De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Data verbruik Telefoon

    Hallo allen,

    Ik heb een vraag m.b.t. data verbruik.

    Ik heb een abonnement bij HI (KPN) met 150 bel minuten en 500mb internet per maand

    Sinds enkele dagen ben ik in bezit van een Iphone 4s.
    Natuurlijk heb ik whatsapp geinstalleerd en dat werkt allemaal prima. Hiermee bedoel ik geen extra kosten, gebruik gaat gewoon via de 500mb die ik heb.

    Sinds gisteren heb ik ook de applicatie viber geinstalleerd *gratis bellen. Echter zie ik dat mijn belkosten toenemen. Dit gaat niet van mijn data bundel af. Ik heb het vermoeden dat dit alleen gebeurt bij een 3G verbinding en NIET als ik een wifi verbinding heb....

    Hebben jullie hier ook ervaring mee, lijkt me toch niet gebruikelijk....

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Viber is alleen gratis bellen als de persoon die je belt ook viber op zijn telefoon heeft geïnstalleerd. Als het niet het geval is dan belt viber vanuit je bundel (mensen die viber op hun smartphone hebben, daarvan zie je een paarse "telefoon" logo achter hun naam staan). Ik gebruik viber altijd thuis via mijn wifi netwerk, geen wifi dan gaat het via de databundel van je abonnement.
    Laatst aangepast door Dai : 29-12-2012 om 13:08

  3. #3

    Standaard

    Waarschijnlijk herkent KPN dat het voip dataverkeer is en mag dat waarschijnlijk niet uit de databundel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Hmm oke.

    Valt hier nog wat aan te doen qua instellingen o.i.d.?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waarschijnlijk herkent KPN dat het voip dataverkeer is en mag dat waarschijnlijk niet uit de databundel.

  5. #5

    Standaard

    Lijkt me niet wat KPN mag geen DPI doen.

    Denk eerder dat de ontvanger geen Viber heeft aangezien dat er verdomt weinig zijn. Kan natuurlijk ook dat de 3G verbinding slecht is en dat viber dan 'normaal' belt.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Lijkt me niet wat KPN mag geen DPI doen.
    Wat is de definitie van DPI in deze en wat als er in het contract iets staat dat je zoiets toe laat, want voor zover ik weet blokkeert bijvoorbeeld Vodafone gewoon dit soort verkeer of je moet er extra voor betalen.

    Hoe Viber verder werkt weet ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat is de definitie van DPI in deze en wat als er in het contract iets staat dat je zoiets toe laat, want voor zover ik weet blokkeert bijvoorbeeld Vodafone gewoon dit soort verkeer of je moet er extra voor betalen.

    Hoe Viber verder werkt weet ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
    Dat het niet mag, dat kan volgens de algemene voorwaarden, alleen kunnen ze het niet blokkeren volgens mij omdat DPI dus niet mag.

    Bij Vodafone kan ik alles doen, ook mijn iPhone als modem gebruiken (na het activeren van een gratis blox, het gaat gewoon uit mijn bundel.
    Ik denk dat de TS even moet kijken of hij uit zijn 'favorites' lijst belt of uit zijn telefoonboek. 'favorites' hebben allen viber, bij gebruikers uit het telefoonboek hoeft dat niet direct(is je standaard telefoonboek).
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Dat het niet mag, dat kan volgens de algemene voorwaarden, alleen kunnen ze het niet blokkeren volgens mij omdat DPI dus niet mag.

    Bij Vodafone kan ik alles doen, ook mijn iPhone als modem gebruiken (na het activeren van een gratis blox, het gaat gewoon uit mijn bundel.
    Ik denk dat de TS even moet kijken of hij uit zijn 'favorites' lijst belt of uit zijn telefoonboek. 'favorites' hebben allen viber, bij gebruikers uit het telefoonboek hoeft dat niet direct(is je standaard telefoonboek).
    Ik moet betalen voor die blox, maar ik heb een abo van meer dan 2 jaar terug inmiddels.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    ik niet, moet zeggen gebruik t nooit, maar het kán handig zijn, vandaar aangezet.

    Bij mij aanstaande iPad mini kan het wel weer handig wezen onderweg ofzo.

    Verder vindt ik het gezeur dat KPN bepaalt wat ik mag bezoeken binnen een bundel. Op=Op zou je zeggen. Of ik nu voip of bel uit de bundel maakt weinig uit zou je zeggen.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    ik niet, moet zeggen gebruik t nooit, maar het kán handig zijn, vandaar aangezet.

    Bij mij aanstaande iPad mini kan het wel weer handig wezen onderweg ofzo.

    Verder vindt ik het gezeur dat KPN bepaalt wat ik mag bezoeken binnen een bundel. Op=Op zou je zeggen. Of ik nu voip of bel uit de bundel maakt weinig uit zou je zeggen.
    Maar als je het niet aanzet dan zal het niet werken, dus dat betekent dat ze dus wel zien wat voor soort dataverkeer het is

    Hangt van het soort bundel af.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Via de Blox zien ze dan inderdaad dat ik mijn verbinding deel, dag mag ik ook van mijn abonnement.

    Viber daarentegen activeer je niet middels een blox, en zou dus niet herkent mogen worden als voip data. Daar blijf ik van mening: wat maakt het voor een provider uit of ik Voip uit mijn databundel, of bel uit mijn belbundel. Ik betaal niet extra dus ze verdienen niet meer/minder.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •