De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Audio dropouts/wegvallen beeld

    Ik zit denk ik met een probleem en ik hoop dat ik advies kan krijgen hierover. k heb staan
    een Samsung UE40C7700 3d tv
    een Samsung C6900 3D Bluray speler
    Een Sony PS3
    Een Xtreamer Sidewinder 3
    Een Onkyo HT-R390
    Aangesloten met HDMI 1.4 van Action

    Ik heb alle aparaten aamgesloten via HDMI op mijn Onky en van mijn Onkyo gaat een HDMI kabel naar mijn tv.
    De Onkyo Heb ik niet zolang dus mocht deze wel een defect hebben heb ik nog garantie.

    Probleem.
    Ik heb ineens last van audio dropouts, maar het beeld wilt ook af en toe weg vallen.
    Blurayspeler: Hier merkte ik het op dat er iets niet goed was, met de bluray van de miniserie van Alice, het geluid viel regelmatig een seconde weg, Action kabel had ik vervangen door een kabel die ik nog had liggen die toen ook wat duurder was. Daarna heb ik het niet meer oopgemerkt.
    Xtreamer: 1 of 2 keer eens opgemerkt dat de audio een sec. wegviel, maar daarna niet meer.

    PS3: Ik zit nog met de instellingen te spelen, maar hier was het het ergst. Toen ik de Receiver net had en de ps3 erop aansloot en ik zette deze aan, begon het beeld alleenmaar weg te vallen, aan, uit, aan, uit. Ik ben een paar dagen daarna met de instellingen bezig geweest en dat is redelijk gelukt, want nu kan ik normaal het beeld zien, en nu als ik mijn game opstart wilt hij hetzelfde effect hebben voor een paar minuten en dan heb ik of er de hele dag geen las van, of af en toe.
    Ik heb al een andere kabel van action gebruikt (oranje ipv zwart) en dat hielp niet veel, nu heb ik net een andere hdmi ingang gebruikt en ik dacht dat ik 1 keer het geluid weg hoorde vallen maar voor de rest geen last gehad.

    Zou het aan de kabels kunnen liggen? Misschien dat de goedkopere van action minder lang mee gaan.
    Of zou ik toch iets met de instellingen moeten doen?

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij is dit hetzelfde probleem als uit het vorige topic:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=87139

    Wanneer je het niet op kunt lossen door een andere HDMI-kabel te gebruiken, is het denk in verstandiger om deze te laten repareren of te vervanging.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    is bijna hetzelfde probleem, toen had ik met 1 bluray er last van en dvd's met DTS, maar ik had het niet eerder gehad met mijn ps3.
    Vandaar mijn vraag over de kabels. Ze zeiden bij Radar dat het kwa kwaliteit niks uitmaakt of je een kabel van action hebt of van monster, maar geld dat dan ook voor de langdurigheid?
    Want die kabels die ik van action had had ik ook alweer even, en toen ik die van de blurayspeler ging vervangen voor een ander was het probleem niet meer te vinden. Maar bij de ps3 wel na vervanging van de kabel, maar minder.
    En ik heb geen verstand over de instellingen, zelfs met het boekje erbij is het lastig.

    Zowiezo is het het beste om meteen terug naar de winkel te gaan om te vervangen/repareren. Dat weet ik, maar ik wil zeker zijn dat het een defect is van het apparaat, Als het wel een instelling is die verkeerd staat, bij wijze van, voel ik me nog meer een newbie dan dat ik al ben en het feit dat ik dan minimaal 2 weken het apparaat kwijt ben.

  4. #4

    Standaard

    Lijkt op een HDMI kabel die niet helemaal goed is...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    dat dacht ik dus ook, maar dan heb ik blijkbaar ook net een kabel gekocht bij action die niet goed is, want die ad het ook.
    Ik kan het nu alleen niet nakijken, want als ik de ps3 dan al een tijdje aan heb, gebeurt het niet, of ik merk het niet.

    Maar ik heb zelf iig ook het vermoeden dat het aan de kabel ligt, en dat ik beter een iets duurdere kabel kan kopen.
    Vandaar ook dat ik het had over de kabels en radar. Ze zeggen dat die van action het beste zijn, maar volgens mij hebben ze alleen gekeken naar hoe de kabels het beeld doorgeven en niet naar de duurzaamheid van een kabel. Als dat ook zo is dan is er altijd een kans dat een duurdere kabel beter is (ook al zweren heel veel van niet)
    Laatst aangepast door MissShadows : 08-12-2012 om 19:03

  6. #6

    Standaard

    Dat kabels van winkels als Action goed uit de test komen, heeft vaak te maken met de prijs en het feit dat er vaak niet gekeken wordt naar de duurzaamheid. Kabels die je voor heel weinig geld kunt kopen zijn vaak op een slordige manier geproduceerd. Het kan zijn dat deze daardoor niet helemaal voldoen aan de specificaties en/of dat ze in fabrieken gemaakt zijn die het niet zo nauw nemen met de regeltjes voor het milieu en de werknemers. Iets wat sommige testers wel eens vergeten te onderzoeken.

    Voor wat betreft de specificaties kan het zijn dat deze niet goed afgeschermd zijn, de aders te dun zijn en/of afwijkingen hebben in de maatvoering. Hierdoor kan het zijn dat wanneer je deze in een bundel gebruikt, de toestellen last kunnen krijgen van interferentie of verlies van signaal-sterkte.

    Als je een goed(kop)e kabel wilt, kun je deze dus beter in een elektronicawinkel kopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook weleens kabels van een euro per stuk gekocht. Een doos met 10 stuks erin. Daarvan bleken er 3 niet goed te zijn, meteen al bij het uitpakken. Audio dropouts, wegvallend beeld, handshakeproblemen, etc... Een goedkope kabel kan prima functioneren, maar daar is geen garantie voor...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Ik merk dat er in deze setup een HDMI kabel een beetje over het hoofd gezien wordt.
    De kabel van de Onky naar de TV is namelijk ook belangrijk.
    Ook de tv staat in continue verbinding met de Onky en als die verbinding rammelt kan het geluid hikken.
    Zo heb ik zelf recent hier last van gehad toen ik de setup in de nieuwe kast plaatste.
    HDMI kabel van de tv net niet 100% op mijn receiver aangesloten en wat beeld betreft nergens last van maar geluid haperen. Een keer goed aandrukken en probleem was blijvend weg.

    Waarom dan met de PS3 minder last dan met BD speler etc, ja dat is dan iets minder goed te verklaren maar neemt niet weg dat die kabel van Onky naar TV toch zeker niet uitgesloten moet worden.

  9. #9

    Standaard

    bedankt allemaal voor het advies, ik ben er mee bezig geweest.
    PS3 had ik al de kabel vervangen voor een duurdere die ik toevallig nog had liggen, niks meer gemerkt.
    Mediaplayer, tot nu toe hoefde ik niks te vervangen
    bluray speler had ik 2 keer last van dropouts van het geluid tijdens LOTR 2 kabel vervangen voor een ander van action die ik van mijn decoder had gehaald, niks meer gemerkt.

    Ik heb er nog 1 liggen (die waarschijnlijk een mindere is, maar dat weet ik ff niet meer zeker)voor het geval dat. dan ga ik deze later (wanneer het nodig is) vervangen voor duurdere

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •