De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard PC + onkyo TX-NR609 + Panasonic TXP42GT30

    Hoi iedereen,
    ik heb een vraagje over mijn Onkyo 609.
    Ik heb vandaag mn pc eens helemaal opnieuw ingesteld en heb m dan maar meteen iets uitgebreider aan mn thuis netwerk gehangen. (nooit eerder gedaan)
    Nu zag ik dus dat ik vanop de pc bestanden rechtstreeks naar de TV kon versturen (Panasonic TX-P42 GT30). Ik dacht toen opeens, dat mn Onkyo ook een netwerk aansluiting heeft, en ik dacht dus dat ik die daarvoor ook wel kon gebruiken. BVB om films te kunnen bekijken.

    Ik heb toen aan het lijstje van de toestellen in mijn thuis netwerk de Panasonic en de Onkyo bij in de lijst gezet.
    Nu is het zo dat de Panasonic via het netwerk zonder problemen films, fotos en muziek kan afspelen vanop de PC.
    Als ik de Onkyo selecteer kan hij dat niet.

    Waarom niet? Is dat een functie die niet ondersteund wordt door de Onkyo, of moet ik ergens een of andere diep verborgen instelling veranderen?

    Graag hoor ik jullie antwoorden.
    MVG
    Tom

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Tom.

    De Onkyo is geen volwaardige mediaspeler en kan daardoor geen video-bestanden afspelen, maar alleen audio met bepaalde codecs zoals MP3 en WMA. Dit kun je vinden in de gebruiksaanwijzing onder "Ondersteunde audiobestandsformaten" (Blz. 77). Voor het afspelen van andere soorten bestanden moet je dus een andere speler gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    thanks voor je antwoord.

    Dat de Onkyo geen mediaspeler is dat snap ik nog. Audio speelt hij intussen "probleemloos" af.
    Stel nu dat ik een mediaspeler aansluit via HDMI op de Onkyo, kan ik dan vanop mijn PC bvb een film via mijn netwerk naar de mediaspeler sturen en die dan via de onkyo af laten spelen?
    Indien dit kan, heb je dan een idee wat een goeie geschikte mediaspeler is daarvoor?

  4. #4

    Standaard

    Dat kan, maar het is dan afhankelijk van het netwerk of dit goed gaat.

    Zelf heb ik gekozen voor een speler met ingebouwde HDD, zodat ik mijn computer niet aan hoef te laten staan om dit mogelijk te maken. Een andere mogelijkheid is om een NAS te gebruiken, want deze heeft vaak minder last van IRQ's. Een PC voert tijdens het streamen vaak nog meer processen uit -zoals onderhoud- die de snelheid kunnen beïnvloeden.

    Wat een goeie speler is moet je zelf bepalen. Niet iedere speler heeft dezelfde mogelijkheden en vaak spelen er nog meer zaken mee, zoals de bediening. Ook daarvoor kun je dus beter zelf gaan vergelijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •