De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Talking Samenstellen surround set

    Hallo beste forum leden,

    Zoals in de titel te lezen is ben ik bezig met het samenstellen van een surround set. Nou ben ik zelf niet zo gecharmeerd van die kant en klare setjes en heb van meerdere mensen gehoord dat het eigenlijk niet zo veel soeps is en je een beter geluid kunt bereiken door zelf een set samen te stellen. Als eerste keek ik naar een receiver en kwam ik uit op een Onkyo (414,515 of 616), maar nu komen de luidsprekers aan bod. Hier ben ik zelf niet zo in thuis en volgens mij weten jullie daar veel meer van! Idem dito voor een sub. Mijn vraag is dan ook wat zouden jullie kopen als je ongeveer tussen de 1000 en 1500 euro te besteden hebt?

    Als het even kan moet de set een beetje kunnen knallen voor films, gamen wordt er niet mee gedaan en is dus niet van belang. Muziek luisteren hopelijk in de toekomst wel (slechthorend).


    Alvast bedankt voor het meedenken!

    Groetjes
    Laatst aangepast door jasper1994 : 16-10-2012 om 17:46

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Jasper.

    Eigenlijk is die niet de juiste rubriek voor deze vraag, omdat deze nl. bedoeld is als showroom voor members die al een (dergelijke) set hebben. Je zou aan een moderator kunnen vragen of deze dit topic naar de rubriek Home Theater Algemeen kan verplaatsen of jouw vraag daar kunnen posten.

    Bij het samenstellen kun je vaak het beste beginnen met de luidsprekers, omdat die bepalen hoe het geluid weergegeven zal worden en dan met name het formaat. Grotere luidsprekers vragen nl. een hoger uitgangsvermogen, terwijl kleinere vaak voor een betere detaillering zorgen. In veel gevallen is het formaat afhankelijk van de plaatsings-mogelijkheden en het formaat van de ruimte.

    Daarnaast is vaak verstandig om rekening te houden met 'upgrades' en toekomstige uitbreidingen. Veel mensen kiezen daarom voor een model als de 515 of 616.

    Welke receiver en luidsprekers voor jou de beste en mooiste weergave zullen zorgen, zal zelf moeten beoordelen door te gaan kijken, te luisteren en te vergelijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •