De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Hammer Studio films

  1. #1

    Standaard Hammer Studio films

    The fire glows warmly, your chair is comfortable. You are at ease. Relaxed. Nothing can disturb you...
    -knocking on the window-
    ...can it? After all, it's an everyday world. No ripples on the tranquil waters of your life. Yet the day must draw to a close and night is as inevetable as death. But YOU are safe. Of that you are certain. You are safe...aren't you?
    -door peeping-
    You DID lock the door!? Latched the windows? Didn't you?
    Yes, YOU are safe. And your will is strong. There is no room for superstition in your mind, is there? IS there!? Don't be too shure...

    Soon your fingers may itch to shut off the sound you hear. Your throat tightens. The throbbing of your heart becomes a malet, thriving a blood drained stake through to your soul. Your room...your comfortable home become a cold damned crypt, within the Hammer house of horror! WHAHAHAhahahaaaaa.....



    Benieuwd of er nog aan paar Hammer liefhebbers ronddolen in de donkere krochten van dit filmforum. Want een filmforum zonder Hammer draadje!? Dat is eigenlijk een schande!




    Mijn liefde voor film (en horror) kan nog wel eens met deze film zijn begonnen. Het is in elk geval één van de films die daar toe heeft bijgedragen. Ondanks alle nachtmerries van dien. Want ik was nog maar een jaar of 8 toen ik herhaaldelijk 's ochtends vroeg stilletjes mijn bed uit kroop om deze film (nog op VHS) stiekem te kunnen bekijken

    Een Europese release heeft zeer lang op zich laten wachten, vandaar mijn enorme blijdschap toen ik op Amazon UK zag dat deze blu ray release van The Horror of Dracula aka Dracula (1958) er staat aan te komen. Naar mijn idee de beste van alle Dracula films uit de Hammer stal.


    Releasedatum: 18 maart 2013
    (3-disc: 1 x blu ray, 2 x dvd)

    De release bevat 2 versies: de 2007 BFI restauratie en de 2012 Hammer restauratie. (zie verdere info op Amazon.co.uk)
    Laatst aangepast door BigLebowski : 03-01-2013 om 22:25
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #2

    Standaard

    Het lijkt me erg leuk om me eens een keer in Hammer te gaan verdiepen, maar helaas ontbreekt me de tijd. Ook beschik ik al over een flinke kijkachterstand die ik eerst moet "opruimen".

    Ik heb trouwens wel een Hammer-film in mijn collectie zitten: Paranoiac, wat volgens mij geen al te significante titel is in de historie van Hammer. Ik vond het wel een heel aardige film.

    Het was me trouwens al opgevallen dat er in de UK recent door StudioCanal een flink aantal Hammer-films op Blu-ray uitgebracht zijn:

    The Devil Rides Out
    Rasputin The Mad Monk
    The Mummy's Shroud
    Dracula Prince Of Darkness
    Plague Of The Zombies
    The Reptile

    Deze (van andere series/uitgevers) kwam ik trouwens ook nog tegen:

    The Curse of Frankenstein
    Quatermass And The Pit

    Waarschijnlijk heb ik er nog wat gemist, maar er is in ieder geval aardig wat te krijgen op Hammer-gebied.

  3. #3

    Standaard

    Heb zelf deze box, heb alleen Cash on Demand nog maar gezien, die was erg goed. Heb Paranoiac ook nog in de kast staan op blu-ray.


  4. #4

    Standaard

    Las trouwens laatst ook dat John de Mol Hammer films heeft gekocht: klik.

  5. #5

    Standaard

    De belangstelling valt me akelig tegen
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een groot deel van de Hammer horror-films wel gezien, maar het is het voor mij allemaal nèt niet. Het zijn vaak varianten van verhalen (en weer vervolgen daarop) die ik in andere uitvoeringen net even beter, leuker of sfeervoller vind. Bovendien vind ik veel van die films om de een of andere reden meer gedateerd overkomen dan de oudere horrorreeksen van bijvoorbeeld Universal.

    Er zit hier en daar een positieve uitzondering tussen en soms zit er nog wel iets tussen met een zekere rariteitswaarde (Legend of the 7 Golden Vampires bijvoorbeeld). Maar over het algemeen is het niet aan mij besteed.

    Van de niet-horrorfilms heb ik er een stuk minder gezien, maar wat ik niet gezien heb staat niet hoog op het lijstje van films waarvan ik het gevoel heb dat ik ze toch eens een kans moet geven.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #7

    Standaard

    Niet alles is even goed en interessant, dat ben ik met eens. Maar er zitten wel een paar (sfeervolle) pareltjes tussen vind ik. Dracula (zie beginpost) is beslist één van die uitschieters.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Heb zelf deze box, heb alleen Cash on Demand nog maar gezien, die was erg goed. Heb Paranoiac ook nog in de kast staan op blu-ray.

    Ik heb alles uit deze box gezien en er zit geen slechte film tussen. Fantastische boxset en de films bevallen me zowaar beter dan de bekendere horrorfilms....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Dracula (zie beginpost) is beslist één van die uitschieters.
    Ik heb volgens mij alle Hammer-Dracula's wel gezien, maar ook die staat wat mij betreft niet zo hoog op het lijstje van de betere Dracula-verfilmingen. Nosferatu (zeker de originele), de Universal-Dracula en diens opnieuw in het Spaans opgenomen tweelingbroertje en de Dracula-films van John Badham en Francis Ford Coppola en zelfs de tv-film met Louis Jordan uit de jaren '70 schieten me nu al te binnen als films die ik beter vind.

    Ik heb de Hammer-versie meerdere herkansingen gegeven, vooral die eerste film vanwege de reputatie die de vertolking van Christopher Lee heeft. En hoewel ik die vertolking inderdaad best goed vind, vind ik de films als geheel niet zo bijzonder.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #10

    Standaard

    The Full Treatment (a.ka. Stop me before I Kill) 1960

    De tweede film uit de Icons of Suspense box die ik zie en ook deze was prima te pruimen. Goed acteerwerk en goede spanningsopbouw. Toch wel een minpuntje; had wel een half uurtje korter gemogen, film bevat nu ook wel wat mindere scenes en voelt wat langdradig aan. 7.0

  11. #11

    Standaard

    Aangekondigd voor 22 juli in de UK op blu ray:

    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •