De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Out of time - kwaliteit blu ray?

    Er zijn van die films die best lekker zijn om te kijken. Zo vond ik Out of Time altijd wel wat hebben. Helaas lees ik dat de kwaliteit niet zo heel geweldig is. Iemand deze film gezien op blu ray?

    Out.jpg
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #2

    Standaard

    Niet gezien op Blu-ray (deze film zegt me helemaal niets), maar op blu-ray.com zeggen ze dit er van:

    "Overall, the Blu-ray edition should offer a reasonable step up from the DVD version, with increased detail, deep blacks, and appropriate contrast, but rarely manages to look as good as it could if given the proper treatment."

    Als jij de film lekker vindt om te kijken, wat let je dan? Beter dan de DVD, en uiteindelijk gaat het toch om de film, niet waar? Bovendien: grootte van je beeldscherm, kijkafstand, plasma of LCD, kan ook van invloed zijn op je kwaliteitsbeleving. Op een 55 inch bij een kijkafstand van 2 meter, dan kan het inderdaad wel eens zwaar tegenvallen, maar dat doet de DVD dan nog veel meer. Dus....
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Blu-ray.com bespreekt wel de U.S. uitgave. Pjblack spreekt over de Nederlandse uitgave.

    Beiden uitgaven bieden een MPEG-2 codec. Ik heb de Nederlandse uitgave een tijdje geleden gekocht voor amper 7€. Verwacht niet een beeldkwaliteit te hebben zoals bij de recente uitgaves. Het beeld is zeker en vast beter dan de dvd. Ik heb er van genoten en dat is het belangrijkste. Qua geluid is het spijtig dat ze geen DTS-HD Master Audio aanbieden. Alléén maar een Dolby Digital soundtrack wat al zeer goed is. Het had een betere uitgave kunnen zijn maar we moeten doen met wat ze ons aanbieden. En dat is al een verbetering ten opzichte van de dvd.

  4. #4

    Standaard

    Okay alvast bedankt voor de reacties! Voor die prijs kan ik het ook niet laten en sowieso is bd beter dan dvd. Maar ik heb ook hele slechte BD's gezien.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  5. #5

    Standaard

    Wilde je een link naar een recensie op DVD-Home geven, maar die is op zwart ;-(

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Wilde je een link naar een recensie op DVD-Home geven, maar die is op zwart ;-(
    Buiten de recensies van dvd.nl hebben we niets meer.

  7. #7

    Standaard

    Eeuwig zonde dat we die reviews van dvd-home niet meer kunnen lezen. Heeft iemand een email-adres ofzo van de man achter dvd-home.nl, want misschien wil hij er wel afstand van doen en dan kunnen we die ze hier op DVD.nl wel een plekje geven ofzo. ( mits dvd.nl dit wil hoor ). Desnoods zet ik zelf wel een simpele website op waar ze toch nog te lezen zijn.

  8. #8

    Standaard

    off topic : Groot gedeelte is gewoon te lezen : Voor de mensen die nog gebruik willen maken van de website : http://web.archive.org/web/201304291...e.nl/index.php

    Vanaf deze link kan je nog gebruik maken van bestaande revieuws etc.

    Maar on topic : Blu ray heeft redelijke kwaliteit, is goed te bekijken

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    off topic : Groot gedeelte is gewoon te lezen : Voor de mensen die nog gebruik willen maken van de website : http://web.archive.org/web/201304291...e.nl/index.php

    Vanaf deze link kan je nog gebruik maken van bestaande revieuws etc.

    Maar on topic : Blu ray heeft redelijke kwaliteit, is goed te bekijken
    Ik zal wel iets fout doen, maar ik kom toch echt niet bij de "O" in het overzicht of de recensie...
    Lijkt wel of dit archief allen de schil heeft.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik zal wel iets fout doen, maar ik kom toch echt niet bij de "O" in het overzicht of de recensie...
    Lijkt wel of dit archief allen de schil heeft.
    Inderdaad, de recensies zelf bestaan niet meer. Het is een groot verlies want dvd.nl, die nog de enige is, doet veel te weinig recensies.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Inderdaad, de recensies zelf bestaan niet meer. Het is een groot verlies want dvd.nl, die nog de enige is, doet veel te weinig recensies.
    Dan vergeet je toch echt de (Belgische) site dvdinfo.be waar onder anderen ons forumlid Werner regelmatig besprekingen plaatst. Deze site richt zich voornamelijk op de Benelux.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12

    Standaard

    Die site lijkt inderdaad ter ziele te zijn gegaan. Ook bij het archief staat ie er niet tussen. . Heel jammer. Want naast deze site kun je dan alleen nog maar op buitenlandse sites kijken. Blu Ray com en Beaver kijk ik ook meestal even door.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dan vergeet je toch echt de (Belgische) site dvdinfo.be waar onder anderen ons forumlid Werner regelmatig besprekingen plaatst. Deze site richt zich voornamelijk op de Benelux.
    Inderdaad

  14. #14

    Standaard

    Gisteren dan eindelijk Out of Time mogen bewonderen op blu ray. De kritieken van blu ray com kan ik niet delen. Vind het beeld er gewoon heel strak uitzien. Ook de donkere scenes zien er goed uit. Filmgrain komt zover ik zag niet in beeld. Ook zijn alle vlekjes weggewerkt. Met het geluid zit het ook wel snor. Prima transfer!
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Gisteren dan eindelijk Out of Time mogen bewonderen op blu ray. De kritieken van blu ray com kan ik niet delen. Vind het beeld er gewoon heel strak uitzien. Ook de donkere scenes zien er goed uit. Filmgrain komt zover ik zag niet in beeld. Ook zijn alle vlekjes weggewerkt. Met het geluid zit het ook wel snor. Prima transfer!
    Als filmgrain weggefilterd is, is dat geen goed teken imho.
    Ik weet niet welke versie je hebt, maar de Duitse bluray is een stuk beter, scherper (wel zichtbare edge enhancement af en toe) dan de US versie, en heeft ook minder compressiefouten.

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ID=220#auswahl

    De NL versie lijkt dan hopelijk meer op de DE versie.

  16. #16

    Standaard

    Heb de Ned. versie dus helaas wel erg kaal. Wel een steelbook.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •