De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid van tv op surround

    Omdat ik graag het geluid van mijn tv op de surround wil horen heb ik deze met elkaar verbonden via een kabeltje. Een stekkertje in de koptelefoon ingang van de tv en twee tulpjes in de surround. Ik heb wel geluid via de boxen van de surround, maar daarvoor moet ik het volume op maximaal zetten. Kan ik daar iets aan veranderen?

  2. #2

    Standaard

    hee annet, welkom op het forum.

  3. #3

    Standaard

    volume van je set iets harder?
    Volume van je TV iets harder?

    Welke TV en welke set heb je?
    Dit moet vast anders kunnen....
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Welkom op dit forum Annet.

    Wanneer de TV geen soort audio-uitgang heeft die overeenkomt met de ingang van een receiver, versterker of surround-set is de hoofdtelefoon aansluiting vaak de enige mogelijk om het geluid daarvan via de set te horen.

    Deze uitgang heeft een variabel niveau wat geregeld moet worden met de volumeregelaar van de TV. Als het niveau te laag is zal het voor meer ruis zorgen en als het te hoog is voor meer vervorming. Bij sommige TV's kan het zijn dat het een aparte regelaar zijn en zal je soms dus even in de gebruiksaanwijzing moeten kijken hoe je die in moet stellen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.

    Wat voor een soort audio-uitgang moet er dan op mijn tv zitten, anders dat de koptelefoon? Volgens mij zit er geen andere op.

    De tv is een philips 32 PFL3312
    Surround system is een JVC DVD digital cinema system TH-A25

  6. #6

    Standaard

    Volgens de gebruiksaanwijzingen is de hoofdtelefoon-aanluiting de enige manier om geluid van de TV naar de ingang "aux" van de set te sturen.

    Het zou kunnen zijn dat de TV het geluid ook via "Ext 1" of "Ext 2" uit stuurt en dat ze vergeten zijn dit in de gebruiksaanwijzing te zetten. Dit is iets wat je zelf zal moeten proberen door een verbinding te gebruiken van scart naar 2 rode+witte of zwarte tulp. Let daarbij dus op de signaal-richting. Ik ben bang dat het niet zal werken, omdat bij moderne TV's analoge scart-aansluitingen vaak alleen als ingang gebruikt kunnen worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Nee, lees je handleiding.
    Bij een philips tv moet je het menu van je tv induiken en kun je handmatig (met je pijltjes van de ab) het volume van je koptelefoon onafhankelijk van je tv volume instellen.
    Zoek maar in je tv menu bij geluidinstellingen en je zult hem vinden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •