Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 234 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic Plasma-modellen 2013

    Op de CES zijn door Panasonic de plasmamodellen voor 2013 gepresenteerd.

    Zie onderstaand artikel van FWD Magazine (http://www.fwdmagazine.be).

    Met de opkomst van OLED lijkt het plasmaverhaal op z'n einde te lopen. Maar niet voor grote believer Panasonic, die op CES maar liefst zestien nieuwe plasma-tv's voorstelt.
    Waar de VT-reeks tot nu toe gold als de absolute topserie, wordt er nu nog een lijn boven deze modellen gepositioneerd. Deze ZT-reeks zou volgens de fabrikant ongeziene zwartniveau's tentoonstellen, onder meer omdat de glaslaag nu versmolten is met het plasmapaneel. Het is enkel beschikbaar in 65 of 60 inch versie.
    Als topmodel heeft de ZT60 alle nieuwe snufjes van Panasonic aan boord. Zoals Swipe & Share 2.0, waarmee je vanaf een Android- of iOS-toestel gewoon met een veegbeweging media naar de tv stuurt. Je kan ook stemcommando's geven aan de televisie, die trouwens ook in staat is tekst voor te lezen.
    Een wat bizar nieuwtje is dat de nieuwe ZT60, VT60, ST60 en S60-reeksen worden gebundeld met een pennetje waarmee je op het scherm kan tekenen.

    Grote maten
    Zoals we van plasma gewoon zijn, mikt Panasonic vooral met de topreeksen op mensen die een groter schermformaat zoeken. De ZT60 is er pas vanaf 60 inch, de VT60-reeks vanaf 55 inch en de ST60 vanaf 50 inch.

    Bij de eerder budgetgerichte plasmareeksen (S60 en X60) is er wel een 42-inch versie beschikbaar. In het geval van de X60 gaat het echter om een 720p paneel. De twee laatste modellen zijn ook niet in staat om 3D te tonen.


    Persoonlijk ben ik verbaasd dat de VT60-serie pas vanaf 55 inch verkrijgbaar is. Dat is voor mij echt een no-go. Volstrekt irreëel, lijkt me ook, dergelijke grote formaten voor de gemiddelde Nederlandse huiskamer. Kijken of ik nog een VT50-model op de kop kan tikken.


  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Wat een absurde keuze om deze enkel nog op extreem formaat te produceren. Aan mij, een liefhebber van de Panasonic Plasma schermen, zouden ze in ieder geval een klant minder hebben.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De Oled daarentegen moet toch nog groter.., wat mij betreft.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Die pen zit er voor zover ik weet niet standaard bij hoor... Bovendien heeft de VT-serie de functies die je noemt ook. Daarnaast zijn dit de modellen voor de US markt. Vorig jaar was er voor t toen nog topmodel VT50 ook geen 50 inch versie bij de US modellen. Later kwam dat voor de EU-modellen toch nog goed. Ik gok dat dit nu ook weer gaat gebeuren. Ik denk dat men weer iets teveel voor zijn beurt spreekt. US is een andere markt dan EU.

    Verder is het logisch dat ze zich nog veel op plasma richten, OLED, hoe mooi ook, zal zich nog moeten bewijzen en is vooralsnog te duur en staan nog te veel in de kinderschoenen om al definitief hard door te breken in onze huiskamers. Samsung doet dit immers ook gewoon nog. Bedenk echter wel dat Panasonic weliswaar niet als 1e een OLED 4K tv aankondigd maar at ze eigenlijk wel verder zijn in die ontwikkeling als LG en Samsung aangezien hun (Pana + Sony) manier van produceren anders en goedkoper is. Maar welinteressant deze ontwikkeling. Het zou namelijk het beste van LED en Plasma moeten combineren zonder de nadelen. Voorlopig kan je daar nog weinig over zeggen denk ik maar de 1e indrukken zijn wel goed...

  6. #6

    Standaard

    Blijft wel jammer dat het niet zo wil vlotten met OLED, ik had toch wel gehoopt dat er inmiddels een waardige opvolger voor mijn 50" KURO in het verschiet zou liggen.
    De kriebels worden zo nu en dan ook groter om toch maar als tussenstap voor nog voor een Panasonic plasma te gaan, maar eigenlijk is 55" iets te klein en 65" weer net wat te groot voor mijn doen en helaas is er voor de huidige VT50 reeks geen 60" verkrijgbaar is in NL maar misschien dat met de VT60 reeks ook hier 60" beschikbaar komt.

    Qua formaat in het algemeen ben ik er afgelopen jaar wel achter gekomen dat vandaag de dag 40" toch wel het minimalen maat aan het worden is voor de NL huiskamer.
    Zelfs de gene die hun TV enkel gebruiken voor het kijken van wat sport en de dagelijkse actualiteitenprogramma's geven nu aan mij toe dat ze spijt hebben van hun 32" en 37" formaat en dat ze achteraf gezien beter voor een wat groter formaat hadden gekozen, de zelfde personen die mij 8 jaar geleden nog voor gek verklaarde toen ik een 43" scherm kocht maar die nu zelf dus aan een gelijk of groter formaat zitten te denken of al hebben gekocht !.
    Zelfs met mijn 50" ben ik niet echt een uitzondering meer als ik er nu bij nadenk (wat 4 jaar geleden nog wel het geval was).
    Eigenlijk opnieuw een herhaling van het 43" verhaal want ook 4 jaar geleden werd ik voor gek verklaard door vele. En ik verwacht dat binnen enkele jaren 46" tot 50" ook heel gangbaar zal zijn voor de NL huiskamer, als het inmiddels al niet zo is.

    Ach ja, misschien is 65" helemaal niet eens te groot
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Qua formaat in het algemeen ben ik er afgelopen jaar wel achter gekomen dat vandaag de dag 40" toch wel het minimalen maat aan het worden is voor de NL huiskamer.
    40/42 inch is zo langzamerhand de standaardmaat voor Nederlandse huiskamers aan het worden, maar 50 inch en groter zie ik toch nog echt heel zelden.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tranceguy Bekijk bericht
    Daarnaast zijn dit de modellen voor de US markt. Vorig jaar was er voor t toen nog topmodel VT50 ook geen 50 inch versie bij de US modellen. Later kwam dat voor de EU-modellen toch nog goed. Ik gok dat dit nu ook weer gaat gebeuren. Ik denk dat men weer iets teveel voor zijn beurt spreekt. US is een andere markt dan EU.
    .
    Ik hoop echt dat er in de VT50-serie hier een 50 inch model uitgebracht wordt ipv een 55 inch.

  9. #9
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Ben vooral benieuwd naar de (advies)prijzen van de nieuwe modellen en of je de oude dan misschien voor een leuk prijsje op de kop kunt tikken. Al die mediazooi hoef ik toch niet te hebben eigenlijk...

    Verder vind ik dat als je eenmaal 52"gehad hebt je echt niet meer kleiner wil, 55 of 60 is voor mij prima maar ik denk dat ik de 60ZT60 echt te duur ga vinden

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Dank voor de link! Goed om te zien dat wij in Europa wél een 50-inch versie in de VT60-serie krijgen! Net als in de andere series trouwens, m.u.v. de ZT60.
    Wij mij dit jaar eens gaan oriënteren op een nieuwe plasma, maar ik wil pertinent niet groter gaan dan 50 inch. Het liefst had ik nog 46 inch gehad, maar die maken ze helaas niet meer.

  12. #12

    Standaard

    Weinig keuze voor mij met mn 60" wens, zal wel een dure grap worden die ZT60 en of dat dan ga redden met mn vakantiegeld. Ff geen BD's meer kopen de komende maanden misschien...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Ga jij dan de switch naar plasma maken?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ga jij dan de switch naar plasma maken?
    Waarschijnlijk wel en anders wordt het projecteren.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waarschijnlijk wel en anders wordt het projecteren.
    Maar je kunt toch ook voor de 55 inch-variant uit een andere serie kiezen? Wat maken die 5 inch nu uit?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar je kunt toch ook voor de 55 inch-variant uit een andere serie kiezen? Wat maken die 5 inch nu uit?
    Héél veel voor mij, dat je dat niet doorhebt als ik zelfs projecteren als optie aangeef Het kan gewoon niet groot genoeg zijn, maar 65" kan ik waarschijnlijk niet kwijt en bij projecteren moet ik een scherm hebben dat geluid doorlaat of ik moet mijn kamerindeling gaan veranderen.
    Ik snap ook echt niet waarom jij eigenlijk niet groter wilt dan je huidige 46". Ik heb iig geleerd van mijn vorige aankoop, toen wilde ik eigenlijk een 37" kopen en kocht ik toch maar een 42", maar die vind ik al tijden te veel te klein, heb zelfs mijn bank 1 meter naar voren staan... Ik moet nu dus groot gaan en niet voor 50" of 55', want daar ga ik spijt van krijgen.
    Ik heb ook projecteren op diverse manieren mee mogen maken en een scherm van ongeveer 2 meter is gewoon echt niet te groot op een meter of 4 afstand. Hoe groter hoe meer details je kunt zien!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben blij dat ik niet meer in de markt ben. Want ik zou dan minimaal een ZT willen, maar dan niet in 60". Raar dat de ZT (nog) niet in 65" geleverd wordt en de VT wel. Verder ben ik wel benieuwd of de ghosting, DFC en kleur gradaties dithering, retentie, banding nu ook echt een verbetering zijn. Anders zou ik niet zo snel het nut inzien van wederom een nieuwe versie. Naar wat ik dus begrijp is vooral de ZT daar een stuk beter in, omdat de ruimte tussen het glas en het scherm veel dunner is, maar dat allemaal eerst nog blijken.

    Tja en dan de ontwikkeling van Oled. Hoe lang zijn ze daar al niet mee bezig. Nog steeds gaat ie maar een paar jaar mee en kan één op de vijf schermen uit de productie zo de prullenbak in. Dan gaat dat niet opschieten. Het maakt in ieder geval wel dat de pana nog steeds heil ziet in de plasma techniek.

    Maar ik was sowieso (nog) niet in de markt. Ik heb mijn scherm nu een half jaar hangen en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet van geniet. 65" is vooalsnog bij gebrek aan groter een lust voor het oog en mijn film gevoel. Nog geen inbrandperikelen en ook de retentie is bij mijn scherm minimaal. Tuurlijk zijn er ook de inperfecties (kleur gradaties en dithering, Minder zwart als de KURO, 50 Hrz Bug, Zwart en kleurbeperkingen bij active 3D), maar die weerhouden mij allemaal nog niet om ruimschoots tevreden te zijn... Of is dat één grote denial trip!!!

    Nou nee hoor, naar mijn mening nog steeds het beste scherm op de markt, hopelijk dat de ST/VT/ZT60 die maatstaaf weer wat verhoogd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Héél veel voor mij, dat je dat niet doorhebt als ik zelfs projecteren als optie aangeef Het kan gewoon niet groot genoeg zijn, maar 65" kan ik waarschijnlijk niet kwijt en bij projecteren moet ik een scherm hebben dat geluid doorlaat of ik moet mijn kamerindeling gaan veranderen.
    Ik snap ook echt niet waarom jij eigenlijk niet groter wilt dan je huidige 46". Ik heb iig geleerd van mijn vorige aankoop, toen wilde ik eigenlijk een 37" kopen en kocht ik toch maar een 42", maar die vind ik al tijden te veel te klein, heb zelfs mijn bank 1 meter naar voren staan... Ik moet nu dus groot gaan en niet voor 50" of 55', want daar ga ik spijt van krijgen.
    Ik heb ook projecteren op diverse manieren mee mogen maken en een scherm van ongeveer 2 meter is gewoon echt niet te groot op een meter of 4 afstand. Hoe groter hoe meer details je kunt zien!!
    Helemaal mee eens, mijn stap van 60" naar 65" lijkt klein, maar in de praktijk is het weldegelijk een wezelijk verschil. Projectie is voor mij nog geen optie, maar het blijft altijd in mijn achterhoofd spelen. Wie weet ooit!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Wij hebben nu onze 52" in een nieuw huis waar onze kijkafstand ongeveer 1,5 zo groot is geworden. De volgende wordt dan ook echt minimaal een 52", maar eigenlijk neig ik naar 60 of 65". Gezien de brede lijst rondom onze huidige LCD zal de nieuwe nauwelijks in totaliteit groter zijn, maar door de dunne randen qua beeldgrootte natuurlijk wel. Gelukkig heb ik een vriendin die 52" nooit te groot heeft gevonden, eerder prima en nu zelfs te klein hahaha..... En omdat mn reciever te groot is voor het TV kastje wil ze ook een nieuwe als we een nieuwe 3D TV gaan kopen. Hoe bedoel je ideaal...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 13-02-2013 om 13:46

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat had ik ook. Mijn Kuro van 60" had een lijst van ruim 10cm breed. De Pana maar enkele centimeter en is ook nog eens veel platter. Dus per saldo scheelt het praktisch niets, maar wel qua beeld en genot.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Héél veel voor mij, dat je dat niet doorhebt als ik zelfs projecteren als optie aangeef Het kan gewoon niet groot genoeg zijn, maar 65" kan ik waarschijnlijk niet kwijt en bij projecteren moet ik een scherm hebben dat geluid doorlaat of ik moet mijn kamerindeling gaan veranderen.
    Ik snap ook echt niet waarom jij eigenlijk niet groter wilt dan je huidige 46". Ik heb iig geleerd van mijn vorige aankoop, toen wilde ik eigenlijk een 37" kopen en kocht ik toch maar een 42", maar die vind ik al tijden te veel te klein, heb zelfs mijn bank 1 meter naar voren staan... Ik moet nu dus groot gaan en niet voor 50" of 55', want daar ga ik spijt van krijgen.
    Ik heb ook projecteren op diverse manieren mee mogen maken en een scherm van ongeveer 2 meter is gewoon echt niet te groot op een meter of 4 afstand. Hoe groter hoe meer details je kunt zien!!
    Nou, jij hebt nu een 42 inch, dus de stap naar 60 inch vind ik vrij fors. Ik heb een 37 inch van Panasonic en de volgende wil ik wel een slag groter, maar het apparaat moet wel in beetje in verhouding zijn tot de rest van de inrichting. Ik wil niet (en mijn vriendin al helemaal niet) dat de TV de woonkamer domineert. Zo groot is die woonkamer niet (5.40 x 6.80) en we zitten nu op ong. 3 m van de TV. Ik vind dan 46 inch een mooie maat, en 50 inch kan voor mij dan nog net. Tuurlijk, het liefste zou ik een speciale thuisbioscoop hebben (maar niet in de woonkamer) en dan bij voorkeur een projector. Maar groter is niet altijd beter, Pepijn. Vergeet niet dat voor 80% van de tijd hier in huis nog gewoon naar TV-uitzendingen wordt gekeken. En bij anderen die van die grote schermen hebben vond ik dat er niet altijd fraai uitzien, vooral ook omdat nog altijd veel HD-uitzendingen geconverteerde SD-uitzendingen zijn, en native HD vaak maar 720p of 1080i is Dan vallen ongerechtigheden in het beeld gewoon veel sneller op en ik weet dat ik mij daaraan dan ga ergeren.

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar het is toch ook heel simpel. Voor een ieder wat wils!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar groter is niet altijd beter, Pepijn. Vergeet niet dat voor 80% van de tijd hier in huis nog gewoon naar TV-uitzendingen wordt gekeken. En bij anderen die van die grote schermen hebben vond ik dat er niet altijd fraai uitzien, vooral ook omdat nog altijd veel HD-uitzendingen geconverteerde SD-uitzendingen zijn, en native HD vaak maar 720p of 1080i is Dan vallen ongerechtigheden in het beeld gewoon veel sneller op en ik weet dat ik mij daaraan dan ga ergeren.
    Tsja, dat geldt nou net niet voor mij Marcel. Eigenlijk moet ik mijn HD abo er uit doen, echt zonde v/h geld of overstappen op een nieuw pakket van UPC met 10 HD zenders er in. Moet sowieso weer eens bellen met die gasten voor een korting.
    Maar ik wil iig minimaal 60", dus niet 1 maar minimaal 3 stappen groter
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Tsja, dat geldt nou net niet voor mij Marcel. Eigenlijk moet ik mijn HD abo er uit doen, echt zonde v/h geld of overstappen op een nieuw pakket van UPC met 10 HD zenders er in. Moet sowieso weer eens bellen met die gasten voor een korting.
    Maar ik wil iig minimaal 60", dus niet 1 maar minimaal 3 stappen groter
    UPC HD is echt een aanrader hoor. Ik heb eerst KPN gehad met HD zenders en UPC heeft veel minder moiré en artefacten in hun HD streams. Dus dan is regulier TV kijken op een (voor mij) 52" echt geen straf hoor

  25. #25

    Standaard

    zeker voor 60 gaan,het went ontzettend snel en bigger is better
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •