Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Frozen (Disney) (2013)


    (animatieblog, art mogelijk niet meer relevant)

    Reeds sinds 2002 werd er bij Disney gewerkt aan 'The Snow Queen', gebaseerd op het verhaal van Hans Christian Andersen. In 2009 werd de traditionele animatiefilm aangekondigd, maar in 2010 werd het project alweer bevroren.

    En nu weer ontdooid. Net zoals 'Rapunzel Unbraided' en 'The Bear and the Bow' werden omgetoverd tot 'Tangled' en 'Brave', krijgt 'The Snow Queen' de korte maar krachtige titel 'Frozen'. Het gaat niet langer om een handgetekende versie, maar een CG-animatiefilm.

    'Frozen' verschijnt op 27 november 2013 in de zalen en volgt 'The Princess and the Frog', 'Rapunzel' en 'Winnie the Pooh' op in het rijtje van de Disney Classics. Eerst mogen we echter nog Wreck-it Ralph verwelkomen, de 56 classic volgens de Nederlands/Belgische telling.

    Het Dinosaur-project van Pixar dat oorspronkelijk op die datum zou verschijnen, zal dus worden opgeschoven. Datum onbekend.

  2. #2

    Standaard

    De opvolger van Wreck-it Ralph is een feit, het persbericht betreffende de nieuwste Disney Classic werd gisteren rondgestuurd ...

    WALT DISNEY ANIMATION STUDIOS UNVEILS EPIC ADVENTURE “FROZEN”—IN THEATERS NOVEMBER 2013

    Film/TV/Stage Star Kristen Bell and Tony® Award Winner/film/TV star Idina Menzel Lend their Singing/Acting Talents

    Broadway Greats Robert Lopez and Kristen Anderson-Lopez to Contribute Original Songs

    BURBANK, Calif. (June 11, 2012) – Walt Disney Animation Studios presents an epic tale of adventure and comedy in “Frozen,” a computer-animated feature film slated for the big screen in November 2013. Directed by Chris Buck (“Tarzan,” “Surf’s Up”) and produced by Peter Del Vecho (“Winnie the Pooh,” “The Princess and the Frog”), “Frozen” features the vocal talents of film/TV/stage star Kristen Bell as Anna, a young dreamer about to take the adventure of a lifetime, and Tony Award ®-winning actress Idina Menzel as Elsa the Snow Queen. The movie will feature original songs by Broadway greats Robert Lopez and Kristen Anderson-Lopez.


    In “Frozen,” a prophecy traps a kingdom in eternal winter, so Anna (voice of Bell) must team up with Kristoff, a daring mountain man, on the grandest of journeys to find the Snow Queen (voice of Menzel) and put an end to the icy spell. Encountering Everest-like extremes, mystical creatures and magic at every turn, Anna and Kristoff battle the elements in a race to save the kingdom from destruction.


    Bell has starred in a variety of films, including the comedies “Forgetting Sarah Marshall” and “Couples Retreat,” and the upcoming films “Hit & Run,” “Some Girls” and the Farrelly Brothers’ “Movie 43.” On the small screen, Bell is currently starring in the Showtime series “House of Lies” alongside Don Cheadle; she has also starred in “Heroes” and “Veronica Mars.” Broadway credits include “The Crucible” and “Tom Sawyer.”


    Menzel, who won a Tony Award® as Best Actress in a Musical for her role as Elphaba in Broadway’s “Wicked” (2004), landed her first role on Broadway in 1995 in the Tony Award-winning musical “Rent.” Film credits include “Enchanted” and the feature film “Rent.” She has appeared in a recurring role on TV’s “Glee” and recently released “Idina Menzel Live: Barefoot at the Symphony,” a live concert with an orchestra led by composer/conductor Marvin Hamlisch. Menzel is currently on a North American concert tour.


    Robert Lopez is a three-time Tony Award®-winning writer of the Tony and Grammy® Award-winning musical “The Book of Mormon,” which was co-written with Trey Parker and Matt Stone (“South Park”), and the musical “Avenue Q,” which ran for six years on Broadway and four years in London’s West End. Lopez teamed with wife Anderson-Lopez, whose Drama Desk-winning show “In Transit” is Broadway-bound, to write original songs for 2011’s “Winnie the Pooh,” a stage version of “Finding Nemo” and a new musical called “Up Here.”

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Interessante namen. Kijk hier erg naar uit.

    Ik word er alleen wel een beetje moe van dat alles tegenwoordig 'epic' is.

  5. #5
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #6

    Standaard

    De bovenstaande concept-art is gedateerde informatie en mogelijk niet meer van toepassing.

    Gasten van D23’s Destination D kregen onlangs een exclusieve vooruitblik van de opvolger voor Wreck-It Ralph. Zo kreeg het publiek alvast een voorsmaakje te zien van Frozen, een van de volgende animatiefilms van Walt Disney. Op de onderstaande concept art zijn Elsa en Anna te zien, de twee zussen die centraal staan in het verhaal (hun stemmen worden ingesproken door respectievelijk Idina Menzel en Kristen Bell). Het tweede plaatje werpt een blik op Olaf, een sneeuwman die voor de komische noot zorgt in het avontuur.




  7. #7

    Standaard



    Een (voorlopig?) officieel logo voor Frozen vergezelde het persbericht omtrent dit project. Daarin stond dat Jennifer Lee, één van de schrijvers van Wreck-it Ralph, is aangesteld als co-regisseur.

    Persbericht:

    BURBANK, Calif. (November 29, 2012) — Walt Disney Animation Studios (WDAS) taps Jennifer Lee to join Chris Buck at the helm of its 53rd full-length animated feature “Frozen,” which is slated for the big screen on Nov. 27, 2013. Lee, who has contributed to the film’s screenplay, is one of the screenplay writers of this year’s hit arcade-hopping adventure “Wreck-It Ralph.”

    Featuring the voices of Kristen Bell and Idina Menzel, “Frozen” is the coolest comedy-adventure ever to hit the big screen. When a prophecy traps a kingdom in eternal winter, Anna, a fearless optimist, teams up with extreme mountain man Kristoff and his sidekick reindeer Sven on an epic journey to find Anna’s sister Elsa, the Snow Queen, and put an end to her icy spell. Encountering mystical trolls, a funny snowman named Olaf, Everest-like extremes and magic at every turn, Anna and Kristoff battle the elements in a race to save the kingdom from destruction.

    “Frozen” producer Peter Del Vecho says the match-up is perfect. “Jenn has a real connection to the film and creates dynamic and relatable characters. Her sense of comedy, adventure and story structure paired with Chris Buck’s vast experience and incredible instincts create an ideal situation for this film.”

    Lee’s screen adaptation of John Steinbeck’s “The Acts of King Arthur and His Noble Knights” is being produced by Troika Pictures. She has an original screenplay in development with Leonardo DiCaprio’s Appian Way, and her original script “Lucid Dreams” was optioned by Wolfgang Peterson’s Radiant Productions. Lee holds an MFA in Film from Columbia University and a BA in English from the University of New Hampshire.

    Buck directed (with Kevin Lima) Disney’s 1999 high-swinging feature “Tarzan,” which won an Oscar® and a Golden Globe® for Best Music/Original Song (Phil Collins’ “You’ll Be in My Heart”). He directed (with Ash Brannon) 2007’s Oscar-nominated “Surf’s Up” for Sony Pictures Animation. His credits within animation also include 1989’s “The Little Mermaid,” “The Rescuers Down Under” (1990) and “Pocahontas” (1995).

    With original songs by Tony®-award winner Robert Lopez (“The Book of Mormon,” “Avenue Q”) and Kristen Anderson-Lopez (“In Transit”), “Frozen” journeys into theaters Nov. 27, 2013, in Disney Digital 3D™ in select theaters. For more information, like us on Facebook: http://www.facebook.com/DisneyFrozen.

  8. #8

    Standaard

    Concept art dat vrij representatief zou zijn voor 't eindresultaat :
    http://www.cartoonbrew.com/wp-conten...rozen-4000.jpg


    Even inzoomen :


    Laatst aangepast door Esteban : 02-02-2013 om 10:56

  9. #9

    Standaard

    De volgende characterposters verschenen in de afgelopen dagen op verscheidene nieuwssites. Disney stuurde meteen instructies rond om deze te laten verdwijnen, ze zouden vals zijn en niet representatief voor hun nieuwste film. Even later liet een animator via Twitter weten dat de posters vals zijn, maar de personages niet. Iemand heeft op de één of andere manier deze twee figuren weten te bemachtigen en is ermee aan de slag gegaan. Dus voor de duidelijkheid : De posters zijn niet echt, de personages vermoedelijk wél.





    Indien de informatie klopt, toch wat jammer dat het gezicht van Anna als twee druppels water op dat van Rapunzel lijkt. En Elsa lijkt weggelopen uit een TinkerBell-film. Allemaal heel meisjesachtig en ongelooflijk soft, weinig inspiratievol deze wipneusjes-figuren. De handgetekende animatiefilms hadden toch wat meer uitgesproken ontwerpen. En wat dat betreft heb ik het gevoel dat dit perfect in 2D had gekund:


  10. #10

    Standaard



    De opvolger van "Tangled" (Rapunzel) en "Wreck-it Ralph" ... Ik ben eens benieuwd.

  11. #11

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Ziet er eerder direct to dvd uit... Had hier veel meer van verwacht. En waarom moet er de laatste tijd altijd een personage zijn dat zich gedraagt als een hond ?
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 18-06-2013 om 08:00

  14. #14

    Standaard

    Youtube is helaas verwijderd..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #15

    Standaard

    (Japanse) Trailer:

    http://www.youtube.com/watch?v=_ypXLAZ_E90

    Ik weet niet wat 't precies is, maar ik ben er (nog) niet wild van. Terwijl 'Tangled' (Rapunzel) uitblonk in visuele details en vooral opviel als bijzonder geslaagde omzetting van handgetekende animatie naar computergeanimeerde, lijkt 'Frozen' op dat vlak inspiratieloos. De characterdesign (vooral de bad-girl van dienst) lijkt rechtstreeks uit een Tinkerbell-film te komen. Niet dat daar op zich iets mis mee is, maar van een avondvullende animatiefilm uit de Disney Classics reeks mogen we toch wat meer verwachten, niet?

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Nice, Rapunzel on Ice

  18. #18

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Deze clip geeft me de hoop dat het misschien toch nog leuk kan worden ...

    Clip

  21. #21

    Standaard

    Ondertussen zijn er al betere trailer verschenen en mooie plaatjes vrijgegeven, maar wat mij écht goede hoop geeft : De reviews. De weinige besprekingen die verschenen zijn, zijn uitermate positief. Méér nog, verscheidene malen werden grootse uitspraken bovengehaald op verscheidene fora: "Dit is de beste Disney Animation film sinds The Lion King", "Frozen lijkt recht uit die gouden jaren uit de 90s te komen.", "Frozen staat op gelijke hoogte met de grootste Disney Classics ooit gemaakt.", "Tangled en Wreck-it Ralph waren verrassend goed, maar beide verbleken naast Frozen", "Een geweldige musical die je niet alleen zal verbazen maar ook zal raken.", "Pixar krijgt op z'n donder uit eigen huis.", "De eerste Disneyfilm waar 3D zo'n verrijking is voor de filmbeleving", "De liedjes zijn fantastisch een uiterst memorabel." ... (mijn slordige vertaling)

    De pers is het helemaal eens ...

    "Frozen feels like classic Disney animation. If someone had announced Frozen as the studio's follow-up to Beauty & the Beast, no one would blink. It's that good."
    ,- The Playlist

    "Given that it’s a Disney cartoon, you probably already know how it ends, but what’s interesting about “Frozen” is that you may not predict how they’re going to get there.This is the best animated musical to come out of Disney since the tragic death of lyricist Howard Ashman, whose work on “The Little Mermaid” and “Beauty and the Beast” helped build the studio’s modern animated division into what it is today."
    ,- The Wrap

    "This smartly dressed package injects a traditional fairy tale, Hans Christian Andersen's The Snow Queen, with enough contemporary attitudes and female empowerment touches to please both little girls and their moms."
    ,- Hollywood Reporter

    "Everybody remembers their first Disney film. The most remarkable thing about Frozen is that it feels like your first Disney film all over again, with all the dizzying joy and emotional power that implies."

    "Frozen is an exhilarating, joyous, human story that's as frequently laugh-out-loud funny as it is startling and daring and poignant."

    ,- Digital Spy

    "I am happy to report that Frozen’s plot not only keeps you entertained, but throws enough plot twists and subverts enough fairy tale tropes to be incredibly memorable. The story is smart enough to know its audience and it knows not to pander to them, not to treat them like idiots, and not to tip toe around harsh truths. There are some moments in the story that are so gripping and shocking that I forgot, for a moment at least, that I was watching a Disney movie."

    "Frozen blends a tightly paced and wonderful plot, gorgeous animation, memorable characters, and show stopping songs and creates a film so good that it gives me hope for the future of the studio."

    ,- Population/film

    Enfin, ik ben benieuwd.

  22. #22

    Standaard

    Ik ook. Lijkt me een mooie film om met de kinderen heen te gaan .

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Deze clip geeft me de hoop dat het misschien toch nog leuk kan worden ...

    Clip
    De clip blijkt te zijn verwijderd. Ik zag wel op de BR van Monsters een trailer voor Frozen. Ik heb me rot gelachen om die sneeuwman en dan vooral de laatste scene.

    Edit: Ik kwam deze via de Facebooksite van Film1 tegen:

    http://movies.yahoo.com/video/frozen...171144379.html

    Ziet er mooi uit.
    Laatst aangepast door martwout : 15-11-2013 om 14:42

  24. #24

    Standaard

    Vandaag geweest en het is een prachtige film. Echt prachtig.
    Animaties van hoog niveau, wonderbaarlijk mooie liedjes en vooral: een verhaal met een hart en ziel, ontroerend en meeslepend.
    Een speciale vermelding voor de echt schitterende paarse cape...wat een kleur.

  25. #25

    Standaard

    Deze krijgt serieus het voordeel van de twijfel wat het aantal sterren betreft (3,5), aangezien ik besef dat mijn teleurstelling te zwaar begint door te wegen. Misschien zelfs tot in 't onredelijke. Maar toch ...

    Eerst en vooral : Frozen is dik OK. Alles behalve slecht. In tegendeel zelfs. Maar waar al die superlatieven van zowel critici als publiek vandaan komen? 't Is me een raadsel. "Memorabele songs!" Niet echt. De openingssong gaf me goede hoop, maar verder had een heel hoog GLEE-gehalte. "De meest fantastische animatie-musical sinds Beauty and the Beast, zo goed!" Laten we vooral niet overdrijven. "De Disney Classic heruitgevonden, razend origineel en fris!" Komaan, niet zeveren.

    Als we er dan toch persé een ietwat vergelijkbare Disney Classic moeten bij betrekken, denk ik aan "Tangled" (Rapunzel), naar mijn gevoel op alle vlakken superieur. Hoewel ook die film in de grote lijnen niet razend origineel uit de hoek kwam, deed het eindresultaat me al die mankementjes totaal vergeten.

    Bij "Frozen" kreeg ik het formule-gevoel niet van me afgeschud. "Tangled" en bv. ook "Brave" (Pixar) werden vaak afgerekend op de belegen formule en het feit dat het een typische prinsessenfilm was. Waar ik het overigens helemaal niet mee eens ben. Echt? En "Frozen" dan? Vanwaar dan die bewondering voor "Frozen", waarbij dit nog veel meer opvalt dan bij eerdergenoemden? Het is een mager verhaal (op zich niet altijd een obstakel) met nogal vlakke personages. Komt al die lof dan vanwege die veelgeprezen fameuze (en ongelooflijk lomp afgehandelde en uiteindelijk niet geheel ter zake doende) twist? Dan kan ik alleen maar besluiten dat de massa snel tevreden is, als een flauw scenario-truukje al genoeg is om van een grootste verandering te spreken. Achteraf bekeken probeerde ik me memorabele scenes voor de geest te halen, zoals dat zelfs bij de mindere Disney Classics meestal wel kan, ... Niets.

    Eén ding is duidelijk : "Frozen" gaat met de Oscar lopen. Visueel ziet het er allemaal wel weer top uit, maar ik kan niet begrijpen dat iedereen plat gaat voor deze titel terwijl andere exemplaren daar net veel commentaar op kregen. "Frozen" liet me gek genoeg ook wat -haha- koud. Te berekend allemaal.

    Misschien was ik helemaal niet in de mood, dat kan ook. :°)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •