De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem versterker.

    Goede avond,

    Ik heb het volgende probleem met mijn Technics SA-AX540 versterker:
    Als ik mijn versterker op de stand stereo zet heb ik door alle speakers geluid behalve de center speaker.
    Als ik surround wil selecteren krijg ik de melding dat ik speaker B moet uitschakelen, wanneer ik deze uitschakel komt er geen geluid meer uit mijn achter speakers.
    Eenmaal in surround modus doet mijn center speaker het wel maar mijn achter speakers niet meer.
    Dus nu mijn vraag: hoe kan ik oplossen dat in Stereo mode mijn center speaker het doet en in surround mode mijn achter speakers?

    Alvast bedankt voor de hulp.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum solex.

    Het lijkt er op dat je de surrounds op de uitgangen van paar B aangesloten hebt. Je schrijft nl. dat deze het alleen doen als je paar B ingeschakeld hebt en de receiver in de stand "Stereo" hebt staan.

    Om dit uit te sluiten als oorzaak, zal je de aansluitingen moeten controleren.

    Wanneer je de receiver in de stand "Stereo" hebt staan is het normaal dat er geen geluid uit de 'centre' komt, maar alleen uit de 'fronts'. De enige manier om wel geluid uit de 'centre' te krijgen is door de stand "3 Stereo" te kiezen. De Dolby ProLogic decoder zal dan het geluid verdelen over de 'fronts' en de 'centre'.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-01-2013 om 14:23
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •