De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: graag hulp

  1. #1

    Question graag hulp

    goede avond

    ik heb problemen met aansluiten van me reciever via de tv

    me tv is een samsung led smarttv ue46es5500
    en de surround is een pioneer s-dv55sw-k
    upc mediabox hdmi
    ps3 slim hdmi
    lg harddisck dvd speler scart aangeslote

    ik krijg het niet voor elkaar om het geluid aan de gang te krijgen

    op me oude tv een sony bravia lcd had ik vanaf de reciever twee tulp en twee tulp achter in de tv en het werkte maar ik moest me reciever op volume 30 zetten en via me upc box kon ik gewenst harder of zachter zette,terwijl dat ik de ps3 inschakelde of dvd ging kijken hoefde ik de reciever maar op vol 10 zetten en had super geluid, en ik hoefde niet over te schakelen op ander audio kanaal

    nu wil ik het graag in orde hebben en heb het vermoede dat de reciever een analoog is is wat oudere model.maar hij doet het perfect.

    hoe kan ik dit het beste gaan aansluiten
    het zou toch megelijk moeten zijn om het geluid van de tv die dus via de mediabox loop ook op vol 10 kan zetten ipv bvan 30

    wie o wie kan mij helpen!!!!!!!!

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Weslyth.

    Volgens de info die ik heb gevonden heeft de speler van de set 3 digitale ingangen (2 optische en 1 coaxiale) die je kunt gebruiken voor het geluid van de TV, de PS3 en misschien ook de mediabox.

    Om geluid uit de TV en de PS3 naar de surround-set te sturen heb je optische verbindingen nodig. Als je die verbinding gebruikt voor de TV is het niveau vast en heeft de geluidssterkte-regeling van de TV dus geen invloed meer op het door de TV afgegeven signaal.

    De kans is groot dat het van de PS3 of mediabox wel als 5.1 verstuurd wordt, maar niet synchroon is met het beeld van de TV. Dit zou je eerst kunnen proberen met de optische kabel die je tussen de TV en de set gaat gebruiken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-12-2012 om 15:48
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •