Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 82 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Nou,de film krijgt er flink van langs.

    Alien geweldig vinden en dit slecht snap ik niet,Alien had ook weinig story.
    De grimmigheid van Alien vond ik ook in deze en bedenk wel dat we toen in de 80's nog niet bekend waren met dit soort films.

    Het ding is dat je van een Scott film misschien te veel verwacht.
    Laatst aangepast door jeroeni : 21-10-2012 om 13:24

  2. #27

    Standaard

    Herstel, dat men van DEZE Scott film teveel verwacht.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Nou,de film krijgt er flink van langs.

    Alien geweldig vinden en dit slecht snap ik niet,Alien had ook weinig story.
    De grimmigheid van Alien vond ik ook in deze en bedenk wel dat we toen in de 80's nog niet bekend waren met dit soort films.

    Het ding is dat je van een Scott film misschien te veel verwacht.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Herstel, dat men van DEZE Scott film teveel verwacht.
    Robin Hood is ook geweldig en die krijgt ook veek kritiek.

    mensen willen een vervolg,alleen om dat de fransen terug keren.
    Die film had beter The begin of Robin Hood kunnen heten.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Alien geweldig vinden en dit slecht snap ik niet,Alien had ook weinig story.
    De uitvoering bij Alien is in praktisch alle opzichten stukken beter. Die film maakte juist een sterk punt van het minimale uitgangspunt en de lean and mean-aanpak en was ook nooit bedoeld meer of gelaagder te zijn dan een B-film in een A-filmjasje.
    Maar ik hoef Alien er niet bij te halen om Prometheus een tegenvaller te vinden. Veel van de zaken die me aan Prometheus storen zouden ook zonder de vergelijking met Alien storend zijn; Rare wetenschappers, matig uitgewerkte personages, rommelig script met flauwe red herrings en dito twists.

    Ik denk dat het alleen voor veel 'teleurgestelden' opvallend is hoe zeer de maker van Alien hier onderuit gegaan is.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #30

    Standaard

    Misschien wel opzet omdat er nog een tweede deel Prometheus eraan toegevoegd word, voordat Alien kan gaan beginnen.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Misschien wel opzet omdat er nog een tweede deel Prometheus eraan toegevoegd word, voordat Alien kan gaan beginnen.
    Er zijn maar een paar kritiekpunten die je op die manier zou kunnen verklaren. Het gros (helaas) niet.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #32

    Standaard

    Kom op Mark,onderuit zeg je me wat.

    Vond jij het echt zo slecht ?

    Je hebt het over een dito twist,Daar hebben veel blockbusters last van.
    Laatst aangepast door jeroeni : 21-10-2012 om 15:30

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Kom op Mark,onderuit zeg je me wat.

    Vond jij het echt zo slecht ?

    Je hebt het over een dito twist,Daar hebben veel blockbusters last van.
    Dito is geen beschrijvend bijvoeglijk naamwoord. 'Flauwe red herrings en dito twists' betekent 'flauwe red herrings en flauwe twists'. De aanwezigheid van een twist is niet het probleem, wel dat die niet al te sterk zijn.

    En ja, ik vind dat Scott met deze film onderuit is gegaan. Het is afgezien van de visuele flair en een enkele acteur een film met een matig uitgewerkt verhaal en oninteressante personages.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #34

    Standaard

    Ik zie de gebreken ook, maar als ik deze film vergelijk met wat er gemiddeld zoal in de bios uitkomt tegenwoordig, dan is het nog altijd ruim bovengemiddeld!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #35

    Standaard

    Ik zal het er maar op houden dat je voor deze film een Sci-fi liefhebber moet zijn.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik zal het er maar op houden dat je voor deze film een Sci-fi liefhebber moet zijn.
    't Is dat je er een knipoog bij zet. Anders zou het met afstand de domste reactie in deze discussie zijn. Of je wel of geen Sci-Fi-liefhebber bent heeft geen bal te maken met je mening over zaken als een goed verhaal, goed geschreven personages, enz. En het argument dat het een science fiction-film is heb ik nog nergens als onderbouwing van een negatieve mening gezien.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #37

    Standaard

    Vanmiddag bekeken. Productioneel vond ik hem erg mooi maar inhoudelijk was het niet veel soeps. Als Ridley Scott een prequel van Alien maakt dan verwacht je iets interessants, maar deze film maakt die verwachtingen geen moment waar. Het verhaal is daarvoor te hoogdravend, de horror te voorspelbaar en de karakters te onsympathiek. Het is een amusante film maar geen klassieker. Ik zou hem een 6 of een 6,5 geven.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    't Is dat je er een knipoog bij zet. Anders zou het met afstand de domste reactie in deze discussie zijn. Of je wel of geen Sci-Fi-liefhebber bent heeft geen bal te maken met je mening over zaken als een goed verhaal, goed geschreven personages, enz. En het argument dat het een science fiction-film is heb ik nog nergens als onderbouwing van een negatieve mening gezien.
    Dat mag jij vinden,voor mij heeft Ridley hier een heel sfeer vol Sci-fi avontuur afgeleverd.

    En om van alle elementen te kunnen genieten moet je wel Sci-fi liefde hebben.

    IK wil niet zeggen dat deze film perfect is,de review hier op DVD.nl spreekt.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat mag jij vinden,voor mij heeft Ridley hier een heel sfeer vol Sci-fi avontuur afgeleverd.

    En om van alle elementen te kunnen genieten moet je wel Sci-fi liefde hebben.
    Je stelt dat je pas echt van de film kunt genieten als je Sci-Fi-liefhebber bent. Da's net zo onzinnig als beweren dat je de lat niet erg hoog legt als je dit een goede film vindt. Of dat je juist geen serieuze (science fiction)filmliefhebber bent als je dit al een goede film vind. Het slaat nergens op en (belangrijker) het gaat niet meer over je eigen mening, maar over het uithollen van andermans mening.
    Science Fiction is een van mijn favoriete genres en ik vind Prometheus geen goede film. En er zullen best mensen zijn die geen Sci-Fi-liefhebber zijn en de film toch goed vinden.

    Wat je van de film vindt moet je zelf weten, maar ga het niet als een soort lakmoes-proef voor de science fiction-liefhebber presenteren.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #40

    Standaard

    Tuurlijk maakt het wel wat uit om van Sci-fi te houden er zitten details in die voor een groot publiek niets waard zijn maar voor liefhebbers van het genre wel.

  16. #41

    Standaard

    Een echte science fiction fan heeft alles wat je in Prometheus ziet toch allang al eens eerder gezien? In aanvulling op m'n vorige posting moet ik zeggen dat ik vind dat de film wel erg veel leentje-buur heeft gespeeld bij andere films. Niet alleen bij Alien (veel scenes lijken complete kopieën van de originele film) maar ik herkende er ook dingen in uit bijv. Event Horizon. Het feit dat de film zoveel voorspelbare dingen bevat hielp natuurlijk niet. Als je wat meer SF-films gezien hebt (zoals ikzelf) dan is het eigenlijk toch een wat saaie film.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Tuurlijk maakt het wel wat uit om van Sci-fi te houden er zitten details in die voor een groot publiek niets waard zijn maar voor liefhebbers van het genre wel.
    Je snapt echt niet dat dit (samen met wat je hiervoor beweert) een heel erg foute opmerking is? Zoals gezegd, ik hou heel erg van het genre maar ik vind de film tegenvallen. Het een heeft niets met het ander te maken.
    Ik vraag me bovendien af welke details 'het grote publiek' dan niet zou kunnen waarderen. Dat 'grote publiek' zou volgens de boxofficecijfers overigens voor een niet onaanzienlijk deel ook uit SF-liefhebbers moeten bestaan.

    En zoals Richard al opmerkte: Voor de doorgewinterde science fiction-fan zit er weinig in de film dat niet al eerder en/of beter te zien was.
    Laatst aangepast door mark t : 21-10-2012 om 17:23
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #43

    Standaard

    Jij vind de film slecht en ik geweldig daar zijn we uit.

  19. #44

    Standaard

    Niet door mij. Ik vind Robin Hood van Scott beter(geloofwaardiger) dan die van Kevin Kostner, alhoewel ik die film ook wel goed kan waarderen.
    Ik hoop inderdaad op een tweede deel.

    Mensen hebben zich gewoon teveel laten meeslepen door de verhalen dat het iets met Alien te maken zou hebben. Te hoge verwachten gecreëerd door de pers, niet door Scott zelf.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Robin Hood is ook geweldig en die krijgt ook veek kritiek.

    mensen willen een vervolg,alleen om dat de fransen terug keren.
    Die film had beter The begin of Robin Hood kunnen heten.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Niet door mij. Ik vind Robin Hood van Scott beter(geloofwaardiger) dan die van Kevin Kostner, alhoewel ik die film ook wel goed kan waarderen.
    Ik hoop inderdaad op een tweede deel.

    Mensen hebben zich gewoon teveel laten meeslepen door de verhalen dat het iets met Alien te maken zou hebben. Te hoge verwachten gecreëerd door de pers, niet door Scott zelf.
    Ik vind Robin Hood van Scott ook beter(geloofwaardiger) dan die van Kevin Kostner.
    Robin Hood van Scott, voor mij een toppertje.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht

    Mensen hebben zich gewoon teveel laten meeslepen door de verhalen dat het iets met Alien te maken zou hebben. Te hoge verwachten gecreëerd door de pers, niet door Scott zelf.
    Ik denk dat jij het hier precies goed verwoordt

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Een echte science fiction fan heeft alles wat je in Prometheus ziet toch allang al eens eerder gezien? In aanvulling op m'n vorige posting moet ik zeggen dat ik vind dat de film wel erg veel leentje-buur heeft gespeeld bij andere films. Niet alleen bij Alien (veel scenes lijken complete kopieën van de originele film) maar ik herkende er ook dingen in uit bijv. Event Horizon. Het feit dat de film zoveel voorspelbare dingen bevat hielp natuurlijk niet. Als je wat meer SF-films gezien hebt (zoals ikzelf) dan is het eigenlijk toch een wat saaie film.
    Ik bekijk zowat elke SF-film en had bij deze genoeg wow momenten.
    Als je bv.kijkt naar de laatste Sci-fi films District 9 en Star Tek dan heeft
    deze toch echt een eigen look en verhaal.

    Ga ze van de week alle 3 weer eens kijken.
    Laatst aangepast door jeroeni : 21-10-2012 om 23:23

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik bekijk zowat elke SF-film en had bij deze genoeg wow momenten.
    Als je bv.kijkt naar de laatste Sci-fi films District 9 en Star Tek dan heeft
    deze toch echt een eigen look en verhaal.

    Ga ze van de week alle 3 weer eens kijken.
    Ben ook een echte SF liefhebber en koop zowat alles op SF film gebied, al ken ik niet alle hedendaagse TVseries

    Ja, de film had wow momenten genoeg, wow wat een mooi beeld, wow wat stom, wow wat een *** van een acteur, wow wat een schitterend geluid, wow wat is me dat onduidelijk, wow wat is dat nu weer voor techniek, wow wat een onzin......

    Geloof me, ik hoor het overal om heen, de film laat mensen met een onbevredigend gevoel achter, teveel onzin, teveel vragen maken dat het niet goed ontvangen wordt, mijn 6 als beoordeling deed de film beoordeling nog omhoogschieten, dat zesje kreeg ie dan ook alleen om de beeldtechnische en audiotechnische kant...... die verdienden een 12

    Niemand zal je tegenhouden om er zelf van te genieten, zelf kan ik ook van deze film genieten als de SF liefhebber die ik ben, maar de berg onzin in deze film maakt mij nog niet tot een zombie van het SF gebeuren, denk dat de stemmers met hun beoordelingen laten blijken dat zij niet alleen voor mooie beelden en geluid gaan, de inhoud moet wel boeien en bevredigen.....zelfs als het SF is, dan moet het nog wel iets realistisch hebben en daaraan ontbreekt het in deze film, onrealistisch SF gebeuren, daar trapt niemand in.

    Da's een moeilijke hé
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Mensen hebben zich gewoon teveel laten meeslepen door de verhalen dat het iets met Alien te maken zou hebben. Te hoge verwachten gecreëerd door de pers, niet door Scott zelf.
    Twee opmerkingen:

    1. Zoals ik hierboven ook al ergens heb opgemerkt, blijven de tekortkomingen van Prometheus ook als je de film niet vergelijkt met Alien. Dom gedrag van wetenschappers blijft dom van gedrag van wetenschappers, stommiteiten blijven stommiteiten, goedkope twist blijven goedkope twists, enz.
    2. Scott gaat hier niet helemaal vrijuit. De marketingcampagnes maakten duidelijk gebruik van de sfeer van de Alien-films (met name de muziek en vormgeving van de trailers). Scott lijkt me iemand die de teugels overal strak in handen houdt -ook bij het samenstellen van de trailers. Daarnaast zat nota bene in de film zelf een stuk van de soundtrack van Alien verwerkt. Dus ondanks alle beweringen dat het maar weinig (dat het er niets mee te maken heeft, heeft Scott ook nooit beweerd) met Alien te maken heeft, lift Prometheus wel erg mee op het krediet dat Scott met Alien heeft opgebouwd.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #50

    Standaard

    Misschien had Scott meer open moeten zijn over deze film in de media,In de exta's van de 3D versie is hij dat wel,Scott is daar heel open en laat zien dat bij al het moderne ontwerp naar Alien is gekeken.Giger komt daar ook nog even een kijkje nemen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 22-10-2012 om 08:01

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •