De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuw home cinema systeem

    Hallo iedereen!

    Waarschijnlijk is een topic zoals deze al vaker voorbij gekomen door nieuwe gebruikers, maar ook ik ben op zoek naar een nieuwe home cinema set voor thuis.
    Momenteel heb ik een oude Sony 5.1 systeem met een actieve sub. Deze werkt op zich wel goed en er komt ook wel goed geluid uit ( deze was 6-7 jaar geleden ongeveer 300 euro ) Maar er zitten dus geen hdmi aansluitingen op een aangezien ik vorige week een nieuwe tv heb gekocht, wil ik dus nu ook mijn audio voor elkaar hebben.
    Ik heb al flink wat tijd rond gekeken op het forum om informatie in te winnen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus ik hoop dat jullie voor mij een goed setje kunnen samenstellen.

    Hieronder de apparaten wat ik thuis heb staan en waarmee de home cinema set mee moet samen werken.

    Tv - Lg47LM660
    Mede8er mediaspeler
    Xbox 360
    Nas
    Amino HD televisie ontvanger

    Ik wil de set voornamelijk gebruiken om er films en series mee te kijken, deze stream ik dan vanaf mijn mediaspeler in Bluray kwaliteit.
    Ook luister ik regelmatig naar muziek en naar de radio.

    Ook heb ik een paar eisen aan waar de set moet voldoen :

    Minimaal 4 HDMI ingangen
    De reciever mag maximaal 15 cm hoog zijn ( dit is de hoogte van mijn tv meubel, hoger past er echt niet in )
    Niet meer kosten dan 600 tot 700 euro voor receiver en speakers.

    Qua speakers maakt het mij niet zoveel uit of het satellieten zijn of boekplank formaat.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn zoektocht!

    Groeten Mark

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Mark.

    Door dat je een set met een aktieve subwoofer hebt, zou je kunnen overwegen om alleen de receiver te vervangen en te gaan sparen voor betere luidsprekers. Je zou dan bvb een wat duurder model kunnen kiezen met wat meer mogelijkheden en een hoger uitgangsvermogen. Voor de hoogte zal dit niet veel uit maken, omdat de meeste knappe receivers hoger zijn dan 15 cm en veel modellen lager dan 15 cm veel ruimte nodig hebben voor ventilatie. Om er voor te zorgen dat de warmte goed afgevoerd kan worden en er langer plezier van kunt hebben, is het verstandig om een ander plekje daarvoor te zoeken.

    Welk model receiver je het beste kunt nemen is afhankelijk van wat je er nu en in de toekomst er mee wilt doen. Door bvb 7.1 model te kiezen heb je vaak meer mogelijkheden en zou je een stel luidsprekers in een andere ruimte (zone 2) kunnen gebruiken of wat grotere luidsprekers als 'fronts' kunnen gebruiken. Het belangrijkste is dat deze past bij de luidsprekers die je er op aan wilt (gaan) sluiten. Ieder model luidspreker en receiver heeft nl. andere klank-eigenschappen waardoor niet iedere combinatie even mooi zal klinken. Om te bepalen welke combinatie in jouw geval het mooist zal klinken, kun je het beste zelf gaan vergelijken door te gaan kijken en te luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hallo Gerco,

    Allereerst bedankt voor je reactie!

    Ik ben vandaag dus voor het eerst gaan luisteren bij onze lokale elektronica zaak, ik ben er achter gekomen dat ik voor 600-700 euro niet echt heel veel soeps heb. Dus het budget is omhoog gegaan naar 1000 euro ongeveer.
    Ik heb besloten dat ik als reciever de Denon 1713 ga nemen, deze past mooi in mijn tv meubel en dan hou ik nog wat ruimte over aan de bovenkant voor ventilatie. Het mooie van deze reciever is ook nog dat er audio streaming op zit, dus ik kan dan mooi muziek streamen van mijn telefoon naar de reciever!

    Tevens heb ik ook de volgende luidsprekers getest :

    * Mission MX3
    * Boston Acoustics A360

    Van deze 2 vond ik de Boston toch echt wel beter klinken, het geluid was ook veel voller. Maar goed.. 400 euro voor een speaker vind ik toch wel heel erg veel geld! Hierop ben ik dus even verder gaan googelen voor zuilspeakers, ik las dat als je speakers uit Engeland laat komen en dan te weten de Tannoy Mercury serie, dat dat aanzienlijk scheelt in de prijs. Het toeval wil dat mijn lokale zaak deze ook heeft staan, dus ik ga er morgen nog even voor terug om die te beluisteren.
    Deze speakers kosten daar echter 300 euro per stuk en dat terwijl je in Engeland een 5.0 set hebt voor ongeveer 600 euro.

    Heb je toevallig daar ervaring mee met de Tannoy speakers?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ervaring met luidsprekers van Tannoy, maar zoals ik in mijn vorige bericht schreef kun je het beste zelf gaan luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Klopt, het beste is altijd luisteren! Ik ga dan ook morgen de Tannoys beluisteren en dan de BA, als de Tannoys me bevallen dan laat ik die mooi uit de UK komen

  6. #6

    Standaard

    Als ze je bevallen, denk ik dat je ze in Nederland ook wel voor een mooie prijs kunt krijgen en misschien zelfs bij de winkel waar je ze beluisterd hebt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Ik kan het natuurlijk altijd proberen om te vragen, maar ik denk niet dat ze zomaar 400 euro korting gaan geven. Dan komt de reciever er nog bij, die daar 500 kost en het goedkoopst op internet 300.

    Ik gun winkels heel veel, maar ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee Zeker als je praat over een bedrag van 600 euro..

    Maar goed, ik heb ze vandaag dus beluisterd en de Tannoys klinken goed! Dus ik moet nog ff doorsparen en dan komt er zo'n setje hier te staan

  8. #8

    Standaard

    Volgens de info die ik gevonden heb, maakt het niet zo veel uit of je ze uit Engeland of in Nederland koopt. Je zal daardoor denk ik ook moeten kijken naar de samenstelling. Er zijn nl. sets met (naast de V1 en de VC) de VR en met de V4.

    Wanneer je voor een set met de V4 als basis kiest, kun je denk ik beter een 2113 nemen. Deze heeft niet alleen een wat hoger uitgangsvermogen en wat meer aansluitingen, maar ook 2 extra kanalen die kunt gebruiken voor het maken van een 7.1 opstelling of als extra eindversterking van de 'fronts'. Hierdoor zal de set meer flexibel zijn en kun je er langer plezier hebben, maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-12-2012 om 17:02 Reden: Onjuiste informatie
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Die Denon is 15 centimeter hoog en heeft echt 3 a 4 cm zeker nodig om de warme lucht aan de bovenkant kwijt te kunnen, toch?

    Ik heb ook ongeveer 16 cm in mijn tvmeubel als hoogte voor apparaten, maar ik heb de Onkyo die pas op Ibood stond met een hoogte van 15 cm toch laten staan vanwege de te kleine ruimte aan de bovenkant voor warmte afvoer.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  10. #10

    Standaard

    De ruimte die een receiver nodig heeft, kan per merk/model anders zijn. Wanneer een 1713 bwvs in dezelfde behuizing zou zitten als de 2113, zou de ruimte kleiner mogen zijn. Daarvoor zal je dus moeten kijken in de gebruiksaanwijzing.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •