De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onderzoek naar matchfixing in amateurvoetbal

    Beste forumleden,

    Voor mijn afstudeer scriptie doe ik onderzoek naar matchfixing in het amateurvoetbal. Hiervoor heb ik mensen nodig die mijn korte vragenlijstje willen invullen, die voetballen of gevoetbald hebben in competitieverband.

    De vragenlijst

    Alvast bedankt voor de medewerking!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2

    Standaard

    Lol, genoeg scheidsrechterlijke dwalingen, maar heb niet het vermoeden dat dit omkoping betrof. Of het moet al om een kratje bier zijn geweest. Meer het niveau van de (thuis) scheidsrechters op het fantastische niveau waarop ik opereerde.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Of het moet al om een kratje bier zijn geweest.
    Ook dit valt onder de noemer matchfixing . Op voorhand staat dan al de uitslag van de wedstrijd voor grotendeels vast. Met welke middelen de omkoping in werking is gezet is dan niet perse relevant . Bedankt voor het invullen!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  4. #4

    Standaard

    Ik heb de lijst zojuist ingevuld. In mijn tijd (ik ben wat ouder dan de meesten hier, denk ik) kwam match-fixing vrij vaak voor, vooral aan het einde van het seizoen. Ploegen uit een bepaalde regio speelden graag tegen elkaar (veel publiek, de spelers kenden elkaar vaak, etc.) en als dan een bepaalde ploeg in degradatienood verkeerde, werd er wel eens een afspraak gemaakt. Niet expliciet, je ging niet rond de tafel zitten met elkaar om te onderhandelen over een uitslag, het ging min of meer vanzelf, je wist: vandaag moeten we op de rem trappen. Ik heb wel eens in de bus iets opgevangen als 'Kalm aan vandaag, hè'. Zo'n boodschap begreep eigenlijk iedereen. Ik heb toch wel eens meegemaakt dat er letterlijk iets werd afgesproken, dat was dan wanneer beide ploegen belang hadden bij een bepaald resultaat, meestal een gelijkspel. Eén keer kregen we het aanbod voor een gelijkspel tijdens de rust, maar onze aanvoerder wees het af. We gaan winnen, riep hij. We gingen, als ik me niet vergis, met 4-1 de boot in (en het was geen Sinterklaas).

  5. #5

    Standaard

    Bedankt alvast voor degene die me al geholpen hebben met invullen. Ik heb echter nog flink wat resultaten nodig.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  6. #6

    Standaard

    Bump! Heb weer wat meer resultaten, nog wel veel nodig!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •