De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hdmi splitter probleem

    hey,

    Ik heb een aten vs182 hdmi splitter aangeschaft voor op de videokaart van de pc. Nu hoef ik niet steeds te wisselen als ik beeld op de tv of op pc scherm wil.
    Als ik de pc opstart met pc scherm is het beeld goed voor de tv maakt niks uit die blijft goed als ik hem aan en uit zet.
    Als ik film ga kijken op de tv en me pc scherm uitzet en na een tijdje weer aan zet krijg ik een rose/paarse gloed op me pc scherm.
    Ik heb een samsung syncmaster p2770 hd scherm voor op de pc.
    Haal ik het kabeltje van het pc scherm uit de hdmi splitter en steek ik hem weer terug is het wel weer goed beeld.
    Ook heb ik al een andere beter kabel geprobeerd maar dat maakt niks uit.
    Weet iemand wat het probleem is?????

  2. #2

    Standaard

    Het zou een defekte voeding kunnen zijn, maar ook door de 'handshakes' kunnen komen die de toestellen moeten maken wanneer je deze tijdens het gebruik in- of uitschakelt.

    Als ik jou was zou ik dus niet zo vaak 'switchen' tussen de monitor en de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Lijkt zeker een HDCP(Handshake) probleem te zijn, vaak zie je dan inderdaad een paarse of groene gloed over het beeld. Wat is het type van je videokaart? Bij de instellingen van de betere video kaarten heb je een tabblad HDCP waar je de status en instelling kunt bekijken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •