De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verduisteren / donker maken bioscoop

    Ik ben net eigenaar geworden van een huis waar ik een thuisbioscoop in wil zetten. Ik heb 2 kamers samengevoegd tot 1 grote van 4m x 5,5m. Ik heb alles wit geverfd, donkerbruine hoge plinten gelegd en zwart-ish tapijt gelegd, dit zodat de kamer makkelijk om te bouwen valt voor andere doeleinden / toekomstige bewoners die geen bioscoop hoeven.

    Nu ben ik bezig met het uitzoeken van een scherm, beamer, banken etc. Maar ik zit ook nog met de kleur van de kamer en de lichtinval en ik vroeg mij af of iemand hier daar nog wat tips voor heeft.

    Zelf zit ik te denken aan een soort van schotten-systeem voor de ramen om daarmee het licht zo goed mogelijk mee tegen te houden. Ik wil namelijk wel graag de mogelijkheid hebben om simpel de ramen weer vrij te maken om bijv. een raam op te zetten voor doorluchting of om de kamer tijdelijk voor iets anders te gebruiken.

    Voor de muur waarin de ramen zitten komt ook een goed zwaar gordijn dat de hele muur bedekt. Voor de overige muren en plafond zat ik te denken aan zwarte doeken die ik bijvoorbeeld kan spannen aan wat balken die ik aan het plafond / muur bevestig. Dat helpt dan ook nog wat met de akoestiek, op sommige punten kan ik de doeken als gordijn opvangen of juist zo strak mogelijk tegen de muur aan.

    Het doel is om:
    1: De kamer volledig, of in ieder geval zo volledig mogelijk lichtdicht te maken
    2: De kamer zo donker mogelijk te maken, muv het scherm natuurlijk.

    Ik zit al een maand of 2 met deze ideeën te spelen, zoeken op internet etc. maar ik weet niet of er alternatieven zijn. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen zwarte verf gezien in donker / zwarte bioscoopkamers, maar dat wil ik liever niet (ik sluit het echter niet uit). Maar als iets beter, makkelijker etc. kan wil ik dat graag weten.

    Kun je bijvoorbeeld tapijt makkelijk op muren plaatsen? Misschien dat er kant en klare systemen zijn om snel grote platen (hout?) die bijv. al zwart zijn tegen een muur / plafond te plaatsen.

    Gekke ideeën, dingen die ik misschien fout doe etc. hoor ik graag.

  2. #2

    Standaard

    hallo,
    mooie plannen heb je in het verschiet om je eigen thuisbios te maken.
    de ruimte die je wilt maken kun je het beste naar eigen smaak inrichten.
    mooie voorbeelden zijn er genoeg te vinden op het internet en voor elk budget,je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
    welke setup ga je eigenlijk gebruiken hiervoor.
    de vraag die je stelde of tapijt aan de muur kan is wel mogelijk,
    zelf heb ik eerst wel houten platen bevestigd met daarop het tapijt,
    de zijwanden rood en voor en achterwand en vloer zwart met rode bioscoopstoelen.
    heb het tapijt aan de muren wel laten doen door een bedrijf aangezien dit toch wel weer enig vakmanschap vraagt.
    je zou er natuurlijk ook zwarte of donkere verf op kunnen doen,het is maar net wat je wilt en er voorover hebt.
    in ieder geval veel plezier met je verdere plannen want de voorpret is altijd het leukst.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •