De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Nu nog een receiver

  1. #1

    Standaard Nu nog een receiver

    Hoi,

    Zojuist heb ik me geregistreerd op dit forum, omdat ik benieuwd ben wat jullie aan zouden raden in de volgende situatie.

    Ik heb een mede8er, waarmee ik op internet kan & internet radio kan streamen. Daarnaast heb ik een blu ray speler en digitale televisie, die 3 apparaten wil ik dus eigenlijk met een hdmi kabel via een receiver met de tv verbinden. Nu wil ik beginnen met een 2.1 set, zodat ik deze later kan uitbreiden naar 5.1 (niet alles kan nu eenmaal tegelijkertijd).

    Met betrekking tot de speakers denk ik aan de boston acoustics A25 (2x) en de subwoofer de ASW-250. Nu ben ik aan het twijfelen of ik hier wellicht een Onkyo tx-nr509 of een tx-nr414 bij zal kopen. Alleen bedenk ik me nu dat die me wellicht teveel functionaliteit bieden (ik hoef in principe geen netwerk mogelijkheid, aangezien ik dat al via de mede8er geregeld heb). Wat is jullie mening hierover, wat zou een alternatieve receiver zijn?

    Daarnaast heb ik eventueel nog ruimte om bijvoorbeeld de A225c center speaker van boston accoustics er al bij te kopen, is dit aan te raden of kan ik dat misschien beter in combinatie met de surround speakers doen (de front speakers staan ongeveer 1-1,5 meter van de TV af)?

    Overigens sta ik ook open voor meningen over de speaker keuze, maar ik vond deze in ieder geval goed klinken.

    Bedankt alvast!

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Allereerst welkom op het forum.

    Alles valt en staat waar jij waarde aan hecht. Per definitie is een iets betere versterker altijd aan te raden. Dit bied gewoon net ff meer kwaliteit. En wellicht ook net iets meer mogelijkheden om later serieus op te graden.
    Niks zo persoonlijk als speakers. De maatstaaf is wat jij mooi vindt klinken. Wat wel een ding is om over na te denken. Als je op korte terrrmijn toch van plan bent up te graden is het wellicht verstandig een speakerset te nemen die je later kan aanvullen wil je ooit naar 5.1 of zelfs 7.1. Het mooiste is als alle speakers dezelfde kleurklank hebben. Dus als je later hetzelfde type bij kunt kopen is dat mooi meegenomen. In die zin zou ik zeker de center er bij kopen, omdat het voor de frontstage helemaal opgaat. Uiteraard is ook hier weer wat jij mooi vind klinken van toepassing.

    De 509 van Onkyo zal dus niet alleen iets meer functionaliteit bieden, maar ook betere audiocomponenten, kwaliteit en wellicht net wat meer hdmi inputs. Dus eigenlijk is die keuze makkelijk. Maar goed alles heeft een budget.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Ik zou de komende maanden ibood in de gaten houden als ik jou was. Ze hebben regelmatig de aanbieding van de onkyo 509 in combinatie met 5 jamo speakers (weet het type nummer effe niet). Ik heb deze set zelf ook en het bevalt me prima. Als je die via ibood koopt, ben je iets van 300 nog wat euro kwijt. Je hebt de boxen dan zo ongeveer voor niets erbij. Het is even wachten tot de aanbieding weer verschijnt, maar wel de moeite waard.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt, goede tip Deerect, ik heb me geregistreerd. Al weet ik nog niet of ik een onbekend lange periode wil wachten

    Claudio, bedoel je dat de 509 een betere geluidskwaliteit heeft dan een 414? Ik dacht dat de 414 de 509 van afgelopen jaar ongeveer was, met uitzondering van de audyssey. De 414 heeft namelijk meer HDMI inputs (maar dat heb ik volgens mij juist niet nodig).

    Ik dacht dat er misschien receivers waren zonder netwerkfunctionaliteit, voor een vergelijkbare prijs, maar waar het geluid dan iets beter van is ofzo..

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zal het eens nakijken voor je...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Bedankt alvast.

    Ik zie nu ook een complete set van Onkyo, de HT-S6505, is dit misschien een goed idee?

    Ik ken de speakers niet, maar opzich ziet de receiver die er bij zit er vergelijkbaar uit met een TX-NR414 / TX-NR509? Heeft er iemand ervaring met die speakers van Onkyo?
    http://www.nl.onkyo.com/downloads/2/...tasheet_EN.pdf

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Oké. Ik heb wat specs opgezocht en veel verschil kon ik niet vinden. Beide vallen onder de kreet budget receiver, maar dat wil niet zeggen slecht. Toch is de TX NR 414 inderdaad een nieuwer model en heeft veel meer hdmi inputs. 6 tegenover 4. Welke dan beter is blijft wat lastiger om via alleen specs aan te tonen. Ondanks dat ik denk dat het allemaal weinig uitmaakt, kun je het beste even wat reviews opzoeken. Zeker als je echt het fijne ervan wilt weten. Wat dat betreft geld dat ook voor de complete Onkyo set. Zelf ken ik die speakers namelijk niet.

    TX NR 509

    TX NR 414

    Specs TX NR 509
    Amplifier Section
    Amplifier Section
    Power Output
    Front L/R 130 W/Ch(6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 channel driven, IEC)
    Center 130 W (6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 channel driven, IEC)
    Surround L/R 130 W/Ch(6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 channel driven, IEC)
    Dynamic Power
    180 W (3 Ω, Front)
    160 W (4 Ω, Front)
    100 W (8 Ω, Front)
    Speaker Impedance 6 Ω–16 Ω
    Tuner Section
    Tuning Frequency Range

    FM 87.5 MHz–108 MHz

    AM 522 kHz–1,611 kHz

    530 kHz–1,710 kHz
    FM/AM Preset Memory





    40 stations
    General
    Power Supply AC 230 V~, 50 Hz
    Power Consumption
    370 W
    Dimensions (W x H x D) 435 x 173.5 x 328 mm
    Weight 9.2 kg
    Supplied Accessories
    • Indoor FM antenna • AM loop antenna • Speaker cable labels
    • Speaker set-up microphone • Instruction manual
    • Quick set-up guide • Remote controller • AA (R6) batteries x 2




    Amplifier Section

    Power Output

    Front L/R 130 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC) 160 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, JEITA)
    Center 130 W (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC) 160 W (6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, JEITA)
    Surround L/R 130 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC) 160 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, JEITA)

    Dynamic Power

    180 W (3 Ω, Front)

    165 W (4 Ω, Front)
    100 W (8 Ω, Front)
    Tone Control ±10 dB, 50 Hz (Bass) ±10 dB, 20 kHz (Treble)
    Signal-to-Noise Ratio 100 dB (Line, IHF-A)
    Speaker Impedance 6 Ω – 16 Ω
    Tuner Section
    Tuning Frequency Range
    FM 87.5 MHz–108 MHz AM 522 kHz–1,611 kHz 530 kHz–1,710 kHz
    FM/AM Preset Memory 40 Stations
    General
    Power Supply AC 230 V~, 50 Hz (Asian Model: AC 220−240 V~, 50/60 Hz)
    Power Consumption 400 W (Asian Model: 450 W)
    Standby Power Consumption 0.2 W
    Dimensions (W x H x D) 435 x 173.5 x 328 mm
    Weight 9.0 kg (Asian Model: 9.4 kg)
    Supplied Accessories
    • Indoor FM antenna • AM loop antenna • Speaker cable labels • Instruction manual • Quick start guide • Remote controller • AA (R6) batteries* x 2
    *Not included with Chinese model.




    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •