De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Onkyo TX-SR608

  1. #1

    Standaard Onkyo TX-SR608

    Hallo,

    Ik ben de bezitter van een Onkyo TX-SR608 reciever, vervolgens heb ik daar het volgende probleem mee. Als we de instellingen van de speakers veranderen en vervolgens s`avonds de reciever uitzetten en de volgende dag weer aan. Gebeurt het regelmating dat alle instellingen ahw terug zijn naar de fabrieksinstellingen. De radiozenders de afstelling van de speakers alles moet weer opnieuw ingesteld worden, heb inmiddels de hele gebruiksaanwizing doorgespit, maar hier is niets over te vinden. Mijn vraag is af iemand mij hiiermee kan helpen.

  2. #2

    Standaard

    Er zijn bij mijn receiver(ander modelnummer) 2 manieren van uitzetten, standby en echt uit, toen ik mijn receiver net had kwam hij met deze fout, als ik hem op standby zette onthield hij de settingen, doch als ik hem echt uitzette, dan was hij alles kwijt.

    De mijne is toen onder garantie gerepareerd, als je hetzelfde euvel hebt, dan is waarschijnlijk een reparatie de enige optie.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Oh..... nog even een belangrijke aanvulling:

    Ik kan per kanaal even tijdelijk het volume aanpassen, deze kleine aanpassingen zijn niet blijvend, als ik hem uitzet, dan komen mijn instellingen weer terug zoals ik het allemaal had ingesteld. Op een later tijdstip op de avond zet ik de sub vaak wat zachter en het centerkanaal wat harder, deze settingen zijn voor mij niet gewenst dat zij blijvend zijn, vandaar dat ik ze dan ook niet vastzet.

    Vanzelfsprekend is het niet goed als hij als hij alle instellingen naar fabrieksinstellinge terug zou zetten, ik denk daarbij dan aan toonregeling en speakersetiingen, zoals large en de crossoverfrequenties etc etc.... dat is echt niet goed, maar ik neem voor het gemak maar even aan dat je eerst je gebruiksaanwijzing erop hebt nagelezen.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Voor deze reciever hebben we ook een Onkyo gehad met hetzelde probleem, wew hebben deze laten repareren, maar na enige tijd trad het probleem toch weer op. Vandaar dat we deze aangeschaft hebben met de gedachte dat dit probleem zich geen 2e keer voordoet. Ik heb inderdaat de hele handleiding doorgespit maar niets kunnnen vinden wat naar dit probleem leidt.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tomoscar Bekijk bericht
    Voor deze reciever hebben we ook een Onkyo gehad met hetzelde probleem, wew hebben deze laten repareren, maar na enige tijd trad het probleem toch weer op. Vandaar dat we deze aangeschaft hebben met de gedachte dat dit probleem zich geen 2e keer voordoet. Ik heb inderdaat de hele handleiding doorgespit maar niets kunnnen vinden wat naar dit probleem leidt.
    De 876 en 906 hebben/hadden problemen met hun HDMI switchboard, dure grappen, Onkyo moet heel erg uitkijken om zijn naam niet te verliezen.... het is niet leuk als je al na 2 a 3 jaar een reparatie krijgt van honderden euro's

    Zou het probleem bij de winkel voorleggen en een beroep doen op de consumenten bescherming, het is niet goed als een receiver al na korte tijd defect gaat en zeker niet aan een probleem dat bij de fabrikant toch wel bekent is.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Wordt de receiver na gebruik vaak ontkoppeld van de netspanning of blijft deze dan in de 'standby-modus'?

    Het vaak ontkoppelen van de netspanning -ofwel van het stroom halen- gaat ten koste van de capaciteit van de batterij of condensator die het geheugen van de receiver moet voeden. Als dit geheugen geen spanning krijgt, wordt het gewist en zal je de iedere keer de instellingen opnieuw moeten maken.

    Wanneer je deze bijna dagelijks gebruikt, kun je deze na gebruik dus beter in 'standby' laten staan.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-12-2012 om 15:45
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •