De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ervaringen met Mordaunt Short MS302 & center MS905i?

    Goedemorgen!

    Heeft iemand ervaring met de Mordaunt Short MS302 & center MS905i? Ik kan deze speakers overnemen voor +/- 140 euro totaal en ik vroeg mij af of het uberhaupt het reizen waard was voor het beluisteren.

    Groetjes Oane
    TV: LG 42LM640s
    CD/DVD/BLURAY: PlayStation 3 80gb
    GELUID: 2x Wharfedale 505.2
    VERSTERKER: Yamaha-RX...

  2. #2

    Standaard

    Of het de moeite van het reizen waard is, kun je op 2 manieren beoordelen. De ene is door te kijken naar de vormgeving en de afwerking en de andere is om ze te beluisteren. Er zijn -voor zover ik weet- weinig luidsprekers die anders klinken dan het uiterlijk. Door ze te beluisteren kun je ook horen wat de technische staat is en zien hoe ze er in het echt uit zien.

    In jouw andere topic heb je geschreven dat je als een stel 505.2's van Wharfedale als fronts gebruikt. Om er voor te zorgen dat de 'centre' en de 'surrounds' daar bij passen, kun je misschien beter naar modellen van Wharfedale. Een andere mogelijkheid is om (weer) een complete 5.1 set te kopen van bvb Wharfedale en deze te gaan gebruiken als uitbreiding of alleen voor 'surround'.

    Door luidsprekers van één bepaald merk te kopen zorg je vaak voor een mooier geluidsbeeld en dus een betere weergave.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Jammer dat er weinig ervaringen zijn op het internet te vinden zijn over deze speakers.

    Aangezien diegene mij een goed aanbod heeft gedaan en ik de rit sowieso kan benutten, ga ik ze toch beluisteren morgenmiddag.

    Je hebt zeker gelijk dat andere Wharfedale speakers eerder passen bij mijn vintage 505.2's. Maar aangezien combinaties van merken ook vaak goed uitpakken en de totale kosten (mochten ze mij bevallen) van de totale 5.0 set bijna lachwekkend laag uitvalt in zijn totaliteit, vind ik het een poging waard!
    TV: LG 42LM640s
    CD/DVD/BLURAY: PlayStation 3 80gb
    GELUID: 2x Wharfedale 505.2
    VERSTERKER: Yamaha-RX...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Advmedia Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie. Jammer dat er weinig ervaringen zijn op het internet te vinden zijn over deze speakers.

    Aangezien diegene mij een goed aanbod heeft gedaan en ik de rit sowieso kan benutten, ga ik ze toch beluisteren morgenmiddag.

    Je hebt zeker gelijk dat andere Wharfedale speakers eerder passen bij mijn vintage 505.2's. Maar aangezien combinaties van merken ook vaak goed uitpakken en de totale kosten (mochten ze mij bevallen) van de totale 5.0 set bijna lachwekkend laag uitvalt in zijn totaliteit, vind ik het een poging waard!
    Nou?
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Advmedia Bekijk bericht
    Je hebt zeker gelijk dat andere Wharfedale speakers eerder passen bij mijn vintage 505.2's. Maar aangezien combinaties van merken ook vaak goed uitpakken en de totale kosten (mochten ze mij bevallen) van de totale 5.0 set bijna lachwekkend laag uitvalt in zijn totaliteit, vind ik het een poging waard!
    Wanneer er luidsprekers van (2) verschillende merken in een opstelling worden gebruikt zijn de 'fronts' van een complete set vaak vervangen een ander stel van een ander merk of uit een andere serie. Dit is een manier om de tekorten in de weergave van de set te compenseren.

    In het geval van uitbreiden gaat die vlieger meestal niet op, omdat je als luisteraar vaak niet weet wat en hoe er gecompenseerd en aangevuld moet worden. Een uitbreiding is daardoor vaak minder succesvol dan een 'upgrade'. Als een uitbreiding niet succesvol is, kan een 'auto-setup' de weergave aan passen zodat de set toch als 'een set' zal klinken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nou?
    Ik ben uiteindelijk niet echt tevreden over de combinatie Wharfedale -> MS. Ik zie nu in hoe belangrijk het is dat front, center en rear speakers qua klank goed bij elkaar moeten passen. Zie het maar als een leermoment van een beginner.

    Ik heb nu tijdelijk een 4.0 opstelling met als rear speakers Life 8992 zuilen provisorisch opgesteld. Hier heb ik helaas eigenlijk geen ruimte voor.

    Ik heb de twee MS302's ook geprobeerd als center speaker, maar dat doet alleen de stemmen goed...

    Als center speaker heb ik de Wharfedale CS-2130 op het oog, dit lijkt mij een veilige keuze. Wat betreft de rears .. nog even zoeken.
    TV: LG 42LM640s
    CD/DVD/BLURAY: PlayStation 3 80gb
    GELUID: 2x Wharfedale 505.2
    VERSTERKER: Yamaha-RX...

  7. #7

    Standaard

    Dank voor het delen van je ervaringen

    Al doende leert men

    Over je center kan ik geen zinnig woord zeggen, ik ken van geen van je speakers het klankbeeld en weet niet of ze matchen.... dit zul je zelf moeten gan ervaren.

    Hoop dat je een paar leuke bijpassende rears vind, desnoods de bank dan maar iets naar voren
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ik zou mijn bank zo een stuk naar voren willen schuiven, maar dan zit ik zowat in de TV :-p
    Ik heb nu contact met iemand die een setje Wharfedale 10.DFS dipole speakers en een Onkyo 607 aanbiedt voor € 250,-. Ik denk dat ik hiervoor ga. . Nu nog kijken of er financiële ruimte overblijft voor de Wharfedale CS-2130 center..
    TV: LG 42LM640s
    CD/DVD/BLURAY: PlayStation 3 80gb
    GELUID: 2x Wharfedale 505.2
    VERSTERKER: Yamaha-RX...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Advmedia Bekijk bericht
    Ik zou mijn bank zo een stuk naar voren willen schuiven, maar dan zit ik zowat in de TV :-p
    Ik heb nu contact met iemand die een setje Wharfedale 10.DFS dipole speakers en een Onkyo 607 aanbiedt voor € 250,-. Ik denk dat ik hiervoor ga. . Nu nog kijken of er financiële ruimte overblijft voor de Wharfedale CS-2130 center..
    Dank voor de update, hoop dat die dipooltjes qua klank een beetje willen matchen, hetzelfde merk zegt namelijk helemaal niets over de klankkleur....

    BTW, als het allemaal zo krap is zou je ook een knappe koptelefoon kunnen overwegen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •