De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Problemen met surround

    Hallo

    Ik weet het allemaal niet meer heb sinds vorige week
    Een nieuwe tv mooie Samsung led met smart tv
    Nu wil ik mijn surround systeem er op aansluiten
    Maar krijg het niet voor elkaar

    Heb nu een toslink kabel er tussen van achter mij tv na
    De dts uitgang op de versterker maar zonder resultaat
    Als ik via de UPC box tulp doe en dan na versterker
    Is er wel geluid maar niet hoe ik het wil
    Me ps3 en dvd speler deed het voorheen ook
    Altijd en hoefde hiervoor geen ander geluisd kanaal te selecteren


    Het gaat in Samsung eu46es5500
    En de pioneer surround s-dv55sw-k

    Wie oh wie kan me helpen mensen hebben het over een omvormer???
    Maar goed kost ook paar tientjes

    Graag hulp

  2. #2

    Standaard

    Tevens kan ik in de instelling van tv de spdif uitgang niet na dts of dolby zetten alleen PCM ????

  3. #3

    Standaard

    Hoe sluit je je UPC box aan op je TV? Via HDMI, Scart of S-Video (gele tulp)? Je geluid van je UPC box kan je het beste direct op je reciever aansluiten. Heeft je UPC box een toslink uitgang? Die kan dan op je reciever. Verder kan je je PS3 en je DVD-speler het beste qua beeld en geluid het beste allemaal via HDMI op je reciever aansluiten en dan vanuit je reciever 1 HDMI kabel naar je TV.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door weslyth Bekijk bericht
    Tevens kan ik in de instelling van tv de spdif uitgang niet na dts of dolby zetten alleen PCM ????
    PCM is ongecomprimeerd dus dat maakt niet zo heel veel uit.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door weslyth Bekijk bericht
    Tevens kan ik in de instelling van tv de spdif uitgang niet na dts of dolby zetten alleen PCM ????
    Citaat uit de electronische handleiding van de UE40ES5500:
    Wanneer de tv een DTV-signaal ontvangt, zendt de tv een 5.1-kanaalsgeluid naar de ontvanger van de thuisbioscoop. Wanneer de bron een digitale component is, zoals een dvd-speler / Blu-rayspeler / kabelbox / STB-satellietontvanger (set-top box) en via HDMI op de tv is aangesloten, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop uitsluitend 2-kanaalsgeluid weer. Als u 5.1-kanaalsgeluid wilt horen, sluit u de digitale uitgang van de dvd-speler/Blurayspeler/kabelbox/STB-satellietontvanger (set-top box) rechtstreeks op een versterker of thuisbioscoop aan.
    De TV kan het geluid dus alleen als Dolby of DTS af geven als het bij een bij de ingebouwde DTV-ontvanger (optionele module) vandaan komt. Alle externe bronnen zal de TV als 2-kanaals PCM verwerken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Verder kan je je PS3 en je DVD-speler het beste qua beeld en geluid het beste allemaal via HDMI op je reciever aansluiten en dan vanuit je reciever 1 HDMI kabel naar je TV.
    Dit is idd de beste manier van aansluiten. Het probleem is alleen dat TS een alles-in-één met een ingebouwde DVD speler gebruikt en dus nog geen receiver heeft met HDMI-ingangen. Hopelijk staat die wel op het verlanglijstje.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-12-2012 om 14:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Citaat uit de electronische handleiding van de UE40ES5500:


    De TV kan het geluid dus alleen als Dolby of DTS af geven als het bij een bij de ingebouwde DTV-ontvanger (optionele module) vandaan komt. Alle externe bronnen zal de TV als 2-kanaals PCM verwerken.

    Dit is idd de beste manier van aansluiten. Het probleem is alleen dat TS een alles-in-één met een ingebouwde DVD speler gebruikt en dus nog geen receiver heeft met HDMI-ingangen. Hopelijk staat die wel op het verlanglijstje.
    Probleem is de reciever heb geen hdmi uitgang

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door weslyth Bekijk bericht
    Probleem is de reciever heb geen hdmi uitgang
    Om de PS3 op de manier aan te kunnen sluiten die Tyler Durden beschrijft, heb je een receiver met HDMI-ingangen nodig. Beeld en geluid gaan dan via de receiver naar de TV en de luidsprekers.

    Het ontbreken van een HDMI-uitgang bij de set is voor nu geen probleem, omdat de TV voorzien is van een scart-aansluiting en een component-video(3x tulp) ingang die je ook als composiet-video(1x tulp) kunt gebruiken. Voor het beeld van de DVD speler heb je nog geen HDMI nodig, al wordt dit wel vaak aangeraden.

    Dit zal veranderen wanneer je gebruik wilt maken van het HD-geluid van een BD. In dat geval zal je de set moeten vervangen door bij voorkeur een losse receiver met een ingebouwde HDMI-repeater met daarbij luidsprekers en een aktieve sub.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door weslyth Bekijk bericht
    Probleem is de reciever heeft geen hdmi uitgang
    Koop een nieuwe receiver. Dan lossen je problemen op als sneeuw voor de zon
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •