Pagina 39 van 54 EersteEerste ... 2935363738394041424349 ... LaatsteLaatste
De resultaten 951 tot 975 van 1338 worden weergegeven.
  1. #951

    Standaard

    Misschien een stomme vraag, maar wat is nu eigenlijk de beste manier om deze film te ervaren? in Atmos of in Dolby Cinema bij JT?

    Wil er namelijk volgende week naar toe gaan, maar weet niet precies wat nu het beste/mooiste is.

  2. #952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Misschien een stomme vraag, maar wat is nu eigenlijk de beste manier om deze film te ervaren? in Atmos of in Dolby Cinema bij JT?

    Wil er namelijk volgende week naar toe gaan, maar weet niet precies wat nu het beste/mooiste is.
    Ik heb in Eindhoven in de Dolby Cinema zaal zitten genieten en dat geluid daar was te gek.

  3. #953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    @TWD, is het zo dat je met de juiste boeken en comics meer voorkennis hebt bij the Force Awakens? Of hebben de schrijvers van de film karakters geplukt uit andere bronnen die een vervolg maakten op Return of the Jedi? Als dat laatste het geval is vind ik het vreemd dat Dinsey/Lucas film de boeken en comics niet als canon beschouwen maar daar wel de karakters uit plukken.
    Ja, je hebt dan meer voorkennis. Is deze voorkennis noodzakelijk? Nee...maar het zorgt er wel voor dat personages meer lagen krijgen. Zie bv het voorbeeld van Poe dat ik al gaf. Voor de meesten is het een goede piloot.....en dat was het. In de comics wordt een hele voorgeschiedenis van zijn ouders geschetst en zie je waar hij opgroeide, terwijl in 'Before the Awakening' (een boek met 3 korte verhalen: Poe, Rey en Finn) zijn verhaal eindigd vlak voordat TFA begint.
    Tevens zijn er van diverse achtergrond aliens (op Jakku en Takodana) verhalen verschenen.
    In de film gaat Finn op Takodana met 2 aliens mee (hij wil voor ze gaan werken). Ook hier ziet de kijker 2 aliens.....en dat was het. Die 2 hebben echter een eigen verhaal....waarin ze naar iets op zoek gaan dat van Count Dooku was...


    En de dame die op Takodana de First Order inlicht dat Solo etc er zijn?
    Bazine is de naam....en ook van haar is er al eea te lezen:


    En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Het zijn overigens allemaal nieuwe personages, dus niks gejat uit eerder werk dat nu geen canon meer is. Wat me wél direct opviel inzake Kylo Ren: in de oude boeken krijgen Han en Leia 3 kids: Jaina, Jacen en Anakin....terwijl Luke er 1 krijgt: Ben.
    Jacen wordt ook 'darkside' en vermoord de vrouw van Luke: Mara Jade.
    In de film is het nu dus ook de zoon van Han en Leia die 'darkside' gaat.....en de naam van de zoon van Luke (Ben) uit de boeken heeft.

    In het boek Aftermath (speelt zich direct af ná RotJ) worden ook wat hints gedropt....zo is er een zeer mysterieuze groep die de lightsaber van Darth Vader bemachtigd.....The Knights of Ren?

    Nu ik toch bezig ben: in Weapon of a Jedi (speelt zich af na ANH) heeft Sarco Plank een grote rol. In de film was hij helaas amper te zien.....


    ....en in Smugglers Run komen we de Imperial Alecia Beck voor het eerst tegen:


    Is zij wellicht Captain Phasma???
    In hetzelfde boek zien we Major Ematt voor het eerst (Solo moet hem redden voordat Beck bij hem is). In TFA zien we een oude Ematt (in de scenes op de Resistance basis.....lang grijs haar en lange grijze baard)

    De Star Wars story group is m.i. gewoon erg goed bezig. Iemand die alleen de films zal zien mist niets; degene die alles volgt krijgt heel veel extra en heeft meer dan genoeg om over te speculeren.

  4. #954

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik heb in Eindhoven in de Dolby Cinema zaal zitten genieten en dat geluid daar was te gek.
    Was je daar afgelopen woensdag ook om 10:00?

  5. #955

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Was je daar afgelopen woensdag ook om 10:00?
    17-12 om 20:30 zat ik in de JT.

    Hoezo trouwens ?

  6. #956

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    17-12 om 20:30 zat ik in de JT.

    Hoezo trouwens ?
    Dan hadden we in dezelfde zaal bij dezelfde voorstelling gezeten.

  7. #957

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Dan hadden we in dezelfde zaal bij dezelfde voorstelling gezeten.
    Jij bent dus ook in die geweldige JT [Eindhoven] geweest.

    Heel wat beter dan Pathé.

  8. #958

    Standaard

    Op Blu-ray.com staat een releasedatum van 5 April.
    Aangezien hier de nieuwe films op een Dinsdag of meestal op een Woensdag komen denk ik dat die datum wel eens juist kan zijn.

    Ik hoop dat Disney wel met een mooie SE komt.

  9. #959

    Standaard

    Een Star Wars topic verdient wat kleur.


  10. #960

    Standaard

    Dinsdagmiddag in JT Kerkrade gezien, en enorm genoten, van begin tot eind. Wat een ervaring op zo'n groot doek, en wat een geluid. Het knetteren van de lightsaber was loepzuiver, en de bas voelde je tot in je lijf trillen als er geschoten en gevlogen werd.

    Het verhaal is simpel, maar de film is te volgen voor mensen die nieuwe instappen, alsmede de mensen die bekend zijn met het verleden. Ja, veel lijkt in verhaallijn op wat we eerder hebben gezien, maar ik vond dat niet echt storend. Deze film is duidelijk een opmaak voor de volgende delen. Sommige zaken vond ik vergezocht en te makkelijk, maar alla, niet storend.

    De special effect waren fenomenaal. Ze hebben alles uit de kast getrokken, en het zag er grimmig uit, puin dat in de lucht vloog tot waanzinnige gevechten in de lucht. Het geluid was ook super, je hoorde elke detail (zat in Dolby Atmos zaal), kraakhelder en soms was het gewoon te hard.

    Toen de oudgedienden in beeld kwamen voelde je toch wel een speciaal moment, ook in de zaal werd het muisstil. Ford vond ik het prima doen voor een man van 73 jaar, en hij zorgde voor een mooie balans tussen de jonkies. Was de jonkies betreft stal Daisy Ridley toch wel de show. Qua accent en gezicht doet ze enorm denken aan Keira Knightley, Ik vond haar dan ook de ster van de film, ze zit in de meeste scenes, en voor een jonge actrice speelde ze Adam Driver en John Boyega naar huis. Van Driver had ik meer verwacht, Leek alsof hij niet goed uit de verf kwam met zijn personage, er had meer ingezeten.

    JJ Abrahams heeft het gewoon heel erg goed gedaan. De look en feel van de film is geweldig, en het voelt als een groot avontuur met humor en daverende actie. Met Star Trek hij al bewezen een van de beste actie-regisseurs te zijn, en trekt de lijn door. Ik ben erg benieuwd naar het volgende deel, van Rian Johnson. Abrahams heeft laten weten onder de indruk te zijn van screenplay van Johnson, dus ik ben benieuwd. Al met al een dikke aanrader, en ik ga sowieso nog een keer kijken.

  11. #961

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht

    Gisteren de 'deluxe' editie van de score ontvangen en hoewel minder memorabel dan eerdere delen, bevalt ie me zeer goed.
    Zeker de theme voor Rey en de muziek van de laatste 1,5 minuut van de film vind ik geweldig.
    De soundtrack vind ik ook persoonlijk de minste. Bij Ep I-III had je echt dat Star Wars gevoel. Bij de cd van ep VII zijn er een paar uitschieters, maar het lijkt me meer een cd voor Indiana Jones dan dat ik de muziek zou plaatsen bij Star Wars. Nu een mindere John Williams is nog een goeie John Williams.

    Ik hoop dat Disney bij deze niet afkomt met een kale editie. Deze mag wel eens een slipcover en deftige bonus disc bevatten!
    Laatst aangepast door Lorre : 24-12-2015 om 11:34
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  12. #962

    Standaard

    Ik heb net in Londen de soundtrack gekocht, maar ik ga nog eens rustig de tijd nemen om 'm te beluisteren. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik totnogtoe het meest indrukwekkend stuk muziek uit Episode I vond komen, nl. Duel of the Fates, de muziek uit de scènes waarin Obi-Wan Kenobi en Qui-Gon Jinn Darth Maul partij geven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #963

    Standaard

    Ik vond de muziek op momenten echt niet goed passen bij de sfeer van Star Wars. De soundtrack haalde mij een paar keer flink uit de film (bijvoorbeeld op Jakku), en dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    JJ Abrahams heeft het gewoon heel erg goed gedaan. De look en feel van de film is geweldig, en het voelt als een groot avontuur met humor en daverende actie. Met Star Trek hij al bewezen een van de beste actie-regisseurs te zijn, en trekt de lijn door. Ik ben erg benieuwd naar het volgende deel, van Rian Johnson. Abrahams heeft laten weten onder de indruk te zijn van screenplay van Johnson, dus ik ben benieuwd. Al met al een dikke aanrader, en ik ga sowieso nog een keer kijken.
    Het is misschien eerder de schuld van de schrijvers of producers dan van J.J. Abrahams, maar er is naar mijn idee te veel een licht actievehikel van gemaakt en te weinig een gewichtig avonturenepos. Ik heb het wel eens eerder gezegd: opbouw en factor 'tijd' spelen een niet te onderschatte rol bij vertellingen, zeker als het om klassieke tragedies gaat, waar ik Star Wars ook onder schaar. In The Force Awakens echter gaat alles te gehaast. Er wordt te weinig tijd genomen voor de uitwerking van tal van zaken. Neem bijvoorbeeld de tragedie met Han Solo en Kylo Ren. Het voelt geen moment aan alsof er een hechte connectie tussen die twee is (althans ik voelde het niet), laat staan een grote voorgeschiedenis. Het wordt terloops opgenoemd. De impact van de scène op de brug was dan ook niet half zo sterk als die van Luke tegen Darth Vader in The Empire Strikes Back. Voor goede tragedie is opbouw en uitwerking en dus tijd nodig. Dat vind ik misschien nog wel het teleurstellendst aan deze film, dat het verhaaltechnisch dus rammelt en in te korte tijd te veel wil vertellen. Sommige karakters en verhaallijnen zijn eigenlijk niet eens relevant als je er langer bij stil staat. Wat voor wezenlijks heeft Finn bijvoorbeeld aan de voortgang van het verhaal toegevoegd tot nu toe? Het draaide in de film voornamelijk om drie dingen: 1. de zoektocht naar Luke, 2. de vernietiging van (weer) een Death Star en 3. het conflict tussen Han Solo en Kylo Ren. Finn loopt eigenlijk alleen maar zwetend, hijgend en schreeuwend door het scherm. Nog afgezien van het feit dat zijn ommekeer van Storm Trooper naar Rebel wel erg makkelijk gaat. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

    De film zit vol met kleine dingen die niet goed uitgewerkt of onaannemelijk zijn, zelfs voor zo'n filmisch fantasy universum als dat van Star Wars. Het zit hem vaak in kleine details maar soms ook in grotere dingen. Gelukkig zijn er ook fans die wat kritischer kijken, juist omdát ze fan zijn: zie bijvoorbeeld deze review

    En tot slot wil ik toch nog even die lensflares van J.J. Abrahams opnoemen...zo irritant als je er eenmaal op gaat letten! Mijn hoop is dat de volgende regisseur het allemaal weer een stapje beter zal gaan doen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Misschien een stomme vraag, maar wat is nu eigenlijk de beste manier om deze film te ervaren? in Atmos of in Dolby Cinema bij JT?

    Wil er namelijk volgende week naar toe gaan, maar weet niet precies wat nu het beste/mooiste is.
    Als je naar Dolby Cinema gaat, dan is het geluid sowieso al in Atmos.

    Wel geinig dat de officiele Dolby Cinema website een kleine tour geeft van JT Eindhoven.

    http://www.dolby.com/us/en/platforms/dolby-cinema.html

  16. #966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het is misschien eerder de schuld van de schrijvers of producers dan van J.J. Abrahams,
    Niet een of een ander, maar hier valt er wat te verbeteren.
    Hij heet J.J. Abrams
    Daarnaast is Abrams ook nog eens 1 van de schrijvers. Hij heeft samen met Lawrence Kasdan het script geschreven. Maar ik weet niet of beiden iets van Michael Arndt hebben gebruikt.
    Verder is Abrams 1 van de vele producers van deze film.
    M.a.w. jouw zin "het is eerder de schuld van de schrijvers of producers dan van J.J. Abrams" klopt dus niet.

  17. #967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het is misschien eerder de schuld van de schrijvers of producers dan van J.J. Abrahams, maar er is naar mijn idee te veel een licht actievehikel van gemaakt en te weinig een gewichtig avonturenepos. Ik heb het wel eens eerder gezegd: opbouw en factor 'tijd' spelen een niet te onderschatte rol bij vertellingen, zeker als het om klassieke tragedies gaat, waar ik Star Wars ook onder schaar. In The Force Awakens echter gaat alles te gehaast. Er wordt te weinig tijd genomen voor de uitwerking van tal van zaken. Neem bijvoorbeeld de tragedie met Han Solo en Kylo Ren. Het voelt geen moment aan alsof er een hechte connectie tussen die twee is (althans ik voelde het niet), laat staan een grote voorgeschiedenis. Het wordt terloops opgenoemd. De impact van de scène op de brug was dan ook niet half zo sterk als die van Luke tegen Darth Vader in The Empire Strikes Back. Voor goede tragedie is opbouw en uitwerking en dus tijd nodig. Dat vind ik misschien nog wel het teleurstellendst aan deze film, dat het verhaaltechnisch dus rammelt en in te korte tijd te veel wil vertellen. Sommige karakters en verhaallijnen zijn eigenlijk niet eens relevant als je er langer bij stil staat. Wat voor wezenlijks heeft Finn bijvoorbeeld aan de voortgang van het verhaal toegevoegd tot nu toe? Het draaide in de film voornamelijk om drie dingen: 1. de zoektocht naar Luke, 2. de vernietiging van (weer) een Death Star en 3. het conflict tussen Han Solo en Kylo Ren. Finn loopt eigenlijk alleen maar zwetend, hijgend en schreeuwend door het scherm. Nog afgezien van het feit dat zijn ommekeer van Storm Trooper naar Rebel wel erg makkelijk gaat. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

    De film zit vol met kleine dingen die niet goed uitgewerkt of onaannemelijk zijn, zelfs voor zo'n filmisch fantasy universum als dat van Star Wars. Het zit hem vaak in kleine details maar soms ook in grotere dingen. Gelukkig zijn er ook fans die wat kritischer kijken, juist omdát ze fan zijn: zie bijvoorbeeld deze review

    En tot slot wil ik toch nog even die lensflares van J.J. Abrahams opnoemen...zo irritant als je er eenmaal op gaat letten! Mijn hoop is dat de volgende regisseur het allemaal weer een stapje beter zal gaan doen.
    Van iemand als jou die normaal gezien een heel ander soort films kijkt snap ik wel dat je tegen nog al wat dingen aanloopt.Persoonlijk vind ik de film echt super maar er rammelt net als bij elke andere Star Wars wel wat ja.
    Wat je krijgt is een dynamische film die net als al die andere moderne blockbusters niet altijd de tijd neemt voor wat zaken.

    Je moet A New Hope nog maar eens kijken want daar zie je dat scenes veel eerder afgekapt hadden kunnen worden.

    Kylo Ren vond ik trouwens een beter personage dan Darth Vader.
    Laatst aangepast door jeroeni : 25-12-2015 om 09:59

  18. #968

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Niet een of een ander, maar hier valt er wat te verbeteren.
    Hij heet J.J. Abrams
    Daarnaast is Abrams ook nog eens 1 van de schrijvers. Hij heeft samen met Lawrence Kasdan het script geschreven. Maar ik weet niet of beiden iets van Michael Arndt hebben gebruikt.
    Verder is Abrams 1 van de vele producers van deze film.
    M.a.w. jouw zin "het is eerder de schuld van de schrijvers of producers dan van J.J. Abrams" klopt dus niet.
    Ik wilde de beste man nog met enige reserve benaderen, maar als je het zo stelt, dan heb je waarschijnlijk gelijk en is Jar Jar Abrams de boosdoener.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #969

    Standaard

    Ik ben het helemaal eens met BigLebowski's uitleg hierboven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #970

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    maar er rammelt net als bij elke andere Star Wars wel wat ja.
    ELKE andere Star Wars? Volgens mij rammelt er compleet niets aan The Empire Strikes Back.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Van iemand als jou die normaal gezien een heel ander soort films kijkt snap ik wel dat je tegen nog al wat dingen aanloopt.Persoonlijk vind ik de film echt super maar er rammelt net als bij elke andere Star Wars wel wat ja.
    Wat je krijgt is een dynamische film die net als al die andere moderne blockbusters niet altijd de tijd neemt voor wat zaken.

    Je moet A new Hope nog maar eens kijken want daar zie je dat scenes veel eerder afgekapt hadden kunnen worden.

    Kylo Ren vond ik trouwens een beter personage dan Darth Vader.
    Ik ken de originelen maar al te goed...ben er als kind mee opgegroeid en heb ze meer dan eens bekeken. Maar de originelen zitten toch echt veel beter in elkaar en zijn beter geschreven en geregisseerd. Het tempo ligt lager, maar dat is juist een pluspunt vind ik (ik heb eerder uitgelegd waarom). En Kylo Ren beter dan Darth Vader!? Are you f*ckin' serious!? Zelfs met het weinige dat hij in A New Hope te doen had, was hij vele malen bedreigender en geheimzinniger dan Kylo Ren. Nog afgezien van Vader's iconische stemgeluid.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 25-12-2015 om 10:09
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik wilde de beste man nog met enige reserve benaderen, maar als je het zo stelt, dan heb je waarschijnlijk gelijk en is Jar Jar Abrams de boosdoener.
    Wat vond jij dan bv van zijn Star Trek films ?

  23. #973

    Standaard

    Ik heb er een van hem geizen. En daar had ik ook problemen mee, maar ik voel me wat minder betrokken bij het Star Trek universum, dus dat ging mij minder aan het hart. De humor vond ik tenenkrommend weet ik nog en ook de filosofische diepgang, wat ik van enkele afleveringen uit de serie ken, ontbrak totaal. Kortom, ik vond hem niet sterk.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #974

    Standaard

    Met name Simon Pegg probeert tevergeefs heel erg hard, zeer komisch te zijn in die Star Trek films....wat mij dan weer irriteert.

    Ik vond Kylo Ren een geweldig personage....totdat hij zn masker afdeed en het een watje bleek te zijn. Weg mysterie...

  25. #975

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik heb er een van hem geizen. En daar had ik ook problemen mee, maar ik voel me wat minder betrokken bij het Star Trek universum, dus dat ging mij minder aan het hart. De humor vond ik tenenkrommend weet ik nog en ook de filosofische diepgang, wat ik van enkele afleveringen uit de serie ken, ontbrak totaal. Kortom, ik vond hem niet sterk.
    In die films zat die oude lullen vibe niet meer hé.

Pagina 39 van 54 EersteEerste ... 2935363738394041424349 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •