden als de receiver. Receivers hebben nl. ook (veel) tijd nodig om goed te kunnen presteren. Dit heeft te maken met natuurkundige verschijnselen die optreden bij het gebruik. Als een eindtrap koud is, zullen de verschillende materialen moeilijker kunnen werken en het geluid daardoor mogelijk vervormd worden.

    Je kunt daarom het beste (ongeveer) een uur voor dat je een film wilt bekijken de receiver (en de sub) inschakelen en deze door op normaal geluidsniveau rustig warm laten worden.

    Als de sub automatische triggering gebruikt, kun je deze het beste na gebruik aan laten staan. Zonder automatische triggering kun je deze het beste uitschakelen als je deze langer dan een uur niet wilt gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de info.

    Ook al staat mijn sub op stand-by, als hij eenmaal aan is gegaan blijft hij zeker nog een half uur aanstaan als er geen signaal binnen komt. Het is dus niet zo dat hij aan/uit gaat tijdens het kijken van een film.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •