De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic SA-HE100 receiver aansluiten op Samsung LED TV

    Hoi,

    Wij hebben sinds afgelopen weekend een Samsung Led TV. "Gewonnen" via een veiling. TV was zonder kabels, dus deze gekocht via Scheer&Foppen.

    Aansluiten van beeld en geluid via dvd-speler is geen probleem. Mooi beeld . Maar dan.......ik wil - als ik alleen tv kijk (dus niet via dvd speler) - ook geluid via mijn receiver ontvangen. Ik heb een Panasonic SA-HE100. Fotootje van de voor- en achterkant:




    Aansluiting van de TV (een Samsung LED UE40C6730):



    Ik heb een optische kabel gekocht en deze in de OPTICAL OUT van de receiver gestopt (foto 2, linksboven). Vervolgens aangesloten op DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) via de TV. Helaas.....geen geluid. Vervolgens de kabel in OPTICAL2 (TV) IN van de receiver gestopt. Werkt ook niet.

    Andere bekabeling geprobeerd. 3,5mm Jack aansluiting ene kant, drie pluggen (rood, wit en geel) andere kant. Deze aangesloten via onderstaande foto
    (rode pijl):



    De drie pluggen heb ik aangesloten via "TV in" van de receiver. Geen geluid. Vervolgens alle andere ingangen geprobeerd (de roodwitgele uitgangen). Helaas.......

    Ik weet dat techniek mij niet ligt. Ik zal wel iets verkeerds doen, maar wát?

  2. #2

    Standaard

    Hoe kijk je TV? Via een aparte decoder/settopbox van bijv. Ziggo, UPC oid? Dan moet je optische kabel daarop aansluiten en niet vanuit je TV....

  3. #3

    Standaard

    Tyler,

    Ik heb een module gekocht bij Scheer&Foppen gekocht voor EUR 81,25 en deze in de TV gestopt. Vervolgens kaartje van Ziggo erin en.....hoppa, HD beeld.

  4. #4

    Standaard

    Welkom op dit forum TCD.

    Met de optische kabel heb je de juiste verbinding gemaakt. Je moet nu kijken of:
    -de ingang van de receiver juist toegewezen is
    -de receiver de signalen(PCM, DD of DTS) op de juiste manier ontvangt
    -er geen breuk in de glasvezel zit.

    Als er aan de andere kant geen licht uit de kabel komt, is de connector vuil, niet goed aangesloten of de vezel gebroken.

    Heb je de audio van speler analoog(2x tulp) of digitaal(optisch/coxiaal) met de receiver verbonden?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Er zit op de receiver een knopje voor digital input.

    Optische kabel van TV naar optisch in op receiver is goed.

    Als je de ingangsbron kiest op de reciever, in dit geval TV als je hem daarin gestopt hebt, dan dien je wel eerst digitaal te kiezen, immers de optische ingang is een digitale, nu zou het moeten werken
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Uit je verhaal begrijp ik niet dat je van ingang wisselt in je receiver.

    En ik ken de instelling in je TV niet. Misschien ook handig daar eens naar te kijken..
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •