De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 16:9 / plasma / lcd / ......

    Ik was gisteren bij de MM en zag daar zowel een plasma als een lcd scherm staan....

    vraag 1: Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen lcd en plasma

    vraag 2: waarom zijn de prijzen van zowel lcd als plasma nog zo hoog ? Is het de verwachting dat deze lager worden in de toekomst ?

    vraag 3: wat adviseren jullie om aan te schaffen ? Een ouderwetse 16:9 of doorsparen voor lcd / plasma of iets anders ?

  2. #2

    Standaard

    als je budget voor een LCD / Plasma hebt zou ik ook zeker eens naar een projector kijken.. Dan krijg je een veel groter beeld en meer een bioscoop beleving. Een beeld van 2m breed is toch mooier dan een plasma van 75 cm..???
    Upgrading is a neverending story...

  3. #3

    Standaard

    Maar is een projector in de huiskamer wenselijk ? Geluid van de projector ???

    Hoe bevalt het om reguliere tv uitzendingen te bekijken (ook al kijk ik bijna geen tv meer,...) op een projector ?

  4. #4

    Standaard

    Tja, lawaai zal zo'n projector altijd wel maken in verband me die koelventilatoren...

  5. #5

    Standaard

    De lampen van een projector gaan maar een beperkt aantal uren mee, hou daar ook even rekening mee. Als ik het goed heb zijn nieuwe lampen ook niet bepaald goedkoop, dus of je je kostbare projector-uren nu al zappend door wilt brengen......
    Startrader, Safetrader

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: 16:9 / plasma / lcd / ......

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RaymonE
    Ik was gisteren bij de MM en zag daar zowel een plasma als een lcd scherm staan....

    vraag 1: Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen lcd en plasma

    vraag 2: waarom zijn de prijzen van zowel lcd als plasma nog zo hoog ? Is het de verwachting dat deze lager worden in de toekomst ?

    vraag 3: wat adviseren jullie om aan te schaffen ? Een ouderwetse 16:9 of doorsparen voor lcd / plasma of iets anders ?
    1 de techniek om het beeld zichtbaar te maken
    2 de prijzen zijn zo hoog omdat ze bij de productie veel uitval hebben
    schermen die dus fouten bevatten en daardoor niet verkocht kunnen worden
    de schermen die wel goed zijn en verkocht worden moeten dus ook de kosten van de uitval opbrengen
    dus met 1 plasma betaal je er mischien wel 2 maar iemand moet voor die kosten opdraaien(dus wij als klant dan maar)
    3 wat dacht je van een grote 16:9
    als je ff wil doorsparen voor een plasma danwel lcd ben je nog wel ff bezig denk ik
    lcd is heel mooi maar vooralsnoch niet echt grote maten leverbaar
    en dan plasma,wel grote maten(kom binnenkort een schermmaat van 1mtr60 op de markt) maar ook grote prijzen
    op dit nivo is het inderdaad een optie om naar een projector te kijken voor bij de gewone 16:9

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Donovan
    De lampen van een projector gaan maar een beperkt aantal uren mee, hou daar ook even rekening mee. Als ik het goed heb zijn nieuwe lampen ook niet bepaald goedkoop, dus of je je kostbare projector-uren nu al zappend door wilt brengen......
    zo,n projector moet je echt alleen voor films gebruiken

  8. #8

    Standaard

    Niet mee eens.. ik heb zelf een DLP projector.. mooi klein dingetje aan t plafond.. je hoort hem bijna niet (31 db geloof ik)
    Verder kost een lamp voor mijn projector kost iets van 200 euro ofzo.. daar kan je 1000 uren mee kijken.. reken maar uit hoe lang dat is... (ik zal t effe doen voor je dat is 400 dagen als je 2,5 uur per dag kijkt (ELKE DAG))....
    Tja.. t kost geld.. maar dan heb je ook wat.. een plasma blijft ook maar een paar jaar goed.. en hier heb je dan nog elke keer een nieuwe lamp!
    Upgrading is a neverending story...

  9. #9

    Standaard

    Ik ken iemand met een plasma scherm en het scherm bestaat uit allemaal kleine lampjes achtige dingen en nu was er 1 kapot en dat was niet te maken meer, zit hij nu wel met een zwart puntje in zijn scherm, leuk hoor.

  10. #10

    Standaard

    Pardon???? Dus voor 9000€ heb je waarschijnlijk maar een paar jaar plezier ?

    Is hier dan uberhaupt een markt voor ? Gaat hier een markt voor komen ?

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de plasma / lcd erg mooi vind. Maar dat ik 9000 € gewoon veels teveel geld vind. Ik had gehoopt dat ze inmiddels in prijs zouden gaan zakken maar dat is dus helaas nog niet zo.

    En als ik de technische problemen / verhalen hier lees denk ik dat ik voorlopig maar helemaal van de plasma / lcd afzie.

    Weet iemand overigens waarom de lcd's ongeveer net zo duur zijn als de plasma's ?

    Ray

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RaymonE
    Weet iemand overigens waarom de lcd's ongeveer net zo duur zijn als de plasma's ?
    LCD is een veel 'geavanceerdere' techniek dan plasma. Plasma is eigenlijk vrij onnauwkeurig. Voor video maakt dat eigenlijk niet veel uit, maar de kosten voor plasma liggen gewoon veel lager dan die van LCD. Daarom zijn relatief kleine LCD schermen soms net zo duur als veel grotere plasma's.

    Als je perse groot beeld wilt zou je ook kunnen denken aan een LCD of CRT projectie TV. Hierdoor heb je groot beeld tegen een zeer redelijke prijs. Te denken valt aan modellen van Thomson, Toshiba en Sony (Grand Wega).
    Eric van Ballegoie

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RaymonE
    Is hier dan uberhaupt een markt voor ? Gaat hier een markt voor komen ?
    Hier is zeker een markt voor aangezien de grote massa eerder voor design dan voor echte kwaliteit gaat

    Persoonlijk ben ik niet zo kapot van die LCD en plasma-schermen zoals ze nu verkrijgbaar zijn. Kwalitatief leveren ze nog niet het beeld welke een crt wel kan leveren.

    Afhankelijk van je kijkafstand kun je beter gaan voor een normale 16x9 tv, rearpro-tv of echte projector.

    Mvrgr

    Patrick

  13. #13

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de goede input,.. er is weer een hoop duidelijk geworden

  14. #14

    Standaard

    En? al een idee wat het gaat worden?
    Upgrading is a neverending story...

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    gewoon gaan voor een goede 16:9

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    Niet mee eens.. ik heb zelf een DLP projector.. mooi klein dingetje aan t plafond.. je hoort hem bijna niet (31 db geloof ik)
    Verder kost een lamp voor mijn projector kost iets van 200 euro ofzo.. daar kan je 1000 uren mee kijken.. reken maar uit hoe lang dat is... (ik zal t effe doen voor je dat is 400 dagen als je 2,5 uur per dag kijkt (ELKE DAG))....
    en gebruik je hiernaast nog een gewone tv voor het normale tv-werk???

  17. #17

    Standaard

    Als ik wat ruimte had en genoeg geld, dan zou ik voor films een aparte kamer inrichten mét projector. Voor TV zou ik dan een leuke 82 cm grootbeeld kopen 4:3, want alle sporten zijn nog in dat formaat (onbegrijpelijk!!)
    LCD of Plasma is mij nog veel te onzeker en duur, alhoewel het zeker erg mooi kan zijn. Hopelijl is deze techniek tegen de tijd dat ik een vervanging van mijn BB nodig heb dusdanig beter dat ik zo'n aparaatje kan aanschaffen. Dan wel een van > 2 meter doorsnee ofzo...het échte BIOS effect.

    Meer zinnig kan ik er helaas niet over zeggen, want ik ben voorzien en voorlopig gaat m'n interesse er dus ook niet echt naar uit. Wel interessant om te lezen hoe deze techniek zich gaat ontwikkelen, hoe de prijzen gaan zijn etc...

  18. #18

    Standaard

    Misschien is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over 2e hands projectoren, want een nieuwe schiet toch aardig boven mijn budget uit.
    Is het het risico waard om 2e hands te kopen of zijn er lieden die daar problemen mee gehad hebben.
    Ik verwacht (en hoop ook een beetje) dat mijn 63 cm 4:3 tv tje
    binnenkort de geest geeft en dan wordt het tijd voor iets leuks.....

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaco
    Misschien is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over 2e hands projectoren, want een nieuwe schiet toch aardig boven mijn budget uit.
    Is het het risico waard om 2e hands te kopen of zijn er lieden die daar problemen mee gehad hebben.
    Ik verwacht (en hoop ook een beetje) dat mijn 63 cm 4:3 tv tje
    binnenkort de geest geeft en dan wordt het tijd voor iets leuks.....
    eric weet hier vast wat meer over te vertellen omdat hij er inmiddels ervaring mee heefd

  20. #20

    Standaard Re: 16:9 / plasma / lcd / ......

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RaymonE
    vraag 1: Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen lcd en plasma
    LCD: In het scherm worden, als een soort draaideurtjes, per beeldpunt kristallen omgedraaid, waardoor er wel of geen licht wordt doorgelaten.
    Plasma: Iedere beeldpunt ontstaat door tussen 2 elektroden een vonkje te laten overspringen.

    Gevolg: Plasmaschermen hebben een beter contrast (licht-donker verschil) en een meer egale lichtverdeling.
    Bij LCD zullen de kristallen altijd nog een beetje licht doorlaten, zodat er van echt zwart geen sprake kan zijn... Daarnaast wordt er van een (paar) lichtbron(nen) gebruik gemaakt, zodat niet ieder beeldpunt de gelijke hoeveelheid licht krijgt.

    Persoonlijk: Ik vind plasmaschermen een enorm slechte prijs/kwaliteit verhouding hebben, maar een groot yuppen-oh-ah gehalte.
    Voor kwaliteit zal ik (de komende jaren) altijd voor een beeldbuis kiezen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •