De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Yamaha budget speakers...is het wat?

    Heb nu zoals ergens anders wellicht gelezen een samsung all in one set maar totaal niet tevreden over de audio.
    Inmiddels een yamaha NSP60 center/satellietset gekocht maar het is nog niet goed omdat het laag uitgefilterd word...

    Nu wil ik een nieuwe opstelling:
    NSP60 set als achterspeakers en centerspeaker.
    Yamaha RX-V473 receiver.

    En dan moet ik nog een paar voorspeakers hebben.....
    Helaas wordt hiervoor het budget een beetje karig dus 2 JBL's van 400 euro stuk zit er nu even niet in.

    Iemand enig idee hoe de Yamaha NS-F150 of de NS-50F zuilen bevallen???
    Kan over beide types niets vinden op het forum..
    Ik wil deze als voorspeakers aansluiten en voorlopig even geen losse actieve sub.

    Ik weet dat gaan luisteren het beste is maar er zijn hier in de buurt geen zaken die deze speakers hebben staan om te gaan luisteren....(Met buurt bedoel ik binnen de 60 kilometer!)

    Ik hoef geen topgeluid, redelijk goed geluid is genoeg...
    (En dat is iets wat de samsung set absoluut NIET biedt)

  2. #2

    Standaard

    Beginnen met zuilen en de sub voorlopig achterwege laten is iets wat je beter niet kunt doen. Ten eerste omdat de kans op een goed gebalanceerd geluidsbeeld kleiner wordt en ten tweede je dan de LFE's mist.

    Ik denk dat je daarom beter met een set als de NS-PA40 kunt beginnen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    NS PA 40 lijkt me inderdaad ook mooi maar dan blijf ik weer met de reeds aanwezige yamaha nsp60 set zitten...Toch maar even kijken dan voor een actieve sub erbij...

    En missen van LFE's??? Volgens de gebruiksaanwijzing van de rxv473 kun je de frontboxen zo instellen dat ze het volledige frequentiebereik toegediend krijgen dus ik zou genoeg lage tonen moeten hebben...

    Nooit geweten dat het aanschaffen van een leuke set voor niet al te veel zo ingewikkeld was!!!

  4. #4

    Standaard

    Wanneer je de NS-P60 wilt blijven gebruiken, kun je beter boekenplank-formaat luisprekers kiezen. Deze zijn veel makkelijker te combineren met een aktieve sub zodat het geluid zelfs voller kan klinken dan met zuilen met gigantische woofers.

    LFE's zijn anders dan lage tonen, omdat ze vaak geen zuiver frekwenties bevatten en de allerlaagste frekwenties veel luider zijn als bij lage tonen. Deze kun je daarom beter door een subwoofer laten weergeven. Als je deze door een stel gewone luidsprekers laat weergeven, wordt de receiver zwaarder belast. Wanneer de receiver dan de controle verliest over de luidsprekers, zal de kans op schade groot worden. Door deze door een aktieve sub te laten weergeven, kun je dit voorkomen en zal het geluid veel indrukwekkender klinken.

    Dat het zelf samenstellen ingewikkeld is heeft te maken met wat er allemaal mogelijk is. Veel mensen gaan hierbij vaak de mist in door bvb luidsprekers te kopen die wel de lage tonen goed weer kunnen geven, maar een te zware belasting voor de receiver vormen. Dit zorgt er vaak voor dat een set moeilijk in te stellen is en dat de weergave niet kan voldoen aan de wensen van de gebruikers. Om dit soort teleurstellingen te voorkomen en meer plezier van de set te kunnen hebben, is het verstandiger om met kleinere luidsprekers te beginnen. Op deze manier zal je een set beter leren kennen en zal het later makkelijker zijn om deze te 'upgraden' en te 'fine-tunen'.

    Anders kun je net zo goed een bult plastic kopen, waarmee je dit niet kunt doen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Dank je voor je tip Gerco en die bult plastic heb ik al hè in de vorm van de samsung set...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •