De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Speler of mediaplayer

    Hi,

    Ben niet zo thuis in het digitale tijdperk maar probeer te leren hoe het werkt.

    Onlangs voorzien van een nieuwe installatie/TV.

    Vraag me af wat handig of slim is. Een leuke blu ray player is niet al te duur. Maar ik haal regelmatig film binnen met spotnet via de nieuwsgroepen. Soms heb ik ze gebrand maar meestal speel ik ze af via de computer. Kost wel wat instelwerk, maar ben er niet ontevreden over.
    Nu twijfel ik of een blu ray speler aanschaffen of een leuke mediaplayer, van AC ryan waarvan ik direct de film kan afspelen op de tv. Zijn de film die ik afspeel vanaf de mediaplayer gelijk aan kwaliteit dan het afspelen van films met de blu ray.

    Wie helpt mij verder?

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hallo depom,

    Allereerst hartelijk welkom op dit forum. Ik hoop dat je er veel informatie en plezier zult vinden op dit mooie forum. Uiteraard is de hamvraag waar jouw prioriteit legt. Een Blu-ray speler zal kwalitatief een mooier plaatje laten zien dan een gecomprimeerd bestand. Uiteraard is het niet zwart/wit qua kwaliteitnorm. Maar theoretisch zal een Blu-ray altijd het maximaal haalbare zijn. Maar goed als je maar weinig Blu-ray's heb is dat een non-issue. Dat neemt niet weg dat veel digitale bestanden ook een enorm mooi plaatje laten zien. Het is gewoon meer waar jouw voorkeur ligt.

    PS: Ondanks dat we hier op het forum liever niet hebben dat er veel en specifiek over downloads wordt gepraat, kunnen sommige leden zich daar ook flink aan irriteren. In dat geval is het verstandig om je daar niet al te specifiek of te direct over uit te laten. Zeker omdat je dan wat ongezouten reacties kan krijgen, waar jij natuurlijk als vraagsteller niet op zit te wachten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Of ga gewoon voor een mediaspeler met ingebouwde blu ray speler...
    Ik heb zelf de popcorn hour c200 met blu ray speler.
    Werkt perfect!
    this is my boomstick!!!

  4. #4

    Standaard

    Ik heb mediaspelers en een blu-ray speler. De mediaspelers zijn ideaal voor digitale videobestanden, zodat ik ze zonder problemen door het gehele huis kan bekijken. Echter, zoals Claudio ook al aangeeft, zijn blu-rays de schijfjes die nog de hoogste kwaliteit geven qua beeld en geluid. Wanneer je een volledige blu-ray moet downloaden die niet gecomprimeerd is heb je het al gauw over 50gb. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dit is geen plezier om te downloaden en op te slaan. Stel je wilde de James Bond collectie in Blu-ray dan zit je op 20x50gb.

    Mijn tip: koop beide. Tegenwoordig heb je genoeg mediaspelers en blu-ray spelers die echt niet meer de hoofdprijs kosten. Ook kun je kiezen voor mediaspelers met een ingebouwde blu-ray speler, of een blu-ray speler die ook bestanden via het netwerk kan streamen, of een PS3.

    Voor mij persoonlijk zijn er altijd wel films die ik perse origineel wil hebben.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #5

    Standaard

    Als je een perfecte rip wil is dat heus geen 50 gig hoor.. Ja met extras enzo maar niet iedereen wil dat..
    De meeste 1:1 bitperfect rips zijn rond de 20 gig...
    Het fabeltje dat fysieke discs mooier plaatjes tonen is zever gewoon..
    Indien je over zou gaan op een mediaspeler, wat ik zelf aanraad, laat ac ryan dan links liggen en ga direct voor de betere zoals bv een dune

    Gouden raad!
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Als je een perfecte rip wil is dat heus geen 50 gig hoor.. Ja met extras enzo maar niet iedereen wil dat..
    De meeste 1:1 bitperfect rips zijn rond de 20 gig...
    Het fabeltje dat fysieke discs mooier plaatjes tonen is zever gewoon..
    Indien je over zou gaan op een mediaspeler, wat ik zelf aanraad, laat ac ryan dan links liggen en ga direct voor de betere zoals bv een dune

    Gouden raad!
    Klopt, maar als je inderdaad graag een special edition wilt of een 3d versie zit je altijd met 50gb versies.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •