Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD.nl beleid versus de mening van leden betreft: download vermeldingen

    Om leden de mogelijkheid hun mening betreffende het onderwerp te kunnen geven heb ik dit topic geopend en alle of topic berichten elders hier naar toe verplaatst. Wij kunnen ons beleid toelichten en de leden kunnen hun visie, vragen of opmerkingen hier vermelden.

    Wij vragen wel elkaar met respect te behandelen.

    Met vriendelijke groet,
    Claudio Santulli

    Topic uit juli en dan gaat het ook nog eens over downloaden...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-11-2012 om 17:20
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Topic uit juli en dan gaat het ook nog eens over downloaden...

    Uit Juli.
    Er staan zoveel topic in dit forum zodat het overzicht soms ver te zoeken is..
    Ook met zoekmachine.
    Tja en downloaden. Welkom in 2012 Peptalk..

  3. #3

    Standaard

    Het mag toch duidelijk zijn dat het op dvd.nl de regels het verbieden om info te verstrekken hoe te downloaden hoe veel 2012 het ook is en zeker bij members die hier al zo lang rondlopen. Dat de OP uit juli stamt vergeef ik dan wel
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Tja idd....we zijn hier toch niet roomser dan de paus.....

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar het zijn wel de regels, dus thanks Peptalk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Maar het zijn wel de regels, dus thanks Peptalk.
    Ach ja, wie zonder zonde is werpe de eerste steen....
    Overigens staat deze regel nergens expliciet duidelijk genoemd....niet ind e FAQ, niet als een sticky....

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Goed punt TylerDurden. Een ongeschreven regel, waar straks verandering inkomt.
    Maar goed, dat ik net de plaatselijk bank heb beroofd ga ik hier ook niet melden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Ho even. Dan scheer je mensen die films downloaden wel heel gemakkelijk over een kam. Wie zegt dat personen die downloaden dit niet keurig doen via betaalsites?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Goed punt TylerDurden. Een ongeschreven regel, waar straks verandering inkomt.
    Tja, downloaden is strikt genomen niet persé illegaal dus jammer dat dvd.nl met zo'n regel die stempel erop drukt. Beetje stigmatiserend, want zoals Stephan al aangeeft zijn er ook volledig transparante en legale download mogelijkheden. Sterker nog, door alle VOD, streaming en andere digitale services die een opmars kennen is het ook nog een erge conventionele en conservatieve houding.
    Maar goed, die naam heeft dvd.nl nu eenmaal dus dat zal niet zomaar veranderen...

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in, dus daarom is het belangrijk die nuances aan te geven. Ik zeg altijd maar los van de policy van DVD.nl zijn er veel leden die zich daar aan irriteren en men daarop aanvalt!

    Overigens is het niet zo dat zo'n regel er per defintie komt, maar vind het wel een punt van aandacht. Al is het maar om juist die nuances uit te lichten. Maar begrijp wel waarom men die connectie zoveel mogelijk wil mijden. Dus wat dat betreft was jullie input wenselijk en nuttig en ik had ook wel wat beter kunnen formuleren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Topic uit juli en dan gaat het ook nog eens over downloaden...
    Sorry, ik heb niet gezien dat het al zo oud was.
    Dus omdat hij zegt dat hij films wil downloaden is er in al die tijd niet op gereageerd

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eclipse Bekijk bericht
    Sorry, ik heb niet gezien dat het al zo oud was.
    Dus omdat hij zegt dat hij films wil downloaden is er in al die tijd niet op gereageerd
    Vandaag bij het opstaan ook het verstand aangezet
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in, dus daarom is het belangrijk die nuances aan te geven. Ik zeg altijd maar los van de policy van DVD.nl zijn er veel leden die zich daar aan irriteren en men daarop aanvalt!

    Overigens is het niet zo dat zo'n regel er per defintie komt, maar vind het wel een punt van aandacht. Al is het maar om juist die nuances uit te lichten. Maar begrijp wel waarom men die connectie zoveel mogelijk wil mijden. Dus wat dat betreft was jullie input wenselijk en nuttig en ik had ook wel wat beter kunnen formuleren.
    Professionele reactie Claudio, dit waardeer ik ten zeerste. De nuances moeten zeker goed worden aangegeven maar bij twijfel zeker optreden, want anders krijg je hier alleen maar vragen over welke torrentsites of welke nieuwsgroepen er gebruikt worden. En dat is IMO niet de bedoeling van het forum, denk ik zomaar...

  14. #14

    Standaard

    Ik vind dat er een soort gedoogbeleid wel mag komen in de aangewezen plekken. Digitaal filmmateriaal mag best besproken worden in topics van mediacenters, aangezien die dingen daarvoor bedoeld zijn. DVD.NL hoeft niet detective te gaan spelen om uit te zoeken of dat bewuste materiaal al dan niet illegaal is (ook onbegonnen werk). Mensen die hier absoluut niets van willen weten kunnen deze topics gewoon vermijden.

    Vragen over torrents, nieuwsgroepen etc dat hoeft inderdaad niet besproken te worden, daar ben ik het 100% mee eens.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  15. #15

    Standaard

    ALs ik Ludo goed interpreteer betreffende downloads wil dvd.nl op geen enkel mogelijke wijze meewerken aan downloaden zonder te betalen/uit illegale bron en daarom wordt het niet getolereerd om uitleg te geven te handelen, zelfs als het legaal/betaald is, omdat dit gebruikt kan worden om uit illegale bron te downloaden. Komt volgens mij ook een stukje ethiek bij kijken, want als iedereen dit gaat doen kunnen er steeds minder (vooral bijzondere) films gemaakt worden.
    Tevens kan ik me het niet voorstellen dat iemand met een mediacenter betaald of niet uit illegale bron download.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Ik vind dat er een soort gedoogbeleid wel mag komen in de aangewezen plekken. Digitaal filmmateriaal mag best besproken worden in topics van mediacenters, aangezien die dingen daarvoor bedoeld zijn. DVD.NL hoeft niet detective te gaan spelen om uit te zoeken of dat bewuste materiaal al dan niet illegaal is (ook onbegonnen werk). Mensen die hier absoluut niets van willen weten kunnen deze topics gewoon vermijden.

    Vragen over torrents, nieuwsgroepen etc dat hoeft inderdaad niet besproken te worden, daar ben ik het 100% mee eens.
    Dacht dat dat al gebeurde, er wordt dacht ik wel eens vermeld wat zo'n apparaat af kan spelen, maar idd hoe je moet downloaden etc etc etc, daar zijn genoeg andere plekken voor.

    BTW, heb zelf al weer een hele tijd een Popcorn Hour 110A met 1.5TB HDD en die staat ook op de nominatie om vervangen te worden...... niet omdat ik er nooit wat mee doe of zo

    Heb er dacht ik 1tje gevonden die zowat alles kan afspelen en ook nog eens 3D.... nu moet ik diverse apparaten gebruiken, zoals de TV zelf - die ook van een schijfje af kan lezen, of de Blu Ray speler, of ...... tegenwoordig speelt zowat elk apparaat met een USB ingang wel van alles af.....

    Met andere woorden, het forum is op dat gebied dacht ik wel meegegaan, maar niet met gebruiksaanwijzingen hoe je het op die apparaten krijgt, iets waar ik wel wat bij kan bedenken, het forum heeft immers hele secties met plekken waar je de diverse schijfjes kan kopen en bespreken.

    Je kan hier wel vinden wat de moeite is om te kopen(downloaden)
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Tevens kan ik me het niet voorstellen dat iemand met een mediacenter betaald of niet uit illegale bron download.
    Dat is de zorg van jou of DVD.NL ook niet! Zolang er geen uitgebreide handleidingen of verwijzingen naar torrentz en nieuwsgroepen gedaan worden vind ik gewoon dat het moet kunnen.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Dat is de zorg van jou of DVD.NL ook niet! Zolang er geen uitgebreide handleidingen of verwijzingen naar torrentz en nieuwsgroepen gedaan worden vind ik gewoon dat het moet kunnen.
    dvd.nl en ik vinden dat dus niet.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Komt volgens mij ook een stukje ethiek bij kijken, want als iedereen dit gaat doen kunnen er steeds minder (vooral bijzondere) films gemaakt worden.
    Dit vind ik best een beetje naief Pepijn, want het is nu niet zo dat er door de bluray producenten nou zo ethisch over de consument wordt gedacht. Er zitten dikke marges op bluray uitgaves en deze worden kunstmatig hoog gehouden.
    En daarnaast zijn de meeste bijzondere/arthouse films afhankelijk van filmfondsen e.d. en bij het budgetteren wordt de potientele afname in dvd/blurayverkoop niet meegenomen. En bij commerciele films vind men wel een andere manier om het zgn/ "verlies aan inkomsten" (als die er al zou zijn) te compenseren, denk maar aan product placement.
    Ik denk dat de economische crisis en het dalen van de koopkracht meer een invloed heeft op de bluray verkopen dan het feit dat de mensen gaan downloaden. Want ik heb wel eens ergens gelezen dat downloaders ook een grote groep kopers is van blurays en dvd's. Daar zitten de handelaars natuurlijk niet in, maar die schaar ik ook niet onder de groep downloaders en filmliefhebbers..

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Dit vind ik best een beetje naief Pepijn, want het is nu niet zo dat er door de bluray producenten nou zo ethisch over de consument wordt gedacht. Er zitten dikke marges op bluray uitgaves en deze worden kunstmatig hoog gehouden.
    En daarnaast zijn de meeste bijzondere/arthouse films afhankelijk van filmfondsen e.d. en bij het budgetteren wordt de potientele afname in dvd/blurayverkoop niet meegenomen. En bij commerciele films vind men wel een andere manier om het zgn/ "verlies aan inkomsten" (als die er al zou zijn) te compenseren, denk maar aan product placement.
    Ik denk dat de economische crisis en het dalen van de koopkracht meer een invloed heeft op de bluray verkopen dan het feit dat de mensen gaan downloaden. Want ik heb wel eens ergens gelezen dat downloaders ook een grote groep kopers is van blurays en dvd's. Daar zitten de handelaars natuurlijk niet in, maar die schaar ik ook niet onder de groep downloaders en filmliefhebbers..
    Ik ben het eens dat de maatschappijen ook geen zier om ons geven, maar ik hoor iedereen klagen dat er bijna alleen maar remakes en ander soort instant kassuccessen worden geproduceerd, wat er natuurlijk wel mee te maken kan hebben. Toevallig had ik het afgelopen zondag met een oom van me nog over 2001: A Space Odessy die hij in zijn jongere jaren nog heeft mogen projecteren op 70MM. Daar kwamen we op omdat hij hoorde dat ik daar in het Eye naar toe was geweest en hij vroeg me wat ik er van vond. Ik antwoordde dat ik het fantastisch vond, de regisseur wel helemaal lijp moest zijn en eigenlijk ongelooflijk dat een grote maatschappij er zoveel geld in had gepompt en dat ze dat nu niet meer zouden doen. Dan is er toch wel wat veranderd en het zal niet alleen het DL-en zijn, maar die fondsen kunnen zulke bedragen voor zoveel moois natuurlijk nooit geven.
    Ook geef ik aan dat het pas het geval is als iedereen het gaat doen

    Dat van die DL-ers die ook het originele product gaan kopen daar geloof ik niet in, behalve bij filmgekken hier op het forum, Ik ken echt niemand die dat doet en ik merk hier in de videotheek er natuurlijk ook het nodige van. Blijven klanten opeens weg en dan komen ze na een lange tijd een keer terug omdat ze een keer een film willen zien die ze niet te pakken kunnen krijgen op het net. Beginnen ze vrolijk tegen mij te vertellen dat ze nu DL-en met een mediacenter en dat ze net al de nieuwste films hebben gezien. Dan zeg ik altijd dat je dat doet prima, maar besef je niet dat wij hier nu minder omzet draaien daardoor en dat ik naar verloop van tijd mijn baan daardoor ga verliezen??? Dan kijken ze je aan op een manier van waar heb je het nou over of ze gaan gewoon door met vertellen...
    Overigens zijn er ook klanten die kiezen voor het gemak van het kijken via on-demand en het verschil toch niet zien op hun slecht ingestelde schermen, maar kiezen voor het altijd beschikbaar zijn, de deur niet uit hoeven en verder de hogere prijs voor lief nemen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #21

    Standaard

    Wat kost het huren van een film tegenwoordig Pepijn?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Wat kost het huren van een film tegenwoordig Pepijn?
    Wij hanteren de volgende prijzen Wiebe:

    Blu-ray Disc Première (per dag) € 4,00
    Blu-ray Disc Weekverhuur: zie weekverhuur
    *********************************
    Première Film (per dag) € 3,50
    Dagfilm € 3,00
    2 Dagfilms € 5,00
    *********************************
    Weekverhuur(DVD en Blu-ray):
    1 Weekfilm € 2,00
    3 Weekfilms € 5,00
    7 Weekfilms € 10,00
    *********************************
    Te laat retour:
    Blu-ray Disc Première (per dag) € 4,00
    Première Film (per dag) € 3,50
    Dagfilm € 3,00
    Weekfilm (per dag) € 0,30


    Bij elke Première, Dag en/of Blu-ray Première film één weekfilm gratis (Voor één week).

    Première, Dag en Blu-ray films de volgende dag voor 22:00 uur inleveren.

    Weekfilms na zeven dagen voor 22:00 uur inleveren.



    Met de volgende opmerkingen:
    Première is tot 8 weken, dag is tussen de 2 en 6 maanden uit.
    Wij hebben geen actie met huurtegoeden anders dan voor 50 euro kopen en dan voor 10 euro ex-rental uitzoeken.
    Laatst aangepast door peptalk : 15-11-2012 om 17:24
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Even wat berichten uit een ander topic naar dit topic verplaatst.
    Heel fijn!

    @Pep: Vwb de videotheken kan ik je standpunt ook wel begrijpen. Ik huurde vroeger ook veel video's en dvd's en dat doe ik nu eigenlijk ook nooit meer.
    Ik weet niet waarom, downloaden is makkelijk en goedkoop. Maar eigenlijk omdat ik toch wel weet welke film ik ga aanschaffen en welke niet. En wil ik weten hoe de BD eruit ziet dan lees ik liever de reviews eerst voordat ik huurgeld eraan uitgeef. Overigens is huren in de US bijvoorbeeld nog wel veel meer gemeengoed, en dat met een veel grotere bevolkingsdichtheid en waar men het downloaden ook ongeveer heeft uitgevonden. Dus het is meer de mentaliteit van de NL consument zelf dan het gedrag van de downloader denk ik.... Of wellicht een combi natuurlijk...
    Vwb de maatschappijen denk ik ook wel dat die industrie is veranderd. er wordt minder gepionierd, er wordt steeds vaker op safe gespeeld en daarom worden de films qua creativiteit steeds leger en oppervlakkiger. Productiemaatschappijen hebben liever een onoriginele film die goede dollars scoort dan een (in hun ogen) vage, artistieke, experimentele film die het risico draagt niet veel op te brengen. Gelukkig worden de laatsten nog wel gemaakt en zijn soms helaas de dupe van het feit dat de geldlust van de grote studiobazen niet genoeg gestild wordt door (ogenschijnlijke) tegenvallende opbrengsten van big-budget producties. Het is wel een dalende lijndie men de laatste jaren inzet, want als ik alleen al kijk naar de snelle reboots en vele sequels die men uitbrengt (of alleen al de strip verfilmingen zelf welke uiteindelijk ook geen originele verhalen zijn) dan ben ik toch el benieuwd wat voor originele verhalen men nog weet te maken in big-budget Hollywood.

    Maar oh ja, dit topic ging over downloaden...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht

    Overigens is huren in de US bijvoorbeeld nog wel veel meer gemeengoed, en dat met een veel grotere bevolkingsdichtheid en waar men het downloaden ook ongeveer heeft uitgevonden. Dus het is meer de mentaliteit van de NL consument zelf dan het gedrag van de downloader denk ik.... Of wellicht een combi natuurlijk...
    DL-en is hier natuurlijk ook niet verboden, dat zal ook wel iets schelen denk ik, al zullen er zat zijn die niet beseffen dat ze vaak ook weer uploaden wat dan wel weer stafbaar is
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #25

    Standaard

    Zover ik heb begrepen zijn de videotheken in nederland een godsvermogen kwijt om een film te mogen verhuren en is dat in Amerika een heel stuk goedkoper.
    Hoorde een tijdje terug daar een stuk over bij bnr , en dat mischien hier die markt ook wel vrijgegeven zou worden.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •