De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd nieuwe reciever multiroom / multizone

    Beste,

    Ik ben sind een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe geluidset (reciever + speakers) voor in mijn woning. Door het verbouwen van de woning krijg ik nu de kans om hier goed over na te denken.

    Het volgende zou ik graag willen realiseren;

    De woonkamer en keuken zitten open met elkaar verbonden in de vorm van een L ik wil nu graag een nieuwe reciever aangeschaffen waarin ik de mogelijkheid heb om hier speaers voor surroundset (5.1) op aan te sluiten. Tevens wil ik met deze recievers 2 plafon speakers in de keuken kunnen aansturen.

    In de keuken wil ik eigenlijk een inbouw knop weg werken waarmee ik het volume mee kan regelen (aan/uit en geluidsniveau)

    Heeft iemand hier goede tips / advies in?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Hans.

    Je kan op 3 manieren een multi-room systeem maken. Voor de eerste en de tweede heb je een receiver nodig met een uitgang op lijn-niveau -de zgn. 'pre-out'- waar "Zone 2" o.i.d. bij staat. Dit zijn over het algemeen modellen met mogelijkheid voor 7.1 of meer kanalen.

    De eerste manier is 'low-level'. Je maakt daarbij gebruik van de 'pre-out' en verbindt deze met een set luidsprekers met eigen versterking zoals bij luidsprekers voor aan de PC of een set met draadloze aansturing. Deze manier biedt het voordeel dat de geluidssterkte in de zone zelf kunt regelen.

    De tweede manier is 'high-level'. Hiervoor moet je 2 van de 7 eindtrappen toewijzen aan "zone 2". De geluidssterkte kun je dan het beste door de receiver laten regelen.

    Wanneer je de geluidssterkte in de keuken wilt regelen, kun je beter voor de 'low-level' kiezen. Voor het gebruik van de luidsprekers in het plafond zal je nog een stereo versterker moeten kopen en de geluidssterkte met de receiver moeten regelen.

    De derde manier is om gebruik te maken van een Sonos-netwerk en een 'Connect-amp' in de keuken te gebruiken. Hiermee kun je alleen gebruik maken bronnen via een netwerk zoals een NAS of Internet-radio, want Sonos heeft nog geen toestel dat je op een 'pre-out' van een receiver aan kunt sluiten.

    Het is dus afhankelijk van hoe je er in de keuken gebruik van wilt maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Tip?

    In de keuken lijkt mij de audio meer een achtergrond functie te hebben, voor kwaliteit ga je naar het woonkamergedeelte. Zou dan in de keuken gaan voor een autoradio/cdspeler en een paar autoradiospeakers in het plafond, kun je alles in de keuken regelen en niet je hoofdapparatuur met keukenmuziek lastig vallen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat deze TS dat wel begrepen heeft.

    Het is onzin om daarvoor een autoradio/cdspeler te gebruiken. Die is nl. bedoeld voor een omgeving waar 12 Volt gelijkspanning aanwezig is, zoals in een auto. Je kunt dan net zo goed een aparte setje voor kopen en daar de luidsprekers in het plafond op aansluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik denk dat deze TS dat wel begrepen heeft.

    Het is onzin om daarvoor een autoradio/cdspeler te gebruiken. Die is nl. bedoeld voor een omgeving waar 12 Volt gelijkspanning aanwezig is, zoals in een auto. Je kunt dan net zo goed een aparte setje voor kopen en daar de luidsprekers in het plafond op aansluiten.
    Mag je vinden, maar ik denk dat je onderschat hoeveel autoradio's ingezet worden op diverse werkplekken met een paar speakers in het plafond, komt enkel inderdaad wel een 12 volt voeding bij, dat zit rond de 40/45 euro en als je wat rond googled zal het ongetwijfeld nog wel goedkoper mogelijk zijn.

    Er zijn meer wegen die naar Rome leiden dan je denkt
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •