De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips DVD speler - DTS 5.1kn

    Ik heb een vraag over mijn Philips dvd speler.
    Bij mijn vorige dvd speler kon ik alle audiosporen op een dvd afspelen.
    Dit was maar een dvd speler van de Aldi of iets dergelijks.

    Met de dvd speler die ik nu heb lukt dat niet.
    Als ik kies voor het geluidspoor DTS 5.1kn hoor ik niks.
    Op de voorkant van de dvd speler staat als enige verwijzing naar het geluid
    'dolby digital'

    Is het zo dat mijn dvd speler het 5.1kn niet ondersteund of kan ik dit met instellingen of een kabeltje wijzigen?

    Als ik een nieuwe dvd speler wil aanschaffen waar moet ik dan op letten om dit wel te laten ondersteunen.

    Het gaat in dit geval om een
    Philips DVP3580/12

  2. #2

    Standaard

    Even vermelden hoe en waarop je je 1 en ander hebt aangesloten.

    Je speler zou DTS moeten ondersteunen, al heb je met oudere Philips modellen kans dat hij DTS niet ondersteund, maar dan zou hij het moeten omzetten naar PCM 2.0 en dan zou je nog audio moeten kunnen horen.

    Zou je tegenwoordig niet meer aanraden om een DVD speler te kopen maar een Blu ray speler, ook al is dat een beetje afhankelijk van je budget en je apparatuur. Overigens speelt zo'n beetje al de huidige apparatuur DTS af en als je het niet zeker weet kun je hier op het forum voor de aankoop nog altijd even info vragen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.

    Misschien was ik wat onduidelijk maar het geluid doet het wel op het geluidsspoor PCM 2.0 zoals je al aangeeft. De dvd speler is nog niet heel erg oud, een jaartje nu denk ik.

    Ik heb de dvd speler rechtstreeks via een HDMI kabel op mijn Philips tv aangesloten.
    Dat had ik bij mijn oude dvd speler ook.

    Ik heb mijn model dvd speler even opgezocht en bij specificaties staat vermeld dat er geen DTS decoder aanwezig is. Is dat dan de reden van mijn "probleem"?

    In de prijsklasse waarin ik zocht, 50 euro ongeveer, geven alle specificaties als minpunt dat er geen DTS decoder opzit.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MBink Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie.

    Misschien was ik wat onduidelijk maar het geluid doet het wel op het geluidsspoor PCM 2.0 zoals je al aangeeft. De dvd speler is nog niet heel erg oud, een jaartje nu denk ik.

    Ik heb de dvd speler rechtstreeks via een HDMI kabel op mijn Philips tv aangesloten.
    Dat had ik bij mijn oude dvd speler ook.

    Ik heb mijn model dvd speler even opgezocht en bij specificaties staat vermeld dat er geen DTS decoder aanwezig is. Is dat dan de reden van mijn "probleem"?

    In de prijsklasse waarin ik zocht, 50 euro ongeveer, geven alle specificaties als minpunt dat er geen DTS decoder opzit.
    Mmm, een jaartje oud, heeft dan wel erg lang in de voorrraad ergens gestaan, is toch een al wat ouder model. Inderdaad vreemd dat Philips daar toendertijd op bespaarde, maar Philips is ook wat vreemd mbt optische aansluitingen......

    Ja, dat is dus je "probleem" , toch zou je als de rest van je apparatuur er geschikt voor is, DTS geluid kunnen krijgen. Namelijk in het geval dat je de speler zou aansluiten op een "set/receiver/versterker" met HDMI ingangen en een uitgang naar een TV, dan zou de "set/receiver/versterker" het Bitstream signaal kunnen decoderen, vraag me dan enigzins af hoe je je TV dan verbonden hebt met je audiosetup en waaruit die bestaat en hoe het dan mogelijk was dat je dan voorheen wel DTS geluid zou kunnen hebben
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    BTW, er zijn vanaf iets meer dan 50 euro ook al Blu-ray spelers te koop. Mocht je er iets over willen weten..... vraag het dan maar, je kan er in het algemeen ook CD's, en DVD's mee af spelen.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Ik heb geen aparte home-cinema-set of iets dergelijks.
    Beluister het geluid gewoon via mijn tv. Ik koop dan liever een nieuwe dvd speler. Ook omdat deze behoorlijk bromt de laatste tijd en bij sommige gekopieerde dvd's nogal moeite heeft met afspelen.

    Tips voor een Blue-Ray speler. in die prijsklasse die wel de gewenste DTS decoder heeft zijn altijd welkom.

  7. #7

    Standaard

    Ik overweeg deze dvd speler aan te schaffen:

    http://www.bol.com/nl/p/sony-bdp-s18...0000011739700/

    Bij het zilveren model
    http://www.bol.com/nl/p/sony-bdp-s18...0000011739701/

    kom ik er achter dat er wel een DTS decoder op zit. Zilver pas helaas niet bij de rest van mijn apparatuur. Bij dit zwarte model kom ik daar niet achter.

  8. #8

    Standaard

    Als het niet duur hoeft te zijn en niet 3D dan is dit misschien wat:

    http://www.foka.nl/site/samsung-bde5...r-p-35247.html

    Sony is niet altijd vriendelijk als je hem bijvoorbeeld regiovrij wilt maken voor DVD's.

    Ach, 65 euro incl. verzendkosten, is een lief prijsje toch
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik heb hem besteld!
    Heel erg bedankt voor je hulp!

  10. #10

    Standaard

    Ik zou niet voor die Samsung gaan. Had hem pas gekocht, maar binnen een uur weer teruggebracht. Nu de Sony staan die in mijn sig staat. Heerlijk snel apparaatje. De Samsung was echt belachelijk traag met laden van discs. Zowel DVD als Blu-ray. Daarnaast was de kwaliteit van het beeld dramatisch. Zelfs de ondertiteling bij blu-rays had kartelrandjes. Dat heb ik al sinds het bestaan blu-ray niet gezien. In dit geval is goedkoop echt duurkoop dus.

    Die goedkope Sony die is genoemd ken ik niet qua prestaties, maar ik heb nu intussen 1 LG gehad, 3 Sony's, 1 Samsung, 1 Philips en een Dune HD Max. Qua gebruiksgemak, snelheid, beeldkwaliteit en geluidskwaliteit zijn tot nu toe al mijn Sony's de beteren geweest. Mijn fijnste Sony was de BDP-S550, maar die werd destijds wel wat trager met nieuwere discs...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik zou niet voor die Samsung gaan. Had hem pas gekocht, maar binnen een uur weer teruggebracht. Nu de Sony staan die in mijn sig staat. Heerlijk snel apparaatje. De Samsung was echt belachelijk traag met laden van discs. Zowel DVD als Blu-ray. Daarnaast was de kwaliteit van het beeld dramatisch. Zelfs de ondertiteling bij blu-rays had kartelrandjes. Dat heb ik al sinds het bestaan blu-ray niet gezien. In dit geval is goedkoop echt duurkoop dus.

    Die goedkope Sony die is genoemd ken ik niet qua prestaties, maar ik heb nu intussen 1 LG gehad, 3 Sony's, 1 Samsung, 1 Philips en een Dune HD Max. Qua gebruiksgemak, snelheid, beeldkwaliteit en geluidskwaliteit zijn tot nu toe al mijn Sony's de beteren geweest. Mijn fijnste Sony was de BDP-S550, maar die werd destijds wel wat trager met nieuwere discs...
    Het kan zijn dat je een maandagochtendexemplaar hebt gehad, mocht de TS tegen dezelfde problemen aanlopen, dan kan hij hem om die reden terugsturen.

    Het is een eenvoudige speler die doet wat hij moet doen en over het algemeen zijn de gebruikservaringen van deze veelverkochte speler wel goed, op jouw ervaring op Kieskeurig na dan

    Ben benieuwd hoe de TS hem zelf ervaart, verkeert aansluiten kun je hem bijna niet, er zit enkel een HDMI uitgang op en een digitale coax audio uit
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het is een eenvoudige speler die doet wat hij moet doen en over het algemeen zijn de gebruikservaringen van deze veelverkochte speler wel goed, op jouw ervaring op Kieskeurig na dan
    Ik denk dat dat meteen ook de reden is dat er positieve ervaringen zijn. De speler is eenvoudig. Ben je nog een beginneling binnen blu-ray dan denk je al gauw: ach laat ik die goedkoopste maar pakken, dat is vast ook goed. Kom je dan thuis en ben je nog geen blu-ray gewend, dan heb je geen referentie en is het idd een prima apparaat. Om nu mijn ervaring in de wind de slaan zou ik jammer vinden. Ik heb immers het e.e.a. aan referentie (eigen apparatuur, maar ook elders) en de Samsung is gewoonweg een prutapparaat. Maar goed, op praktisch hetzelfde moment heeft de TS de samsung speler besteld. Ik hoop dat de TS er tevreden mee is. Het ligt ook precies aan wat je gewend bent.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik denk dat dat meteen ook de reden is dat er positieve ervaringen zijn. De speler is eenvoudig. Ben je nog een beginneling binnen blu-ray dan denk je al gauw: ach laat ik die goedkoopste maar pakken, dat is vast ook goed. Kom je dan thuis en ben je nog geen blu-ray gewend, dan heb je geen referentie en is het idd een prima apparaat. Om nu mijn ervaring in de wind de slaan zou ik jammer vinden. Ik heb immers het e.e.a. aan referentie (eigen apparatuur, maar ook elders) en de Samsung is gewoonweg een prutapparaat. Maar goed, op praktisch hetzelfde moment heeft de TS de samsung speler besteld. Ik hoop dat de TS er tevreden mee is. Het ligt ook precies aan wat je gewend bent.
    Hoogstwaarschijnlijk is er wat mis geweest met jouw exemplaar, er zijn genoeg andere gebruikers die er wel tevreden mee zijn:

    http://www.abt.com/product/59686/Samsung-BDE5300.html

    en hier:

    http://www.amazon.com/Samsung-BD-E53...owViewpoints=0

    Ook zijn er ontevreden gebruikers, of gebruikers die er pech mee hadden zoals jij dat had, maar dat is nog geen reden om er heel moeilijk over te doen, als de speler niet goed zou zijn, dan kan de TS hem heel simpel terugsturen, zou er dan wel iets meer dan een uurtje insteken om te zien of alles wel goed was ingesteld.....

    Je mag gerust een Sony liefhebber zijn, ik houd je niet tegen, maar er zijn meer merken die echt niet minder zijn en je mag gerust Samsung de grond inboren, het is wel een merk dat groot geworden is en dat doe je niet door alleen maar rommel te leveren.

    Als Sony zo doorgaat als zij nu doet......

    http://edition.cnn.com/2012/05/10/bu...oss/index.html

    dan heb jij over een tijdje ook een Samsung
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Heeft niets met Samsung in de grond boren te maken of met Sony liefhebber zijn. Erg makkelijke argumenten van je om mijn goed onderbouwde post in de grond te boren. Ik deel alleen mijn ervaring net als dat jij dat doet. Je hebt gelijk dat de speler terug kan als hij niet voldoet, maar daar neem je niet mee weg dat mijn posts gebaseerd zijn op ervaring en niet op reviews van anderen...

    edit: Dit produkt levert out of de box prima blu-ray kwaliteit, maar niet op het niveau wat ik gewend ben en dat deel ik hier. Maar nee, het is jouw advies dus het is heilig... :-s
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 27-12-2012 om 14:21
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Heeft niets met Samsung in de grond boren te maken of met Sony liefhebber zijn. Erg makkelijke argumenten van je om mijn goed onderbouwde post in de grond te boren. Ik deel alleen mijn ervaring net als dat jij dat doet. Je hebt gelijk dat de speler terug kan als hij niet voldoet, maar daar neem je niet mee weg dat mijn posts gebaseerd zijn op ervaring en niet op reviews van anderen...

    edit: Dit produkt levert out of de box prima blu-ray kwaliteit, maar niet op het niveau wat ik gewend ben en dat deel ik hier. Maar nee, het is jouw advies dus het is heilig... :-s
    Helemaal niet heilig, maar is jouw 1 urige ervaring dat dan wel Zijn dan al die andere, wel positieve ervaringen, dan plots niet meer van belang?

    Kom kom, ik zeg nergens dat jouw ervaring niet meegenomen moet/hoeft te worden, maar als het apparaat al besteld is kom je wel heel erg als mosterd na de maaltijd....

    De TS weet nu waar op te letten en kan aan de hand van jouw ervaring, als dat bij hem ook optreed, alsnog besluiten van de koop af te zien en het apparaat terug sturen zoals dat een ieder zijn recht is bij een koop op afstand.

    Zoals altijd verstandig is het bij een koop op afstand dan wel belangrijk dat een apparaat met zorg wordt uitgepakt....
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •