Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 61 worden weergegeven.

Discussie: Het Koninklijk Huis

  1. #1

    Standaard Het Koninklijk Huis

    Het is een onderwerp dat z'n eigen topic allang heeft verdiend. Maar na de actuele ontwikkelingen natuurlijk sowieso.

    Van ad.nl:

    Aftreden koningin Beatrix verwacht

    Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd. Al langere tijd werd gespeculeerd over het moment van abdicatie. De plotselinge bekendmaking door de RVD van de toespraak op radio en tv maakte snel duidelijk dat de troonsafstand na ruim 32 jaar op handen is. Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.

    Het is goed denk ik. Ze heeft het goed gedaan en de laatste paar jaren moeten enorm zwaar zijn geweest. Het nieuws komt nog wel een beetje onverwacht.
    Laatst aangepast door Richard B. : 28-01-2013 om 17:38

  2. #2

    Standaard

    Er komt denk ik ook nog wel een onverwacht bericht m.b.t. Prins Johan Friso...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Er komt denk ik ook nog wel een onverwacht bericht m.b.t. Prins Johan Friso...
    Hoe bedoel je dat? Als hij overleden zou zijn dan zouden ze dat niet op deze manier bekend maken. Dat is met de laatste paar overlijdensgevallen in het koninklijk huis ook niet gebeurd.

  4. #4

    Standaard

    Neen, niet overleden, maar misschien is er toch weer een teken van hoop..??? Net als de vorige keer, dat er een teken van leven gezien was.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Neen, niet overleden, maar misschien is er toch weer een teken van hoop..???
    De voortekenen zijn toch wel heel overweldigend die van een troonsafstand. Maar wie weet.

    Nog een paar minuten trouwens.

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Had liever gezien dat t koningshuis opgeheven zou worden....

  8. #8

    Standaard

    Mooie toespraak. Een beetje ontroerend zelfs. Het was niet altijd de meest makkelijke baan, maar ik denk dat we het slechter hadden kunnen treffen met ons staatshoofd. Ze heeft het goed gedaan en ik ben benieuwd of WA het zo goed gaat doen.

  9. #9

    Standaard

    Meestal zit dat soort dingen wel in het bloed, de zgn bloedverwanten.

  10. #10

    Standaard

    Volgens de NOS (die zich baseert op de toespraken) krijgen we trouwens toch een Koning Willem Alexander en geen Koning Willem IV.

    edit: en ipv Koninginnedag op 30 april krijgen we blijkbaar Koningsdag op 27 april. Dat vind ik wel een beetje jammer.
    Laatst aangepast door Richard B. : 28-01-2013 om 18:46

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht

    edit: en ipv Koninginnedag op 30 april krijgen we blijkbaar Koningsdag op 27 april. Dat vind ik wel een beetje jammer.
    Dat valt dat jaar op een zondag. Geen extra vrij dus dat jaar.

  12. #12

    Standaard

    Nou lees ik net in de Telegraaf : BN'ers tot tranen geroerd, nou nou nou, wat een poespas om dit nieuws.

    Als ze hier al om gaan janken

    Ik gun Koningin Beatrix een gezond leven hierna, en de familie ook, maar dat de mensheid hier om gaat janken, onbegrijpelijk.

    Als ze dat hier al om gaan doen, ben ik benieuwd wat ze gaan doen als er echt wat ergs aan de hand is

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    edit: en ipv Koninginnedag op 30 april krijgen we blijkbaar Koningsdag op 27 april. Dat vind ik wel een beetje jammer.
    Dit jaar nog een afscheidsfeestje op mijn verjaardag en vanaf 2014 hoef ik mijn verjaardag niet meer te delen met het Koningshuis. Kan er stiekem zelf niet heel erg rouwig om zijn . Beetje raar is het wel.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Dit jaar nog een afscheidsfeestje op mijn verjaardag en vanaf 2014 hoef ik mijn verjaardag niet meer te delen met het Koningshuis. Kan er stiekem zelf niet heel erg rouwig om zijn . Beetje raar is het wel.
    Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

    Ik vond 30 april altijd wel leuk. Maar ach, 27 april zal niet veel anders zijn. Het is een verschil van 3 dagen en 1 lettergreep.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ieder nadeel heeft zijn voordeel.
    En elk voordeel zijn nadeel trouwens. Ben nu niet meer vrij op mijn verjaardag..

  16. #16

    Standaard

    Respect voor onze Koningin, ik hoop dat ze in de komende jaren gewoon betrokken blijft bij de diverse vieringen.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Nou lees ik net in de Telegraaf : BN'ers tot tranen geroerd, nou nou nou, wat een poespas om dit nieuws.

    Als ze hier al om gaan janken
    Dat jij de Telegraaf serieus neemt,.. dat is eerder om te janken .

    ik ben niet echt een liefhebber van het koningshuis, maar ik denk dat het imago in het Buitenland voor het NL koningshuis (en konigshuizen in het algemeen) niet moet worden onderschat, en dan met name vanuit de nieuwe economieën.

    het afschaffen van het koningshuis zie ik als het slopen van een monument om er vervolgens een Vinex-wijk te kunnen neerplanten.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #18

    Standaard

    Morgen is het zover! Iemand die naar Amsterdam gaat om het geheel van dichtbij te bekijken?

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Gezever vind ik het. Heel dat koningshuis...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Respect voor onze Koningin, ik hoop dat ze in de komende jaren gewoon betrokken blijft bij de diverse vieringen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Respect voor onze Koningin, ik hoop dat ze in de komende jaren gewoon betrokken blijft bij de diverse vieringen.
    En waar heeft ze dat respect aan verdiend dan?
    Ik kan zo snel niets verzinnen eigenlijk...
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    En waar heeft ze dat respect aan verdiend dan?
    Ik kan zo snel niets verzinnen eigenlijk...
    Vreemd genoeg kan ik me eigenlijk geen zwaardere banen bedenken dan het koningschap. Je zou maar de vertegenwoordiger zijn van bijna 17 miljoen mensen: daar heb ik wel respect voor.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    En waar heeft ze dat respect aan verdiend dan?
    Ik kan zo snel niets verzinnen eigenlijk...
    Ik ook niet. Vandaar mij

    Ik vraag me werkelijk waar af waarom mensen zich zo gezegend voelen met het Koningshuis. Het is een feest geworden waaraan we allemaal verplicht mee moeten doen, verplicht gezellig dienen te zijn en we moeten ook allemaal zwaaien en oranje rotzooi kopen om ons verbonden te voelen met de rest van de hossende massa.

    Wat is er nu zo bijzonder aan die mensen dan? Dat ze rijk geboren zijn? Dat ze sowieso, hoe dan ook het baantje hadden gekregen? Dat ze met zulke superieure mensen omgaan? Claus, Bernhard, papa van Maxima en ga zo maar door.

    Ik denk dat Emily Bremer zich kapot heeft gelachen voor de buis vandaag en dat Maxima's vader in Argentinië zich op de borst klopt van trots door dit gearrangeerde huwelijk.

    De Oranjes denken: die trappen overal in! Blijf maar zwaaien mensen, dan blijven wij wel graaien! Hier die centen!

  25. #25

    Standaard

    koninginnedag is een verplichte vrije dag
    zodat wij allemaal kunnen zien hoe er miljoenen van ons belastings geld word uitgegeven.

    Prima dat mensen het willen vieren maar ik betaal er voor?
    Mensen betalen ook niet voor mijn favoriete feest dag.
    En ja mensnen meoten maar vrij vragen om het te vieren maar vind het belachelijk dat niemand hoeft te werken.
    IK was toevallig vrij maar werk normaal elk jaar met deze dag..

    Dat ze er zijn prima en heb respect hoor maar zo dag hoeft van mij niet

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •