Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Een remake van een klassieker is altijd wel even afwachten wat het gaat worden, over het algemeen is het zelden een even goede, laat staan betere film.
    Maar deze prent is voor mij toch evenwaardig aan het origineel.
    Ik vind het goed dat men enkele wijzigingen aan het verhaal heeft gedaan en het toch herkenbaar blijft.
    Dat er op 22 jaar, de tijd tussen het origineel en deze film, op gebied van film maken heel wat is gewijzigd merk je duidelijk aan deze prent, vooral de special affects, daar kon Paul Verhoeven in 1990 alleen maar van dromen van wat je hier nu te zien krijgt.
    Het maakt de film des te interessant om te bekijken.
    Prima cast ook met Colin Farrell in de Rol van Arnie destijds, Jessica Biel is de huidige Rachel Ticotin en geef toe, Kate Beckinsale die de rol van Michael Ironside op zich neemt, is toch leuker om naar te kijken, nietwaar ? :-p
    Voor mij is deze prent geslaagd, niet beter of slechter dan het origineel en dus warm aanbevolen

  2. #27

    Standaard

    Een remake van een klassieker, daarmee sta je gelijk 1-0 achter. Wat dat betreft doet deze film het niet eens slecht, maar een remake blijft het, ondanks beweringen van de makers dat het een nieuwe adaptatie van het originele verhaal is. Er duiken namelijk heel veel plotelementen, karakters en andere zaken op die niet in het originele verhaal zaten, maar wel in de 1990 versie.

    Het valt daarom des te meer op hoeveel sterker het scenario van de 1990 versie was; daar was de paranoia elk moment voelbaar, en was je als kijker tot en met het einde aan het twijfelen over de waarheid. Ook qua humor was die versie buitengewoon levendig. Deze nieuwe versie heeft dat veel minder. Juist de momenten waar het verhaal afwijkt van de 1990 versie zijn het interessantst, en ik had graag gezien dat ze wat vaker een andere verhaalrichting gekozen hadden dan nu het geval is.

    Positief vond ik bovenal de sfeer, die wat meer richting Minority Report en Blade Runner neigt, en de politieke, maatschappij-kritische ondertonen. De decors, actiecenes en special effects zijn sowieso de beste redenen om te kijken. Al met al zal ik deze remake niet als overbodig bestempelen, maar wel zwakker dan het origineel. Maar toch het bekijken waard.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Een remake van een klassieker, daarmee sta je gelijk 1-0 achter. Wat dat betreft doet deze film het niet eens slecht, maar een remake blijft het, ondanks beweringen van de makers dat het een nieuwe adaptatie van het originele verhaal is. Er duiken namelijk heel veel plotelementen, karakters en andere zaken op die niet in het originele verhaal zaten, maar wel in de 1990 versie.

    Het valt daarom des te meer op hoeveel sterker het scenario van de 1990 versie was; daar was de paranoia elk moment voelbaar, en was je als kijker tot en met het einde aan het twijfelen over de waarheid. Ook qua humor was die versie buitengewoon levendig. Deze nieuwe versie heeft dat veel minder. Juist de momenten waar het verhaal afwijkt van de 1990 versie zijn het interessantst, en ik had graag gezien dat ze wat vaker een andere verhaalrichting gekozen hadden dan nu het geval is.

    Positief vond ik bovenal de sfeer, die wat meer richting Minority Report en Blade Runner neigt, en de politieke, maatschappij-kritische ondertonen. De decors, actiecenes en special effects zijn sowieso de beste redenen om te kijken. Al met al zal ik deze remake niet als overbodig bestempelen, maar wel zwakker dan het origineel. Maar toch het bekijken waard.
    Dat is een non-issue als je de 1990 versie als gezien hebt. Dat kun je pas beoordelen als je de eerdere versie niet gezien hebt.

  4. #29

    Standaard

    Graag een omruil aktie als Sony een oplossing heeft!
    Bij mij doet het probleem zich nl. ook voor.
    Ik heb mijn BD speler op PCM gezet en toch de film kunnen luisteren, maar daarvoor heb ik geen TrueHD spullen aangeschaft.
    Ik snap de negatieve reakties over deze film helemaal niet, ik vind m geweldig, juist de lege karakters dragen bij aan het onbehagelijke gevoel dat je niet weet wat er gebeurt.

  5. #30

    Standaard

    Voor de discussie pcm vs bitstream kun je o.a. hier eens even een kijkje nemen.

    http://www.hometheater.com/content/pcm-vs-bitstream

    http://www.avforums.com/forums/blu-r...cm-av-amp.html

    Scroll down naar het commentaar van Ian_S...

    Simplistisch gezegd komt het erop neer dat de kwaliteit van de apparatuur een grote invloed heeft en dan met name de digitale omzetting.
    Laatst aangepast door hstadman : 10-12-2012 om 21:59

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon Bekijk bericht
    Graag een omruil aktie als Sony een oplossing heeft!
    Bij mij doet het probleem zich nl. ook voor.
    Ik heb mijn BD speler op PCM gezet en toch de film kunnen luisteren, maar daarvoor heb ik geen TrueHD spullen aangeschaft.
    Ik snap de negatieve reakties over deze film helemaal niet, ik vind m geweldig, juist de lege karakters dragen bij aan het onbehagelijke gevoel dat je niet weet wat er gebeurt.
    De film mist een eigen smoel,dat is het probleem.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Voor de discussie pcm vs bitstream kun je o.a. hier eens even een kijkje nemen.

    http://www.hometheater.com/content/pcm-vs-bitstream

    http://www.avforums.com/forums/blu-r...cm-av-amp.html

    Scroll down naar het commentaar van Ian_S...

    Simplistisch gezegd komt het erop neer dat de kwaliteit van de apparatuur een grote invloed heeft en dan met name de digitale omzetting.
    ik kan het verschil wel degelijk horen,
    volgens mij heb ik toch een goede setup.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #33

    Standaard

    Dat is vaak zo bij US remakes van "europese" films.
    Het zijn vaak leeghoofdige remakes waar aktie de boventoon voert. Slechts enkelen zijn beter dan het origineel, vele remakes zijn minder dan het origineel.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De film mist een eigen smoel,dat is het probleem.

  9. #34

    Standaard

    Dat staat er ook; het ligt eraan welke omzetting beter werkt, die in je speler of die in je versterker, vaak is die in je "duurdere" versterker beter waardoor het hoorbaar beter zal klinken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    ik kan het verschil wel degelijk horen,
    volgens mij heb ik toch een goede setup.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dat staat er ook; het ligt eraan welke omzetting beter werkt, die in je speler of die in je versterker, vaak is die in je "duurdere" versterker beter waardoor het hoorbaar beter zal klinken.
    versterker is vaak toch altijd duurder,mijn pio lx bdp 55 is toch ook niet de goedkoopste,
    dus terug bij af.
    intern is dus minder.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  11. #36

    Standaard

    Er staat: "de duurdere versterkers kunnen beter zijn omdat de converters die gebruikt worden ook beter kunnen zijn".
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    versterker is vaak toch altijd duurder,mijn pio lx bdp 55 is toch ook niet de goedkoopste,
    dus terug bij af.
    intern is dus minder.

  12. #37

    Standaard

    duidelijk,bedankt
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    http://www.avforums.com/forums/blu-r...cm-av-amp.html Simplistisch gezegd komt het erop neer dat de kwaliteit van de apparatuur een grote invloed heeft en dan met name de digitale omzetting.
    Als ik wat verder in die thread lees komt het er op neer dat niet de digitale omzetting het verschil maakt, maar men gooit het op de ''HDMI clock''. Zolang het signaal digitaal blijft gebruik je nog steeds de DAC's van je duurdere receiver.
    Iets wat wel uit maakt is of de speler het lossless (Dolby TrueHD of DTS-MA) spoor wel kan decoderen of alleen de ''core'' DD (640 kb/s) of DTS (1536 kb/s) pakt.

  14. #39

    Standaard

    De klok is onderdeel van de omzetting, die moet getimed dus informatie aangeven. Als dat niet exact gaat, heb je dus al problemen die eventueel in de muziek/geluid gehoord kunnen worden. Simplistisch gezegd.
    Tegenwoordig heb je al veel re-clocking, zodat de timing veel beter is.
    De klok is derhalve voor digitaal weldegelijk belangrijk.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ge_Someone Bekijk bericht
    Als ik wat verder in die thread lees komt het er op neer dat niet de digitale omzetting het verschil maakt, maar men gooit het op de ''HDMI clock''. Zolang het signaal digitaal blijft gebruik je nog steeds de DAC's van je duurdere receiver.
    Iets wat wel uit maakt is of de speler het lossless (Dolby TrueHD of DTS-MA) spoor wel kan decoderen of alleen de ''core'' DD (640 kb/s) of DTS (1536 kb/s) pakt.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is een non-issue als je de 1990 versie als gezien hebt. Dat kun je pas beoordelen als je de eerdere versie niet gezien hebt.
    Daar zit wat in. Laat ik het zo herformuleren: als je beide versies gezien hebt, dan kan je ze vergelijken qua gevoel van paranoia. En daar laat de nieuwe versie wat mij betreft net wat kansen liggen.
    Wat ze wel prima doen is de locaties gebruiken voor de actiescenes. De achtervolging op de magneetbaan, het gevecht in de horizontale en verticale lift, de finale in en op The Fall (in Zero-G) , het maakt allemaal goed gebruik van wat de setting te bieden heeft.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •