Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 55 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    dvd.nl en ik vinden dat dus niet.
    Ok, het hele fenomeen downloaden dus doodzwijgen? Ben eens benieuwd wanneer over een paar jaar dat hele gedoe met schijfjes achterhaald is en er grotendeels alleen nog digitaal materiaal beschikbaar is of je dan nog altijd zo star blijft.

    Hoe denk je dan bijvoorbeeld over Netflix?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wij hanteren de volgende prijzen Wiebe:
    Prijzen vallen me erg meer en zijn eigenlijk best schappelijk. Helaas kun je tegen gratis nooit op concurreren.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Ok, het hele fenomeen downloaden dus doodzwijgen? Ben eens benieuwd wanneer over een paar jaar dat hele gedoe met schijfjes achterhaald is en er grotendeels alleen nog digitaal materiaal beschikbaar is of je dan nog altijd zo star blijft.
    Volgens mij begrijp je niet waarom en ik begrijp niet waar je het vandaan haalt dat ik star ben over streaming/VOD.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Hoe denk je dan bijvoorbeeld over Netflix?
    Prachtige dienst, lijkt er alleen op dat er niet zo snel zoiets moois in Europa beschikbaar komt door de gedifferentieerde markt hier en ook nog al die verschillende talen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Prachtige dienst, lijkt er alleen op dat er niet zo snel zoiets moois in Europa beschikbaar komt door de gedifferentieerde markt hier en ook nog al die verschillende talen.
    Dit bericht gemist Pep?

    http://tweakers.net/nieuws/85057/net...le-dienst.html

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Prijzen vallen me erg meer en zijn eigenlijk best schappelijk. Helaas kun je tegen gratis nooit op concurreren.
    Is ook gewoon een gegeven dat op termijn er geen videotheken meer zijn, hele grote steden daargelaten.
    Hier in en rond Arnhem(dus ook elke plaats die tegen Arnhem aan ligt) zijn er nog 2 standaard videotheken die hemelsbreed rond de kilometer uit elkaar liggen, maar daar zit dan de Rijn tussen, dus één voor Noord en één voor Zuid. Verder is er één videotheek net gestopt met normaal verhuren, die verkoopt nu en daar kun je op inruilen(nooit meer te laat dus), maar hij heeft aan mijn baas aangegeven volgend jaar te stoppen. Of dat daadwerkelijk gaat gebeuren is nog de vraag, al heeft of misschien wel had hij het pand te huur staan, maar hij zegt tegen zijn andere klanten dat je in Arnhem nergens meer kunt huren...
    Wij krijgen het niet drukker door alle sluitingen de laatste jaren, maar blijven ongeveer gelijk qua verhuringen, het vangt de stoppers op. Mensen zoeken dus een alternatief, want de meesten hebben het verdere rijden er niet voor over, maar welk alternatief en is dat er? Je hebt dus een hoge bevolkingsdichtheid rond je videotheek nodig om nog wat te kunnen verhuren en als de prijs ok is komen er zelfs studenten! Ik denk dat bij ons de grootste groep huurders van Turkse afkomst is , samen met de Nederlanders.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Yep.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Volgens mij begrijp je niet waarom en ik begrijp niet waar je het vandaan haalt dat ik star ben over streaming/VOD.

    Ik snap heus wel waarom sommige het zouden willen doodzwijgen, maar negeren lijkt me een veel betere optie voor jullie. Vooral als het expliciet wordt gezegd dat torrentz en nieuwgroepen niet uitvoerig uitgelegd en naar verwezen mogen worden.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is ook gewoon een gegeven dat op termijn er geen videotheken meer zijn, hele grote steden daargelaten.
    Hier in en rond Arnhem(dus ook elke plaats die tegen Arnhem aan ligt) zijn er nog 2 standaard videotheken die hemelsbreed rond de kilometer uit elkaar liggen, maar daar zit dan de Rijn tussen, dus één voor Noord en één voor Zuid. Verder is er één videotheek net gestopt met normaal verhuren, die verkoopt nu en daar kun je op inruilen(nooit meer te laat dus), maar hij heeft aan mijn baas aangegeven volgend jaar te stoppen. Of dat daadwerkelijk gaat gebeuren is nog de vraag, al heeft of misschien wel had hij het pand te huur staan, maar hij zegt tegen zijn andere klanten dat je in Arnhem nergens meer kunt huren...
    Wij krijgen het niet drukker door alle sluitingen de laatste jaren, maar blijven ongeveer gelijk qua verhuringen, het vangt de stoppers op. Mensen zoeken dus een alternatief, want de meesten hebben het verdere rijden er niet voor over, maar welk alternatief en is dat er? Je hebt dus een hoge bevolkingsdichtheid rond je videotheek nodig om nog wat te kunnen verhuren en als de prijs ok is komen er zelfs studenten! Ik denk dat bij ons de grootste groep huurders van Turkse afkomst is , samen met de Nederlanders.
    De prijs van het huren het probleem is ook, maar het zit hem meer in het product zelf. De meeste mensen zitten gewoon niet meer te wachten op een fysieke disc en hebben liever een digitaal bestand. Laat nu net dat digitale bestand ook nog eens gratis zijn, 24 uur per dag bereikbaar, vaak eerder verkrijgbaar, altijd te bekijken zijn en gewoon vanuit de luie stoel op vraagbaar. Tevens is downloaden gewoon algemeen geaccepteerd en wordt als normaal gezien.

    Huren loopt idd op zijn laatste benen en zal tzt vervangen worden door een dienst als netflixt. Jammer dat je nou net die wereld je baan moet hebben.

  9. #34

    Standaard

    Ach, als je echt wil werken is er altijd werk Wiebe, alleen moet je vaak eerst met minder geld genoegen nemen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    De meeste mensen zitten gewoon niet meer te wachten op een fysieke disc en hebben liever een digitaal bestand. Laat nu net dat digitale bestand ook nog eens gratis zijn, 24 uur per dag bereikbaar, vaak eerder verkrijgbaar, altijd te bekijken zijn en gewoon vanuit de luie stoel op vraagbaar. Tevens is downloaden gewoon algemeen geaccepteerd en wordt als normaal gezien.

    Huren loopt idd op zijn laatste benen en zal tzt vervangen worden door een dienst als netflixt. Jammer dat je nou net die wereld je baan moet hebben.
    Denk dat dat niet helemaal de waarheid is, persoonlijk heb ik toch wel graag het originele tastbare bewijs van goed gedrag in mijn handen. Ook altijd afspeelbaar als is het er niet altijd het eerst. HDD kunnen crashen en van streaming is de kwaliteit niet echt HT waardig, nee doe mij maar de originele geperste schijf

    Natuurlijk is het niet gratis, het is gejat en als iedereen jat en niemand meer betaald, dan blijven de maatschappijen "gratis" films maken... kom kom, wel even reëel blijven, als iedereen jat valt er binnenkort helemaal niets nieuws meer te jatten.

    Heb zelf ook Batman en Total Recall al gezien, de laatste maakt nog de meestte kans om bij uitkomen direct aangeschaft te worden, Batman als ik hem gunstig tref..... is een voordeeltje van zeg maar een preview, ik koop wel wat ik goed vind, al is dat niet altijd direct als het uitkomt, meer dan 20 euro voor een film die net uitkomt is niet leuk..... als je weet dat hij na een tijd voor minder dan 10 in de bakken zal liggen.

    Ik zal niet zeggen dat downloaden geen voordelen kent, maar het kent ook zijn vreemde nadelen.......zoals het begrip dat het gratis zou zijn.....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi gezegd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #37

    Standaard

    Fijn in ieder geval dat het onderwerp wat beter bespreekbaar is tegenwoordig, zonder virtueel gestenigd te worden zodra je het "D" woord in de mond neemt.

    Ik maak graag gebruik van downloaden, omdat het ideaal is om je bestanden digitaal te hebben als je last hebt van plaatsgebrek of om gewoon je dvd te backuppen. Daarbij is het vriendelijk voor je portemonnee als student zijnde. Dat neemt echter niet weg dat ik zo nu en dan een dvdtje of blu-raytje koop die echt de moeite waard zijn. Dat heb ik bijvoorbeeld met Friends, Batman, Lord of the Rings en James Bond.
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 17-11-2012 om 13:15
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Fijn in ieder geval dat het onderwerp wat beter bespreekbaar is tegenwoordig, zonder virtueel gestenigd te worden zodra je het "D" woord in de mond neemt.

    Ik maak graag gebruik van downloaden, omdat het ideaal is om je bestanden digitaal te hebben als je last hebt van plaatsgebrek of om gewoon je dvd te backuppen. Daarbij is het vriendelijk voor je portemonnee als student zijnde. Dat neemt echter niet weg dat ik zo nu en dan een dvdtje of blu-raytje koop die echt de moeite waard zijn. Dat heb ik bijvoorbeeld met Friends, Batman, Lord of the Rings en James Bond.
    Er zijn veel redenen te bedenken waarom het downloaden voordelen bied, en de ruimte die originelen innemen na meer dan 10 jaar verzamelen, ja daar kan ik alles in meegaan...... maar met de ruimte die het inneemt ben ik wel tevreden, hoe meer ruimte het inneemt, hoe meer je er hebt....... zou er nog wel een wandje bij willen nemen, krijg er alleen even niet de ruimte voor

    Ja, daar waar het pijn doet geeft het nog het meeste voordeel, in de knip. Deels heb ik er wel begrip voor, zeker als mensen dan ook zo af en toe wel wat origineels kopen, zeker als dat dan ook nog eens komt omdat zij dat als download hebben gezien en konden waarderen en zodoende willen steunen. Ik zal zolang ik mijn werk mag behouden in deze donkere tijden wel films blijven kopen, ik kan mij wel inleven in de mensen die het moeilijk hebben en gun hen ook hun ontspanning, en begrijp dan wel dat zo'n "gratis" download dan een uitkomst kan zijn.

    Oh..... waar ik dan geen begrip voor heb, met die downloaders die het allemaal voor lief en als vanzelfsrpekend beschouwen dat het "gratis" is, dat terwijl we natuurlijk allemaal donders goed weten dat het niet zo is. Met die downloaders die enkel profiteren, met die downloaders die enkel nemen maar nooit wat geven, met die downloaders alles maar goed praten, met die downloaders die de kopers zo goed als voor gek verklaren, ja daar heb ik geen begrip voor

    Toch houden ook de downloaders mensen aan het werk, de HDD boeren, de mediaspeler boeren en andere boeren die er een slaatje uitslaan..... waar een vraag is komt een aanbod. Toch hebben de downloaders zolang ze niet voor de film betalen, zoals een huurder bij een videotheek wel doet, geen recht van spreken....... Oh ja, wel diegenen die het via een betaaldienst doen...... maar dat zullen er wel niet veel zijn....

    Laten we hopen dat er nog voldoende mensen kunnen blijven kopen, laten we zelfs hopen dat er meer mensen wat gaan kopen, dat zou betekenen dat het dan weer wat beter met onze economie gaat, die kan op allerlei gebied wel een zetje in de rug gebruiken. Met kopen houd je diverse mensen aan het eten, het zijn niet alleen de acteurs, filmmaatschappijen, en die schijfjesboeren, maar ook de winkels met hun personeel, de vervoerders, de postbestellers etc etc etc, we houden ons dan met zijn allen een beetje draaienden
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zelf download ik niks. Dat komt ook dat toen ik jong was (vroeger), ik alles wat ik huurde direct kopieerde op een VHS of betamax tape. Tuurlijk was de kwaliteit slecht, maar had alles. Maar nooit die mooie cover en doos. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee, dat ik tot op de dag van vandaag alleen maar origineel wil.

    Nu heb ik makkelijk kletsen want ik verdien een aardige boterham en heb naast mijn verzameling must haves ook film1, dus ik kan alles zien als het moet. De tijden dat ik het als eerste moest hebben zijn voorbij, dat is sowieso maar een tijdelijk voordeel. Vooralsnog kan ik kinderlijk blij worden van een mooie cover, steelcase of andere mooie uitgave. Aan de andere kant: cd's koop ik alleen nog bij hoge uitzondering, want daar vind ik het verhaal toch wel anders. Maar dat heeft meer met de diverse dragers te maken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oh..... waar ik dan geen begrip voor heb, met die downloaders die het allemaal voor lief en als vanzelfsrpekend beschouwen dat het "gratis" is, dat terwijl we natuurlijk allemaal donders goed weten dat het niet zo is. Met die downloaders die enkel profiteren, met die downloaders die enkel nemen maar nooit wat geven, met die downloaders alles maar goed praten, met die downloaders die de kopers zo goed als voor gek verklaren, ja daar heb ik geen begrip voor
    Tegenwoordig ga ik wel veeeeel vaker naar de bioscoop. Dat telt wel neem ik aan
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Tegenwoordig ga ik wel veeeeel vaker naar de bioscoop. Dat telt wel neem ik aan
    Wat mij betreft telt dat driedubbel

    Daar heb je het recht van gekocht om een geestelijke(herinnering) image van op te slaan... (een beetje mijn eigen idee dan )

    Ik denk dat je, als je op 1 of andere manier een financiële bijdrage aan de film hebt geleverd, je deze nog wel een keer mag zien zonder daar weer voor hoeven te betalen.
    Denk dat het probleem een beetje is dat er niet teveel mensen van jouw bijdrage mogen meegenieten....... is een nieuwe disccussie denk ik
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Voor mij maakt downloaden het geheel alleen maar duurder en geef ik meer uit dan als ik niet downloadt. Dit omdat ik dan een film kan bekijken en wanneer deze het voordeel van de twijfel krijgt dan schaf ik hem alsnog aan, omdat ik ook van een mooie uitgave, cover en extra's wil genieten. Veel titels zou ik anders nooit blind aanschaffen.
    Dus zo kan je het ook bekijken...

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Voor mij maakt downloaden het geheel alleen maar duurder en geef ik meer uit dan als ik niet downloadt. Dit omdat ik dan een film kan bekijken en wanneer deze het voordeel van de twijfel krijgt dan schaf ik hem alsnog aan, omdat ik ook van een mooie uitgave, cover en extra's wil genieten. Veel titels zou ik anders nooit blind aanschaffen.
    Dus zo kan je het ook bekijken...
    Al is het gevaar op een miskoop dan natuurlijk aanzienlijk kleiner geworden
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    dvd.nl en ik vinden dat dus niet.
    Zoals Robbie Williams al eens zong: blame the sin, NOT the sinner.

    Maar hele handleidingen hoe en waar te downloaden (voor eigen gebruik is volgens de Nederlandse wetgeving geloof ik nogsteeds niet strafbaar) vind ik inderdaad dat het niet op een site als deze hoort te staan.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat van die DL-ers die ook het originele product gaan kopen daar geloof ik niet in, behalve bij filmgekken hier op het forum.
    Ik heb genoeg films in de kast staan (dvd, blu-ray) die ik pas gekocht heb, nadat ik de film eerst als download heb gezien. Net zoiets als een film voor het eerst op tv zien en hem dan aanschaffen omdat je hem vaker wilt zien.
    We kunnen onze duur verdiende euro's maar 1x uitgeven en dan wil je ook zeker zijn dat je geen miskoop doet.
    Laatst aangepast door Franklin1975 : 18-11-2012 om 13:15

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Tegenwoordig ga ik wel veeeeel vaker naar de bioscoop. Dat telt wel neem ik aan
    dat telt zeker wel mee, en nog wel meer dan iemand die zo nu en dan een DVD of Blu-ray koopt wat mij betreft.
    De Bioscoop is veruit de belangrijkste bron van inkomsten voor de filmindustrie en dat hoort ook zo

    Ik zelf besteed tegen de €70 per maand aan BD,s maar dat bedrag neemt met de maand af omdat de gemiddelde prijzen van BD,s ook met de maand zakt.
    Bij die €70 blijft het dan ook want bioscopen bezoek ik eigenlijk nooit (laatse keer was Avatar en ook alleen omdat ik toen bioscoopbonnen had) en van een videotheek, betaal zenders of video on demand maak ik al helemaal geen gebruik.

    Ik ken genoeg mensen die zo nu en dan, of zelfs vaak, downloaden maar veel van hen zijn, in tegenstelling tot mij dus, vaak in de bioscoop te vinden, hebben Film 1 en/of HBO en ook zie ik een toename van VOD onder hen.
    een bioscoop bezoek kost al snel €30 gezien je met meerdere personen gaat en er ook wel wat genuttigd wordt en andere bijbehorende kosten zoals parkeren.
    Voor dat geld koop ik gemiddeld 4 BD's en dat ook nog voornamelijk vanuit het buitenland zodat daar de lokale economie zoals de bioscoopexploitant of plaatselijke winkel geen rooie cent van terug ziet.
    De mogelijkheid van downloaden is ook een van de redenen dat de prijzen van de originelen BD en DVD zo sterk zijn gezakt, en daar profiteren ook de gene die nooit iets downloaden of downloaden zelfs verafschuwen van.

    De gouden tijden zijn nou eenmaal voorbij voor de filmindustrie, waarbij in de bioscoop, en vervolgens in de huur en koopmarkt de Hooftprijs werd verdiend.

    Het lijkt mij overigens ook wel beter als we ons op dit forum blijven beperken (of beter gezegd richten) tot DVD en BD,...Daarmee blijft het wel zo overzichtelijk en georganiseerd.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    dvd.nl en ik vinden dat dus niet.
    +1. Als je een film wilt downloaden zoek je een andere site op toch. De echte filmliefhebber gunt degene die de film maken ook hun beloning. I vind dat je als dvd.nl ook best duidelijk mag maken dat je illegale downloads afkeurt. Duidelijkheid voor alles, dus gewoon als beleid houden dat er op geen enkele manier info wordt gegeven over hoe en waar te downloaden. Als je niet duidelijk bent daarin houd je steeds maar weer dezelfde discussie. En wat is er gemakkelijker voor iemand die een film wil downloaden om zelf even te googlen?

    Overigens: ik las een aantal posts geleden een opmerking over mensen die netjes via betaalsites downloaden. Maar dat zijn meestal sites waarvoor je betaalt om virusvrij etc bestanden te downloaden. Dat wil niet zeggen dat de downloads legaal zijn. Je betaalt dan gewoon voor de mogelijkheid om te downloaden, niet voor een legale kopie van de film of de cd of whatever. Legaal is het pas als het om sites gaat waarvan duidelijk is dat er royalties worden afgedragen. Downloaden bij de zoveelste betaal-torrentsite blijft illegaal aangezien daar echt niets wordt afgedragen.

  22. #47

    Standaard

    ik heb met het downloaden helemaal niets.
    kan alles wel voor niets kijken maar vind er gewoon niets aan,niet mijn ding.
    hetzelfde geld bij mij voor films huren,dit heb ik ook nooit gekund omdat ik er niets aan vind.
    als ik een film kijk wil ik hem ook hebben,iets tastbaars.
    ik veroordeel de mensen niet wie het doen,moeten ze zelf weten zal alleen nooit mijn ding worden.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Overigens: ik las een aantal posts geleden een opmerking over mensen die netjes via betaalsites downloaden. Maar dat zijn meestal sites waarvoor je betaalt om virusvrij etc bestanden te downloaden. Dat wil niet zeggen dat de downloads legaal zijn. Je betaalt dan gewoon voor de mogelijkheid om te downloaden, niet voor een legale kopie van de film of de cd of whatever. Legaal is het pas als het om sites gaat waarvan duidelijk is dat er royalties worden afgedragen. Downloaden bij de zoveelste betaal-torrentsite blijft illegaal aangezien daar echt niets wordt afgedragen.
    Het ligt iets genuanceerder Pieter. Downloaden via Torrentsites is illegaal omdat je met het downloaden tegelijkertijd ook uploadt, niet persé omdat je niks aan auteursrechten afdraagt. Je biedt tijdens het downloaden direct de illegaal verkregen content weer aan en specifiek die handeling maakt het downloaden via Torrentsites wettelijk illegaal. Daarom worden specifiek Torrentsites aangepakt en niet downloaden via nieuwsgroepen, omdat dat wettelijk gezien niet illegaal downloaden is (omdat je het alleen downloadt en niet uploadt).
    Met legaal betaalde downloadsites wordt natuurlijk de bekende VOD opties bedoeld, en daar betaal je een deel van de auteursrechten in het bedrag wat je voor de film betaalt. Dat sommige Torrentsites betaald zijn betekent niks voor de content, deze kunnen nog steeds virussen bevatten dus dat zegt niks.

  24. #49

    Standaard

    De tijd dat ik meerdere keren voor 1 film betaal heb ik gehad.
    Het beste voorbeeld is fast and furious
    Bioscoop . dvd . dvd met dts . De bijna complete dvd box ,nog 1 los deel ,
    De blue Ray box.

    Als er straks een 3d van uitkomt, zet ik de pc aan en ga me er niet schuldig bij voelen.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eclipse Bekijk bericht
    De tijd dat ik meerdere keren voor 1 film betaal heb ik gehad.
    Het beste voorbeeld is fast and furious
    Bioscoop . dvd . dvd met dts . De bijna complete dvd box ,nog 1 los deel ,
    De blue Ray box.

    Als er straks een 3d van uitkomt, zet ik de pc aan en ga me er niet schuldig bij voelen.
    Ik kan je niet anders dan gelijk geven
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •