Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.

Discussie: geen DTS-HD geluid

  1. #1

    Standaard geen DTS-HD geluid

    Hallo,

    Ik heb mijn onkyo SR 308 HDMI receiver aangesloten op mijn blurayspeler.
    HDMI --> onkyo-->Bluray
    HDMI --> onkyo--> HDMI televsie.

    Het probleem dat ik ervaar is dat ik geen DTS-HD geluid krijg, maar alleen stereo weergave.Instelling bluray staat op Bitstrean zonder omzetting en de audio instelling van mijn receiver staat op HDMI, maar ook coaxiaal wordt hij stereo weergegeven.
    PCM wel in 5.1 weergegeven, maar de spraak wordt dan naast de center ook door de frontspeakers weergegeven en je bent de nuancering van het geluid kwijt.
    De enige manier waarop ik een goede 5.1 sound krijg is door bij instellingen geluid bluray bitstream D.D opnieuw te coderen.
    Heb dan een goed 5.1 geluid, maar geen dts-hd.

    Wat kan het probleem zijn?

    Groet,

    Jaap

  2. #2

    Standaard

    Ik mis gegevens over de speler. Wat voor speler is het?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Als je je storing wilt oplossen dan is het van belang dat je zo min mogelijk bronnen hebt die vergissingen mogelijk maken, verwijder dan ook de coax kabel

    Ik zal er maar van uit gaan dat je alles correct hebt ingesteld met de handleidingen op schoot Bitstream is correct en in de receiver zal je ook diverse instellingen goed moeten hebben staan.

    Helaas heeft HDMI wat fratsen, daar dien je in sommige gevallen echt rekening mee te houden anders gaat het fout, zo is bij sommige apparaten de volgorde van aanzetten heel belangrijk, in jouw geval zal dat moeten zijn:
    1 eerst de receiver aanzetten - zet hem dan tevens op de ingang waarop de HDMI kabel van de speler is aangesloten.
    2 zet als 2e de TV aan, zet de TV op de ingang waarop de receiver is aangesloten.
    3 zet pas als 3e en in dit geval als laatste de speler aan..... voor je jezelf afvraagt waarom..... HDMI apparaten maken een handshake (wisselen onderling gegevens met elkaar uit) als je de speler als eerste aanzet en hij krijgt geen antwoord, dan zijn er merken die dan automatisch op 2 kanaals PCM gaan staan om de TV van een signaal te voorzien. Als de receiver aanstaat, dan krijgt hij gegevens die hem er wel toe kunnen verleiden om op Bitstream via HDMI uit te gaan sturen, vandaar het belang dat de receiver als eerste wordt aangezet.

    Hoop dat dit de oplossing is, mocht dat niet het geval zijn, dan gaan we samen nog even rustig verder zoeken naar de oorzaak, net zolang totdat we het opgelost hebben
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    De coaxiaal kabel verwijderd, en de stappen die jij hebt aangegeven gevolgd, blijf echter met hetzelfde euvel zitten.
    Set-up :

    Tv scart AV1--> Humac DVB decoder
    Tv scart AV2--> Wii
    TV HDMI 1--> HDMI-out receiver
    TV HDMI 2--> HDMI 2 receiver
    HDMI 1 receiver--> HDMI speler

    Daarnaast nog een optische kabel lopen naar de Humax DVB decoder.
    Mijn panasonic plama heeft maat 2 HDMI ingangen
    Is trouwens een Viera Hd-ready type TH-37PX8EA.

    Bedankt voor het meedenken overigens.

    Gr. Jaap

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door siccohans Bekijk bericht
    De coaxiaal kabel verwijderd, en de stappen die jij hebt aangegeven gevolgd, blijf echter met hetzelfde euvel zitten.
    Set-up :

    Tv scart AV1--> Humac DVB decoder
    Tv scart AV2--> Wii (zou je eventueel nog analoog kunnen aansluiten op je receiver)
    TV HDMI 1--> HDMI-out receiver
    TV HDMI 2--> HDMI 2 receiver
    HDMI 1 receiver--> HDMI speler

    Daarnaast nog een optische kabel lopen naar de Humax DVB decoder.
    Mijn panasonic plama heeft maat 2 HDMI ingangen
    Is trouwens een Viera Hd-ready type TH-37PX8EA.

    Bedankt voor het meedenken overigens.

    Gr. Jaap
    Daar zijn we hier voor, graag gedaan, maar we gaan natuurlijk wel door tot de oplossing.

    Om eerlijk te zijn, ik begrijp je aansluitingen, zoals je het beschrijft met je TV, niet helemaal. BTW, de receiver is in een beetje knappe opstelling het hart van de setup, NIET de TV zoals sommigen wel eens denken, ook al wordt een TV wel steeds uitgebreider.

    Zoals je speler aangesloten dient te worden om DTS HD MA en Dolby True HD te krijgen:

    1 HDMI kabel vanaf je speler naar een HDMI ingang op de receiver!
    2 Vanaf de receiver HDMI out naar 1 van beide HDMI ingangen op je TV!
    3 Zie blz 32 van je gebruiksaanwijzing van je speler, je dient gekozen te hebben voor Bitstream zonder omzetting. Je video instelling zal je misschien op 720p of 1080i hebben, dit is afhankelijk van je TV.

    Zoals je nu misschien begrijpt....... ik snap de 2e HDMI kabel in je TV niet... hij dient volgens mij geen enkel nut

    Ook in je receiver dien je instellingen te maken, zie bijvoorbeeld pagina 29 van je gebruiksaanwijzing van de receiver. Ook pagina 32 is van belang, zo dient audio out naar TV uit te staan, lees ook de rest van de HDMI instellingen. (BTW, ik heb de paginanummers uit de engelse gebruiksaanwijzing)

    1 receiver aan, op de HDMI ingang van je speler zetten, TV aan en op de ingang van de receiver zetten, speler aan, Blu Ray erin met een DTS HD MA of Dolby TrueHD audio track, kies ook die audiotrack...... je zou nu HD geluid moeten hebben.
    Hoop dat het nu wel gaat werken....... en niet, dan gaan we weer verder.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Ben nu aan het werk tot 22.00 uur, maar ga er zsm mee aan de slag.
    Zal je op de hoogte houden en bedankt maar weer.

    Gr. Jaap

  8. #8

    Standaard

    Om 22:00 ben ik zelf op mijn werk, maar morgenochten wel benieuwd of eea gelukt is...
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Controleer ook de instellingen voor secundaire audio. De meeste spelers hebben een mogelijkheid om bvb het geluid van BD-Live content toe te voegen aan het meer-kanaals geluidsspoor wat naar de receiver gaat. Om dit te kunnen doen zet de speler het HD-audioformaat eerst om naar MPCM en laat deze na het toevoegen alles als MPCM naar de receiver sturen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Daar zijn we hier voor, graag gedaan, maar we gaan natuurlijk wel door tot de oplossing.

    Om eerlijk te zijn, ik begrijp je aansluitingen, zoals je het beschrijft met je TV, niet helemaal. BTW, de receiver is in een beetje knappe opstelling het hart van de setup, NIET de TV zoals sommigen wel eens denken, ook al wordt een TV wel steeds uitgebreider.

    Zoals je speler aangesloten dient te worden om DTS HD MA en Dolby True HD te krijgen:

    1 HDMI kabel vanaf je speler naar een HDMI ingang op de receiver!
    2 Vanaf de receiver HDMI out naar 1 van beide HDMI ingangen op je TV!
    3 Zie blz 32 van je gebruiksaanwijzing van je speler, je dient gekozen te hebben voor Bitstream zonder omzetting. Je video instelling zal je misschien op 720p of 1080i hebben, dit is afhankelijk van je TV.

    Zoals je nu misschien begrijpt....... ik snap de 2e HDMI kabel in je TV niet... hij dient volgens mij geen enkel nut

    Ook in je receiver dien je instellingen te maken, zie bijvoorbeeld pagina 29 van je gebruiksaanwijzing van de receiver. Ook pagina 32 is van belang, zo dient audio out naar TV uit te staan, lees ook de rest van de HDMI instellingen. (BTW, ik heb de paginanummers uit de engelse gebruiksaanwijzing)

    1 receiver aan, op de HDMI ingang van je speler zetten, TV aan en op de ingang van de receiver zetten, speler aan, Blu Ray erin met een DTS HD MA of Dolby TrueHD audio track, kies ook die audiotrack...... je zou nu HD geluid moeten hebben.
    Hoop dat het nu wel gaat werken....... en niet, dan gaan we weer verder.
    Ik heb de instellingen veranderd zoals jij bovenstaand hebt aangegeven,maar nog steeds hetzelfde probleem.
    De enige manier waarop ik een goed genuanceerd 5.1 geluid krijg is om de speler opnieuw te coderen naar Dolby digital 5.1.
    Mijn surround is een mission FS1.
    De receiver heeft 2 aansluiting voor de frontspeakers,één(als lijkt het) onderdeel van de 5.1 en één voor een 2.1 opstelling.
    Heb nu de frontspeakers aangesloten op de 2.1 en de rear en center op de 5.1.Geen flauw idee of daar de kink zit.
    Audio out naar tv is uit en en heb de 2e HDMI verwijderd.

    Groet,

    Jaap

  11. #11

    Standaard

    Achterop de Onkyo moet je de Frontspeaker terminal A gebruiken. Degene met die schroefknoppen. De surrounds en center kunnen maar op 1 plek. Dus dat zit dan wel goed... Om absoluut zeker te zijn dat niets in de weg zit haal je alles van de receiver af behalve de bd speler en je tv.

    Instellingen voor de bd speler hebben we nu uitgebreid belicht maar nog 1x een resumé:

    Gebruik Bitstream zonder omzetten. Dat is de enige juiste instelling. Zorg er daarnaast voor dat je alleen een HDMI kabel hebt aangesloten en geen coaxiale.

    Instellingen voor de receiver:

    Zorg ervoor dat alleen Speaker terminal A ingeschakeld is. Het is namelijk zo dat wanneer je B inschakelt, A alleen nog maar 2.1 kan weergeven.

    HDMI uit van de bd speler, naar HDMI 1 in op de receiver. HDMI out op de receiver naar de TV.

    De TV Control instelling moet uit staan. Evenals de Audio TV out instelling. Ik weet verder niet of je tv Audio Return Channel ondersteunt, maar anders kun je dat ook aanzetten. Gebruik dan ook een HDMI kabel met audio return mogelijkheid. Zet daarnaast de Audio selector op HDMI zodat HDMI prioriteit krijgt. Lees vooral het audio instellingen gedeelte van je gebruiksaanwijzing goed door. Het is nogal een warrig verhaal kom ik achter (ben em voor je aan het doorspitten) maar ik denk dat het daar ergens zit.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door siccohans Bekijk bericht
    Ik heb de instellingen veranderd zoals jij bovenstaand hebt aangegeven,maar nog steeds hetzelfde probleem.
    De enige manier waarop ik een goed genuanceerd 5.1 geluid krijg is om de speler opnieuw te coderen naar Dolby digital 5.1.
    Mijn surround is een mission FS1.
    De receiver heeft 2 aansluiting voor de frontspeakers,één(als lijkt het) onderdeel van de 5.1 en één voor een 2.1 opstelling.
    Heb nu de frontspeakers aangesloten op de 2.1 en de rear en center op de 5.1.Geen flauw idee of daar de kink zit.
    Audio out naar tv is uit en en heb de 2e HDMI verwijderd.

    Groet,

    Jaap
    Zo..... denk dat ik je eerst maar eens een welverdiende schop onder het zitvlak moet geven

    Het lijkt erop dat je zonder de gebruiksaanwijzingen erbij maar een beetje aan het hobbieën bent geslagen

    Zoals Michael ook al aangeeft, dien je je front speakers aan te sluiten op de A aansluiting van de receiver, er is geen 2.1 aansluiting als zodanig.
    Je sluit je fronts aan op de A, je center op de center en je surrounds op de surrounds, vanzelfsprekend de linker speaker op de linker aansluiting en de rechter speaker op de rechter aansluiting..... en alle plusjes gaan op de plusjes en de minnetjes gaan allemaal op de minnetjes, als je dat voor elkaar hebt dien je natuurlijk wel de front A speakers te hebben geselecteerd(aangezet te hebben) op je receiver, gevalletje van logisch toch en B in het geheel niet.

    Volgens mij heb je in het schermpje van de receiver toch wel iets van DTS HD MA hebben moeten zien, daar gaat het mij in hoofdzaak om, ik wil weten of je dat in je schermpje hebt gehad, dat is een deel van de oplossing, dat het dan eventueel nog niet helemaal lekker klinkt kan een andere oorzaak hebben, een kwestie van afregelen en instellen......

    Mijn vraag is dus heb je iets van DTS HD MA in het schermpje van je receiver gezien?

    Met deze uitspraak:

    De enige manier waarop ik een goed genuanceerd 5.1 geluid krijg is om de speler opnieuw te coderen naar Dolby digital 5.1.
    kan ik echt helemaal niets, het zegt me geen drol om het maar eens duidelijk te zeggen. Je speler moet op ongecodeerde Bitstream staan. Als je nu zelf weer andere dingen gaat terugzetten, dan lossen we het nooit op..... dus AUB vermelden of je nu wel of niet een DTS HD MA melding ergens in je schermpje van je receiver krijgt. (moet je natuurlijk wel een Blu ray met zo'n audio track in je speler hebben en deze gekozen te hebben in het setup menu van het schijfje)

    Zodra we de DTS HD MA melding op je receiver hebben gaan we verder om eventuele andere aanpassingen te doen om het geluid te optimaliseren, maar dat is weer een heel ander verhaal en een ander probleem, laten we het wel duidelijk houden anders krijg je het nooit goed afgeregeld en ingesteld.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Voor de duidelijkheid : Had/heb de fronts op de A terminal aangesloten, maar aangezien mij de moet in de schoenen zakte zelf wat uitgeprobeerd ,maar geen resultaat en alles gelijk weer terug gezet naar de oude set-up.
    In het scherm van de receiver verschijnt inderdaad in het rood dat de audiotrack DTS-HD audio zou moeten zijn maar bij het afspelen van een film met die track alleen een stereoweergave.
    Wanneer ik een test doe om de speakers op elkaar af te stellen, geven zowel center front als rear een (test)ruis af.Denk je dat hij het zou moeten doen,maar de praktijk is anders.
    Bijv. Ice age DTS -HD ingesteld geeft stereo weergave, maar zet ik hem dan om naar D.D. 5.1 Nederlands gesproken dan krijg ik wel de 5.1.
    De reden dat ik opnieuw gecodeerd heb naar Dolby Digital is omdat de enige manier is waarop je(op dit moment) goede 5.1 verhouding krijgt.

    Groet,

    Jaap

  14. #14

    Standaard

    Naast voor stereo kan 'PCM' kan het ook voor meer-kanaals gebruikt worden. Wanneer er "PCM" in het display verschijnt is het dus niet altijd stereo.

    In het menu van de speler moet je er voor zorgen dat -zoals Michael Hamers geschreven heeft- de digitale uitvoer ingesteld is als "Bitstream zonder omzetten". Als je het dan nog niet als DTS-HD MA of Dolby TrueHD kan krijgen, maakt de speler waarschijnlijk gebruik van 'Bonusview'. Deze mogelijheid zorgt voor het toevoegen van secundair beeld en/of geluid. Je kunt dit uitschakelen door tijdens het spelen het menu "Tools" te openen.

    Als je dit hebt gedaan, zal de speler de HD-audiotrack wel als 'bitstream' via HDMI naar de receiver sturen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-11-2012 om 15:43
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Dank voor je reactie Gerco,

    De digitale uitvoer heb ik staan op ´bitstream zonder omzetting´.
    Ik zal eens controleren of het probleem hem zit in de zgn. ´Bonusview uitzetten optie´.

    Ben nu aan het werk (zorg) zal je de resultaten zsm melden.

    Gr. Jaap

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Naast voor stereo kan 'PCM' kan het ook voor meer-kanaals gebruikt worden. Wanneer er "PCM" in het display verschijnt is het dus niet altijd stereo.

    In het menu van de speler moet je er voor zorgen dat -zoals Michael Hamers geschreven heeft- de digitale uitvoer ingesteld is als "Bitstream zonder omzetten". Als je het dan nog niet als DTS-HD MA of Dolby TrueHD kan krijgen, maakt de speler waarschijnlijk gebruik van 'Bonusview'. Deze mogelijheid zorgt voor het toevoegen van secundair beeld en/of geluid. Je kunt dit uitschakelen door tijdens het spelen het menu "Tools" te openen.

    Als je dit hebt gedaan, zal de speler de HD-audiotrack wel als 'bitstream' via HDMI naar de receiver sturen.
    Bonusview of andere secundaire audio wordt bij deze speler niet weergegeven indien hij op Bitstream zonder omzetten staat. Dit heb ik uit de manual gehaald.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als ik zo alles doorlees valt op dat de versterker een dts hd signaal ontvangt dus dan ligt het waarschijnlijk aan een audio instelling van de versterker. Heb je gekeken bij audio voorkeurs output oid. Dus of dts als dts wordt weergegeven enzovoorts. Ik vermoed dat de versterker is ingesteld om alles als stereo te outputen of iets fouts met ARC. Bonusview heeft eerder beperkingen met 7.1 outputs, maar zal nimmer 2.0 weergeven, vermoed ik. Echter als je bdspeler ook ingebouwde audio decoders heeft zal de lpcm functie sowieso echt 5.1 moeten geven, ongeacht wat je output. (Overigens hebben niet alle bdspelers per definitie HD audio decoders aan boord, maar Dolby Digital meestal wel.) Neemt niet weg dat bitstream de enigste goede optie is omdat je hdmi gebruikt en je versterker meestal betere decoders heeft.

    Het nut van een dubbele hdmi verbinding zie ik ook niet helemaal, ik zou iig ook alles behalve de bdspeler loskoppelen en strategisch verschillende audioformaten aanbieden. Een DTS HD track, een dolby true HD enzovoorts. Bij alles kijken wat hij doet. Als alles stereo blijft kan het alleen een 'foute' instelling zijn of zelfs een defect, want dat kan ook zomaar. Als niks helpt kan je ook eens een fabrieks instelling van je versterker, maar ook je bdspeler overwegen. Kijk ook even of er ergens een recentere firmware voor je apparatuur is.

    Verder neem ik aan dat je natuurlijk op de bron het juiste audiospoor aan heb staan en dat je meerdere geprobeert hebt?
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-11-2012 om 20:58
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Naast voor stereo kan 'PCM' kan het ook voor meer-kanaals gebruikt worden. Wanneer er "PCM" in het display verschijnt is het dus niet altijd stereo.

    In het menu van de speler moet je er voor zorgen dat -zoals Michael Hamers geschreven heeft- de digitale uitvoer ingesteld is als "Bitstream zonder omzetten". Als je het dan nog niet als DTS-HD MA of Dolby TrueHD kan krijgen, maakt de speler waarschijnlijk gebruik van 'Bonusview'. Deze mogelijheid zorgt voor het toevoegen van secundair beeld en/of geluid. Je kunt dit uitschakelen door tijdens het spelen het menu "Tools" te openen.

    Als je dit hebt gedaan, zal de speler de HD-audiotrack wel als 'bitstream' via HDMI naar de receiver sturen.

    Als ik PCM instel dan krijg ik de gesproken taal niet alleen over de midden, maar ook over de frontluidsprekers.Er is dan geen goede 5.1 verhouding.

    Als de digitale uitvoer ingesteld staat op "Bitstream zonder omzetten", dan is er geen optie om in het menu "tools" Bonusview uit te schakelen.

    Gr. Jaap

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Als ik zo alles doorlees valt op dat de versterker een dts hd signaal ontvangt dus dan ligt het waarschijnlijk aan een audio instelling van de versterker. Heb je gekeken bij audio voorkeurs output oid. Dus of dts als dts wordt weergegeven enzovoorts. Ik vermoed dat de versterker is ingesteld om alles als stereo te outputen of iets fouts met ARC. Bonusview heeft eerder beperkingen met 7.1 outputs, maar zal nimmer 2.0 weergeven, vermoed ik. Echter als je bdspeler ook ingebouwde audio decoders heeft zal de lpcm functie sowieso echt 5.1 moeten geven, ongeacht wat je output. (Overigens hebben niet alle bdspelers per definitie HD audio decoders aan boord, maar Dolby Digital meestal wel.) Neemt niet weg dat bitstream de enigste goede optie is omdat je hdmi gebruikt en je versterker meestal betere decoders heeft.

    Het nut van een dubbele hdmi verbinding zie ik ook niet helemaal, ik zou iig ook alles behalve de bdspeler loskoppelen en strategisch verschillende audioformaten aanbieden. Een DTS HD track, een dolby true HD enzovoorts.
    Bij alles kijken wat hij doet. Als alles stereo blijft kan het alleen een 'foute' instelling zijn of zelfs een defect, want dat kan ook zomaar. Als niks helpt kan je ook eens een fabrieks instelling van je versterker, maar ook je bdspeler overwegen. Kijk ook even of er ergens een recentere firmware voor je apparatuur is.

    Verder neem ik aan dat je natuurlijk op de bron het juiste audiospoor aan heb staan en dat je meerdere geprobeert hebt?

    De HDMI input van mijn onkyo SR 308 :

    Audio tv out <off>
    Lipsync enable
    HDMI control <off>
    Audio return Ch. auto
    Power control <on>
    Tv control <off>

    Groet,

    Jaap

  20. #20

    Standaard

    Begint toch echt op een defect te lijken van de receiver...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben toch nog benieuwd naar de listening mode presets?
    En uiteraard de factory reset.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ben toch nog benieuwd naar de listening mode presets?
    En uiteraard de factory reset.

    Waar vind ik deze? of hoe voer ik deze uit?

  23. #23

    Standaard

    Toch nog maar een testje gedaan;
    Alles aan stekkers snoeren kabels verwijderd en opnieuw ingeplugged.

    - James Bond Casino Royale ingevoerd LPCM audiotrack ingevoerd perfect 5.1 (Bitstream zonder omzetting).
    - Totall recall 2012 en The Spiderwick Chronicles audiotrack ingevoerd het True-HD geluid naar behoren goed 5.1 geluid. (Bitstream zonder omzetten)
    - Batman Rises en Ice Age Continental Drift ingevoerd en zowel op Nederlands DTS als op Engels DTS-HD een stereo weergave.(Bitstream zonder omzetting)

    Gr. Jaap

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door siccohans Bekijk bericht
    Toch nog maar een testje gedaan;
    Alles aan stekkers snoeren kabels verwijderd en opnieuw ingeplugged.

    - James Bond Casino Royale ingevoerd LPCM audiotrack ingevoerd perfect 5.1 (Bitstream zonder omzetting).
    - Totall recall 2012 en The Spiderwick Chronicles audiotrack ingevoerd het True-HD geluid naar behoren goed 5.1 geluid. (Bitstream zonder omzetten)
    - Batman Rises en Ice Age Continental Drift ingevoerd en zowel op Nederlands DTS als op Engels DTS-HD een stereo weergave.(Bitstream zonder omzetting)

    Gr. Jaap
    De receiver "onthoud" de laatste stand bij een bepaalde input, bij jou zou dat bij DTS per ongeluk stereo kunnen zijn.

    Toch verbaast het mij dat je hardnekkig blijft weigeren de gebruiksaanwijzing door te nemen Het staat op pagina 45.

    Je hebt waarschijnlijk de receiver in stereo mode staan, met de AB kun je van mode wisselen.

    Zo, nu zelf even wat gaan proberen....... en ga die gebruiksaanwijzing eens uitgebreid doornemen
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De receiver "onthoud" de laatste stand bij een bepaalde input, bij jou zou dat bij DTS per ongeluk stereo kunnen zijn.

    Toch verbaast het mij dat je hardnekkig blijft weigeren de gebruiksaanwijzing door te nemen Het staat op pagina 45.

    Je hebt waarschijnlijk de receiver in stereo mode staan, met de AB kun je van mode wisselen.

    Zo, nu zelf even wat gaan proberen....... en ga die gebruiksaanwijzing eens uitgebreid doornemen
    Ik neem je aanbevelingen ter harte en, ga een rustig plekje zoeken (zonder kinderen om me heen) om de handleiding door te spitten.

    Ik begin nu te begrijpen waarom mijn vrouw me eigenwijs noemt

    Laat de uitkomsten weten.

    Gr. Jaap

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •