De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 3D Blu-ray speler met 2x HDMI en geluid niet synchroon vraag...

    Zoals de topictitel al doet vermoeden ben ik op zoek naar een 3D BD-speler met twee HDMI uitgangen. Ik heb namelijk de speler aangesloten via HDMI naar de versterker en van daar naar de televisie. Nu heb ik echter een nieuwe televisie die ook 3D aankan. Vind er nog weinig aan, maar als het er op zit moet je het kunnen gebruiken ook vind ik. Nou kan alleen mijn versterker niks met het 3D signaal. Ik moet dus van de speler direct naar de televisie voor het beeld en van de speler naar versterker voor het geluid. Ik weet dat de Panasonic DMP-BDT310 dit heeft maar die is moeilijk verkrijgbaar. Zijn er nog andere modellen, bij voorkeur niet al te duur. Een HDMI splitter zal niet werken denk ik, omdat de versterker dan alsnog het videosignaal aangeboden krijgt of zit ik mis?

    Ook heb ik met het nieuwe scherm het probleem dat beeld en geluid niet gelijk lopen. Bij mijn vorige scherm had ik dit probleem niet en alles zit nu nog op dezelfde wijze aangesloten. Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen? Het stoort verschrikkelijk tijdens het kijken dat je nog monden ziet bewegen terwijl de dialoog al voorbij is.

  2. #2

    Standaard

    Pioneer BDP-450, maar die is wel een meiertje duurder
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...aties/1047261/

    Een splitter gaat niet werken, de receiver zal tijdens de handshake verraden dat hij niet capabel is en de speler zal dan weigeren..... maar ik denk dat je dat wel zo'n beetje uitgegoogled zal hebben
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Tja, qua modellen is het wat spaarzaam die dit hebben helaas. Voor zover ik heb kunnen vinden dan. Ook zijn ze wat duurder doorgaans. De Panasonic lijkt me dan voorlopig de beste optie, aangezien die ook zeer goed uit de testen komt. Het is een model van 2011, zijn 2012 opvolger heeft weer geen dual HDMI, maar wel het model daarboven. Die is dan ook weer meteen wat duurder. Die Sony ziet er ook aantrekkelijk uit, zal daar eens naar kijken. Bedankt daarvoor!

    Synchroon problemen zijn verholpen trouwens na het rommelen met de audio delay op de versterker. Die staat nu op maximale stand, -200ms, en nu loopt het eindelijk gelijk. Bizar dat het zo moet maar het is niet anders.

  5. #5

    Standaard

    Heb zelf de uitstekende Panny BDT-310 en de Sony BDP-790.

    De Panasonic is iid niet meer te krijgen maar de eveneens uitstekende Sony BDP-790 is voor nog geen 200 Euro te koop.

    Enigste nadeel (bij mij) met het gebruik van de dual HDMI, is dat de HDMI CEC er voor zorgt dat de receiver de HDMI port met het geluid voorrang geeft boven de HDMI port voor het beeld op de TV wat dus betekent dat je een bepaalde volgorde van het kiezen van de AV inputs moet aanhouden.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Enigste nadeel (bij mij) met het gebruik van de dual HDMI, is dat de HDMI CEC er voor zorgt dat de receiver de HDMI port met het geluid voorrang geeft boven de HDMI port voor het beeld op de TV wat dus betekent dat je een bepaalde volgorde van het kiezen van de AV inputs moet aanhouden.
    Hier snap ik niet wat je bedoel. Kan je dat even uitleggen?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Hier snap ik niet wat je bedoel. Kan je dat even uitleggen?
    Is eigenlijk simpel maar "moeilijk" uit te leggen.

    Alle Sony apparaten zijn op mijn Sony receiver aangesloten.

    Bij de dual HDMI speler is dus 1 kabel voor beeld op de Sony TV aangesloten en 1 kabel voor het geluid op de Sony receiver.

    Als ik daar gebruik van wil maken dan kies ik op de AB van mijn receiver de desbetreffende ingang voor het geluid, echter omdat het hier een HDMI ingang betreft zal de TV voor zowel het beeld als geluid naar die ingang springen. Er is natuurlijk geen beeld, alleen maar geluid want het beeld gaat via de andere kabel naar de TV.

    Als ik dan weer de ingang van het beeld op de TV kies dan heb ik wel beeld maar geen geluid want dat is aangesloten op de receiver.

    Snappen we het nog?

    Ik moet meestal de receiver eerst even uit en dan weer aanzetten, ik kies op de TV de ingang van het beeld en daarna pas de ingang op de receiver van het geluid dan blijft het wel goed.

    Hopelijk snap je het anders weer voor nix een hele lap tekst getypt.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Hier snap ik niet wat je bedoel. Kan je dat even uitleggen?
    Yep, sommige mensen zijn instaat om mensen compleet op een verkeert been te zetten, jammer dat je ze niet mag afschieten
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Nog twee spelers met 2 HDMI outputs:
    - Panasonic BDT500 (vanaf € 300)
    - Oppo BDP-103 (ca € 700)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Yep, sommige mensen zijn instaat om mensen compleet op een verkeert been te zetten, jammer dat je ze niet mag afschieten
    Beetje rare en misplaatste opmerking.

    Verklaar U nader zou ik zeggen.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Is eigenlijk simpel maar "moeilijk" uit te leggen.

    Alle Sony apparaten zijn op mijn Sony receiver aangesloten.

    Bij de dual HDMI speler is dus 1 kabel voor beeld op de Sony TV aangesloten en 1 kabel voor het geluid op de Sony receiver.

    Als ik daar gebruik van wil maken dan kies ik op de AB van mijn receiver de desbetreffende ingang voor het geluid, echter omdat het hier een HDMI ingang betreft zal de TV voor zowel het beeld als geluid naar die ingang springen. Er is natuurlijk geen beeld, alleen maar geluid want het beeld gaat via de andere kabel naar de TV.

    Als ik dan weer de ingang van het beeld op de TV kies dan heb ik wel beeld maar geen geluid want dat is aangesloten op de receiver.

    Snappen we het nog?

    Ik moet meestal de receiver eerst even uit en dan weer aanzetten, ik kies op de TV de ingang van het beeld en daarna pas de ingang op de receiver van het geluid dan blijft het wel goed.

    Hopelijk snap je het anders weer voor nix een hele lap tekst getypt.
    Heerlijk duidelijk

    Je verdient het om afgeschoten te worden
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Nou kan ik 'afgeschoten' op twee manieren interpreteren en ik mag hopen voor je dat het 'de tweede optie' is. Graag hoor ik dan ook wat je hiermee bedoelt, desnoods in een pm. Hoor ik niks van je dan ga ik er automatisch vanuit dat het 'optie 1' is en daar zul je niet blij van worden.

    Dus graag even contact.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Is eigenlijk simpel maar "moeilijk" uit te leggen.

    Alle Sony apparaten zijn op mijn Sony receiver aangesloten.

    Bij de dual HDMI speler is dus 1 kabel voor beeld op de Sony TV aangesloten en 1 kabel voor het geluid op de Sony receiver.

    Als ik daar gebruik van wil maken dan kies ik op de AB van mijn receiver de desbetreffende ingang voor het geluid, echter omdat het hier een HDMI ingang betreft zal de TV voor zowel het beeld als geluid naar die ingang springen. Er is natuurlijk geen beeld, alleen maar geluid want het beeld gaat via de andere kabel naar de TV.

    Als ik dan weer de ingang van het beeld op de TV kies dan heb ik wel beeld maar geen geluid want dat is aangesloten op de receiver.

    Snappen we het nog?

    Ik moet meestal de receiver eerst even uit en dan weer aanzetten, ik kies op de TV de ingang van het beeld en daarna pas de ingang op de receiver van het geluid dan blijft het wel goed.

    Hopelijk snap je het anders weer voor nix een hele lap tekst getypt.
    Ik snap wat je bedoelt, maar ook niet hoe dit kan. Als ik nu de versterker en BD-speler aanzet dan springt de TV automatisch naar HDMI 1 waar deze op aangesloten zit. Ik kan het scherm dan echter gewoon uitzetten en dan nog hoor ik geluid, ook al schakel ik over naar een ander kanaal. Als ik het aansluit zoals jou dan zal mijn TV denk ik automatisch springen op het kanaal van het beeld, de receiver geeft immers alleen geluid door. Misschien moet je in je instellingen van de receiver de HDMI ingang instellen als alleen geluid, dus geen beeld, dan zou het goed moeten gaan denk ik.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik snap wat je bedoelt, maar ook niet hoe dit kan. Als ik nu de versterker en BD-speler aanzet dan springt de TV automatisch naar HDMI 1 waar deze op aangesloten zit. Ik kan het scherm dan echter gewoon uitzetten en dan nog hoor ik geluid, ook al schakel ik over naar een ander kanaal. Als ik het aansluit zoals jou dan zal mijn TV denk ik automatisch springen op het kanaal van het beeld, de receiver geeft immers alleen geluid door. Misschien moet je in je instellingen van de receiver de HDMI ingang instellen als alleen geluid, dus geen beeld, dan zou het goed moeten gaan denk ik.
    Bedankt voor de tip, zal eens kijken of dat mogelijk is.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •