De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: sony stelt teleur

  1. #1

    Standaard sony stelt teleur

    Av receiver str-k890 van Sony stelt me teleur na aankoop van nieuwe warfedale 10.1 frontspeakers.
    Sony werkte qua surround goed maar, op aanraden van enkele vrienden en na vele opmerkingen over de kwaliteit bij het afspelen van muziek (cd via blue ray), geïnvesteerd in de Warfedale's. Bij de hifi shop klonken ze zeer goed en overtuigden ze onmiddellijk. Thuis lijkt het wel of de Sony receiver ze niet "aankan".
    Ben eventueel bereid om nieuw receiver aan te kopen, den aan een Denon ( had dit vroeger ook...) wil een warm stereo geluid en nog genieten van surround.
    Wat te doen?

  2. #2

    Standaard

    Je speakers eerst lekker inspelen
    Vervolgens eens naar je kabels kijken.

    Eerst de zwakke schakels in de ketting aanpakken.

    Mochten bovenstaande geen resultaat bieden, dan is een nieuwe receiver een optie.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door novie68 Bekijk bericht
    Av receiver str-k890 van Sony stelt me teleur na aankoop van nieuwe warfedale 10.1 frontspeakers.
    Sony werkte qua surround goed maar, op aanraden van enkele vrienden en na vele opmerkingen over de kwaliteit bij het afspelen van muziek (cd via blue ray), geïnvesteerd in de Warfedale's. Bij de hifi shop klonken ze zeer goed en overtuigden ze onmiddellijk. Thuis lijkt het wel of de Sony receiver ze niet "aankan".
    Ben eventueel bereid om nieuw receiver aan te kopen, den aan een Denon ( had dit vroeger ook...) wil een warm stereo geluid en nog genieten van surround.
    Wat te doen?
    Surround moet geen probleem zijn, maar waaruit bestaat dan de rest van je speakersetup?

    Zoals een beetje belezen medeforummers wel weten, dient voor een beetje knap surround geluid de speakersetup van 1 en hetzelfde model te zijn, dit om een beetje homogeen geluid te krijgen.



    Nog een paar Wharfedeale Diamonds 10.1 erbij, en dan nog een center van hetzelfde model:



    Dan gaat het al ergens op lijken, en als kers op de taart vanzelfsprekend een leuke sub erbij om wat laag "warmte" te brengen in het geluid.



    Het allemaal fijntunen gaat waarschijnlijk nog de meeste tijd kosten, een sub goed inpassen in het geheel vergt wat geduld en liefde voor het geluid Het kost ook nog een kleine beetje pijn in de beurs, want bovengenoemd voorstel kost bij elkaar een kleine 700 euro...... toch hoef je dat niet allemaal in 1x aan te schaffen, de sub in het voorbeeldje kost je 265 euro en met de sub krijg je toch gelijk al wat meer "warmte" in het geluid
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Tja... De Sony reciever had blijkbaar geen optie om, bij de speakersetup "large" aan te duiden. Reciever dacht dus dat het om kleine (satelliet)luidsprekers ging... Uiteindelijk toch Denon aangeschaft en ondertussen ook de center van Wharfedale. Knalt lekker!
    De subwoofer van Sony heb ik behouden evenals de achterste satellietspeakers. Klinkt echt wel lekker nu.

    Misschine toch nog een vraagje: Wat zijn betaalbare speakerstands voor de Wharfedale's?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door novie68 Bekijk bericht
    Tja... De Sony reciever had blijkbaar geen optie om, bij de speakersetup "large" aan te duiden. Reciever dacht dus dat het om kleine (satelliet)luidsprekers ging... Uiteindelijk toch Denon aangeschaft en ondertussen ook de center van Wharfedale. Knalt lekker!
    De subwoofer van Sony heb ik behouden evenals de achterste satellietspeakers. Klinkt echt wel lekker nu.

    Misschine toch nog een vraagje: Wat zijn betaalbare speakerstands voor de Wharfedale's?
    Mmmmm, zou m'n geld eerder besteden aan betere achterspeakers en een knappe sub.

    Lekker is leuk, goed is beter

    Heb net even je oude Sony receiver opgezocht en ja..... verbaast me eigenlijk niet dat er niet veel kracht uitkwam, was een soort van setje, verklaart waarschijnlijk ook dat je geen keuze kon maken voor large etc etc. Was niet een geweldig setje, ook de speakers duidde Sony dan wel aan als Full Range, maar wat ze daar dan onder verstaan is me een raadsel, technische gegevens geven ze maar spaarzaam, zes ohms 8cm speakertjes en het gewicht en daarmee houd het dan wel op, ook de info van het subje stelt niet veel voor.

    Als je in de toekomst weer wat info over iets wilt, geef dan iets meer info, ik had je Sony receiver niet opgezocht, maar in weze was het niet echt een receiver als zijnde een receiver die je los koopt.

    Je geeft geen info over je nieuwe receiver, maar geloof me, enkel een merk zegt wederom niets over wat je nu echt hebt.... Wat ik eerder al schreef, als je knap surround wilt, dan zorg je ervoor dat al je speakers van dezelfde serie zijn.

    BTW, receivers denken niet, dat moet je helemaal zelf doen en dan ook echt helemaal zelf, er is geen instelling waarover de receiver nadenkt, hij geeft enkel weer zoals je zelf eea hebt ingesteld
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Met "Full Range" bedoelt Sony vaak (kleine) 1-weg luidsprekers. Het probleem is dat deze vaak problemen hebben met de hoogste en de laagste tonen, waardoor je voor een volle weergave dus altijd een 'tweeter' en een sub nodig hebt. Set met dit soort "Full range" luidsprekers en een (passieve) basbox kun je dus -zoals ook jij nu weet- beter in de winkel laten staan.

    Aan de andere kant kan 'small' i.c.m. een lage 'cross-over' in veel gevallen vaak wel voor een betere weergave van de lage tonen zorgen, omdat veel receivers op het gebied van de stroomsterkte te veel weerstand bieden of te kleine reserves hebben. Je kunt dit vaak herkennen aan de beperkte kracht van de lage tonen en de bewegingen van de woofer(s). Dit zijn een paar redenen waarom -ondanks dat ik zuilen gebruik- ik de meeste lage tonen door de sub laat weergeven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-04-2013 om 11:45
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Met "Full Range" bedoelt Sony vaak (kleine) 1-weg luidsprekers. Het probleem is dat deze vaak problemen hebben met de hoogste en de laagste tonen, waardoor je voor een volle weergave dus altijd een 'tweeter' en een sub nodig hebt. Set met dit soort "Full range" luidsprekers en een (passieve) basbox kun je dus beter in de winkel laten staan.

    Aan de andere kant kan 'small' i.c.m. een lage 'cross-over' in veel gevallen vaak wel voor een betere weergave van de lage tonen zorgen, omdat veel receivers op het gebied van de stroomsterkte te veel weerstand bieden of te kleine reserves hebben. Dit zijn een paar redenen waarom -ondanks dat ik zuilen gebruik- ik de meeste lage tonen door de sub laat weergeven.
    Hier kom ik nog even op terug Maar wil je nog wel even de tijd geven om het wat duidelijker te formuleren, zoals het er nu staat vraag je bij mij om een wat ...... antwoord
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Zo beter?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •