Pagina 41 van 54 EersteEerste ... 3137383940414243444551 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.001 tot 1.025 van 1338 worden weergegeven.
  1. #1001

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    precies, ik had beter moeten weten
    Denk dat we deze film beter op waarde kunnen schatten als we de volgende 2 hebben gezien hebben.

  2. #1002

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Ik heb al t een en ander met de release gepost over de film.
    Klopt ja jij was die kerel die stiekem hoopt dat het bagger zal zijn.

  3. #1003

    Standaard

    TWD en twvde, dank voor jullie (uitgebreide) antwoorden. Meteen maar Before the Awakening besteld voor de achtergrondinformatie.
    Ikzelf heb geen bezwaar dat je via andere bronnen op zoek moet voor aanvullende informatie; tenslotte heeft een film maar een beperkte tijd om een verhaal te vertellen en dan zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Ik zat zelf ook met vragen (zie mijn eerdere post) en als ik een deel via een boek kan achterhalen: prima. Het zou pas minder zijn als de info helemaal niet beschikbaar was .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Fijn dat er toch ook wat meer mensen zijn die de film daadwerkelijk kunnen zien voor wat het is, zonder met 9,5en en 10en te gooien.
    Vreemde opmerking; hiermee impliceer je dus dat jouw mening leidend is en degenen die een 9,5 of 10 geven ongelijk hebben? Terwijl dat onmogelijk is met zoiets als een subjectief cijfer. Iedereen heeft gelijk, zowel degene die de film een 5 geven als een 10. Je kunt alleen discussiëren over redenen waarom iemand een cijfer geeft. Dan nog is er niets mis mee als iemand een 10 geeft uit zijn gevoel, terwijl hij/zij misschien best wat opmerkingen heeft over de film. En we wisten op voorhand dat de film in jouw ogen niet hoog zou scoren met een donkere acteur als Boyega in een hoofdrol, toch ?
    Laatst aangepast door rogue : 26-12-2015 om 12:57

  4. #1004

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik had toen zoiets van "Hee. Anakin was toch dood???"
    Misschien toch even nog spoilertags gebruiken? Niet iedereen heeft m al gezien.

  5. #1005

    Standaard

    Moet je natuurlijk ook spoilertags voor je quote gebruiken Pieter .

  6. #1006

    Standaard

    Anakin is toch al meer als 30 jaar dood? Als je in dit topic leest kan je beter episode I-VI hebben gezien.

  7. #1007

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Vreemde opmerking; hiermee impliceer je dus dat jouw mening leidend is en degenen die een 9,5 of 10 geven ongelijk hebben?
    Hoe de neuk haal je dit nu weer uit mijn opmerking?... Dermate hoge cijfers zijn net als een 1 gewoon geen echte objectieve cijfers. Dit omdat er geen perfecte film bestaat. Zulke cijfers komen er door mensen die gaan van: OMFGWTFBBQ NEW STARWARS!!!!1!!one!!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En we wisten op voorhand dat de film in jouw ogen niet hoog zou scoren met een donkere acteur als Boyega in een hoofdrol, toch ?
    Uiteraard dit weer, zielig ***ventje dat je bent....
    Laatst aangepast door Chris W : 26-12-2015 om 14:15

  8. #1008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Klopt ja jij was die kerel die stiekem hoopt dat het bagger zal zijn.
    Het verbaast mij echt hoeveel mensen er nog altijd niet kunnen lezen...

    Mensen gaan nu loco omdat een regisseur met een naam een sequel maakt op een serie die hard de afgrond in is gereden door dhr Lucas. De film ademt star wars en ziet er prima uit, maar qua originaliteit zal het nooit een prijs winnen en verdient t gewoon dikke punten aftrek. Hoog been there, done that gehalte. Veel te veilig. Hoop gerecycle. Iets dat ZEKER de star wars fans zouden moeten zien. En dat is echt niet erg om toe te geven. Wat erger is, is dat veel het niet willen zien en de kop gewoon in het zand steken.

    Ps, op IMDB is hij al gezakt tot onder Empire. En dat is nog altijd een prima maar meer terechte plek.
    Laatst aangepast door Chris W : 26-12-2015 om 14:28

  9. #1009

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Duidelijk toch? Als je de moeite niet neemt om de stripboeken, novels, tekenfilms, websites en deleted scenes grondig te bestuderen, dan heb je ook geen recht van spreken, vind ik....[IMG]file:///C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\ 01\clip_image001.gif[/IMG]
    Dat is nogal extreem gezegd, maar er zijn toch meerdere reeksen waarbij je niet alles uit de films kunt halen? Zekersteweten dat niet iedereen de Star Trek aflevering ‘Space Seed’ heeft gezien (en de geschiedenis van Khan niet kent). Of X-Men: ik ken heel die comicreeks niet en snap nog steeds niet hoe het kan dat in ‘Days of Future Past’ Xavier opeens weer leeft en Magneto weer krachten heeft (in deel 3 ging de een er toch aan en de ander raakte alles kwijt?) Andere superhelden franchises hebben dit ook. Van The Matrix is er destijds toch zo’n anime (AniMatrix) DVD verschenen met wat verhalen die links hadden in de 2e film?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Hij had een punt van kritiek dus die score snap ik dan niet echt.Ik denk dat hij die review net na de bios gedaan heeft.
    Klopt. Een uur of 3 erna.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Nope...bij deze [IMG]file:///C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\ 01\clip_image001.gif[/IMG]

    Een 10 als score voor een film die hij duidelijk als niet perfect omschrijft (anders zou het een 12 zijn zelfs!) en beste film van de laatste 25 jaar!? Dat zegt mij dat de liefde voor Star Wars toch wat verblindt [IMG]file:///C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\ 01\clip_image002.gif[/IMG]Maar het is een ieder gegund om een film te nemen en ervaren zoals het hem/haar toekomt. Handig voor de beleving als je weinig last hebt van een kritische blik. Dat kan ik helaas niet zeggen.
    Beste film van de laatste 25 jaar heb ik toen geschreven ja. Hier moet ik op terugkomen. Na de film nu meermaals gezien te hebben vind ik het de beste van de laatste 32 jaar. Mijn enige punt van kritiek is/was de dood van Solo. Waarom? Omdat dit personage zo fantastisch is en ik er graag meer van gezien zou hebben. Komt ook bij dat er een paar decennia Expanded Universe in mn hoofd zitten en ik deze er niet 1-2-3 uit krijg. Ik snap de keuze van Abrams en Kasdan om dit te doen wel. Het is ze inmiddels vergeven :P
    De laatste keer dat ik iets zag dat zo’n indruk maakte was in 2001 (LotR: FotR) en daarvoor met Last Crusade (1989), maar dit overtrof dat.

    @Lockedfor: mn reactie op een paar dingen heb ik hieronder steeds dikgedrukt gezet.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht



    3) Poe: jammer genoeg te weinig screentime, maar dat zal vast veranderen bij de volgende films. Deze film was echt om Rey op de kaart te zetten. Want als ze Poe niet verder uitbouwen dan is het een totale verspilling van zo'n goede acteur.
    In eerste instantie zou Poe de crash niet overleven. Dit is Isaac tijdens zijn gesprek met JJ medegedeeld. Pas daarna is besloten hem te laten overleven.

    4) Kylo Ren: zijn eerste scene was goed met het laten zien van zijn force abilities, maar hij had nooit zijn mask af moeten doen. Hij had die op omdat hij zich wilde inleven in zijn opa, maar het was totaal onnodig in deze film om de masker af te doen. Hij leek ook totaal niet op de piraat waar Leia blijkbaar de dirty-diry mee heeftf gedaan, want zijn echte vader is natuurlijk KyBo Ren, de piraat uit de Droids animatie. Of te wel, welke idioot komt er met een naam die zoveel op een bestaand karakter lijkt.
    Grappig dat je dat van KyBo Ren zegt. Eerder klagen anderen dat er niet teveel info in boeken,comics etc mag zitten…..en dan zou er geklaagd worden dat er een naam lijkt op een obscuur personage in een serie die denk ik 98% van dit forum nooit gezien heeft (Droids, uit 1985). M.i. was het masker afzetten wel nodig (zie een paar posts eerder van me) maar das persoonlijk.

    5) Phasma: ik had bij haar wat ik bij Monica Belluci had in Spectre, had veel media-exposure maar zonder enig belang voor het verhaal in TFA. Ze hebben het karakter eigenlijk vermoord door haar enkel een knop in te laten drukken om iets uit te schakkelen. Iedere andere officier had dat kunnen doen en dan was het Phasma karakter nog steeds klaar om badass te spelen in latere films. Nu kan dat eigenlijk niet meer, maar gezien ze ook in de volgende film zal verschijnen gaan ze het toch proberen.
    100% mee eens

    11) 3PO: waarom de rode arm grap Ja, hij had een zilveren arm in de OT. Who cares?
    Binnenkort komt er een one-shot comic….(voel je hem al aankomen?) :P …waarin dit wordt uitgelegd

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    TWD en twvde, dank voor jullie (uitgebreide) antwoorden. Meteen maar Before the Awakening besteld voor de achtergrondinformatie.
    Ikzelf heb geen bezwaar dat je via andere bronnen op zoek moet voor aanvullende informatie; tenslotte heeft een film maar een beperkte tijd om een verhaal te vertellen en dan zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Ik zat zelf ook met vragen (zie mijn eerdere post) en als ik een deel via een boek kan achterhalen: prima. Het zou pas minder zijn als de info helemaal niet beschikbaar was [IMG]file:///C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\ 01\clip_image003.gif[/IMG].


    [IMG]file:///C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\ 01\clip_image004.png[/IMG]Oorspronkelijk gepost door Chris W [IMG]file:///C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\ 01\clip_image005.png[/IMG]
    Fijn dat er toch ook wat meer mensen zijn die de film daadwerkelijk kunnen zien voor wat het is, zonder met 9,5en en 10en te gooien.


    Vreemde opmerking; hiermee impliceer je dus dat jouw mening leidend is en degenen die een 9,5 of 10 geven ongelijk hebben? Terwijl dat onmogelijk is met zoiets als een subjectief cijfer. Iedereen heeft gelijk, zowel degene die de film een 5 geven als een 10. Je kunt alleen discussiëren over redenen waarom iemand een cijfer geeft. Dan nog is er niets mis mee als iemand een 10 geeft uit zijn gevoel, terwijl hij/zij misschien best wat opmerkingen heeft over de film. En we wisten op voorhand dat de film in jouw ogen niet hoog zou scoren met een donkere acteur als Boyega in een hoofdrol, toch [IMG]file:///C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\ 01\clip_image003.gif[/IMG]?
    Amen. Niks aan toe te voegen.

  10. #1010

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Hoe de neuk haal je dit nu weer uit mijn opmerking?... Dermate hoge cijfers zijn net als een 1 gewoon geen echte objectieve cijfers. Dit omdat er geen perfecte film bestaat. Zulke cijfers komen er door mensen die gaan van: OMFGWTFBBQ NEW STARWARS!!!!1!!one!!!!
    +1.

    Een review die met een 10 (of meer...) gaat gooien is qua cijfer is moeilijk serieus te nemen. Er is altijd wel iets op te merken en zeker deze film.

    Als men een film een 9 geeft dan neem ik de review serieuzer, ook al vind ik dat een veel te hoog cijfer. Dan vind diegene iets leuker dan ik aan een film.

    TFA was een goede film, maar leende gewoon veel te veel van SW '77. Dat is een groot minpunt, naast de slechte soundtrack!
    Laatst aangepast door lockedfor : 26-12-2015 om 15:27
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  11. #1011

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Dermate hoge cijfers zijn net als een 1 gewoon geen echte objectieve cijfers.
    Sorry dat ik hier even tussendoor binnenvalt. Maar leg dat eens uit. "Objectieve cijfers"?
    Dat zie ik alleen op school, met proefwerken en examens.

    In mijn visie is cijfers geven aan films altijd subjectief. Het zijn immers meningen.
    Je kan echt nimmer nooit een film objectief bekijken. Ik weet het zeker dat je tijdens een film altijd wordt beïnvloed door je persoonlijke meningen en gevoelens.
    Probeer bijvoorbeeld maar eens objectief naar een humor film te kijken. Niets is zo subjectief als humor.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Dit omdat er geen perfecte film bestaat. Zulke cijfers komen er door mensen die gaan van: OMFGWTFBBQ NEW STARWARS!!!!1!!one!!!!
    Niets, maar ook niets is perfect in deze wereld. Dat is een feit.

    Maar d.w.n.z. dat mensen een 10 of een 1 kunnen geven aan een film.
    Ja ik zou ook tienen geven aan een aantal films. O.a. aan 2001 A Space Odyssey.
    Is het een perfecte film. Voor mij wel. Maar daar is niet iedereen mee eens.
    O.a. Confused Matthew haalt deze film compleet onderuit.

    https://www.youtube.com/watch?v=9YMQkKsdEnU

  12. #1012

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    +1.

    Een review die met een 10 (of meer...kom op zeg) gaat gooien is qua cijfer in ieder geval niet serieus meer te nemen. Er is altijd wel iets op te merken en zeker deze film. Wat geeft men dan aan de prequels?
    No offense, maar dit vind ik echt dikke zever. Crocs verwoord het hierboven perfect. 2001 vind hij een 10 waard.....ik kan die film niet eens afkijken zo saai vind ik het (ondanks dat de beelden en muziek schitterend zijn). Als hij het top vind: waarom zou ik dan moeten gaan miepen dat dat niet kan/mag, want....bladiebla.

    In een blad als Empire geeft met sterren (1 t/m 5). Er zijn tig films die daar 5 sterren krijgen (wat imo gelijk staat aan een 10). Dit kan dan ook niet?

    De prequels krijgen van mij overigens lagere cijfers.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 26-12-2015 om 15:32

  13. #1013

    Standaard

    Als je je niet verveelt tijdens een film, het verhaal goed is, goede acteerprestaties,... kortom je hebt 2 uur lang zitten genieten van een film, en je kan niet stoppen hem om de zoveel tijd opnieuw te zien,.. Hoe kan je dan GEEN 10 geven? Iedereen zijn mening, en inderdaad, een perfecte film bestaat niet.

    Maar mensen die geen 10 geven, omdat een "perfecte" film niet bestaat, vind ik dan weer raar. (Ik geef vaak hoge cijfers dus ik vind mezelf geen goed voorbeeld van "hoe het moet". Maar iemand niet serieus nemen omdat hij zo genoten heeft van een film?)

  14. #1014

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    TWD en twvde, dank voor jullie (uitgebreide) antwoorden. Meteen maar [COLOR=#FAFAFA][COLOR=#000000]Before the Awakening besteld voor de achtergrondinformatie.
    Ikzelf heb geen bezwaar dat je via andere bronnen op zoek moet voor aanvullende informatie; tenslotte heeft een film maar een beperkte tijd om een verhaal te vertellen en dan zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Ik zat zelf ook met vragen (zie mijn eerdere post) en als ik een deel via een boek kan achterhalen: prima. Het zou pas minder zijn als de info helemaal niet beschikbaar was .
    Des te meer zijdelingse bronnen er nodig zijn om plot holes te vullen en een film op eigen benen te laten staan, des te zwakker vind ik het (tenzij het, in geval van een twee- of drieluik, verderop nog wordt verklaard.) Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk
    Laatst aangepast door BigLebowski : 26-12-2015 om 15:44
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #1015

    Standaard

    Over de cijfers ga ik niets meer zeggen. Meningen liggen te ver uit elkaar voor een verdere discussie die ergens toe zou leiden en doet - voor mij - af aan de discussie over TFA.

    @theThinWhiteDuke (en anderen)

    Over jouw reactie op mijn punten
    3) Poe: In eerste instantie zou Poe de crash niet overleven. Dit is Isaac tijdens zijn gesprek met JJ medegedeeld. Pas daarna is besloten hem te laten overleven.
    Dus een belangrijk karakter in het begin zou voor zijn ontwikkeling tot karakter doodgaan? Wat voor een scriptschrijvers hebben ze ingehuurd? Te dom voor woorden. Ik mag hopen dat ze uit zich zelf dat recht hebben gezet en niet enkel omdat Isaac een goed acteur is die zij anders onbenut zouden laten.

    4) Kylo Ren: Grappig dat je dat van KyBo Ren zegt. Eerder klagen anderen dat er niet teveel info in boeken,comics etc mag zitten…..en dan zou er geklaagd worden dat er een naam lijkt op een obscuur personage in een serie die denk ik 98% van dit forum nooit gezien heeft (Droids, uit 1985).
    Eens, maar voor de Die Hards die toch die info hebben is het gewoon een domme zet. Je moet een film kunnen kijken zonder side-info die niet uit de (andere) film(s) te halen is.
    Laatst aangepast door lockedfor : 26-12-2015 om 16:13
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  16. #1016

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kefke96 Bekijk bericht
    Als je je niet verveelt tijdens een film, het verhaal goed is, goede acteerprestaties,... kortom je hebt 2 uur lang zitten genieten van een film, en je kan niet stoppen hem om de zoveel tijd opnieuw te zien,.. Hoe kan je dan GEEN 10 geven? Iedereen zijn mening, en inderdaad, een perfecte film bestaat niet.

    Maar mensen die geen 10 geven, omdat een "perfecte" film niet bestaat, vind ik dan weer raar. (Ik geef vaak hoge cijfers dus ik vind mezelf geen goed voorbeeld van "hoe het moet". Maar iemand niet serieus nemen omdat hij zo genoten heeft van een film?)
    Maar als je een cijfer gaat geven moet je de kritiek er wel af halen vind ik want anders heeft het cijfer geen nut.

  17. #1017

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Moet je natuurlijk ook spoilertags voor je quote gebruiken Pieter .
    volgens mij moet dat dan mee veranderen. Ach mij maakt het niet zoveel uit verder. Ik moet hem nog zien: dan zie ik wel hoe groot die spoiler voor mij is

  18. #1018

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Over de cijfers ga ik niets meer zeggen. Meningen liggen te ver uit elkaar voor een verdere discussie die ergens toe zou leiden en doet - voor mij - af aan de discussie over TFA.

    @theThinWhiteDuke (en anderen)

    Over jouw reactie op mijn punten
    3) Poe: In eerste instantie zou Poe de crash niet overleven. Dit is Isaac tijdens zijn gesprek met JJ medegedeeld. Pas daarna is besloten hem te laten overleven.
    Dus een belangrijk karakter in het begin zou voor zijn ontwikkeling tot karakter doodgaan? Wat voor een scriptschrijvers hebben ze ingehuurd? Te dom voor woorden. Ik mag hopen dat ze uit zich zelf dat recht hebben gezet en niet enkel omdat Isaac een goed acteur is die zij anders onbenut zouden laten.

    4) Kylo Ren: Grappig dat je dat van KyBo Ren zegt. Eerder klagen anderen dat er niet teveel info in boeken,comics etc mag zitten…..en dan zou er geklaagd worden dat er een naam lijkt op een obscuur personage in een serie die denk ik 98% van dit forum nooit gezien heeft (Droids, uit 1985).
    Eens, maar voor de Die Hards die toch die info hebben is het gewoon een domme zet. Je moet een film kunnen kijken zonder side-info die niet uit de (andere) film(s) te halen is.
    Inzake 3): http://www.slashfilm.com/the-force-awakens-death/ Hier staat het wat uitgebreider. Overigens heeft Von Sydow ook maar een cameo....en dat is een grotere acteur dan Isaac. (al snap ik dat je minder snel verwacht dat Isaac niet direct kasjewijlen gaat itt Von Sydow)

    4) mee eens. Enige dat ik een jaar geleden (toen de naam bekend werd) kon bedenken was dat men perse Kylo wilde (en het daarom maar voor lief nam of gewoonweg niet wist dat er een al een Kybo was) vanwege 1 ding: Kylo. sKYwalkersoLO.(kan toeval zijn uiteraard)

  19. #1019

    Standaard

    Thanks voor de link. Ik hoop voor Finn dat ze hem beter wegzetten in de volgende films, want anders is Poe echt nodig als sterkere mannelijke rol.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  20. #1020

    Standaard

    Zo, das nog een best drukke discussie zo op 2e kerstdag.... ik vind het wel "bijzonder" dat men een oordeelt geeft over hoe een ander een mening wel,of niet mag geven, met daarbij direct een waarde-oordeel erbij. Ben het met crocs eens, ik heb ook films die ik tienen geef (niet veel) en films met enen. Waarom dat niet zo mogen is mij een raadsel. En wie dat dat dan wel of niet serieus neemt zal me helemaal niet interersseren. Maar goed, wel interessant om wat achtergronden over TFA te lezen. Ik ben al helemaal geen die-hard fan maar het is wel grappig om te lezen dat sommige zaken een oorspong hebben uit andere boeken. Gelukkig, vind ik, heeft de film niet teveel geleund op die soort-van inside-info want dan maak je de film een stuk minder toegankelijk vind ik. En ik vind het nu juist zo knap dat je als "onwetende" toch nog genoeg kan genieten van de film.

  21. #1021

    Standaard

    Wauw, met stijgende verbazing lees ik hier het gekift en het over en weer gooien van meningen naar elkaar, met als duidelijke conclusie dat hier nooit iemand toe zal geven, of dat er ook maar enige vorm van consensus uit voort zal komen. Elkaar proberen te overtuigen kan je vergeten. Heel simpel, je vindt het tof of niet. En who cares of je van iemand wel of niet een 10 zou mogen geven? Ik zie nu ook de reactie hierboven van Rogier, daar sluit ik me bij aan.

    En ja, wat mij betreft is dit DE film van 2015. Ik heb hem inmiddels twee keer gezien en ik ben zeer duidelijk van het team "HEEL ERG TOF". Of het nou een 8 is of een 10? Is dat belangrijk? Bij mij lagen de verwachtingen overigens net zo hoog als bij de rest, en kon het bijna alleen maar tegenvallen. Maar godallemachtig, niks bleek minder waar. Wat een heerlijke, heerlijke achtbaanrit. Met mijn beste vriend heb ik TFA afgelopen week ondergaan en als kinderen die een nacht opgesloten waren in een snoepwinkel kwamen we naar buiten. Glunderend alsof we weer 13 waren. Overrompeld, opgewonden, en vooral dik, dik tevreden.

    En ja, zonder te spoileren, er is vast het een en ander geleend van Episode IV. Ik vergelijk het maar met een aquarium dat ververst moet worden: daar gooi je ook voor de helft nieuw water in en laat je de helft van het oude water staan. Zo voelde de film heerlijk vertrouwd en was het na die lange jaren wachten een erg fijne opmaat naar de volgende delen, waarvan ik aanneem dat die veel meer vernieuwend zullen zijn qua verhaal. Ik heb me overigens geen seconde geërgerd aan het verhaal, het voelde als een heerlijke jas die ik aantrok nadat ik hem veel te lang in de kast had laten hangen.

    Dik genieten, zoals Claudio en anderen ook aangaven, mede door het prachtige beeld en geluid. Het ondergaan van de film in een (JT-)zaal met Dolby Atmos is welhaast een must. Ik heb de film in JT Vlaardingen gezien, in de Dolby XD zaal met Atmos geluid. Heerlijke ouderwetse Star Wars-ironie, hoop vaart, nooit het menselijke aspect uit het oog verloren, interessante nieuwe karakters en tegelijkertijd een fijn weerzien met de oude, oogstrelende effecten, zeer onderhoudend... En vooral ook geen nieuwe fancy karakters die na 3 minuten al op je zenuwen gaan werken, zoals destijds met Jar Jar Binks.

    En Lockedfor, jammer dat je de soundtrack slecht vond... John Williams schreef, vond ik, juist weer een geweldige score, met o.a. Rey's Theme als één van de juweeltjes. In de film bijzonder effectief en zeer bijdragend aan de "Star Wars Feel", niet zoals Michael Giacchino die een dappere poging deed om John Williams te vervangen in Jurassic World, maar vervolgens op alle fronten de inventiviteit en de slimheid miste die Williams hier wél weer heeft laten horen. Maar goed, over smaak valt gelukkig niet te twisten.

    Kortom, voor elk wat wils en voor elk wat niet-wils... En laten we elkaar daar dan maar gewoon in respecteren.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  22. #1022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Wauw, met stijgende verbazing lees ik hier het gekift en het over en weer gooien van meningen naar elkaar, met als duidelijke conclusie dat hier nooit iemand toe zal geven, of dat er ook maar enige vorm van consensus uit voort zal komen. Elkaar proberen te overtuigen kan je vergeten. Heel simpel, je vindt het tof of niet. En who cares of je van iemand wel of niet een 10 zou mogen geven? Ik zie nu ook de reactie hierboven van Rogier, daar sluit ik me bij aan.

    En ja, wat mij betreft is dit DE film van 2015. Ik heb hem inmiddels twee keer gezien en ik ben zeer duidelijk van het team "HEEL ERG TOF". Of het nou een 8 is of een 10? Is dat belangrijk? Bij mij lagen de verwachtingen overigens net zo hoog als bij de rest, en kon het bijna alleen maar tegenvallen. Maar godallemachtig, niks bleek minder waar. Wat een heerlijke, heerlijke achtbaanrit. Met mijn beste vriend heb ik TFA afgelopen week ondergaan en als kinderen die een nacht opgesloten waren in een snoepwinkel kwamen we naar buiten. Glunderend alsof we weer 13 waren. Overrompeld, opgewonden, en vooral dik, dik tevreden.

    En ja, zonder te spoileren, er is vast het een en ander geleend van Episode IV. Ik vergelijk het maar met een aquarium dat ververst moet worden: daar gooi je ook voor de helft nieuw water in en laat je de helft van het oude water staan. Zo voelde de film heerlijk vertrouwd en was het na die lange jaren wachten een erg fijne opmaat naar de volgende delen, waarvan ik aanneem dat die veel meer vernieuwend zullen zijn qua verhaal. Ik heb me overigens geen seconde geërgerd aan het verhaal, het voelde als een heerlijke jas die ik aantrok nadat ik hem veel te lang in de kast had laten hangen.

    Dik genieten, zoals Claudio en anderen ook aangaven, mede door het prachtige beeld en geluid. Het ondergaan van de film in een (JT-)zaal met Dolby Atmos is welhaast een must. Ik heb de film in JT Vlaardingen gezien, in de Dolby XD zaal met Atmos geluid. Heerlijke ouderwetse Star Wars-ironie, hoop vaart, nooit het menselijke aspect uit het oog verloren, interessante nieuwe karakters en tegelijkertijd een fijn weerzien met de oude, oogstrelende effecten, zeer onderhoudend... En vooral ook geen nieuwe fancy karakters die na 3 minuten al op je zenuwen gaan werken, zoals destijds met Jar Jar Binks.

    En Lockedfor, jammer dat je de soundtrack slecht vond... John Williams schreef, vond ik, juist weer een geweldige score, met o.a. Rey's Theme als één van de juweeltjes. In de film bijzonder effectief en zeer bijdragend aan de "Star Wars Feel", niet zoals Michael Giacchino die een dappere poging deed om John Williams te vervangen in Jurassic World, maar vervolgens op alle fronten de inventiviteit en de slimheid miste die Williams hier wél weer heeft laten horen. Maar goed, over smaak valt gelukkig niet te twisten.

    Kortom, voor elk wat wils en voor elk wat niet-wils... En laten we elkaar daar dan maar gewoon in respecteren.
    Wat een lang verhaal om tot deze hartverwarmende kerstboodschap te komen
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #1023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Wat een lang verhaal om tot deze hartverwarmende kerstboodschap te komen
    Hahahaha ik leid graag dingen in
    Jij ook een zalig na-kerst-weekend
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  24. #1024

    Standaard

    Voor de BD uit gave komen vooralsnog 3 versies.

    Een gewone 2D versie een 3D versie en een gelimiteerde Steelbook versie met Bonus disc....
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #1025

    Standaard

    @John Tak.....over smaak valt uiteraard wel te twisten. Die kun je beargumenteren, vormen, bijstellen etc etc.

Pagina 41 van 54 EersteEerste ... 3137383940414243444551 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •