De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tips center en rear speakers?

    Hallo allemaal,

    Het is een hele tijd geleden dat ik voor het laatst op dit forum ben geweest, maar mijn liefde voor muziek, films en geluid begint weer omhoog te borrelen. Heerlijk!

    Helaas had ik mijn Onkyo receiver en H&K surround set al een tijd geleden verkocht, dus werd het tijd om mij opnieuw te gaan oriënteren in de HiFi wereld.

    Afgelopen weekend heb ik 2 Wharfedale 505.2 speakers op de kop kunnen tikken (voor € 35,- euro ) en ik had op zolder nog een oude digitale Yamaha versterker liggen van een vriend van mij. Na dit allemaal geïnstalleerd te hebben en voor het eerst te hebben beluisterd, is de bovengenoemde liefde weer helemaal terug; heerlijk!

    Nu ben ik van plan om mijn set uit te breiden met 2 rear speakers en een center speaker (sub laat ik eerst, omdat ik een bovenwoning heb en meer dan tevreden ben over het bereik van mijn 2 Wharfedale's). Ik kan hier alleen heel weinig stof over vinden op het internet.
    Ik hoop van jullie tips te kunnen ontvangen over deze type speakers en misschien links naar speakers die interessant zijn (nieuw of 2e hands). Mijn budget is niet heel hoog, maar dat hoeft ook niet lijkt mij aangezien ik van vintage speakers houd en ze gerust 30 jaar oud mogen zijn :-p.
    TV: LG 42LM640s
    CD/DVD/BLURAY: PlayStation 3 80gb
    GELUID: 2x Wharfedale 505.2
    VERSTERKER: Yamaha-RX...

  2. #2

    Standaard

    Sorry voor de bump, maar ik had nog een vraag waar deze post eigenlijk voor was bedoelt; Waarom zie ik overal kasten van center speakers in opstellingen, het is toch voldoende dat ze de midden en hoge tonen van conversaties opvangen?
    TV: LG 42LM640s
    CD/DVD/BLURAY: PlayStation 3 80gb
    GELUID: 2x Wharfedale 505.2
    VERSTERKER: Yamaha-RX...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Advmedia Bekijk bericht
    Sorry voor de bump, maar ik had nog een vraag waar deze post eigenlijk voor was bedoelt; Waarom zie ik overal kasten van center speakers in opstellingen, het is toch voldoende dat ze de midden en hoge tonen van conversaties opvangen?
    Bijvoorbeeld voor mensen die niet met een sub draaien en natuurlijk doet geluid het beter met een grotere kast
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Maar het is dus niet van belang, als je 2 grote front speakers hebt met goeie laag..
    TV: LG 42LM640s
    CD/DVD/BLURAY: PlayStation 3 80gb
    GELUID: 2x Wharfedale 505.2
    VERSTERKER: Yamaha-RX...

  5. #5

    Standaard

    Center is niet alleen voor spraak, sterker nog je hebt zelfs films in 1.0 mono die dus alleen door de center worden weergegeven. Zelfs als je met sub draait is het dus lekker als de center goed laag kan, want dan hoeft de cross-over niet zo hoog te staan en kan de sub dus voor het echte laag gebruikt worden
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Advmedia Bekijk bericht
    Maar het is dus niet van belang, als je 2 grote front speakers hebt met goeie laag..
    Het is maar wat je groot vind

    Probeer alles hetzelfde te krijgen bij de Kringloop van Heilo hadden/hebben ze misschien nog zo'n setje staan, probeeer dat erbij te krijgen en desnoods nog een setje en gebruik er daarvan 1 als center, heb je er 1 in reserve voor de break.



    Leuk als je surround wil gaan, maar doe het dan wel enigzins goed door speakers met dezelfde klank te gaan gebruiken, je kan wel allerlei verschillende speakers gaan gebruiken, maar dan klinkt het al snel voor geen meter meer.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 09-11-2012 om 11:26 Reden: tikvout
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Deze zou ik met heel graag willen aanschaffen, maar er is simpelweg geen ruimte om een 2e paar 505.2's als rears te gebruiken . Mijn bank staat tegen de muur aan zowel de achterkant als de linkerkant. Aan de rechterkant bevindt mijn deur die al net aan open kan. Enige optie is kleinere speakers aan de muur of op een plank.

    Als center speaker heb ik de CS-2130 van Wharfedale op het oog. Lijkt mij een veilige keuze(?)
    TV: LG 42LM640s
    CD/DVD/BLURAY: PlayStation 3 80gb
    GELUID: 2x Wharfedale 505.2
    VERSTERKER: Yamaha-RX...

  8. #8

    Standaard

    Je hebt nog als optie om de bank iets naar voren te zetten, in mijn opstelling staat de bank ook niet tegen de muur, het is natuurlijk geen optie als je dan gelijk weer met je neus tegen het TV scherm zit aangeplakt

    Waar een wil is is een weg...... maar ik ben dan wel heel erg voor mijn hobby en geef het dan ook een beetje de ruimte die het nodig heeft

    Het zou wel de mooiste oplossing zijn....
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik heb daar ook veel voor over, maar daar is het toch te krap voor bij mij helaas..
    TV: LG 42LM640s
    CD/DVD/BLURAY: PlayStation 3 80gb
    GELUID: 2x Wharfedale 505.2
    VERSTERKER: Yamaha-RX...

  10. #10

    Standaard

    Oke..... je woont toch toevallig niet in een poppenhuis
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •