De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard audio soms niet synchroon

    Hallo allemaal,

    Sinds een paar weken heb ik de Panasonic TX-P50UT50. Hier ben ik ontzettend blij mee, maar de laatste dagen heb ik een probleem dat niet altijd aanwezig is. Wanneer ik via mijn mediaspeler een serie of film kijk loopt af en toe audio en video niet synchroon. Gister keek ik een James Bond film en na ruim een uur liep opeens de audio en video niet meer synchroon. De mediaspeler is een Asus O!Play HDP-R1.

    Ook met mijn ps3 (blu-ray speler) toen ik een paar afleveringen Lost opzette, had ik er een enkele keer last van.

    Soms is het op te lossen door de 24p smooth film optie op uit te zetten, maar dan vind ik dat het beeld schokkerig is.

    Het vreemde is dus dat het niet constant optreedt. Iemand tips?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2

    Standaard

    Ik heb de lipsynch problemen alleen bij Blu Ray's van eOne, deze zijn niet in exact 24 frames per seconde op de schijf gezet waardoor mijn set-up niet meer synchroon loopt. Om dit probleem te omzeilen schakel ik de 24fps stand uit in mijn Blu Ray speler, de film bekijk ik dan in de 1080i stand en dat bevalt best goed weliswaar niet het beste beeld maar kan wel de film zonder gezeur bekijken. Gelukkig heb ik niet heel erg veel eOne films .


  3. #3

    Standaard

    Ik vind het vreemd dat ik steeds instellingen zou moeten gaan wijzigen, om maar de blu-ray of het filmformaat tevreden te stellen? Dat zou anno 2012 toch gewoon normaal moeten werken. Of moet ik op zoek gaan naar een receiver met lip sync?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  4. #4

    Standaard

    Tja, het niet in sync lopen kan sowieso al liggen aan het feit dat het via een mediaplayer komt. Dus geen origineel materiaal. Daarnaast is met de komst van HDMI een lipsync receiver wel een must, gezien alle verbeteraars op de tv's. Het feit dat het wat beter is als je 24p smooth functie uitzet, zegt daarover dus genoeg. Hoe meer beeldverbeteraars er aan staan, hoe langer het beeld erover doet om verwerkt te worden door de tv. Dit veroorzaakt die vertraging.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    bedankt voor de reactie!

    Dan zal het er toch van moeten komen om ook een receiver te gaan kopen met lip sync, want dit is wel bloed irritant.

    Het komt overigens ook gewoon voor als ik normale blu-rays afspeel. Ook als ik het geluid van de TV zelf aanzet dan is het hetzelfde. Ik heb ergens gelezen dat het dan niet zou moeten gebeuren.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  6. #6

    Standaard

    Volgens mij heeft dit niks te makem met of je wel of geen reveiver hebt, dit hoort gewoon niet.
    Was het alleen gedownload/gekopieerd materiaal geweest kon het daar aan liggen, maar je zegt zelf dat het probleem zich blijft voordoen bij orginele blurays.
    En zoals Michael Hamers al zegt, zet alle beeldverbeteraars uit en kijk dan nog eens.
    Misschien ligt het wel aan de hdmi kabels? probeer het anders eens met een goedkoop kabeltje van de action.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    bedankt voor de reactie!

    Dan zal het er toch van moeten komen om ook een receiver te gaan kopen met lip sync, want dit is wel bloed irritant.

    Het komt overigens ook gewoon voor als ik normale blu-rays afspeel. Ook als ik het geluid van de TV zelf aanzet dan is het hetzelfde. Ik heb ergens gelezen dat het dan niet zou moeten gebeuren.
    Ook al heb je een receiver met lipsync, ook dan gaat het wel eens mis als je een downloadje afspeelt met een multimedia player.... Heb het zelf ook wel eens, alles loopt goed, maar 1x de pauze gebruikt of een FF gebruikt en het spul is van slag Soms wil dan opnieuw een pauze wel eens helpen of nog even snel achteruit.... soms loopt het dan ook wel eens heerlijk vast of lopen de ondertitels ook niet meer synchroon

    Over het algemeen zou je met een receiver met HDMI en blu ray/ DVD geen last hebben dat eea niet synchroon loopt, tenminste heb ik in al die jaren niet die ervaring dat het mis gaat met de synchronisatie, enkel dus met die multimedia spelers, in mijn geval de Popcorn Hour 110A(zo uit m'n hoofd).

    Heb een iets langer antwoord dan Michael, maar deel wel zijn ervaringen in deze.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    bedankt voor de reactie!

    Dan zal het er toch van moeten komen om ook een receiver te gaan kopen met lip sync, want dit is wel bloed irritant.

    Het komt overigens ook gewoon voor als ik normale blu-rays afspeel. Ook als ik het geluid van de TV zelf aanzet dan is het hetzelfde. Ik heb ergens gelezen dat het dan niet zou moeten gebeuren.
    Een vertraging in het geluid wanneer je afspeelt via de tv zonder tussenkomst van de receiver zou niet moeten kunnen. Sluit je spelers daarom rechtstreeks aan op de tv mocht je dat nog niet geprobeerd hebben. Is het probleem dan nog aanwezig, dan heb ik het idee dat het ergens anders in zit...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    PS: Ik zet de 24 smooth functie nooit aan bij iets anders dan 50hrz. Bij 24p krijg je Dynamic False Contouring en image doubling / retention. Dit zie je dan bij lichte beweging voornamelijk in gezichten en zo. Dit heeft te maken met de multiplier wat in elke stand nadelige effecten heeft. Ook bij 50hrz, maar daar is het bijna een must. Bij 24p heb ik nooit de behoefte, volgens mij indien 24 smooth film uit gebruikt hij nog steeds 48Hrz. Ik verwijs altijd maar naar "50hrz recorded" op AVS.

    Ik ervaar die lipsync issues overigens nergens. Ook op het HTforum lees daar weinig over, ondanks dat ik de Pana 2012 topic goed volg en ook het nodige gemeld heb daar... Maar het feit is wel dat je bij panasonic nooit alle verbeteraars kunt uitzetten als zou je dat willen. Ook omdat de pana's de nodige issues heeft met het simpel weergeven van 50hrz bronnen. Bij 60Hrz en 24Hrz is het wel zaak alles uit te zetten.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-11-2012 om 15:22
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor de tips! Ik zal ze gaan gebruiken en dan zal het ook wel resultaat opleveren neem ik aan. De 24p optie op de blu-ray speler en de mediaspeler kan ik dan wel gewoon aan laten staan neem ik aan, zolang die op de tv maar uitstaat?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Uiteraard, vaak staat die al op auto in de bdspeler.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •