De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: advies gevraagd

  1. #1

    Question advies gevraagd

    Hoi,

    Sinterklaas/Santa Claus komen binnenkort langs en ik ben op zoek naar een geschikt kado voor mezelf. Gezien ik weinig (lees : absoluut niets) ken van audio ben ik op zoek naar zowel een 5.1 set luidsprekers als een versterker. Deze zullen voornamelijk gebruikt worden om films te bekijken maar ook de tuner zal vaak opstaan.

    Sinterklaas/Santa Claus zijn bij mij echter vrij gierig en dus zit ik met een extreem beperkt budget van +/- 600 Euro.

    Na een paar uur surfen ben ik voor luidsprekers bij volgende setjes gekomen:

    - Boston acoustics soundware XS 5.1 (online gevonden voor 300 Euro)
    - Jamo A 102 HCS 6 (online gevonden voor 250 Euro)

    Wat zijn jullie ervaringen met deze luidsprekers en welke heeft jullie voorkeur? Kennen jullie nog andere (betere) soortgelijke setjes?

    Dit zijn de vereisten :
    -speakers zo klein mogelijk (anders ruzie met vrouw des huizes)
    -centerspeaker niet breder dan 21 cm (wegens beperkte ruimte in mijn tvkast naast de versterker.)
    -woofer niet te groot, 30cm op 30cm


    Ook voor de versterker ben ik er nog helemaal niet uit. Ik had gedacht aan de Yamaha rx-v373. (online gevonden voor 220 Euro).
    Het voordeel aan deze set is de YPAO (automatische afregeling van de receiver) waardoor ik de receiver niet moet afstellen want daar ken ik niets van.

    Kunnen jullie mij laten weten wat jullie hier van vinden?

    Greetz

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Joff.

    Met een budget van €600 is veel mogelijk. Je kunt er bvb een complete set voor kopen of alleen luidsprekers of een receiver. Kies je voor een set, dan is het belangrijk om te weten wat je nu en in de toekomst er mee wilt doen. Als je er op termijn er grotere (boekenplank-formaat) luidsprekers op aan zou willen sluiten of deze uit wilt gaan breiden naar 7.1 , kun je misschien beter een duurder model kiezen met wat goedkopere luidsprekers. Op deze manier kun je er voor zorgen dat het upgraden makkelijker en goedkoper is en zal je daardoor langer plezier van hebben.

    Wil je een set waar je ook nu plezier van kunt hebben, dan kunnen jullie het beste zelf gaan kijken en luisteren. Niet iedere receiver klinkt even mooi met iedere luidspreker en als je niet weet wat jullie zoeken, zal het ook lastig om een keuze te maken. Door zelf verschillende combinatie met elkaar te vergelijken, kunnen jullie zelf bepalen wat het mooist klinkt en het beste past bij de wensen en de inrichting.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    gerco, bedankt voor je reactie. Nee ik heb niet de ambitie om de set nadien verder uit te breiden. Ik ben geen audiofiel maar wil gewoon het beste voor het budget dat ik heb en daar had ik graag jullie advies voor gehad.

    Nu over dat gaan luisteren, het lijkt mij moeilijk om een plek te vinden waar ik net naar die versterker in combinatie met die luidsprekers kan luisteren. Ik heb zelfs nog geen plek gevonden waar ik alleen de bostons kan beluisteren.

    Hebben jullie een idee in de buurt van Antwerpen?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •