De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mediaserver voor bedrijf

    Beste allemaal,

    Hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken! Het gaat om het volgende:

    Ons hoofdkantoor is gesitueerd in Thailand. Wij hebben verschillende winkels in Nederland. In die winkels staan TV's waar content op speelt die wij zelf hebben gemaakt, dit kan van alles zijn: beelden van het productie proces, animatie van een nieuwe kortings actie etc. Tot op heden doen we dit via de ouderwetse weg: op USB stick plaatsen, achter in de TV stoppen en afspelen. Dit is niet ideaal, helemaal niet omdat we van plan zijn regelmatig de content die moet worden afgespeeld te verversen en vernieuwen. Aangezien wij in Thailand zitten en onze winkels in Nederland staan zit ik te denken aan de volgende oplossing:

    Het zou ideaal zijn als ik vanuit Thailand via een server precies kon bepalen wat er op de TV in Nederland moet worden afgespeeld. Ik kan zelf content weghalen en toevoegen en kan de afspeel volgorde bepalen etc.

    Bestaat dit? En in hoeverre werkt dit? Er zit een enorme afstand tussen de moeder PC en de doel TV. Daarbij is het internet hier in Thailand nog niet echt stabiel te noemen, hoogste snelheden die we hier normaliter halen zijn 14 mbs.

    Bestaat er een manier om dit te realiseren? Via een Mediaserver? SmartTV of iets anders? Ben benieuwd naar eventuele oplossingen waar ik nog niet aan heb gedacht!

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Zou gewoon moeten kunnen dmv een FTP server, en een willekeurige mediaspeler die via FTP zn bestanden kan benaderen.

    Ik wil je hier best mee komen helpen, in Thailand en Nederland.
    Ik hoef slechts een kleine onkostenvergoeding, en mijn reiskosten volledig vergoed te hebben...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Zou gewoon moeten kunnen dmv een FTP server, en een willekeurige mediaspeler die via FTP zn bestanden kan benaderen.

    Ik wil je hier best mee komen helpen, in Thailand en Nederland.
    Ik hoef slechts een kleine onkostenvergoeding, en mijn reiskosten volledig vergoed te hebben...
    Hahaha! Ik zal er over nadenken.

    Dus opzich niet eens zo heel lastig?

    In hoeverre is het te automatiseren dat die video's in de winkel zonder al teveel technisch verstand gewoon lekker doorlopen? Dat zou kunnen met een willekeurige mediaspeler.. Wat zijn algemene prijzen van deze apparaten? En aan welke eisen moet een TV voldoen om via FTP bestanden af te kunnen draaien?

    Kortom: Ik heb er geen verstand van. Zou je zo vriendelijk willen zijn om me wat voorbeelden te geven van hoe het werkt, met welke apparatuur en in hoeverre dat dan aan te sturen is?

    Heel erg bedankt!

  4. #4

    Standaard

    Het is allemaal niet zo heel lastig, als je de basisconfiguratie van je server in Thailand en je mediaplayer(s) in Nederland maar goed hebt staan.

    En daarmee wil ik je graag helpen, maar dan wel op locatie.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    mediaspeler is voor +/- 60-80 euro te organiseren. Deze moet dan wel (bedraad) netwerktoegang hebben. Ik weet niet hoeveel TV's je hebt per ruimte, maar er is nog voor te kiezen om dit dan met een HDMI oplossing naar meerdere TV's te laten gaan, of per TV een mediaspeler neer te zetten.

    Ik neem aan dat je bedrijf gewoon een server heeft staan in Thailand (of in Nederland, waarop je vanaf Thailand upload) Die laat je dan gewoon communiceren met de mediaspelers. Die kijken naar je server, en kunnen alle media die je beschikbaar stelt afspelen.


    Sawadee Krab.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    mediaspeler is voor +/- 60-80 euro te organiseren. Deze moet dan wel (bedraad) netwerktoegang hebben. Ik weet niet hoeveel TV's je hebt per ruimte, maar er is nog voor te kiezen om dit dan met een HDMI oplossing naar meerdere TV's te laten gaan, of per TV een mediaspeler neer te zetten.

    Ik neem aan dat je bedrijf gewoon een server heeft staan in Thailand (of in Nederland, waarop je vanaf Thailand upload) Die laat je dan gewoon communiceren met de mediaspelers. Die kijken naar je server, en kunnen alle media die je beschikbaar stelt afspelen.


    Sawadee Krab.
    Khop khun krab Marcellow!

    Goed om te weten dat het vrij makkelijk is. Een server opzetten, is dat lastig? Dat komt gewoon neer op een simpele FTP? Ik upload dus vanuit hier mijn video naar de FTP.. In Nederland wordt deze (automatisch) van de FTP naar de Mediaplayer gedownload (klopt?) en afgespeeld

    Is dat correct?

    Of moeten er in Nederland een aantal handelingen verricht worden om de content af te spelen?

  7. #7

    Standaard

    Wellicht dat ze op play moeten drukken. Dat is de theorie althans.

    Server opzetten is zo gedaan. Kant en klaar oplossingen genoeg. En in Azie ook tegen concurrerende tarieven te verkrijgen, denk ik zo.

    Nogmaals, ik help je graag op locatie. Zorg ik er voor dat ik e.e.a. hier in NL flink getest heb voordat we ermee aan de gang gaan.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  8. #8

    Standaard

    ja ik zou je graag ook op locatie in thailand helpen

    maar het is nogal simpel, als je je er even in verdiept kan je het zelf ook.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •