De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: RX-V663 probleem

  1. #1

    Standaard RX-V663 probleem

    Hallo,

    Ik heb nu 4 jaar een Yamaha RX-V663. Sinds enige tijd heb ik t probleem dat als ik hem aan doe niet alle kanalen het doen. Het betreft ook niet steeds dezelfde kanalen. Als ik dan de receiver uit doe en weer aan, dan werkt het wel, soms moet het nog een keer herhaald worden voor het werkt.

    Ben ik aan reparatie toe ?

    Groet,

    Rene

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Rene.

    Toevallig heb ik ook een 663 en ongeveer een maandje geleden een zelfde soort probleem gehad. Bij het inschakelen kwam er af en toe geen (mooi) geluid uit de linker 'front'. Om er (mooi) geluid uit te kunnen krijgen, moest ik er voor zorgen dat het relais een paar keer schakelde door een paar keer op de knop 'speakers' van het toestel zelf te drukken. Inmiddels heb ik hier geen last meer van en werkt deze goed.

    Dit komt vermoedelijk door vuil op de contakten van relais dat bvb door condensvorming bij het schakelen niet goed weggetrild wordt. Ieder keer dat een relais schakelt springen er vonkjes over die er voor zorgen dat een paar moleculen zo heet worden dat ze verbranden. Wanneer de verbrandde moleculen op de contakten blijven, worden deze vuil en is er dus geen (goede) verbinding met de luidspreker. Het kan zijn dat wanneer het vuil zich eerst ophoopt en in één keer weggetrild wordt.
    Het zal dus waarschijnlijk komen door natuurkundige verschijnselen en na verloop van tijd opgelost zijn.

    Als je het alleen om paar A of B gaat, kun je het beste met de toets 'speakers' schakelen of tussen 'surround' en 'stereo' als het om de 'surrounds' of 'centre' gaat.

    Ik hoop daarom dat het probleem op termijn zichzelf oplost en je er niet lang last van zal hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Had een tijdje geleden ook dat mn linker speaker niet optimaal klonk maar weer verholpen door het geluid opnieuw in te stellen met de YPAO Automatic System Calibration van de Yamaha receiver.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    Had een tijdje geleden ook dat mn linker speaker niet optimaal klonk maar weer verholpen door het geluid opnieuw in te stellen met de YPAO Automatic System Calibration van de Yamaha receiver.
    Ik zou daar wel mee oppassen.

    Wanneer deze uitgevoerd is met een euvel als waar TS het over heeft, kan het misschien wel mooi klinken, maar zal de kans op schade groter worden. Kijk na het uitvoeren dus goed naar de instellingen die de YPAO gemaakt heeft of er geen grote verschillen zijn tussen links en rechts.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •