De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marktplaats - helaas vernieuwd

    Wat vinden jullie van het vernieuwde Marktplaats?

    Ok, het werd tijd dat de lay-out eens wat gewijzigd werd, maar ik vind de functionaliteit achteruit gegaan van de site (zeker voor de particuliere verkoper).

    - Aantal advertenties per pagina kan je niet meer verhogen (dat zou wel terugkomen ... ooit?)
    - je ontvangt geen mails meer als je bod hebt gedaan, advertentie hebt verlengd, geplaatst of verwijderd.
    - mijn grootste ergernis, voorheen kon je in explorer een tabblad waarin je advertentietekst, verzendkosten / gewicht, leveringsconditie etc. had ingevuld met ctrl k doorkopiëren, zodat je daarna alleen titel en foto hoefde te plaatsen.
    Nu werkt dat niet meer (je krijgt een tabblad dat 'verlopen'is en met andere (zoals Opera, officieel niet door MP erkent) krijg je wel een kopie van invulscherm, maar zonder de ingevoerde data.

    Iemand een tip voor dat laatste probleem?
    Wat zijn jullie ervaring met het nieuwe MP?
    Send a maniac to catch a maniac...

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Nog steeds geen feedback systeem...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Nog steeds geen feedback systeem...
    Dit is inderdaad een groot gemis. Een sterrensysteem ala dvd.nl of ebay zou perfect zijn!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  4. #4

    Standaard

    Daar ben ik het helemaal mee eens!


    Trouwens een kleine ergernis dat ik al vaker heb gehad op MP met andere dingen die ik verkocht: ik heb pas mijn iPhone 4 verkocht via MP, althans dat was de bedoeling, ik kreeg in totaal 5 reacties na 1 dag en heb van niemand meer iets gehoord, heel irritant en frustrerend.....en dat gebeurd vaker, gewoon maar niets meer laten horen, daar zou een feedback systeem heel goed voor zijn
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  5. #5

    Standaard

    Heb ik ook heeeeel vaak. Ik heb een vermoeden dat veel in spamfilters blijft hangen, het aantal mensen dat nooit reageert is wel erg hoog opgelopen.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Nog steeds geen feedback systeem...
    Persoonlijk denk ik dat dit ook moeilijk te realiseren is, zolang de site zoals nu grotendeels kosteloos is. Je kunt dan ongelimiteerd via google, yahoo of hotmail een account aanmaken, en jezelf goed beoordelen.

    Zeg maar gerust dat het een grote ergernis is, dat de meesten niets meer van zich laten horen. Vaak heb ik dat mensen zeggen betaling over te maken, maar ik niets ontvang. Denk op zich dat dit weinig met spamfilters te maken heeft.

    Ik denk dat Marktplaats met het niet meer versturen van mails voor plaatsing- en verwijdering, wil voorkomen mensen die veel advertentie's plaatsen, dit op een makkelijke manier kunnen doen.

  7. #7

    Standaard

    Marktplaats is , doordat het gratis is, zowel een ergernis als een welkome website.

    Het voordeel is dat je kosteloos advertenties kan plaatsen.
    het nadeel is dat marktplaats volstaat met namaak kleding. Wanneer je dus kleding verkoopt sta je tussen alle namaak rommel.
    Ander nadeel zijn al die figuren die voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten. Laten vervolgens nooit meer wat van elkaar horen.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Marktplaats is , doordat het gratis is, zowel een ergernis als een welkome website.

    Het voordeel is dat je kosteloos advertenties kan plaatsen.
    het nadeel is dat marktplaats volstaat met namaak kleding. Wanneer je dus kleding verkoopt sta je tussen alle namaak rommel.
    Ander nadeel zijn al die figuren die voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten. Laten vervolgens nooit meer wat van elkaar horen.
    Ik heb er echt een super hekel aan dat mensen je mailen, je antwoord netjes en vervolgens laten ze niets meer horen. Niet eens de moeite nemen om even te mailen dat je er toch maar vanaf ziet.
    Bovendien is het erg irritant als je aangeeft dat iets een vaste prijs heeft, mensen toch gaan afdingen. En de meesten kunnen dat dan helemaal niet (gaan onrealistisch lage bedrage bieden..)

  9. #9

    Standaard

    De nadelen uit de eerste post vind ik zelf geen nadelen (ik had bijvoorbeeld zelf al uitgezet dat ik mails wilde ontvangen) maar een feedback systeem is wel nuttig vind ik. Dat MP gratis is en dat daarom een feedback systeem nutteloos is vind ik zelf een non-argument: Ebay is tenslotte ook gratis en daar kan je zelf ook allerlei mail accounts aanmaken en jezelf goed beoordelen....dus daarom zou ik het niet laten....
    Marktplaats kan nuttig zijn maar het is wel hoe je er zelf als koper als verkoper mee omgaat. Als verkoper is het echt letterlijk: wie het eerst komt die eerst maalt. Want ik heb soms meerdere geïnteresseerden die willen langskomen en de eerste die kan komen die mag het product meenemen. Dat communiceer ik altijd vantevoren en stel dat je een paar dagen later kan komen en er mailt iemand daarna en die staat dan dezelfde avond voor deur dan is het diegene die het mee mag nemen. Ik heb te vaak tevergeefs gewacht op de eerste afspraak en heb de rest afgemaild en dan zit ik zelf met de gebakken peren..... Dus dat overkomt me niet meer....
    En dat mensen niet mee reageren op mails heb ik me ook kwaad om gemaakt maar dat doe ik niet meer.... Het is tevergeefse moeite....
    Als koper stort ik max 50 euro vantevoren alvorens ik een product op laat sturen. Is het meer dan haal ik het zelf op.
    En altijd blijven denken: als het te goed lijkt om waar te zijn dan is dat het ook...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ebay is tenslotte ook gratis en daar kan je zelf ook allerlei mail accounts aanmaken en jezelf goed beoordelen....dus daarom zou ik het niet laten....
    Hoe kom je erbij dat eBay gratis is? Verkoopcommissie is 8% van verkoopprijs en maximaal EUR 40.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb in de afgelopen 7 jaar de nodige ervaring opgedaan met Marktplaats. Meestal goede, ook wel eens slechte, maar al doende leert men. Ik hanteer - voorzover niet in strijd met .... - m'n eigen regels.
    De vernieuwing is weer even wennen; wel handig dat je meer afbeeldingen kunt plaatsen.

    Mijn grote bezwaar tegen MP - en daarover heb ik al ettelijke mails naar ze gezonden - dat er zoveel illegale DVD's worden aangeboden. Ze willen daar kennelijk niets tegen doen. Voorzover ik weet laat Buma/Stemra het hier ook afweten.

    Mijn suggestie is, om de verkoper bij plaatsing te laten verklaren (kan met een verplicht vinkje) dat het om originele dvd's gaat; biedt hij dan toch illegale handel aan, dan kun je hem te minste aanspreken wegens oplichting.

    Maar misschien is dit te simpel gedacht; voer voor juristen.

  12. #12

    Standaard

    Als ik dit allemaal zo lees dan is er niets mis met marktplaats, maar met sommige mensen die er komen

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Hoe kom je erbij dat eBay gratis is? Verkoopcommissie is 8% van verkoopprijs en maximaal EUR 40.
    Je lidmaatschap kost geen geld en ook aankopen zijn gratis. Dat je als verkoper moet betalen vind ik logisch. Bij MP moet je voor sommige advertenties ook betalen dus dan blijft nog steeds hetzelfde argument staan.

  14. #14

    Standaard

    Ik ben ook niet zo heel tevreden met de nieuwe lay-out van Marktplaats , vond de oude lay-out goed, had er geen moeite mee.
    ik handel al langer op marktplaats(ongeveer 3 jaar) en tot nu toe geen problemen, heb op marktplaats een paar van mijn mooiste steelbooks op de kop getikt: The terminator nog nieuw in verpakking en tegen een redelijke prijs en Thor mediamarkt nederland uitgave, ook nog in prima staat en tegen een goeie staat.
    vaker ook andere blu ray+3D blu rays gekocht en gelukkig nooit slechte ervaringen gehad

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Je lidmaatschap kost geen geld en ook aankopen zijn gratis. Dat je als verkoper moet betalen vind ik logisch. Bij MP moet je voor sommige advertenties ook betalen dus dan blijft nog steeds hetzelfde argument staan.
    Ik moet de eerste winkel nog tegenkomen waarbij de koper eerst moet betalen voordat ie iets mag kopen...

    En meerdere emailadressen aanmaken bij Ebay om jezelf positief te beoordelen kan ook niet. Je kunt namelijk alleen feedback geven als je een deal hebt gemaakt. Dus als je van jezelf koopt om jezelf feedback te kunnen geven, moet je in ieder geval de commissie betalen.


    Wat ikzelf jammer vind bij Marktplaats is dat je nu niet meer in één oogopslag kunt zien op hoeveel advertenties je geboden hebt (of hoeveel eigen advertenties er zijn). Daarvoor moet je eerst omslachtig naar je "Mijn Marktplaats" klikken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik moet de eerste winkel nog tegenkomen waarbij de koper eerst moet betalen voordat ie iets mag kopen...
    ja, dus?! Dat maakt mijn stelling toch des te logischer? Vanwaar de vreemde emoticon?? We maken met zn allen wel gebruik van een gratis platform om spullen te kopen en te verkopen, en ik wordt er eerlijk gezegd wel een beetje kotsmisselijk van als hier van die trieste, zeikerige, typisch Hollandse gierige opmerkingen komen als iets geld gaat kosten....

    En meerdere emailadressen aanmaken bij Ebay om jezelf positief te beoordelen kan ook niet. Je kunt namelijk alleen feedback geven als je een deal hebt gemaakt. Dus als je van jezelf koopt om jezelf feedback te kunnen geven, moet je in ieder geval de commissie betalen.
    Het zou me niks verbazen als de grotere webshops dit ook daadwerkelijk doen, het gaat bij hun tenslotte om de grote aantallen.
    En dat systeem kan MP toch ook bouwen? Waarom kraken we nu al iets af voordat het uberhaupt bestaat? Tis niet alsof MP al een feedback systeem heeft wat al te omzeilen is door meerdere mailadressen aan te maken. Beetje voorbarige kritiek allemaal. Bol.com heeft ook een feedback systeem wat volgens mij wel aardig werkt. Dat gaat ook per transactie.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 21-11-2012 om 06:23

  17. #17

    Standaard Re±

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Mijn grote bezwaar tegen MP - en daarover heb ik al ettelijke mails naar ze gezonden - dat er zoveel illegale DVD's worden aangeboden. Ze willen daar kennelijk niets tegen doen. Voorzover ik weet laat Buma/Stemra het hier ook afweten.
    Klopt. Ik let dan vooral op of er een duidelijke eigen foto wordt geplaatst. Als het gewoon een afbeelding van een site is en/of de prijs is gewoon te laag dan is het meestal illegaal. Soms worden er seizoenen aangeboden die gewoon niet uit zijn. Dan weet je ook genoeg.

    Dat van die mails vind ik overbodig. Zeker als je iets verwijderd of verlengd.

  18. #18

    Standaard

    Marktplaats is tegenwoordig van Ebay is het niet ? Dus wie weet komt er nog wel een update. Als Ebay nog weet dat ze het overgenomen hebben... :P
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  19. #19

    Standaard

    De nieuwe lay-out bevalt me prima. Werkt simpeler en dus makkelijker dan de vorige.

    Laten we blij zijn dat marktplaats er is.............en het is nog gratis ook

  20. #20

    Standaard

    Ik ben zelf al een 6 tal jaartjes actief op MP en ik vond het prima zoals het was,klopt nu kun je meer dan 3 afbeeldingen plaatsen maar das dan volgens mij ook het enige pluspunt,nu is het wennen en eerlijk gezegd kom ik er nu niet zoveel meer op.

  21. #21

    Standaard

    Over dat feedback systeem, marktplaats is van Ebay. Als ze een feedback systeem invoeren wordt het een soort tweede Ebay. Dan kunnen ze net zo goed marktplaats sluiten en doorlinken naar ebay.nl.

    Als koper zou je negatieve feedback kunnen krijgen, wat helemaal niet terecht hoeft te zijn. Vervolgens koopt niemand meer bij je en maak je dus een nieuwe account aan. Zo krijg je allemaal nieuwe accounts van mensen die eerst slechte feedback hadden en kan je dus alsnog de boot in gaan als koper.
    Om dat soort praktijken tegen te gaan moet MP meer aanpassingen doen en moet een account verbonden zijn met een paypal rekening of creditcard etc. Zodoende word je weer gedwongen om met paypal te betalen en een hoop mensen zitten daar gewoon niet op te wachten.

    MP werkt in NL omdat het zo laagdrempelig is en er naast een registratie van een account niets benodigd is.
    Laatst aangepast door Deerect2007 : 14-12-2012 om 21:53

  22. #22

    Standaard

    Ik vind de nieuwe lay out ook niet ideaal. Plus technsich gezien vind ik de site niet handig. Ik internet nogal veel op mn iPad en ik kan nu bepaalde dingen niet wijzigen (zoals de teks van je advertentie). Vervelend en ondoordacht van MP. Veel mensen gebruiken steeds meer een tablet ipv een laptop en dat sommige sites daarvoor niet geoptimaliseerd zijn is vind ik niet handig. Apple moet ook eens zorgen dat ze flash gaan ondersteunen, maar dat zit er niet snel ik denk ik....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •