Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard star wars nooit 9 delen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Hoho, het is al langer gezegd, en zelfs FANS wilden dat Star Wars verder zal gaan.

    Het was toch zo, dat Star Wars officieel 9 delen zouden zijn...???

    Laat Disney het toch maar afmaken, wie weet wat er nog moois aan toegevoegd gaat worden.
    hallo voor zover ik weet heeft Lucas nooit plannen gehad en /of verhalen geschreven dat het 9 delen zouden zijn. In het begin : 1977-193 hebben ze Lucas blijkbaar verkeerd begrepen en is er vaker geschreven dat er totaal 9 delen zijn, maar Lucas had echt maar de ideeen voor 1 /tm 6.
    ik baseer me dan even op de info uit de boeken : the making of Star wars and the making of the empire strikes back.

    Door alle merchandise rondom star wars heeft Lucas wel diverse schrijvers en verhalen/ story lines goedgekeurd die in zijn ogen aansluiten op 1 t/m 6
    Misschien dat de ThinWhiteDuke als Star wars expert hierover meer weet.


    aan de ene kant vind ik het mooi dat Star wars nog een kans heeft om door te gaan. Lucas had al alles opgegeven, hij wilde geen films meer maken , geen star wars ook geen indiana Jones meer.
    Maar wat wil Disney nu gaan doen, ik huiver bij de gedachte aan een soort van Star wars serie die dan nederlands nagesynchroniseerd is en alle " gesettelde regels " aan zijn laars lapt.
    Kijk maar eens naar de Clone Wars serie, is dit nu echt de sfeer van episode IV. V en VI?
    In mijn ogen niet, Clone wars is opgezet door Lucas om de saga aan te prijzen bij de volgende generatie en weer meer merchandise te kunnen verkopen.
    Als hij echt een goeie Clone Wars had willen maken, die gigantische oorlog die het Star Wars universum in het verderf v/d keizer stort dan had je ten 1e geen tekenfilm serie ervan gemaakt of op zo'n minst niet van die gedrocht-achtige getekende figuren.
    Had dan zoiets gedaan a la Toy Story of Shrek, dat is goeie animatie en dan met een goed diepgaande verhaal lijn.

    Ik ben bang dat Disney op het niveau van Clone Wars doorgaat
    en a long time ago, zal nooit meer zo zijn of voelen zoals het was

  2. #27

    Standaard

    Ook wel opmerkelijk is dat Disney de mediarechten van de overige 5 delen pas in 2020(!) krijgt!

  3. #28

    Standaard

    Dat zal wel komen door contracten die al voor de verkoop zijn gesloten en die pas in 2020 aflopen.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xenomorph Bekijk bericht
    hallo voor zover ik weet heeft Lucas nooit plannen gehad en /of verhalen geschreven dat het 9 delen zouden zijn. In het begin : 1977-193 hebben ze Lucas blijkbaar verkeerd begrepen en is er vaker geschreven dat er totaal 9 delen zijn, maar Lucas had echt maar de ideeen voor 1 /tm 6.
    ik baseer me dan even op de info uit de boeken : the making of Star wars and the making of the empire strikes back.

    Door alle merchandise rondom star wars heeft Lucas wel diverse schrijvers en verhalen/ story lines goedgekeurd die in zijn ogen aansluiten op 1 t/m 6
    Misschien dat de ThinWhiteDuke als Star wars expert hierover meer weet.
    Daar noem je even 2 bijna perfecte boeken op.
    Het klopt ook wat je zegt:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door George Lucas in 2008
    "I've left pretty explicit instructions for there not to be any more features. There will definitely be no Episodes VII-IX. That's because there isn't any story. I mean, I never thought of anything. And now there have been novels about the events after Episode VI, which isn't at all what I would have done with it. The Star Wars story is really the tragedy of Darth Vader. That is the story. Once Vader dies, he doesn't come back to life, the Emperor doesn't get cloned and Luke doesn't get married..."
    Vergelijkbare dingen zei hij ook eind jaren 90:
    [The whole story has] six episodes....If I ever went beyond that, it would be something that was made up. I really don't have any notion other than 'Gee, it would be interesting to do Luke Skywalker later on.' It wouldn't be part of the main story, but a sequel to this thing."
    ...maar hij deed in 1999 ook deze (nu opmerkelijke) uitspraak:
    When you see it in six parts, you'll understand", Lucas said at the time. "It really ends at part six." When asked about the possibility of someone else taking over the film franchise, Lucas said "Probably not, it's my thing."
    De verwarring is -denk ik- ontstaan door enkele zaken die eind jaren 70 in de media verschenen.
    Star Wars II, and then, count them, ten other planned sequels
    (dit was overigens geen uitspraak van GL maar een uitspraak die Time Magazine deed. (geen idee wat hun bron was)
    In 1979 kwam vervolgens dit:
    The first script was one of six original stories I had written in the form of two trilogies. After the success of Star Wars, I added another trilogy. So now there are nine stories. The original two trilogies were conceived of as six films of which the first film was number four
    Er zijn in de loop der jaren tig boeken geschreven die door GL zijn goedgekeurd. De meest voorkomende denkfout is dat men denkt dat de 'Thrawn trilogy' deel 7-8-9 zijn.
    Deze door Timothy Zahn geschreven reeks kwam begin jaren 90 uit en betekende het einde van 'de dode SW jaren' (1987-1991) waarin niet uit kwam. Ze waren een groot succes en luidden een hernieuwde interesse in SW in. Enfin, regelmatig denkt men dus dat dit 7-8-9 zijn.

    Mochten de nieuwe SW films zich (vlak) na ROTJ afspelen dan heeft dit impact op de zgn 'Expanded Universe'. Er zijn tig boeken geschreven die dan hoogstwaarschijnlijk gaan clashen met de nieuwe reeks. Heel de continuiteit gaat dan dus naar de kl.....

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristof2222 Bekijk bericht
    het laatste nieuws is dit -> http://www.cinemablend.com/new/Star-...ope-33854.html

    Zodus Fox is eigenaar van "a new hope" tot het zou willen verkopen of uitbrengen als deeleigenaar. Zal wat geven als Disney een complete set wil uitgeven
    Ik denk niet dat we de precieze situatie m.b.t. het eigendom van de eerste film kennen. Ik geloof eigenlijk niet dat Disney 4 miljard zou neertellen voor LucasFilm als die eerste film niet tot het inventaris zou horen. Mijn vermoeden is daarom dat de film wel eigendom was van Lucas OF dat er al een regeling is getroffen met Fox.

  6. #31

    Standaard

    Heb ik het verkeerd op of heeft de man toch gezegd in het interview i.v.m. de overname dat hij rough drafts geschreven had voor ep VII - IX? Dus hij had wel plannen dacht ik.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Heb ik het verkeerd op of heeft de man toch gezegd in het interview i.v.m. de overname dat hij rough drafts geschreven had voor ep VII - IX?
    Dat zegt hij inderdaad in het filmpje.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Heb ik het verkeerd op of heeft de man toch gezegd in het interview i.v.m. de overname dat hij rough drafts geschreven had voor ep VII - IX? Dus hij had wel plannen dacht ik.
    Zoiets hoorde ik ook. Vraag is dan:
    1) wanneer is dit geschreven
    2) hoe uitgebreid is het?

    Kijk, t kan best een simpel A4tje zijn dat weinig info bevat. Voor Episode 1, 2 en 3 had hij destijds ook amper iets geschreven.....(Jar Jar was in de jaren 70 en 80 nog niet bedacht...(gelukkig maar))

  9. #34

    Standaard

    Toen de prequels uitkwamen heeft ie volgens mij wel eens gezegd dat het nooit de bedoeling was dat er nog films na deel 6 uit zouden komen. Of in ieder geval dat er (tot dan toe) geen plot voor bedacht was.

  10. #35

    Standaard

    Hollywood Reporter:
    "George Lucas has expressed his intention, in the event the deal closes, to donate the majority of the proceeds to his philanthropic endeavors."

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Hollywood Reporter:
    Mooi. Ik moet zeggen dat ik het toch wel een goede actie vind van Lucas. Hij heeft kennelijk zelf geen zin/fut meer om zich aan een grootschalig project als een nieuwe trilogie te wagen, maar begrijpt dat er wel nog honger is naar meer. Bovendien voldeed de prequel-trilogie niet aan de verwachtingen. Door alles te verkopen en z'n zegen te geven aan nieuwe films is er op z'n minst een kans op verdere films die de moeite waard zijn. En als het niet zo is, dan worden de oudere films niet ineens slechter.
    Bovendien gaat er een heleboel geld naar goede doelen. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dit is toch wel een stijlvolle manier om geleidelijk z'n betrokkenheid in de filmwereld af te bouwen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #37

    Standaard

    vind het wel geinig dat er 3 topics zijn die over het zelfde gaan in principe.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Zoiets hoorde ik ook. Vraag is dan:
    1) wanneer is dit geschreven
    2) hoe uitgebreid is het?

    Kijk, t kan best een simpel A4tje zijn dat weinig info bevat. Voor Episode 1, 2 en 3 had hij destijds ook amper iets geschreven.....(Jar Jar was in de jaren 70 en 80 nog niet bedacht...(gelukkig maar))
    Dat kan, maar zijn jarenlange speech van "There are no Episodes VII - IX" lijkt me dan ook telkens weer een verzinsel. Als je al een basic outline hebt van wat je zou willen bereiken na Ep VI, dan had je wel degelijk plannen.

    Ikzelf weet nog niet wat ik er moet van vinden nu het hele arsenaal in handen is van Disney. Dit kan ofwel best thing ever zijn of worst mistake ever. Hopelijk wordt de volgende trilogie toch beter dan die erbarmelijke prequels. Die hadden hun momenten, maar de sfeer zat er toch niet in voor mij. Of maak gewoon een prequel trilogie in stijl van Knights of the Old Republic! Genoeg materiaal daar met goeie verhalen.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Dat kan, maar zijn jarenlange speech van "There are no Episodes VII - IX" lijkt me dan ook telkens weer een verzinsel. Als je al een basic outline hebt van wat je zou willen bereiken na Ep VI, dan had je wel degelijk plannen.
    "What he told the fans was true... from a certain point of view"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Ikzelf weet nog niet wat ik er moet van vinden nu het hele arsenaal in handen is van Disney. Dit kan ofwel best thing ever zijn of worst mistake ever. Hopelijk wordt de volgende trilogie toch beter dan die erbarmelijke prequels. Die hadden hun momenten, maar de sfeer zat er toch niet in voor mij. Of maak gewoon een prequel trilogie in stijl van Knights of the Old Republic! Genoeg materiaal daar met goeie verhalen.
    Het spel KOTOR in verhaalvorm gieten zou geweldig zijn...al zie ik dat niet gebeuren, eerder idd een verhaal tijdens die periode. Of een verhaal rondom Kyle Katarn

  15. #40

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    "What he told the fans was true... from a certain point of view"
    Ha ha. The force moves in mysterious ways..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht

    Het spel KOTOR in verhaalvorm gieten zou geweldig zijn...al zie ik dat niet gebeuren, eerder idd een verhaal tijdens die periode. Of een verhaal rondom Kyle Katarn
    Kyle wie?? Kyle Reese uit The Terminator?? Met alle respect, Disney gaat denk ik niet één of ander verhaal verfilmen wat voor het grote publiek onbekend is. Het gaat allemaal om de grote inkomsten en ik denk dat Disney hun dollars wel wil veilig stellen als ze zo'n film gaan maken en niet één of andere creatieve gok gaan nemen. Misschien iets van een parallel universum maar ja, zie hoe de kritieken op Prometheus zijn...niet al te mals. Dus Disney denkt daar wel 2X over na denk ik zo....

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Kyle wie?? Kyle Reese uit The Terminator?? Met alle respect, Disney gaat denk ik niet één of ander verhaal verfilmen wat voor het grote publiek onbekend is. Het gaat allemaal om de grote inkomsten en ik denk dat Disney hun dollars wel wil veilig stellen als ze zo'n film gaan maken en niet één of andere creatieve gok gaan nemen. Misschien iets van een parallel universum maar ja, zie hoe de kritieken op Prometheus zijn...niet al te mals. Dus Disney denkt daar wel 2X over na denk ik zo....
    Ze moeten wel een verhaal nemen dat bij iedereen onbekend is want het verhaal van luke en obiwan is over, verteld ,gedaan.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristof2222 Bekijk bericht
    Ze moeten wel een verhaal nemen dat bij iedereen onbekend is want het verhaal van luke en obiwan is over, verteld ,gedaan.
    Nou ja, we hebben Luke verlaten als het nog een jonge vent is, dus het kan altijd over hem gaan tig jaar later.... Bijvoorbeeld icm zijn zoon en de dramatisch perikelen omtrent die vader-zoon relatie.... Ik heb SW altijd een verhaal over vader-zoon gevonden en nooit over Luke en Obi-Wan....

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Nou ja, we hebben Luke verlaten als het nog een jonge vent is, dus het kan altijd over hem gaan tig jaar later.... Bijvoorbeeld icm zijn zoon en de dramatisch perikelen omtrent die vader-zoon relatie.... Ik heb SW altijd een verhaal over vader-zoon gevonden en nooit over Luke en Obi-Wan....

    Ahzo, tja ,in mijn opzicht was het de oorlog tussen de rebellen en het rijk, de prequels en kotor beshouw ik als een alternatieve tijdlijn.
    Nu darth vader dood is en de galaxy vrij zal er toch een ander verhaal moeten komen,mischien inderdaad weer met Luke,maar een ander,nieuw verhaal desalnietemin

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristof2222 Bekijk bericht
    Ahzo, tja ,in mijn opzicht was het de oorlog tussen de rebellen en het rijk, de prequels en kotor beshouw ik als een alternatieve tijdlijn.
    Nu darth vader dood is en de galaxy vrij zal er toch een ander verhaal moeten komen,mischien inderdaad weer met Luke,maar een ander,nieuw verhaal desalnietemin
    Ja, ik bedoelde ook wel een nieuwe verhaal maar wel eentje met elementen waar de algemene bezoekers nog wel bepaalde zaken in kan herkennen.... En ik was meer een beetje aan het geinen omdat ik al die andere verhalen echt totaal niet ken...

  22. #47

    Standaard

    Potentie om de Indiana Jones reeks op te pakken!!! Hopelijk als dit zou gebeuren zet Disney er wat vaart achter en kan Spielberg regisseren..fantastisch nieuws..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •