Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Total Recall (2012) [Blu-ray Disc]

    Total Recall (2012)

    Deze remake van de gelijknamige film van Verhoeven uit 1990 is verstoken van emotie en eigenheid, maar biedt wel spectaculaire actie.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Leuke review, maar ik zou de kleinigheid van de grove fout in de BR qua decoderen van het geluid niet over het hoofd zien. Beetje jammer dat zulks niet in de review is opgenomen...

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=87565

    Het staat zelfs op de website van Sony: http://sphe.nl/nl/nieuw/total-recall/
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  3. #3

    Standaard

    "Het zette ook de ‘bodybuilder turned actor’ Arnold Schwarzenegger definitief op de kaart" (over de 1990 versie van Total recall:

    Dit klopt natuurlijk niet, Schwarzenegger had al eerder de volgende films gemaakt:
    Conan (1&2), The Terminator, Commando, Predator etc....
    Toch allemaal geen onbekende films lijkt me.

    Daarnaast kun je twisten of deze nieuwe film een remake is van de 1990 film of een nieuwe verfilming van het oorspronkelijke verhaal....

  4. #4

    Standaard

    En Twins, Red Heat, Raw Deal, Red Sonja, The Running Man.....

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    En Twins, Red Heat, Raw Deal, Red Sonja, The Running Man.....
    Dat bedoel ik!

  6. #6

    Standaard

    Ondanks de problemen met het geluid blijft de film zelf top, mooi beeld ook!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Leuke review, maar ik zou de kleinigheid van de grove fout in de BR qua decoderen van het geluid niet over het hoofd zien. Beetje jammer dat zulks niet in de review is opgenomen...

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=87565

    Het staat zelfs op de website van Sony: http://sphe.nl/nl/nieuw/total-recall/
    Sluit ik me bij aan, inderdaad jammer, het doet je wel afvragen met welke apparatuur deze film dan beoordeeld is......
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Prima film. Visueel is de film een juweeltje.........

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Sluit ik me bij aan, inderdaad jammer, het doet je wel afvragen met welke apparatuur deze film dan beoordeeld is......
    Dit probleem is bekend, we hebben hier ook binnen de crew een discussie over gehad. Bij mij is er echter niets voorgevallen. Het lijkt dus niet per definitie een probleem te zijn dat voor iedereen geldt, maar voor bepaalde (combinaties van) apparatuur. Dat maakt het moeilijk om er echt een uitspraak over te doen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dit probleem is bekend, we hebben hier ook binnen de crew een discussie over gehad. Bij mij is er echter niets voorgevallen. Het lijkt dus niet per definitie een probleem te zijn dat voor iedereen geldt, maar voor bepaalde (combinaties van) apparatuur. Dat maakt het moeilijk om er echt een uitspraak over te doen.

    Dank voor de toelichting.


    Het probleem treed op met afspelen van de film in Bitstream, in de hoogste kwaliteit, dan via HDMI naar een receiver die ook de hoogste kwaliteit ondersteund.


    Dan treed het op bij talrijke combinaties en bij diverse merken.

    Als het bekent is bij de crew dan had zij er tenminste in de review een opmerking over kunnen plaatsen, een gewaarschuwd koper is immers dan op de hoogte, nu wordt er eventueel een nieuw slachtoffer gemaakt. Wist zelf ook eerst van niets en dan is het frustrerend en storend als na schoonmaken van de schijf en het controleren van je setup de boel nog steeds blijft haperen en je de schuld bij je eigen setup zoekt terwijl achteraf blijkt datt het aan het schijfje ligt.


    Vraag me af met welke combinatie van apparatuur deze film dan beoordeeld is en of dat dan gebeurt is met Bitstream of PCM. In het geval dat het met Bitstream is afgespeeld, dan is het toch ook wel eens leuk om te weten welke combinatie van apparaten wel met Bitstream zonder haperen werkt (overigens speelt bij mij de film ook zonder haperen af als ik de speler de boel laat decoderen en dan via PCM naar de receiver ga, maar dat is reeds bekent)


    BTW, heus wel een leuke film, maar geloof me, als je bezoek hebt en je weet van niets, en zet dan deze film op en krijgt de haperingen, dan werkt dat heel storend, het maakt je er niet echt vrolijk van. (had zelf schijfje nog schoongemaakt, nog gekeken of de hapering op dezelfde plek kwam, settings nagekeken, etc etc, echt storend allemaal terwijl je denkt fijn een film te gaan bekijken)


    Daarom crew, een schone taak voor u, immers een gewaarschuwd mens telt voor 2
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als het bekent is bij de crew dan had zij er tenminste in de review een opmerking over kunnen plaatsen, een gewaarschuwd koper is immers dan op de hoogte, nu wordt er eventueel een nieuw slachtoffer gemaakt. Wist zelf ook eerst van niets en dan is het frustrerend en storend als na schoonmaken van de schijf en het controleren van je setup de boel nog steeds blijft haperen en je de schuld bij je eigen setup zoekt terwijl achteraf blijkt datt het aan het schijfje ligt.
    @ Patrick,

    Ik sluit mij bij bovenstaande aan.

    Ik ga er van uit dat jullie met jullie recensies jullie publiek will informeren over een bepaald product en dat zij mede aan de hand van jullie review mogelijk tot aanschaf van een product overgaan. Met dat in het achterhoofd is de boodschap dat er een zo'n groot probleem is dat zelfs Sony dit op de website heeft gezet wel een must om dat te vermelden.

    Dvd.nl kan beter iets (in afwijkende font-kleur) vermelden in de trant van:
    "Uit ervaringen van consumenten en een mededeling van Sony is gebleken dat de besproken Blu Ray van Totall Recall (2012) op diverse combinaties van apparatuur problemen heeft met het geluid. Voor informatie zie de webiste van Sony (-link-)"
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Leuke review, maar ik zou de kleinigheid van de grove fout in de BR qua decoderen van het geluid niet over het hoofd zien. Beetje jammer dat zulks niet in de review is opgenomen...

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=87565

    Het staat zelfs op de website van Sony: http://sphe.nl/nl/nieuw/total-recall/
    + 1 dat begrijp ik dus ook niet. Ook in deze review word deze fout niet vermeld.
    Zoals men het behoord af te spelen krijg je de problemen. De Truehd van een blu-ray speler naar receiver. Dat mag zeker wel in deze review aangegeven worden.
    Zo raak je toch snel de vertrouwen kwijt in de reviews. Dan gaat men toch iets anders vermoeden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    @ Patrick,Ik ga er van uit dat jullie met jullie recensies jullie publiek will informeren over een bepaald product en dat zij mede aan de hand van jullie review mogelijk tot aanschaf van een product overgaan. Met dat in het achterhoofd is de boodschap dat er een zo'n groot probleem is dat zelfs Sony dit op de website heeft gezet wel een must om dat te vermelden.
    Dat bedoel ik.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 05-12-2012 om 13:50

  13. #13

    Standaard

    Terechte opmerkingen. De reden dat het niet in de recensie vermeld staat is eenvoudig. De recensie was al een aantal dagen geleden gereed. Pas op een later moment werd bekend via dit forum dat er problemen zijn. Aangezien ik die zelf niet ervaren heb met mijn apparatuur, was dit nog niet vermeld in de recensie.

    Zoals in de tekst vermeld doet het probleem zich voor wanneer de receiver het geluid decodeert en niet wanneer de BD-speler dat al doet. Dit laatste is bij mij het geval. Dit verklaart ook waarom velen dit probleem niet ervaren en velen juist weer wel.

    Aangezien niet iedereen deze reacties doorneemt is er ook in de recensie een toevoeging gedaan. Lockedfor bedankt voor de tekst, heb er wat van gestolen .

    Zullen we elkaar in dit topic op de hoogte houden omtrent de berichtgeving van Sony? Dan kan de tekst in de recensie daarop actueel gehouden worden.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Terechte opmerkingen.

    Zullen we elkaar in dit topic op de hoogte houden omtrent de berichtgeving van Sony? Dan kan de tekst in de recensie daarop actueel gehouden worden.
    Mijn zegen heb je
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Aangezien niet iedereen deze reacties doorneemt is er ook in de recensie een toevoeging gedaan. Lockedfor bedankt voor de tekst, heb er wat van gestolen .
    Dank voor de eer!
    Ook mooi dat je de spelfout eruit hebt gehaald.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  16. #16

    Standaard

    het zal wel weer aan mij liggen,
    als je blurayspeler het geluid decodeerd kun je toch nooit een goede recensie schrijven omtrent het geluid,hier zit toch wel degelijk verschil in.
    begrijp er soms helemaal niets meer van.
    nietemin bedankt voor je recensie.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Terechte opmerkingen. De reden dat het niet in de recensie vermeld staat is eenvoudig. De recensie was al een aantal dagen geleden gereed. Pas op een later moment werd bekend via dit forum dat er problemen zijn. Aangezien ik die zelf niet ervaren heb met mijn apparatuur, was dit nog niet vermeld in de recensie.

    Zoals in de tekst vermeld doet het probleem zich voor wanneer de receiver het geluid decodeert en niet wanneer de BD-speler dat al doet. Dit laatste is bij mij het geval. Dit verklaart ook waarom velen dit probleem niet ervaren en velen juist weer wel.

    Aangezien niet iedereen deze reacties doorneemt is er ook in de recensie een toevoeging gedaan. Lockedfor bedankt voor de tekst, heb er wat van gestolen .

    Zullen we elkaar in dit topic op de hoogte houden omtrent de berichtgeving van Sony? Dan kan de tekst in de recensie daarop actueel gehouden worden.
    Je kan toch alsnog in je recentie erbij zetten over de problemen.
    Ik weet dat het mogelijk is. Rene past ook gewoon wat dingen aan wat nodig is.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Je kan toch alsnog in je recentie erbij zetten over de problemen.
    Ik weet dat het mogelijk is. Rene past ook gewoon wat dingen aan wat nodig is.
    Misschien even deze topic goed lezen! Is namelijk inmiddels aangepast.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Je kan toch alsnog in je recentie erbij zetten over de problemen.
    Ik weet dat het mogelijk is. Rene past ook gewoon wat dingen aan wat nodig is.
    Dat is ook al gebeurd. Heb je nog niet gekeken?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat is ook al gebeurd. Heb je nog niet gekeken?
    Ow sorrie eroverheen gekeken. Eerst stond er het er niet. Zal nu eens goed kijken dan.
    EDIT: Jep het staat erbij. Goed gedaan jochie

  21. #21

    Standaard

    Vond de film verrassend leuk ondank wat minpuntjes. Ik verwachte een draak van een film maar niets is minder waar. Vond het juist wel goed dat het niet een 1 op 1 remake was. Visueel wonderschoon!!, echt prachtig vond ik de look en feel. De verwijzingen naar het origineel waren leuk. Van mij mag de waardering wel 1 punt hoger liggen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    het zal wel weer aan mij liggen,
    als je blurayspeler het geluid decodeerd kun je toch nooit een goede recensie schrijven omtrent het geluid,hier zit toch wel degelijk verschil in.
    begrijp er soms helemaal niets meer van.
    nietemin bedankt voor je recensie.
    Het gaat erom dat de audio in haar volle glorie te bewonderen is. Wat dat betreft voldoet mijn apparatuur aan alle eisen. Daar is ook strenge selectie op binnen de crew. Je mag pas BD-recensies doen als je apparatuur de beelden in Full-HD kan weergeven en de audio in volle glorie en uiteraard tenminste 5.1.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #23

    Standaard

    oke,
    was even een vraag van mijn kant uit hoe jullie de recensies doen.
    duidelijk nu.
    bedankt.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    het zal wel weer aan mij liggen,
    als je blurayspeler het geluid decodeerd kun je toch nooit een goede recensie schrijven omtrent het geluid,hier zit toch wel degelijk verschil in.
    begrijp er soms helemaal niets meer van.
    nietemin bedankt voor je recensie.
    Als de reviewer bijvoorbeeld een oppo gebruikt als blu-ray speler om het geluid te decoderen, dan heb je het best mogelijke geluid wat je je maar kunt wensen. Ideaal voor een recensie, lijkt me....
    2 x B&W 803, 2 x B&W 804, 1 x B&W HTM, Rel Storm, Denon A1SR, Panasonic BD80, Sony 555es, Panasonic 42PY, Ps3.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyes Bekijk bericht
    Als de reviewer bijvoorbeeld een oppo gebruikt als blu-ray speler om het geluid te decoderen, dan heb je het best mogelijke geluid wat je je maar kunt wensen. Ideaal voor een recensie, lijkt me....
    Mmmm, ook al doet de Oppo het, toch vind ik het met Bitstream naar de receiver toe toch een heel stuk dynamischer klinken, ook al doet de Oppo het beter dan de PS3.

    Ik ken al heel veel verhalen dat het in theorie niet zou moeten uitmaken, maar toch kan ik het PCM signaal niet als gelijkwaardig aan het Bitstream signaal ervaren, ook al compenseer ik het volume verlies dat men krijgt als men van Bitstream naar PCM overschakeld, het verlies in dynamiek wordt er niet mee goed gemaakt.

    Het kan zijn dat anderen het met andere combinaties anders ervaren, en dat daar juist het PCM signaal beter klinkt, maar dat zal, als ik zo de ervaringen op ons grote wereldwijdeweb lees, niet bij de meerderheid zijn. Ideaal voor een recensie......nou......eh...... het blijft een persoonlijke ervaring.

    BTW, natuurlijk maakt het voor een recensie niet uit, als de reviewer altijd dezelfde apparatuur gebruikt, en vanuit die ervaring de recensie schrijft, er blijven de onderlinge verschillen die ervaren kunnen worden.

    In dit geval wel jammer dat door de reviewer de problemen niet opgemerkt konden worden terwijl heden tendage de trend toch wel is dat de speler afspeelt in Bitstream - receiver/versterker geeft aan welk signaal wordt ontvangen - receiver decodeert en geeft weer - klank kwaliteit vanzelfsprekend afhankelijk van de kwaliteit van de speaker.

    Overigens is er weinig tot niets aan te merken op de audiotrack van Total Recall, al ken ik er een paar die beter zijn, zou er zelf een 9 voor geven, dat is gelijk aan 4,5 ster hier. (een 9 zonder de haperingen natuurlijk)
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •