De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard trillingen bij snel bewegende achtergrond

    Hello,
    99% van de tijd ben ik enorm tevreden over mijn panasonic viera TX-P42GT20E
    plasma tv en panasonic DMPBDT-300 blu ray speler.
    inmiddels bijna 2 jaar oud, maar toen toch zeker niet van de goedkoopste.
    Maar ik erger me vaak aan ongewenste trillingen en soort van 'zwemige' rand rond snel bewegende objecten, of objecten waarrond de achtergrond snel beweegt.
    deze komen enkel voor bij bekijken van blu ray of dvd.
    bv de openingstitels van een film die ineens beginnen te trillen wanneer de achtergrond een bewegend berglandschap is (bv prometheus blu ray)
    Ik heb alles van beeldverbeteraars al uitgezet wat het enigszins verbeterd maar niet wegwerkt. tv staat op thx modus en enkel smooth film 24p staat nog aan (maar dat is logisch denk ik aangezeien de blue ray's ook 24p zijn?)

    Is er iets dat ik kan doen om dit weg te werken.
    Het moet aan de speler of aan de tv liggen vermoed ik.

    Ook vroeg ik me af welk HDMI kleurprofiel ik het beste neem
    RGb standaard, RGB versterkt of iets CY 4:4:2 en nog eentje (op de bovenste staat het nu CY 4:4:2 denk ik)

    waar kan dit toch aan liggen, moet toch ergens in de verwerking van het signaal zitten? aangezien ik dit nooit zie bij full hd signalen op 'de kabeltv'

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit is een Panasonic issue waardoor er Dynamic False Contouring optreed. Het is overigens een plasma issue, maar de Pana's gaan daare wat lastiger mee om. Zelfs bij de huidige Panasonic plasma's is dit nog een issue. Men noemt het de 50Hrz bug, maar oudere tv's hebben er ook last van bij 24p en 60hrz. Als jouw tv ook Intelligent Frame Creation heeft (ifc), kan je daar eens mee stoeien. Max wil het effect nog wel eens verminderen. Ik heb daar al het één en ander over gemeld in de Panasonic 2012 topic. Moet even de link opzoeken dan plaats ik hem hier voor de volledigheid. Kortom, je kunt er weinig aan doen. Smooth 24 geeft ook eerder onrust i.v.m de multiplier die je daarmee activeert.

    Link naar mijn post in de Panasonic 2012 draad.
    Wil je nog meer weten, zoek naar "50hrz bug recorded" via google. Wel een engels forum.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 18-10-2012 om 15:13
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    met intelligent frame creation heb ik idd al gespeeld.
    Bij sommige dvd-blu ray verbeterd het dan, maar bij veel creeert deze stand net dit effect. Zeker bij aftiteling e.d.
    ach ja, we zullen er dan mee moeten leven hé.
    Alle foutjes vallen me helaas ook direct op. De 'zweem' die soms rond figuren hangt zie ik altijd, mijn vrouw ziet die nooit.
    Maar ja moet ik daar nu gelukkig of juist ongelukkig om zijn

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •