De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Canton 770.2 + Pioneer LX70

    Goedemorgen,

    Kort vraagje.
    Ik heb van de week de Canton karat 770.2 gekocht. Paar schitterende boxen vind ik zelf. Hier subs aan de zei kant. Boxen gaan van 24 tot 40.000 hz. Je zou zeggen... de sub kan weg met 24 hz.
    Ik vind de bass wel mooi maar niet echt een 24 hz rollende bass. Hoe kan dit? 1 box staat er in een hoek... hierbij hoor je hem al meer.

    Ook heb ik de speakers al een keer om gekeerd zodat de subs naar elkaar toe werken


  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum r(vdlugt).

    Luidsprekers (en subwoofers) met een woofer aan de zijkant moeten eigenlijk opgesteld worden zoals je dat met de linker hebt gedaan. De ruimte naast de woofer kan dan gebruikt worden voor de verspreiding zodat de lage tonen niet als een bundel naar een bepaalde plaats gestuurd worden.

    Om het probleem grotendeels op te lossen, zou je kunnen proberen om de subwoofer een andere plaats te geven, de rechter luidspreker wat meer naar de TV toe te plaatsen en evt. de allerlaagste tonen alleen door de sub te laten weergeven.

    Het enige advies wat ik jou op dit moment kan geven is dus om zelf te experimenteren met opstellingen en instellingen. Dit is de enige manier om er achter te komen hoe je de set het beste kunt laten presteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Dankje wel voor je tip Gerco.
    Echter vind ik de sub op een andere plaats niet mooi klinken. De bass die er dan uit komt is erg lelijk.

    Ik vind het nog steeds raar dat ik de 24 hz niet echter uit de luidspreker hoor komen. Je zou zeggen een mooie zware rollende bass die je ook moet voelen??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Welkom op dit forum r(vdlugt).

    Luidsprekers (en subwoofers) met een woofer aan de zijkant moeten eigenlijk opgesteld worden zoals je dat met de linker hebt gedaan. De ruimte naast de woofer kan dan gebruikt worden voor de verspreiding zodat de lage tonen niet als een bundel naar een bepaalde plaats gestuurd worden.

    Om het probleem grotendeels op te lossen, zou je kunnen proberen om de subwoofer een andere plaats te geven, de rechter luidspreker wat meer naar de TV toe te plaatsen en evt. de allerlaagste tonen alleen door de sub te laten weergeven.

    Het enige advies wat ik jou op dit moment kan geven is dus om zelf te experimenteren met opstellingen en instellingen. Dit is de enige manier om er achter te komen hoe je de set het beste kunt laten presteren.

  4. #4

    Standaard

    Frekwenties onder de 30Hz worden meestal niet door de luidsprekers weergegeven, maar door de klankkast en/of de subwoofer. Deze kun je meestal alleen voelen.

    In jouw geval komen die van de gewone luidsprekers uit de poorten aan de achterkant bij de subwoofer vandaan. Het gevolg hiervan is dat je daardoor 3 verschillende soorten golven hebt die elkaar beïnvloeden. Om te voorkomen dat deze elkaar kunnen versterken of verzwakken, kun je deze dus het beste alleen door de subwoofer laten weergeven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdlugt Bekijk bericht
    Dankje wel voor je tip Gerco.
    Echter vind ik de sub op een andere plaats niet mooi klinken. De bass die er dan uit komt is erg lelijk.

    Ik vind het nog steeds raar dat ik de 24 hz niet echter uit de luidspreker hoor komen. Je zou zeggen een mooie zware rollende bass die je ook moet voelen??
    Een sub heeft een eigen versterker die onafhankelijk van het volume van de speakers te regelen is, tenminste bij een beetje setup dan

    Heb zelf in het verleden Magnats gehad die ook heel laag konden, wilde je dat meemaken, dan moest het totale volume omhoog om het er ook uit te laten komen. Je kan het eea proberen af te regelen mbv de equalizer of de toonregeling, maar de receiver/versterker moet het allemaal wel aan je speakers kunnen leveren.

    Met de sub is het allemaal wat makkelijker om voldoende laag te krijgen, ook bij lage volumes.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •