De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDMI switch - 1 ingang en 2 uitgangen

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een HDMI switch met 1 ingang, 2 uitgangen en een schakelaar waarmee ik tussen de twee uitgangen kan switchen (tv of beamer). Geen voeding dus, het signaal moet gewoon doorgegeven worden op één van de uitgangen (niet tegelijk dus). Verder lees ik dat een HDMI switch niet als "reverse switch" kan worden ingezet, geen idee of dat klopt.

    Ik heb dit apparaat nu op één amerikaanse site gezien, maar ik ben in NL nog niks tegengekomen. Iemand hier ervaring hiermee?

    Alvast bedankt!

    Gr. Reinier

  2. #2

    Standaard

    Je hebt geen switch nodig maar een splitter. Even googlen op HDMI splitter en voila
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Je hebt geen switch nodig maar een splitter. Even googlen op HDMI splitter en voila
    Bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad ook zitten zoeken naar een splitter, maar kwam voornamelijk splitters tegen die het signaal naar twee uitgangen tegelijk sturen en voeding nodig hebben. Ik heb nu weer even opnieuw zitten googlen naar hdmi splitter, maar ik kom niet veel soeps tegen zonder voeding. Ik kom onderstaande splitter vaak tegen, maar deze krijgt zeer slechte beoordelingen op amazon.com. Slecht signaal etc...:

    http://www.amazon.com/HDMI-Splitter-...owViewpoints=1

    Ik denk dat ik toch maar ga voor een splitter met voeding (nog een stekker, aaaaahhh ). Zoiets als dit:

    http://www.smorenberg.com/Webshop/Au...-splitter.html

  4. #4

    Standaard

    Ik zou er ook zeker 1 met voeding nemen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    @reinier

    Check je PB..

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Je hebt geen switch nodig maar een splitter. Even googlen op HDMI splitter en voila

    Zit nog een keer je verhaal te lezen.
    Maar je hebt wel een hdmi switch nodig. Geen splitter.
    Met een splitter geef je het signaal tegerlijkertijd door aan beide outputs.
    Met een switch kun je zelf kiezen welke output te gebruiken doormiddel van schakelaars. Ik kan dit weten want ik moet ook nog een switch hebben.
    Ik heb een 3dTV van Pana en een non 3d tv van Samsung. Teevees op de uitgangen van mijn splitter aangesloten en de splitter op de uitgang van mijn onkyo. Als ik een 3d film wil kijken dan moet ik de HDMI kabel uit de splitter halen dat verbonden is met mn non 3d tv. Als ik dit niet doe dan zegt mn 3d Blurayspeler dat ik een 3d compatible tv moet aansluiten. De splitter scheidt dus niet de 2 uitgangen maar laat het signaal door beide uitgangen gaan.
    Splitter zegt het eigenlijk al.. Hij splitst het signaal over 2 uitgangen. Bij een switch kan je dus kiezen welke uitgan je wilt gebruiken.

    Dit heb ik nodig en jij dus ook waarschijnlijk..
    http://www.eshop.nl/winkel/Beeld_sch...utm_medium=cpc

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies, je moet iig twee hdmi outputs hebben en een switch zodat hij correct de EDID informatie kan uitlezen. Als je verder geen andere apparatuur wil aansluiten zijn er ook al veel BDspelers met twee outputs. Maar ja dan is dit een goedkopere oplossing. Ik ga er vanuit dat jouw bdspeler of versterker dit dan niet al heeft.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Jullie hebben gelijk, de meeste switches werken echter 'de andere kant op' en daardoor was ik een beetje verward
    Edit: Maar je kunt natuurlijk ook een splitter gebruiken en 1 van de twee ontvangende bronnen uit laten staan, is denk ik ook wat goedkoper...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Jullie hebben gelijk, de meeste switches werken echter 'de andere kant op' en daardoor was ik een beetje verward
    Edit: Maar je kunt natuurlijk ook een splitter gebruiken en 1 van de twee ontvangende bronnen uit laten staan, is denk ik ook wat goedkoper...
    Werkt niet. Zie mijn verhaal. Ik had de samsung tv die niet 3d is van het stroom afgehaald. Nog wel de HDMI kabel aangesloten. Op een 1 of andere manier stuurt een splitter nog steeds een signaal uit naar een tv zonder stroom.

    Op dit moment is mijn eneige oplossing, De HDMI kabel van de non 3d tv te verwijderen van de splitter om 3d te kijken op de 3d tv.
    Eeen switch zou voor mij uitkomst bieden. Hier mee kun je de uitgangen onafhankelijk van elkaar uit/aan zetten.

    Dit is allemaal wel uit 3d perspektief. Een splitter zou wel gewoon werken zonder 3d functie. Maar je kan dan nog steeds niet onafhankelijk switchen.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 08-11-2012 om 16:51

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Werkt niet. Zie mijn verhaal. Ik had de samsung tv die niet 3d is van het stroom afgehaald. Nog wel de HDMI kabel aangesloten. Op een 1 of andere manier stuurt een splitter nog steeds een signaal uit naar een tv zonder stroom.

    Op dit moment is mijn eneige oplossing, De HDMI kabel van de non 3d tv te verwijderen van de splitter om 3d te kijken op de 3d tv.
    Eeen switch zou voor mij uitkomst bieden. Hier mee kun je de uitgangen onafhankelijk van elkaar uit/aan zetten.

    Dit is allemaal wel uit 3d perspektief. Een splitter zou wel gewoon werken zonder 3d functie. Maar je kan dan nog steeds niet onafhankelijk switchen.
    Ik heb geen 3D, dus gebaseerd op jouw ervaring zou het ook moeten lukken met een splitter? Gaat de handshake dan wel altijd goed met een TV en Beamer aan mijn versterker?

    Onbegrijpelijk dat een simpele (goedkope) hdmi switch met 1 ingang, 2 uitgangen, geen voeding en een grote schakelaar A of B niet te krijgen is. Alle switches zijn andersom, meerdere ingangen met 1 uitgang.
    Laatst aangepast door Reinier! : 08-11-2012 om 19:59

  11. #11
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Als je geen 3d hebt moet een splitter voldoende zijn.
    Je kan ze alleen niet onafhankelijk uit/aan schakelen.
    Laat je toch 1 van de 2 schermen uit. Dan moet het lukken.

    Check je PB. Ik heb nog een Aten splitter voor je liggen als je er belang bij hebt.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 09-11-2012 om 08:11

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •