De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies/Hulp gezocht bij uitzoeken nieuwe receiver/Hifi set

    Beste lezers,

    bij mijn zoektocht naar een nieuwe geluidsset voor mijn nieuwe woning stuitte ik op dit forum. Ik ben dus nieuw hier en zou gelijk jullie hulp goed kunnen gebruiken. Ik heb al veel gelezen en zitten opzoeken maar zie door de receiverbomen het bos niet meer. Ik hoop dat ik van jullie wat hulp kan krijgen bij het uitzoeken van een nieuwe set.

    Ik heb nu een Sony srp1000 5.1 set (1000 watt). Ik heb het gevoel dat het niet echt een slechte set is maar zou toch wel wat meer kwaliteit willen. Ik wil deze gebruiken voor zowel films (via mediaplayer) als muziek (klassiek en pop via radio en spotify (ipad/airplay)). Ik zou bijvoorbeeld wel een opera willen kunnen kijken waarbij de geluidskwaliteit je echt pakt)

    Daarnaast heb ik nog wat andere wensen..
    Ik wil de muziek kunnen afspelen in mijn keuken (gelijktijdig met woonkamer én afzonderlijk). Hier heb ik alleen tijdens de bouw van ons huis vergeten een luidspreker kabel naar aan te leggen.. dit zal dus met draadloze speakers moeten. De kwaliteit hiervan vind ik van minder belang.

    Dat is nog niet alles.. ik heb wel al rekening gehouden met muziek buiten en heb een plafondspeaker buiten die ik ook op de set aangesloten zou willen hebben..

    3 zones dus? maar hoe/met wat?

    Tsjah en dan het budget.. ik heb een slecht idee wat een dergelijk grapje me gaat kosten eerlijk gezegd. Ik heb een beetje gevoel dat het altijd weer duurder wordt dan ik zou willen in eerste instantie..maar laten we zeggen 800 tot 1100 euro waarbij ik liever wat minder dan wat meer betaal.
    Als een 3e zone tot gevolg heeft dat dit veel meer kost dan zou ik nog willen overwegen om hier nog een goedkoop los versterkertje voor te kopen om met mijn airport express muziek afspelen voor buiten.

    heel verhaal geworden, ik hoop dat het duidelijk is en dat jullie goede ideeën hebben. Misschien is het wel minder moeilijk dan ik denk..

    in ieder geval alvast bedankt. en mocht er nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik het wel. ik wil uiteraard graag helpen waar ik kan..

    groeten Stefan

  2. #2

    Standaard

    Gaat het echt alleen om muziek?

    http://www.sonos.com/?lang=nl-nl&region=nl
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum Stefan.

    De Sonos waar Marcellow het over heeft zou een oplossing kunnen zijn voor de keuken en buiten, maar niet voor de woonkamer. Daarvoor heb je nl. een AV receiver nodig met evt. 'multi-room' mogelijkheid. De systemen van Sonos zijn nl. alleen bedoeld voor distributie van muziek.

    Een goedkope oplossing is een stel draadloos aan te sturen luidsprekers te gebruiken. Deze zou je dan in de keuken of buiten kunnen gebruiken. Door de zender van zo'n set aan te sluiten op de uitgang voor 'zone 2', kun je naar 2 verschillende bronnen luisteren of met 2 verschillende geluidssterktes.

    Uiteraard zijn er nog meer mogelijkheden, maar daarvoor kun je het beste naar een winkel gaan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor de reacties alvast.
    ik zoek zeker niet alleen voor muziek een nieuw systeem omdat ik dan inderdaad met alleen de Sonos wel een oplossing zou kunnen bedenken. Als ik toch geld ga uit geven wil ik wel gelijk een totaal oplossing, dus ook voor films.
    Ik woon in Zeeland dus het probleem met winkels is dat er hier niet echt veel zijn ( ik ken er 1, en de mediamarkt....). Ik zal zeker ergens gaan luisteren naar de speakers, maar zou graag eerst een richting hebben om te zoeken. mijn ervaring met verkopers is dat ze alleen kennis hebben over de 2 speakers en die ene avr die ze hebben staan, terwijl je juist alle mogelijkheden van zo iemand zou willen weten.. en daarbij heb ik meer vertrouwen in jullie..
    Dus misschien kan je me op weg helpen met een geschikte receiver en speakerset...?

  5. #5

    Standaard

    Om jou in de juiste richting te kunnen sturen hebben we wat meer informatie nodig zoals over het formaat van de luidsprekers wat je nu en in de toekomst wilt gaan gebruiken en wat je nog meer met de set wilt gaan doen.

    Heb je voorkeur voor een bepaald merk luidsprekers of receiver?
    Dit merk zou je kunnen gebruiken als basis voor het samenstellen van een set. Soms wordt het merk gekozen op basis van de vormgeving of luister-ervaring bij anderen.

    Waar moet het geluid aan voldoen?
    Over het algemeen zijn er 3 soorten geluid nl. warm, koud en neutraal. Bij warm gaat is het wat minder gedetaillleerd en vaak wat prettiger om te luisteren, terwijl het bij koud juist andersom is.

    Wat zijn de akoestische eigenschappen van de kamer?
    In kamers met een levendige akoestiek (veel nagalm) heeft, zal je een ander soort luidsprekers moeten gebruiken of ander soort maatregelen moeten nemen om deze wat minder levendig te krijgen zoals het gebruik van een vloerkleed.

    Een andere manier is om in de rubriek "Mijn thuisbioscoop" te kijken. Deze gebruiken we om onze sets aan anderen te laten zien en bvb te discuseren over het 'uprgraden' daarvan. Je kunt daar ook lezen hoe en waarom de sets samengesteld zijn.

    Kortom:
    Je kunt dus het beste eerst zelf gaan zoeken naar informatie en kijken hoe en wat er in jouw geval mogelijk is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-11-2012 om 14:10
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •