Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Patrick, site die wel apparatuur vermeld is als ik me niet vergis dvdbeaver.com
    DVD-Home doet dat ook. Het hoeft van mij ook niet perse, maar als de recensent in kwestie er geen problemen mee heeft dan lijkt het mij wel een waardevolle aanvulling. Je kunt natuurlijk altijd ook nog iets doen zoals een link van "Deze recensie is gemaakt op dit systeem" en de inhoud van die link alleen voor leden zichtbaar maken of zorgen dat het on indexeerbaar wordt voor Google o.i.d.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Als je bij tweakers enz kijkt, of hd forums hebben als onderschrift zelfs het apparatuur vermeld. Maar verder weten we toch niet waar al deze mensen wonen. We gaan heus niet alles meenemen. Niet iedereen hoeft het prijs te geven, maar met reviews is het toch een ander verhaal.
    Bij Tweakers en HD forums staat men bijna nooit met naam en toenaam in het forum vermeld. Bij DVD.nl wel (de recensisten en crew in ieder geval). Daarom zet ik ook mijn apparatuurlijst niet in mijn onderschrift.

    Over de opmerking van de avatar: je bent als lid niet verplicht om je echte naam en om een avatar te plaatsen. Ofwel, je hóeft die persoonlijke avatar niet te gebruiken. De crew is dat wel, juist om de persoonlijkheid te vergroten en niet anoniem te blijven.

    En even terugkomend op de grootte van je scherm: dat heeft meer met de kijkafstand te maken dan met de grootte.
    Laat ik het zo zeggen; ik kan een disc beter beoordelen op 1,5 meter op een 32" scherm dan op 5 meter op een 55" scherm
    De grootte zegt dus ook niet alles. Al is het op 1,5 meter op een 55" scherm een heel ander verhaal natuurlijk, maar wil je dan ook dat we, naast de apparatuur, ook de kijkafstand meenemen in de setup?

    Bij onze nieuwsberichten over nieuwe recensenten wordt trouwens duidelijk de eisen voor het mogen recenseren vermeld. Dus helemaal onbekend zou het niet hoeven te zijn.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Bij Tweakers en HD forums staat men bijna nooit met naam en toenaam in het forum vermeld. Bij DVD.nl wel (de recensisten en crew in ieder geval). Daarom zet ik ook mijn apparatuurlijst niet in mijn onderschrift.

    Over de opmerking van de avatar: je bent als lid niet verplicht om je echte naam en om een avatar te plaatsen. Ofwel, je hóeft die persoonlijke avatar niet te gebruiken. De crew is dat wel, juist om de persoonlijkheid te vergroten en niet anoniem te blijven.

    En even terugkomend op de grootte van je scherm: dat heeft meer met de kijkafstand te maken dan met de grootte.
    Laat ik het zo zeggen; ik kan een disc beter beoordelen op 1,5 meter op een 32" scherm dan op 5 meter op een 55" scherm
    De grootte zegt dus ook niet alles. Al is het op 1,5 meter op een 55" scherm een heel ander verhaal natuurlijk, maar wil je dan ook dat we, naast de apparatuur, ook de kijkafstand meenemen in de setup?

    Bij onze nieuwsberichten over nieuwe recensenten wordt trouwens duidelijk de eisen voor het mogen recenseren vermeld. Dus helemaal onbekend zou het niet hoeven te zijn.
    Ik zou nooit mijn voor en achternaam noemen in een forum, zelfs niet mijn foto. Maar sommige zitten maar 3 meter van een 55 inc af. Het is maar net welke grote van TV en welke afstand je ervan zit. Dat kan van invloed zijn. Maar ik maak er niet zo probleem van. Aleen wilde ik mijn mening laten weten dat het wel prettig is om een duidelijker plaatje te krijgen voor het geheel. Er kunnen heel veel factors zijn dat alles kan beinvloeden. Zelfs zijn alle beeldverbeteraars uit ja of nee.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Mijn hoofd kunnen ze niet weghalen, m'n apparatuur wel
    Haha....

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Als je er de vinger niet op kan leggen waarom je de ene recensie wel serieus neemt en de andere niet, dan zit het volgens mijn bescheiden mening "gewoon tussen je oren"
    Volgens mij is onze hobby hier 1 grote subjectief geval wat tussen je oren zit, dus als we die gaan aanhalen dan kan je daar alles onder scharen....

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    maar wil je dan ook dat we, naast de apparatuur, ook de kijkafstand meenemen in de setup?
    Jazeker. En de kijkhoek, lichtinval, eventuele brilsterkte, alcoholpromillage en/of hoeveelgeid gebruikte drugs (aard en kwaliteit vermelden s.v.p.), aanwezigheid van afleiding in de vorm van vrouw/vriendin/man/vriend/kinderen/huisdieren, positie van de lampen in de kamer (lichtsterkte per lamp vermelden s.v.p.), het aantal uren dat je geslapen hebt, tijdstip van kijken gerelateerd aan het tijdstip van wakker worden/opstaan, specifieke voorkeur of afkeur voor de makers van de film en eventuele daaruit voortvloeiende vooringenomenheid, medicijngebruik, enz.

    Ik zie het probleem niet zo. De apparatuur zal op zich goed zijn, maar de kans op problemen kun je nooit helemaal uitsluiten. Dat dit met specifieke (combinatie van) apparatuur te maken kan hebben, betekent ook dat je het nooit op basis van één beoordeling kunt ontdekken. Het kunnen freak accidents zijn (hoe vaak is het voorgekomen?).Het blijft hoe dan ook een gok. Laat het forum in zo'n incidentele gevallen maar een vangnet zijn.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #32

    Standaard

    Indien we dit soort problemen tijdens het maken van de recensie tegenkomen, dan schenken we er zeker aandacht aan. Onlangs nog met de BD van Nova Zembla, die ikzelf recenseerde. Die deed het bij mij heel moeilijk met opstarten. Die heb ik toen de hele crew rondgestuurd om te kijken of ie het bji andere ook zo slecht deed (en ook omdat ik geen 3D beeld kan beoordelen). Nu bleek die disc het bij andere crewleden helemaal niet te doen! Dat hebben we toen ook vanaf het begin in de recensie verwerkt.
    Bij dit geval van Total Recall is het iets specifieker, waardoor het niet op elke set zal voordoen. En mogelijk dat onze disc van Noza Zembla ook exemplarisch was en dat niemand anders het ooit is tegengekomen.

    Welk punt wil ik hier maken? Je kunt van alles vermelden, ook qua setup, maar dat garandeert niet dat je daarmee alle mogelijke mankementen van een uitgave boven water haalt. En jullie mogen er op vertrouwen dat alle disc op kwalitatief degelijke apparatuur worden beoordeeld.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #33

    Standaard

    zal ook even reageren omdat ik volgens mij hier mee ben begonnen.
    persoonlijk vind ik dat er wel degelijk verschil in zit waar je een recensie mee beoordeeld.
    een bluray kan op een tv natuurlijk anders overkomen dan op een beamer.
    maak je de recensie kwa beeld vanaf een beamer is het ook op de tv goed.
    andersom kan dan weleens tegenvallen.
    word de bluray kwa geluid getest in een dedicated ht of in een woonkamer maakt ook degelijk verschil.
    andere site s laten ook weten waar ze de boel mee testen,ik hecht hier altijd veel waarde aan.
    zou dit hier ook zeker een meerwaarde vinden.
    hoe kan ik anders weten waar alles wordt op getest,beamer of tv.
    welk systeem 5.1 of 7.1
    maar ja jullie moeten doen wat jullie denken wat goeddunkt.
    persoonlijk vind ik de recensie nu van weinig waarde als ik niet weet waar alles mee wordt beoordeeld.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Indien we dit soort problemen tijdens het maken van de recensie tegenkomen, dan schenken we er zeker aandacht aan. Onlangs nog met de BD van Nova Zembla, die ikzelf recenseerde. Die deed het bij mij heel moeilijk met opstarten. Die heb ik toen de hele crew rondgestuurd om te kijken of ie het bji andere ook zo slecht deed (en ook omdat ik geen 3D beeld kan beoordelen). Nu bleek die disc het bij andere crewleden helemaal niet te doen! Dat hebben we toen ook vanaf het begin in de recensie verwerkt.
    Bij dit geval van Total Recall is het iets specifieker, waardoor het niet op elke set zal voordoen. En mogelijk dat onze disc van Noza Zembla ook exemplarisch was en dat niemand anders het ooit is tegengekomen.

    Welk punt wil ik hier maken? Je kunt van alles vermelden, ook qua setup, maar dat garandeert niet dat je daarmee alle mogelijke mankementen van een uitgave boven water haalt. En jullie mogen er op vertrouwen dat alle disc op kwalitatief degelijke apparatuur worden beoordeeld.
    Het is wel zo dat op bepaalde samsung blu-ray spelers altijd een verborgen setting van beeldverbeteraar aanstaan, en niet kan worden uitgezet. Ook samsung TV's hebben dat probleem, behalve als je gamemode gebruikt. Op Gamemode staan namelijk alle beeldverbeteraars uit. Daarom zag ik in normale mode het beeldkwaliteit anders dan gamemode, er is zelfs een petition tegen samsung begonnen. http://turn-smoothing-off.blogspot.nl/ In normale mode zag ik bv geen macroblocking enz en de grain zag er vreemd en onnatuurlijk uit. Terwijl op mijn andere TV tegeovergestelde is. Ik kreeg de tip om de Tv op gamemode te zetten , en zag toen wel de normale grain maar ook de macroblocking.
    Daarom is het best belangrijk de apperatuur te vermelden in een review. Het is begrijpelijk dat sommige mensen met een samsung blu-ray speler of Tv geen macroblocking zien (terwijl dat wel op een andere TV of blu-rayspeler merk te zien is.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 13-12-2012 om 15:47

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Het is begrijpelijk dat sommige mensen met een samsung blu-ray speler of Tv geen macroblocking zien (terwijl dat wel op een andere TV of blu-rayspeler merk te zien is.
    Geweldig toch, als je geen macroblocking kunt zien die er wel zou zijn?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Geweldig toch, als je geen macroblocking kunt zien die er wel zou zijn?
    Tja, maar dan krijg je weer andere problemen zoals vreemde onnatuurlijke grain, smoothing, blur en DNR zoals boven vernoemde. Ik wil niets anders dan puur beeld, zonder beeldverbeteraars.
    Dan krijg je beste beeld, en krijg je te zien hoe de transfer echt is. Macroblocking hoort er gewoon niet in te zitten. Daarom laat ik de uitgaves met macroblocking liggen.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Tja, maar dan krijg je weer andere problemen zoals vreemde onnatuurlijke grain, smoothing, blur en DNR zoals boven vernoemde. Ik wil niets anders dan puur beeld, zonder beeldverbeteraars.
    Dan krijg je beste beeld, en krijg je te zien hoe de transfer echt is. Macroblocking hoort er gewoon niet in te zitten. Daarom laat ik de uitgaves met macroblocking liggen.
    laat mooi gaan kerel,
    waarom om iets druk maken wat toch geen zin heeft.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    laat mooi gaan kerel,
    waarom om iets druk maken wat toch geen zin heeft.
    Gelijk heb je.

  14. #39

    Standaard

    Grappig dat in deze hele discussie de factor Plasma vs. LED/LCD niet voorbijgekomen is... Kan soms inderdaad nogal een verschillende beoordeling opleveren (zwartwaarden, contrast, kleurweergave, scherpte, bewegingsonscherpte).

  15. #40
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben juist van mening dat referentie spelers een hoop issues verbloemen. Juist een beperkter systeem zal veel eerder door de mand vallen dan een top systeem. In die zin zou je juist een minder systeem moeten gebruiken. Nu is dat een halve waarheid, maar ik bedoel maar: alles is relatief. De inhoud en de mening van een reviewer is natuurlijk de maatstaaf in dit geval.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-05-2013 om 01:50
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #41

    Standaard

    Het belangrijkste is dat de beeldverbeteraars zoveel mogelijk uitstaan, zodat echt de oorspronkelijke transfer zichtbaar wordt. Idem voor het geluid, de directe bron zonder softwarematige programma's die het geluid een geheel ander karakter geven.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  17. #42

    Standaard

    Algemeen verzoek aan Rogier m.b.t. de UHD-besprekingen: zou je bij de specificaties ook de HDR-opties (HDR10, HDR10+, Dolby Vision) kunnen vermelden? Lijkt me wel interessant/nuttig om te weten voor de forumlezers.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Algemeen verzoek aan Rogier m.b.t. de UHD-besprekingen: zou je bij de specificaties ook de HDR-opties (HDR10, HDR10+, Dolby Vision) kunnen vermelden? Lijkt me wel interessant/nuttig om te weten voor de forumlezers.
    Sorry Marcel, maar die optie kan ik niet aanmaken in de backend om hiervan een overzicht te geven binnen de recensie. Daarnaast schakelt mijn speler (en mijn TV) automatisch naar DV als dat staat op de UHD. Als er verder niks op de backcover staat dan hou ik het in de recensie bij het bespreken van DV (of HDR10/+ als dit het energie beschikbare is). Met alle tijd die ik er al aan spendeer ga ik niet uitpluizen welke HDR-opties erop staan, sorry

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Sorry Marcel, maar die optie kan ik niet aanmaken in de backend om hiervan een overzicht te geven binnen de recensie. Daarnaast schakelt mijn speler (en mijn TV) automatisch naar DV als dat staat op de UHD. Als er verder niks op de backcover staat dan hou ik het in de recensie bij het bespreken van DV (of HDR10/+ als dit het energie beschikbare is). Met alle tijd die ik er al aan spendeer ga ik niet uitpluizen welke HDR-opties erop staan, sorry
    Ik gebruik nooit Dolby Vsion(IQ) en zou het zelf nooit als referentie willen gebruiken, omdat dan iedere scene een eigen palet heeft en ik betwijfel of het beeld daardoor nog de kwaliteiten van de master heeft en zo goed te beoordelen is. Je kunt van 10 bit toch ook geen 12 bit maken?

    Volgens mij is Dolby de laatste tijd meer een bedrijf geworden dat eigen referenties heeft die los staan van van wat de makers willen om zo mooi uit de verf te kunnen komen i.p.v. te zorgen voor een beleving zoals de makers die bedoeld hebben.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-06-2022 om 00:08
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik gebruik nooit Dolby Vsion(IQ) en zou het zelf nooit als referentie willen gebruiken, omdat dan iedere scene een eigen palet heeft en ik betwijfel of het beeld daardoor nog de kwaliteiten van de master heeft en zo goed te beoordelen is. Je kunt van 10 bit toch ook geen 12 bit maken?

    Volgens mij is Dolby de laatste tijd meer een bedrijf geworden dat eigen referenties heeft die los staan van van wat de makers willen om zo mooi uit de verf te kunnen komen i.p.v. te zorgen voor een beleving zoals de makers die bedoeld hebben.

    Dat kan je van HDR10/+ natuurlijk ook zeggen. Jij bent gewoon een beetje bevooroordeeld over Dolby Gerco, dat staat een onafhankelijk oordeel natuurlijk een beetje in de weg

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Sorry Marcel, maar die optie kan ik niet aanmaken in de backend om hiervan een overzicht te geven binnen de recensie. Daarnaast schakelt mijn speler (en mijn TV) automatisch naar DV als dat staat op de UHD. Als er verder niks op de backcover staat dan hou ik het in de recensie bij het bespreken van DV (of HDR10/+ als dit het energie beschikbare is). Met alle tijd die ik er al aan spendeer ga ik niet uitpluizen welke HDR-opties erop staan, sorry
    OK. Jammer. Al weet ik heus wel dat 90-95 % van de 4K-uitgavenin ieder geval HDR10 heeft, maar soms is het wel aardig om te weten dat er ook HDR10+ en/of Dolby Vision op staat. Ook zijn er op dat gebied soms verschillen tussen bij een US-uitgave en een EU-uitgave, waarbij de eerstgenoemde bijv. wel Dolby Vision heeft en de andere niet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat kan je van HDR10/+ natuurlijk ook zeggen. Jij bent gewoon een beetje bevooroordeeld over Dolby Gerco, dat staat een onafhankelijk oordeel natuurlijk een beetje in de weg
    Van HDR10/+ zou ik dat ook kunnen zeggen, maar kwa kleur, helderheid en contrast ligt het beeld dan vaak dichter bij BD dan DVD. Om de extra detailles van 4K goed te kunnen zien is HDR nodig en in dit geval ben ik het ook Marcel Hoeve eens dat het fijn zou zijn om ook de gebruikte HDR's te posten, want 10+ is anders dan 10.

    Ik heb verschillende films met Atmos, TrueHD en Vision en Audio in de kast staan en die met Atmos zijn voor mij meer 10-en en 1-en dan die zonder Atmos. Vanwege mijn luidspreker-opstelling zijn die met Atmos allemaal lastig te decoderen en dat gaat daarom met de ene beter dan de andere. Vaak klinken ze ook alleen de eerste keer goed, omdat de plaatsing van de objecten en de detaillering voor mij dan minder belangrijk zijn voor een goede beleving. Een onafhankelijk oordeel vind ik daardoor ver te zoeken en daarom ben ik er geen fan van.

    Vision is uit te schakelen en Audio makkelijk aan te passen, mits het op een duidelijke/logische manier gebruikt is zoals bij de Franse en de Duitse DD+-en van Black Widow.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 18-06-2022 om 18:17
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •