Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Post hier je leukste Mockbusters (was: Waarschuwing voor mockbusters)

    Er is blijkbaar nog geen topic om het fenomeen Mockbusters aan te klagen. Ik zou de medeforumleden willen uitnodigen om hier de mockbusters te posten die je gespot hebt, kwestie van andere, minder oplettende forumleden, te waarschuwen dat ze niet met de verkeerde titel naar huis komen.

    Mockbusters zijn low-budgetfilms die erop gericht zijn om zo veel mogelijk verwarring te stichten met bekende blockbusters. O.a. gebruik van hetzelfde lettertype en kleuren bij ontwerp van de hoes zijn frequent gebruikte fraudetechnieken. Bijvoorbeeld: de winkel ligt nu vol met deze film, waarvan de Blu-ray zelfs 18,99 kost, wat aardig is voor een crap-lowbudgetremake en aardig in de buurt van de prijs van het echte product:



    Nog een paar blatante plagiaatgevallen, waar het bij winkels als Bart Smit en Intertoys mee vergeven is:




    Laatst aangepast door Werner : 31-05-2010 om 00:06 Reden: Voorbeelden toegevoegd
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard





    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Als je dom genoeg bent om zo'n titel mee te nemen, ben je dom genoeg om hem waarschijnlijk nog leuk te vinden ook.

    Bonus: de trailer van The Little Panda Fighter, omdat het zo ongelofelijk briljant is.. Enjoy!

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Ik hoeverre is dat waarschuwen nodig?
    Je kan in de supermarkt toch ook wel de Euroshopper en de Unox soep uit elkaar houden?

    Desondanks dat is een kennis er laatst ingetrapt. (terwijl hij een slimme man is)

  6. #6

    Standaard

    ratatoing :veryfunny:
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  7. #7

    Standaard

    Je had toen bij mediamarkt ook een hele serie tekenfilms, waaronder De Leeuw en koning...mooi toch?

  8. #8

    Standaard

    Naast informatief ook erg vermakelijk, hoe 10.000 B.C. "getopt" wordt door 100 MILLION BC .

    Btw, geldt deze ook?



    Wordt wel erg veel moeite gedaan om het op de cover van de nieuwe film te laten lijken.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik hoeverre is dat waarschuwen nodig?
    Je kan in de supermarkt toch ook wel de Euroshopper en de Unox soep uit elkaar houden?

    Desondanks dat is een kennis er laatst ingetrapt. (terwijl hij een slimme man is)
    als je bv kijkt naar Tucjes en de huismerk variant is het soms best lastig, zelfde kleuren, zelfde strepen en figuurtjes op de verpakking

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Heb er zelf ook veel gezien, maar weet niet meer precies om welke titels het ging. Zijn er wel eens mensen in dit soort geintjes getrapt?
    --

  12. #12

    Standaard

    als 11-jarige me ooit eens vergist in de videotheek ...



    IPV



    Achteraf bleek die eerste uiteindelijk toch beter !

  13. #13

    Standaard

    Hahahaha! Dit is echt briljant! Transmorphers!
    Hoe dom moet je zijn om dit soort bagger werkelijk aan te schaffen in de veronderstelling dat het dat vaag bekende geweldige meesterwerk is waar iedereen zo de mond van vol heeft! Dan verdien je ook niet anders.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  14. #14

    Standaard

    Hoe kan ik je ongelijk geven?

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies het euroknaller verhaal van Jaap (Gefeliciteerd je hebt gewonnen net :veryfunny: )
    Men moet gewoon maar slimmer zijn.
    Iemand die het koopt gaat net zo goed met de hype mee, als iemand die het logischerwijs verkoopt. Zometeen loopt heel Nederland weer als een malloot in oranje flauwekul en elke supermarkt doet wel mee. Voor elke WII is er wel een WE, voor elke gameboy wel een 'almost the same' boy.

    Maar zeg nou eerlijk, het zou toch dom zijn daar geen slaatje uit te slaan.
    Net is in de natuur, de wet van de sterkste i.d.g. slimste...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-05-2010 om 00:36
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Maar zouden ze werkelijk wat verdienen met deze fake films?
    --

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Maar zouden ze werkelijk wat verdienen met deze fake films?
    Ik zou denken van wel, anders zouden ze het niet doen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #18

    Standaard

    Ha! Leuk topic.
    Wel sympathiek verder om mensen te waarschuwen, daar niet van, maar de sukkel die erin trapt verdient de film dubbel en dwars. Termen als 'aanklagen' en 'fraudetechnieken' kan ik me in elk geval niet in vinden - wekt bijna de suggestie alsof er illegale praktijken plaatsvinden.
    Ik kan er wel om lachen. Veel Italiaanse rip-offs vind ik vaak nog leuker dan het 'origineel.'

  19. #19

    Standaard

    Aan Jaap, Roninpacino en Claudio:
    Alhoewel IK daar persoonlijk geen moeilijkheden mee heb om die uit elkaar te houden, kan je je wel hopelijk de volgende situatie voor de geest halen:
    1/ Vader/moeder: Wat wil je voor je verjaardag?
    Ik: Die Blu-ray van Sherlock Holmes. Die nieuwe. Ligt in de ***** voor ongeveer 19,90 euro.

    (later)

    Vader/moeder: Goed nieuws, hij kostte zelfs maar 18,90 euro. En 't is de juiste titel hoor: SHERLOCK HOLMES staat erop!!!
    Capiche?

    2/ Ook kleine kinderen kennen vaak het verschil niet.
    Maar mama, dat is toch dat met die kokende rat?
    Met andere woorden, deze fijne heerschappen proberen weer eens wat geld te verdienen aan de zwaksten van de samenleving door ronduit plagiaat te verkopen. Ik walg van zo'n mensen.
    Laatst aangepast door Werner : 31-05-2010 om 00:09
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Ik heb overigens 1x bewust een Mockbuster gekocht, dat was die tekenfilm van Bill Melendez van The Lion, The Witch And The Wardrobe. Ik WIST dat het om de tekenfilm ging die ik jaaaaaren daarvoor eens op tv had gezien, en uit pure jeugdnostalgie moest ik uitgerekend *die* versie hebben (ik ga zelfs een bekentenis doen: ik werd naar de nachtmis meegesleurd op kerstavond en heb zo maar liefst 2x het einde gemist...). Bon, die heeft me 2,99 gekost dus ik voel me zeker niet ripped-off.
    Laatst aangepast door Werner : 31-05-2010 om 00:09
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Ik heb overigens 1x bewust een Mockbuster gekocht, dat was die tekenfilm van Bill Melendez van The Lion, The Witch And The Wardrobe. Ik WIST dat het om de tekenfilm ging die ik jaaaaaren daarvoor eens op tv had gezien, en uit pure jeugdnostalgie moest ik uitgerekend *die* versie hebben (ik ga zelfs een bekentenis doen: ik werd naar de nachtmis meegesleurd op kerstavond en heb zo maar liefst 2x het einde gemist...). Bon, die heeft me 2,99 gekost dus ik voel me zeker niet ripped-off.
    Wat ben jij toch een schitterende rechtdoorzee gast,proost
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    Heb er ook een aantal van Oliver Twist gezien, al weet ik niet welke nou het origineel is xD
    --

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Heb er ook een aantal van Oliver Twist gezien, al weet ik niet welke nou het origineel is xD
    Het boek van Charles Dickens .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  24. #24

    Standaard

    Nu herinner ik me ook ineens dat ten tijde van Gone in 60 Seconds de originele met HB Halicki ook in de schappen lag. Die kocht ik toen bij de FRS, en de kassamedewerker was nog zo vriendelijk me te attenderen op het feit dat het NIET de nieuwe was. Toch wilde ik hem hebben, om de zogenoemde lange chase die een excuus was voor het maken van een 'film'. Toch nog eens leuk om te kijken.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  25. #25

    Standaard

    ik had dat met all quiet on the western front, had de versie uit 1981 gekocht ipv die goede versie uit de jaren 50

    nog eentje:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •